2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Občanská válka? Zdaleka ne, ale...

Ani ten bulvární novinář by necharakterizoval jako občanskou válku to, co se děje na severu Čech. To slůvko ALE se mi vkrádá na mysl prostě proto, že obvykle jsou občanské protesty vedené proti instituci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 12.9.2011 4:50

Hostitel a symbiont

Má právo hostitel, aby symbionta vypudil? Na helminty máme helmiraziny, na parazity antiparazitika, na plevel pesticidy, na škůdce insekticidy. Jenom na etnické symbionty uplatňujeme bezzásahovost, jako na Šumavě. Nechat sežrat hostitele, příroda si poradí. Jo, nakonec barbaři rozvrátili i Řím (Roma), který začal být příliš demokratický. Nepřipdá mi to nějak povědomé, tedy jako to slovní synonymum?

L. Černín 12.9.2011 7:04

Re: Hostitel a symbiont

Problém je, že dnes chybí jakékoliv autoregulační mechanismy. Má babička mi svého času vyprávěla, že cikáni bydlívali v primitivních podmínkách za městem, přes zimu jich část zmrzla, a tak se jejich počty neustále držely v rozumných mezích. Příroda si umí pomoci, nechává přežít pouze silné a schopné, nemocní a slabí naopak zahynou. Naše společnost se ovšem, bohužel, chová sebedestruktivně. Používá hnojivo sociálních dávek na plevel, na který by měl být aplikován spíše herbicid. Výsledkem je vysoká porodnost neschopných (nepřizpůsobivých), zatímco schopní zůstávají bezdětní. To nemůže dobře dopadnout...

M. Prokop 12.9.2011 7:27

Re: Hostitel a symbiont

ano.

J. Šejnoha 12.9.2011 7:46

Re: Hostitel a symbiont

Konečně víme,  k čemu je dobrý sociální stát.  K rozvácení společnosti. 

M. Prokop 12.9.2011 7:26

Re: Hostitel a symbiont

S tím Římem, to nebylo z přebytku demokracie.

Spíš hospodářské problémy, rozdávání obilí, málo občanů, schopných a ochotných bojovat .......

J. Urban 12.9.2011 8:21

Re: Hostitel a symbiont

a PRACOVAT! Taky proč, když nemuseli, Řím se musel postarat - tak jako dnes :-(

O. Kadlec 12.9.2011 1:01

Elity.

Znám manželský pár, který působí na své lidi. Ale i elity, jako že jich je málo, obvykle zasáhnou jen desítky-stovky lidí ve svém okolí. Martin Luther King byl jedinečný i ve své době v Americe. Ale u nás by přece kazatele tisícové davy neposlouchaly! A roli kazatele ve společnosti nikdo nenahradí. Že je potřeba zachraňovat jednotlivce a ne celou sociální skupinu najednou vědí elity i v té Americe. Často tam postupují tak, že se nějaký profesor nebo sportovec věnuje talentovaným černochům, nebo hispáncům, a má jedinou podmínku: odsloužíte si určité služby v působení na mládež vašeho etnika.

Zkrátka jestli někdo CHCE, aby tady určití lidé nebyli, tak mu musí STÁT dát najevo, že má smůlu a musí se s jejich EXISTENCÍ smířit po dobrém, nebo se dostane do konfliktu se zákonem.

I. Gellner 12.9.2011 1:29

Re: Elity.

Musím li si vybrat, jestli se dostat do konfliktu se zákonem nebo s mačetou, volím zákon. Ten je bezzubý a nebolí to.

J. Schwarz 12.9.2011 8:22

Re: Elity.

problémem nejsou cikáni - problémem jsou Kadlecové. Jakmile se vyřeší tenhle "problém", zmizí zástupný "problém s cikány" sám od sebe. Jakmile přestanou být opečováváni a podporováni, buďto se začnou živit sami nebo zmizí. A tím živením se nemyslím krádeže - ale kdo kdy viděl cikána si něco vypěstovat? Každá babka na vesnici je z poloviny samozásobitelkou, ale cikán ne. Proč si neposkytují služby navzájem? Proč nezaměstná cikán cikána? A proč je nezaměstnají jejich "ochránci"? Pak Kocáb mohl nechat "Róma" řídit svůj fond, možná by dikové dopadli líp. Proč  nenajímají rómy na malování a úklid svých bytů, nestaví jim ubytovny poblíž svých vil, neintegrují je mezi svoje děti, nezaměstnávají je ve svých firmách?