29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

O sudech a registraci

Pryč jsou ty časy, kdy jsem si mohl zašpásovat tím, že popudím určitou množinu lidí: byli to myslivci coby vrazi zvířat a moravští vinaři. V poslední době mi jedna množina ubyla – kvalita moravské vinné produkce se zásadně zvedla. Zbyli mi tedy jen ti vrazi zvířat (míním tím stříleče živých terčů pro zábavu, nikoli tu těžkou a odpovědnou práci v lese) a to je málo. Na moravské vinaře jsem si teď vzpomněl v souvislosti s chystanými zákony o prodeji sudového vína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 19.1.2016 10:40

Uživatel požádal o vymazání
R. Tesařík 19.1.2016 10:42

Re: V RITZU SUDOVÉ NEMAJÍ

Já jsem tam jenom vařenej.

O. Uživatel 19.1.2016 10:43

Uživatel požádal o vymazání
R. Tesařík 19.1.2016 10:48

Re: V RITZU SUDOVÉ NEMAJÍ

Pošírovanej.

O. Uživatel 19.1.2016 10:50

Uživatel požádal o vymazání
R. Tesařík 19.1.2016 11:08

Re: V RITZU SUDOVÉ NEMAJÍ

Ne, jenom garnýrovanej.

F. Šimek 19.1.2016 10:48

Re: V RITZU SUDOVÉ NEMAJÍ

pokud máš na mysli tende RITZ, tak tam se jakživ nebyl !!!

https://www.youtube.com/watch?v=TWaUUg6fN48

O. Uživatel 19.1.2016 10:35

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 19.1.2016 10:42

Re: Jak prosté drahý Watsone,

To je pěkná blbost, pane Rys.

Trestat podvodníky na trhu, a mařit jim "obchody", je jedna z hlavních funkcí státu po staletí. Nekecá totiž do toho každý, ale ten, kdo má. A kecá do toho v zájmu poctivých vinařů, protože podvodníci ohrožují právě ty! Spotřebitel totiž pak reaguje stejně, jako na trhu mediálním: nedůvěřuje obecně, poptávka se pak snižuje, nemluvě pak o pověsti národního vinařství u turistů.

První, kdo začal kvalitu a produkci hlídat moderními metodami, byli Francouzi. Naše země za komančů zaspala, a proto jsme tu pili patoky. Museli jsme, protože dobré víno nebylo ani k poznání, natož k sehnání. A vinaře ke kvalitě nikdo nenutil, jen litry, jen litry.

O. Uživatel 19.1.2016 10:48

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 19.1.2016 12:00

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Spotřebitel to přece zjistí až to odšpuntuje a napije se! Ale to už zaplatil...

...kromě toho podvedený vždycky nepozná že je podvedený.

Jak jsou ti lidé někdy natvrdlí! Já prostě trvám na tom, že STÁT má podvodníky trestat a snažit se podvodům klást překážky, aby se méně podvádělo. A je jedno jestli jde o prodejce vína nebo taxikáře. A každého komu se to nelíbí podezírám z toho, že podvádí, anebo je připraven podvádět příležitostně.

O. Uživatel 19.1.2016 12:03

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 19.1.2016 12:51

Re: Jak prosté drahý Watsone,

No to je právě problém těch poctivých, že podruhé nekoupí!

Zeptejte se jich.

J. Anděl 19.1.2016 11:35

Re: Jak prosté drahý Watsone,

A proč s tím začali Francouzi? Pili by patoky, kdyby nezakročila vláda?

O. Kadlec 19.1.2016 11:56

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Pili je. Dřív se totiž v Evropě většinou pilo víno místní. Když tam bylo špatný, no tak se pilo špatný.

Producenti výborných vín - totiž ti, kteří vlastnili kvalitní vinice a uměli to - si vymohli hlídání kvality a záruky. Na tom pak samozřejmě vydělali jmění. No a zákazníci samozřejmě se naučili dobré víno vybírat sami, nemuseli se spoléhat na obchodníky. Bylo totiž spolehnutí na etiketu.

O. Uživatel 19.1.2016 12:01

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 19.1.2016 12:07

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Takže si to shrňme - lidé jsou ochotní pít patoky, pokud nezakročí výrobci, kteří vylobují zákonné, sobě vyhovující hranice kvality, a zákazníky tak donutí pít něco jiného.

Samozřejmě, že na tom pak vydělali jmění :-).

O. Kadlec 19.1.2016 12:54

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Přesně!

A to je v zájmu jak poctivých a dobrých výrobců, tak v zájmu zákazníků, kteří si mohou dovolit koupit kvalitní zboží.

A poškozuje to zájmy zejména podvodníků.

A některým lidem je to šumák, protože to buď nekupují anebo je jim jedno co pijí, hlavně že to teče.

J. Anděl 19.1.2016 12:56

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Mně to šumák je. Zaujala mě ta diskuze a její vášnivost, ale víno nepiju. Pokud výsledkem nebude speciální dotace, kde bych tak jakože teoreticky měl doplácet na vinaře. To by mi možná ten estetizovaný alkoholismus začal vadit.

P. Hofman 19.1.2016 12:28

Re: Jak prosté drahý Watsone,

Jde tady o podobné věci, jako u jiných komodit - klamání zákazníka. Proti tomu je běžný spotřebitel bezmocný. A přesně, jak píšete, špatná lahev od neschopného vinaře třeba ze Bzence zaručí, že si zákazník už příště z Bzence nekoupí nic, i když je tam pár jiných, poctivých vinařů s kvalitním vínem.

Chuť vína se dá dnes už taky nahnat chemií. Spotřebitel nepozná vůbec nic, jen ho pak trochu bolí hlava. To trh nikdy nevyřeší. Tady musí svou funkci drába vykonávat stát. Za to si ho taky platíme.

L. Šarina 19.1.2016 10:27

A tak je to

u nás se vším hold česká nátura.:-))

P. Manda 19.1.2016 10:42

Re: A tak je to

holt !!! Čechu.

P. Grimm Sobota 19.1.2016 10:18

Pro upřesnění

S ochutnáváním a dovozem vína z Itálie mám určité skromné zkušenosti. Konkrétně z oblastí Toskánsko, Piemonte, Alto Adige a Friuli. Astonova vzpomínka na Florencii může být mírně zkreslená, nicméně zrovna tam je např. na ulici Gioberti menší vinařský obchod Olio e Vino Sfuzo. Majitel prodává vína především od menších vinařství z oblasti Chianti. Kromě lahvových má v nabídce i vína stáčená (vino sfuzo) - z KEG sudů jsou čepována buď do lahví nebo do bag-in-boxů. Za 2 eura za litr tu sice čepované víno nemají, ale za 3 - 4 ano - ve velmi uspokojivé kvalitě. Ohradil bych se vůči podceňování bag-in-boxů (Aston je zmiňuje jako "víno v pytli") jako podřadné ambaláže. Pokud nehledáte obal na dlouhodobé skladování (rok a víc), pak je bag-in-box ideální. Díky vzduchotěsnému ventilu vydrží po otevření až dva týdny, což mě tedy nikdy nevydrží :-) V Itálii ho používají už řadu let, u nás se objevuje až v poslední době. Ovšem tady jsem je zatím zaznamenal jen s víny spíše nižší konzumní kvality. Což není vina obalu. Jinak žehrání na kvalitu italských vín v lahvích zřejmě pochází ze zkušeností s produkty velkých výrobců z nejnižší cenové kategorie.

O. Uživatel 19.1.2016 10:37

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 19.1.2016 10:38

Re: Pro upřesnění

To přece říká už dávno Láníček. :-):-):-)

O. Uživatel 19.1.2016 10:42

Uživatel požádal o vymazání
J. Slanina 19.1.2016 11:08

Re: Pro upřesnění

Kdepak je asi té obludě konec? :-)))

J. Franke 19.1.2016 10:50

Re: Pro upřesnění

Kdysi dávno jsem narazil na slušné stolní víno v 15 l bagu ze Španělska.

http://espritvino.cz/katalog-produktu/vina/cervene-vino-bag-in-box-15-l/89

O. Uživatel 19.1.2016 10:52

Uživatel požádal o vymazání
D. Polanský 19.1.2016 10:13

Pančování vína?

Z toho bych také nedělal vědu. Na Leitnerové v Brně dlouho fungovala vinotéka, kde víno bylo levnější, ale ne až tak kvalitní, nejednou i dovoz z Rakouska. Chodili tam hodně starší ročníky, důchodci. Obvykle si dali džbánek (0,5 l) vlašáku za 35 Kč a byli spokojeni. Nechodil jsem tam často, pil jsem obvykle Tramín nebo Pálavu (když byla), ty byly pochopitelně dražší. Opravdu bych z toho nedělal vědu, nechat to na trh. Piju víno celý život, od 18 let, takže vím, o čem mluvím. Vláda ať raději řeší invazi islámu.