2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Parlament coby skákadlo

Mýlí se naivka, který si myslí, že Zeman nebude moci parlamentem mávat po řádných volbách a že jen využívá mimořádné situace. Ona totiž NENÍ žádná mimořádná situace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 25.7.2013 17:50

Pokud se udělá díra v brzdovém potrubí,

unikne z něj stlačený vzduch a celý vlak začne okamžitě naplno brzdit.

O. Sládek 25.7.2013 17:54

Re: Pokud se udělá díra v brzdovém potrubí,

Ano, ale jsou i další autonomní systémy.

M. Varadinková 25.7.2013 17:57

Re: Pokud se udělá díra v brzdovém potrubí,

Jenže podle toho videa to vypadá, jakoby lokomotiva (plus první vagon) skutečně brzdila víc, než zbytek vlaku.

R. John 25.7.2013 18:02

To se jen zdá,

  jak nadskočí vagon a jde ven, ostatní strhává ven....  

R. John 25.7.2013 18:00

Nic, nedodržení předpisů, mohl bych vyprávět....

   jinak by asi fýra uplatňoval technickou ... 

J. Ryba 25.7.2013 17:42

Re: Možná prasknul opět nákolek a svlékl se , to je pravděpodobné.

jako v Eschede...

O. Sládek 25.7.2013 17:37

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

O kousek níž rozvíjím na toto téma diskuse - tyto soupravy používají Jacobsův podvozek, tj. laicky řečeno, jeden podvozek je společný pro dva vozy. Mně se prostě zdá, že problémy jsou dva : za 1. u třetího vozu a ten tlačil po svém vykolejení do hrbu dva před ním a za 2. větší záhada je, proč na traťovém úseku 80 Km/hod jel vlak podle mně kolem 140 - 150 Km/hod, když toto nedovolují jak řídící systémy vlaku, tak vlakové zabezpečovače..... navíc ten strojvedoucí musí mít seznání tratě a i když chvilku před tím se snižuje za tunelem rychlost z 250 Km/h na těch 80, tak  to je ošetřený, takže krucipísek co se vlastně stalo???

M. Varadinková 25.7.2013 17:41

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Závada na brzdném systému. Brzdila jen lokomotiva a ten vagón za ní, zbytek vlaku nebrzdil,

O. Sládek 25.7.2013 17:47

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Paní Varadinková, to se mi nezdá - všechny tyhle vysokorychlostní soupravy mají brzdné systémy, podobně jako naše řada 680 (Pendolino),  které účinkují stejně na všech vozech a ve stejném okamžiku. Rozvinu teorii - v této rychlosti mohl vykolejit už v tom tunelu před tímto obloukem, mohla být závada na podvozku nebo i na koleji. V

takové rychlosti a rovině mohl ten podvozek jet po pražcích např. klidně 0,5km nebo i

kilometr...

J. Ryba 25.7.2013 17:50

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

to neodpovídá výpovědím cestujících

M. Varadinková 25.7.2013 17:51

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Jak je ale technicky zajištěno, aby to bylo stejně a ve stejném okamžiku na všech vozech? Buď tam musí vést hadička, nebo drát. A to obojí lze "šprapnelem" přerušit, takže ten signál , že se má brzdit, na zbytek vlaku už nedorazí.

O. Sládek 25.7.2013 17:53

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Netvrdím, že musím mít pravdu, ale skoro bych se vsadil, že to vypadlo z kolejí už dávno před tímhle obloukem...

M. Varadinková 25.7.2013 18:09

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Od prvního záběru, tedy ještě před zatáčkou, ten první vagón přečnívá. A to by asi neměl, předpokládám, že rychlostní vlaky už kvůli aerodynamice mají kompaktní tvar, a ne jeden vagón vyšší a druhý nižší. Takže s ním něco není v pořádku, něco ho nadzvedává. Což by mohl způsobit tlak těch rozjetých vagónů za ním, pokud by nebrzdily, nebo brzdily méně účinně.

R. John 25.7.2013 18:20

Spřáhla jsou mohutná a nedovolí to ..

P. Vandas 25.7.2013 17:53

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Též se mohl projevit aerodynamický efekt, kdy při výjezdu z tunelu nastane velký pokles tlaku a mohlo to soupravu rozkmitat, mohla v tom sehrát svou roli i vysoká teplota vně tunelu.

O. Sládek 25.7.2013 17:58

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Je to možné, sám jsem zvědav, jestli má  pravdu s tím vykolejením - ale znova , co ta rychlost na té osmdesátce????

P. Vandas 25.7.2013 17:43

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Představuji si to, jako řízení dopravního letounu autopilotem. Tudíž buď měl poruchu autopilota a přešel na ruční řízení a zanedbal výstrahu(seznání), nebo měl technickou závadu už v tunelu a nemohl brzdit už dříve.

P. Vandas 25.7.2013 17:49

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

Alespoň jsem nyní chytřejší, už vím zhruba , co je to Jacobsův podvozek. Doteď jsem znal pouze Jákobovu hůl. :-):-):-)

O. Sládek 25.7.2013 17:52

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

A ta by, při troše dobré vůle, kdyby chtěla, mohla pomoci v železniční technice, ne??? :-))) 

P. Vandas 25.7.2013 18:14

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

No, jestli tu trať vyměřovali Jákobovou holí, tak se tomu vykolejení nedivím.:-):-):-)

J. Ryba 25.7.2013 17:52

Re: Tak jsem mrkl na video z toho vykolejení,

a Jacobsovu kávu....sice tuhle nepiju... :-)

R. John 25.7.2013 18:17

Jedině tlačí ven ze zatáčky přes spřáhlo , jak vylítává..

   Nevím,jestli mají jako nouzovku magnety , jestli ano , možná to tam nalil všechno a magnet se utrhl a na něm došlo k vykolejení. Tedy pokud mají jako nouzovku magnet..  mě se něco podobného stalo na Trojské, zvláštní režim, dispečer stálá služba, dolu maximálka dvacet, kecal jsem s kolegou o fotbale a najednou jsem koutkem oka zahlédl dispečera, jak v budce stojí , zhruba v polovině kopce,  mrknul jsem na tachometr a měl jsem tam sedmdesát..... nic se nestalo, nalil jsem tam magnety , vzal za pískovač a elegantně bez cuknutí zastavil přesně u sloupku. mazal jsem hned k telefonu a volal do budky, ten dispečer  byl chudák vyděšenej a ptal co se stalo, že to již viděl rozhadrovaný  v  dole zatáčce před mostem. tak mu říkám že omyl, že jsem se zakecal, tak si voddych a ani mě nenamazal do služebního hlášení, šel bych na měsíc  až tři mazat výhybky a potom na přezkoušení.

J. Ryba 25.7.2013 17:24

soudce NS Jurka

"Jestli jste mě pozorně poslouchali: oni řekli, že je pro ně principiální nezvyšování daní, což byly uvěřitelné důvody pravicového politika. Nevidím důvod ke spekulacím, že takhle vybudili ten proces, protože se chtěli původně dostat do Čepra. A důležitá věc: je tam příčinná souvislost s výkonem poslaneckého mandátu."

Takže není korupce, když obejdu 101 poslanců a dám jim peníze, aby změnili zákon? Také to bude hlasování, tedy beztrestný výkon mandátu...

"Nebo inzerát: dejte mi milion a já budu hlasovat, jak chcete... To jsou někdy až bizarní závěry, evokující, že se může poslanec dopustit všeho. I vraždy. To vše už totiž není výkon poslaneckého mandátu, ale svévole a zneužití. Jestli někoho okradu nebo budu hlasovat čistě za peníze, to žádnou souvislost s výkonem mandátu prostě nemá".

...to je to, co jsem tu citoval, že musí být zřejmá souvislost s výkonem mandátu

J. Ryba 25.7.2013 17:49

Re: soudce NS Jurka

Takže jestli je projevem telefonát: Odstoupíme, ale dejte nám funkce, to jste neřešili?

Ne. Ve sněmovně se ale dělají kompromisy, dohaduje se, kdo a kam půjde, do jakého výboru a podobně. To je poslanecký život, to je politika. Exekutiva by mohla testovat, jestli tohle jednání nese znaky trestné činnosti, ale zasahovala by to sněmovny, způsobem, řekl bych, nadbytečným, razantním. A marná sláva, sněmovna je základní pilíř demokracie.

M. Martinovská 25.7.2013 18:50

sněmovna je základní pilíř demokracie,

to by nemělo zapadnout. Ivyn Hofman tuhle rozumoval, že nevadí, když vláda nezíská dověru parlamentu, když získá důvěru lidu. Asi mu 25 let demokracie tak nějak stačilo.

I. Gellner 25.7.2013 17:11

Zavřete vepřín v Letech, vyzval Česko výbor OSN

Zaplaťte ten vepřín, mělo by vyzvat Česko výbor OSN.

M. Prokop 25.7.2013 17:12

Re: Zavřete vepřín v Letech, vyzval Česko výbor OSN

Evergreen ......

Píšou tam, kdo ten výbor štengroval? Obvykle to bývá někdo odsud, nebo rozumbradové typu Pape.

I. Gellner 25.7.2013 17:16

Re: Zavřete vepřín v Letech, vyzval Česko výbor OSN

Jo evergreen....pokolikátý už to nějaký "výbor" požadoval. Za to požadování jsou placeni, asi se sami děsí toho, že by se vepřín přestěhoval. Co by potom požadovali?

Přestěhování není problém - stačí zaslat složenkou 400mil Kč, či na kolik byly náklady přestěhování vyčísleny.

L. Novák 25.7.2013 17:22

Re: Zavřete vepřín v Letech, vyzval Česko výbor OSN

Esli si nevzpomněl Kocáb. Zeman by pro něj mohl zřídít Ministrestvo pro věci zbytečné...

L. Novák 25.7.2013 16:58

Hehehe, včera jsem psal, že Zeman Ištvanovi udělí Řád vítězného 14. června, a už je to tady! :-D

Prezident podpořil Ištvana. Podrobnosti ke kauzám jsem mu neřekl, tvrdí žalobce

  Ištvan je pro českou komunistickou levici k nezaplacení. Co by si bez něj počala? :-P

Začíná se nám rýsovat další podoba naplnění pojmu "užitečný idiot".