17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Obama mění dějiny

Vznik palestinského státu v hranicích před rokem 1967 je poslední nápad amerického prezidenta Baracka Obamy. Slova vedoucích amerických představitelů mají v mezinárodní politice zásadní váhu. Oni sami to vědí, a proto je pronášejí uvážlivě. Tento proces zřejmě v případě Obamova prohlášení neproběhl. Jde totiž o požadavek mimo jakoukoli realitu. Rozhodující část palestinské reprezentace si přeje zahnat Izrael do moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 20.5.2011 22:55

Hotovo, je hotovo.

 Přátelé i odpůrci. Zítra slavíme!  Dobříš Bezručova. Od 11 do 18 hod. Jste zváni.

M. Martinovská 20.5.2011 23:14

Re: Hotovo, je hotovo.

Děkujeme a moc se těším. My tu žvaníme, vy krájíte.

P. Vandas 20.5.2011 23:15

Re: Hotovo, je hotovo.

Už jsem dokrájel a teď usnu u Pulp Fiction doporučený panem Hofmanem. Tak zítra nashledanou.

J. Anděl 20.5.2011 23:17

Re: Hotovo, je hotovo.

Ještě jednou přeji zítra krásné odpoledne, budu na vás vzpomínat :-).

Dnes již dobrou noc.

J. Láníček 20.5.2011 21:42

Janyško, zrak máte jak ostříž, co rozum ?

Mám pro vás dobrou zprávu a úkol. Jak jsem říkal již dříve, do Vrbna se přivdala jedna dívčina od nás, už jsem zjistil, jak se jmenuje. Budete pověřen přeptat se jí na moji komunistickou minulost i přítomnost. Ta bude mít informace z první ruky, její rodiče jsou shodou okolností známými komunisty, takže vám ráda vyhoví  a  popíše mě v tom nejlepším (komunistickém) světle. Jmenuje se Mirka Kapitánová, provozují s manželem kavárnu - Panorama nebo tak nějak, a autoservis. Takže zítra vyrazte na pokec a nezapomeňte pak o výsledku šetření informovat Tesaříka a další třetí odbojáře. Jinak jsem se dověděl, že vy tam budete asi jediný boháč. Prý je tam docela zoufalá situace co se kupní síly domorodců týče, sklárny že tam šly pod vodu a tak podobně. Prý se mají tito mladí podnikatelé co ohánět, aby se vůbec uživili. Jak jsem koupil, tak prodávám ! Byl jsem na radnici ověřit podpisy, její matka tam pracuje, tak jsem hodil řeč !

R. John 20.5.2011 21:52

No,

  Kdyby Vám pane Láníčku již dříve tato rodina nepotvrdila, že jste byl u partizánů, tak bysme tomu mohli i věřit. :-)))

J. Láníček 20.5.2011 22:10

Jsem to věděl, že si zas vymyslíte nějakou kravinu

Ale jinak jsem byl u partyzánů ... a beru za to i docela slušné peníze !

R. John 20.5.2011 22:56

Bojovaljste na Štrbském plesuproti fašistickým ponorkám ? Za to byl příplatek.

M. Martinovská 20.5.2011 23:01

: )))))))

J. Láníček 20.5.2011 22:14

Jo, a abych Johne nezapomněl,

co si myslíte a čemu věříte vy a celá parta modrých komsomolců, to je mi u pr.... !

R. John 20.5.2011 22:58

Tak to je dobře, není nad klid . :-)))

P. Vandas 20.5.2011 23:02

Re: Tak to je dobře, není nad klid . :-)))

Pane Johne, tak to u nás chodí. Nakonec zjistíme, že jediní odbojáři proti komunismu byli samí komunisti.

R. John 20.5.2011 23:08

Tak to totiž bylo,

 A kdo bude tvrdit opak, dostane od vychovatele bachaře Vondrušky jednu výchovnou pendrekem. :-)

P. Vandas 20.5.2011 23:13

Re: Tak to totiž bylo,

Jako za starých "dobrých" časů.

J. Tolman 20.5.2011 21:33

Pane Janyško

Osudem našeho druhu, a teď nemám na mysli jen vysokou pravděpodobnost, nýbrž absolutně nevyhnutelný osud, je vybrat si.

J. Tolman 20.5.2011 21:38

Re: Pane Janyško

V roce 1998 čínští intelektuálové pořádali semináře o pravicovém ekonomivi Friedrichu von Hayekovi, hrdinovi všech zastánců práv jednotlivce ajednom z prvních ekonomů, kteří se dívali na hospodářství jako na soustavu ke zpracování informací. 

Toto je citát z první knihy, ve které jsem našel krátkou zmínku o Hayekovi. Problém je ten, že tato kniha jde dále než Hayek a jejím závěrem je, že život dává smysl. 

J. Tolman 20.5.2011 21:42

Re: Pane Janyško

"Autor si vytkl za úkol "vymezit běh hsitorie života od prvotní zárodečné hmoty až po World Wide Web". (Tím se myslí Internet, pane Janyško.) V široce pojatém a nesmírně zajímavém vyprávění se autorovi daří přesvědčivým způsobem zpochybnit obvykle zastávaný názor, že evoluce a dějiny lidstava nemají žádný cíl.

M. Martinovská 20.5.2011 21:44

Re: Pane Janyško

Ano, vrcholem stromu života a stálého větvení vývojových větví je tato poslední a nejsoučasnější větev - tohle její vlákno - tohle vlákno diskuze - nemyslím vrcholem ve smyslu kvality, ale ve smyslu vývoje. Jako vývojový vrchol fazole, která se vine po spirále ke světlu..

M. Martinovská 20.5.2011 21:47

Re: Pane Janyško

Nechci říct "Ano" jako že úplně rozumím tomu, co píšete, nebo té knize - jen že to o tom www mi připomnělo, na co občas myslím, když přemýšlím o vývoji.

J. Anděl 20.5.2011 22:22

Re: Pane Janyško

Napoprvé (v čase mého příspěvku o svobodě rozhodování) jsem to nepochopil. Teď ano. To je rafinovaná myšlenka, děkuji.

R. John 20.5.2011 21:49

Možná,

  ne každý se ocitne v prostoru a čase, aby měl volbu v našem pojetí. Má ji, nějakou, danou právě prostředím a časem. Což se od našeho může lišit o věky věků.

J. Tolman 20.5.2011 21:53

Re: Možná,

Malinko nerozumím. Mluvíte o jiných bytostech ve vesmíru nebo o lidech, kteří se ocitnou v situaci, kdy nemají možnost volby?

R. John 20.5.2011 21:59

Hovoříme o lidech,

  o společensví. Každý má nějakou volbu, ale ty "volby" nemají jeden univerzální charakter, to omezuje prostředí a čas , ve kterém se "volitel" nachází. Před jinou volbou bude stát dnes Francouz, než Číňan, a zcela jinou měl volbu třeba sedlák či bezemek v 18 století.

M. Martinovská 20.5.2011 22:04

Re: Hovoříme o lidech,

My jsme dneska v množství voleb tak svobodní a máme tolik možností, že z toho mají někteří až závrať a naopak nevědí, co se sebou - narozdíl od dřívějších dob, kdy to měli jaksi více dané. Jedno z vysvětlení nárůstu duševních nemocí.

J. Anděl 20.5.2011 22:14

Re: Hovoříme o lidech,

Navíc s těmi volbami je to relativní. Je otázka, nakolik skutečně svobodně volí dnešní člověk, který reflexivně reaguje na reklamu a nabízené produkty ke konzumu a přemýšlení.

Souhlasím, že máme v naší kultuře a době nebývalé možnosti. Jejich využití je otázkou.

I když, když to tak po sobě čtu, to jsem asi nenapsal nic jiného než vy o těch duševních nemocích.

M. Martinovská 20.5.2011 22:19

Re: Hovoříme o lidech,

Mně se dneska poprvé stalo, že jsem byla frustrovaná reklamou - normálně si pořád opakuju, že reklama je pozitivní sdělení - "Agrobanka je vám nablízku" - to je fajn, ne? Myslím to skoro upřímně - není to nic jiného, než skoro pravdivé pozitivní sdělení. "Tento šampon vás učiní krásnou a šťastnou" - potíž je v tom, že tomu asi věří naše holky a pořád si mejou vlasy a jak se má pak jeden dostat do koupelny...  Ale reklama na zdraví, "maminko, zachraň mně před zlými nemocemi" - to mně štve - to očkování je větčinou drahý a třikrát ho nepořídím. Takže nezachráním děti před rakovinou děložního čípku a tak dále. Fuj!

J. Václavíková 20.5.2011 22:39

Re: Hovoříme o lidech,

Pořiďte ho jen holkám :-)

J. Anděl 20.5.2011 22:43

Re: Hovoříme o lidech,

No... já mám k reklamám ambivalentní vztah, protože mě na jedné straně fascinují (asi jako by mě třeba mohly fascinovat pirani), na druhé straně mě právě frustrují. Domnívám se, že ta pozitivita je v nich velice podmíněná a je vyvážená nevyslovenou (nebo i vyslovenou) hrozbou. Hrozbou, že nebudete krásná, že ve vaší frontě nikdo nebude, že vás skolí první jarní deštík, že budete tlustá, že si vás mládenci či děvčata nevšimnou, že nebudete králem či královnou večírku, že vám bude páchnout z pusy, že budete mít vybledlé barvy na šatech a všichni si toho všimnou, že se vám v podpaží zabydlí prasátko, že budete špatná matka, hospodyně a manželka, a že díky tomu všemu zůstanete sama, vyděděná, odmítnutá, nemocná a nešťastná... POKUD!

Asi jsem nenapsal zrovna pozitivní příspěvek, co :-)? Ale realita je, že dětem výrazně pomůžete proti potencialitě rakoviny děložního čípku tím, že je budete jako maminka milovat a budete je podporovat v jejich ženství, v úctě k sobě samé a tak podobně. To se alespoň domnívám.

M. Martinovská 20.5.2011 22:58

Re: Hovoříme o lidech,

Díky za poslední odstavec - já už jsem děti neochránila před meningokokem a před encefalitidou a před mnoha a mnoha věcmi - ale to, co píšete výše, je pravda.

Já mám  k reklamám ambivalentní vztah ještě jinak, protože vnímám, že někde, třeba v zahraničních časopisech architektů - , jsou skutečně vtipně vizuálně krásné - nemyslím ty přeslazené předsatvy o kráse krásné krásky a muže s diplomatkou. Skutečně, a některé jsou zase vtipné. Takže je jen otázkou času, kdy budou prohlášeny za Umění - možná, že už jsou. Když můžou být umění videohry!

J. Anděl 20.5.2011 23:04

Re: Hovoříme o lidech,

Uvědomuji si, že přirovnání k piraňám nebylo nejdokonalejší. Souhlasím, často jsou vtipné a někdy obsahují prvky umění.

Ty videohry ostatně taky, znám některé nesmírně kouzelné, vtipné, nápadité a jinak hezké. Každá lidská tvořivost se tak projevuje.

Nedávno jsem narazil na tuhle reklamu například:

http://youtu.be/rbNc7GzRSqM