17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Nebylo to poprvé

Rathův případ přestěhovali do kraje, v kterém ještě před třemi nedělemi kraloval a vyžadoval po poddaných bezpodmínečnou poslušnost. Chystá se Rathovo slyšení v parlamentu a při tom všem rozruchu se pozapomnělo, že slavná krabice se sedmi miliony není první korupční aféra, do které byl zapleten. A je poučné a varovné, jak ta aféra dopadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 4.6.2012 16:55

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Naše malá naopak řve (resp. řvala) i při pokusu vyčistit jí zuby nebo obléknout jí noční košilku nebo... nebo cokoliv, na co zrovna neměla náladu. Přitom bolest jako takovou snáší celkem dobře a je spíš drsňačka, co se týče různých úrazů a šrámů. Ale nerada se podrobuje, zdá se :).

To já osobně jsem už zcela podroben, jen rýpu na psu. Když jsem se nedávno vydal k doktorce, aby okomentovala flek na noze, bez řečí jsem si nechal po patnácti letech dát tetanovku a předepsat antibiotika na podezření z boreliózy. Jen to očkování proti encefalitidě se mi teď zrovna moc nezdá... Naštěstí není povinné, jinak bych srazil podpatky.

Pro mě je vrchol revoluce, když dám do pračky ocet místo aviváže.

J. Anděl 4.6.2012 17:05

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Mimochodem, můj kolega z práce tvrdí, že už nějaký čas dává do myčky na nádobí obyčejnou sůl. Tedy ne obyčejnou, ale takovou speciální naší přírodní, nicméně je to v podstatě neupravovaný chlorid sodný. A že myčka to dává a že veškerá strašení kolem speciální soli do myčky je jenom proto... abychom kupovali speciální sůl do myčky.

Nějaké zkušenosti? :-)

P. Boublíková 4.6.2012 17:33

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Co se týká soli do myčky, tak tam je rozdíl jen ve velikosti krystalů. Chystám se vyzkoušet, co myčka řekne na obyčejnou sůl určenou do polívky. Ale možná se jí líbit nebue, velikost krystalů (rychlost rozpouštění soli) může hrát dost podstatnou úlohu.

Podobně je to s čističem odpadů, jenže naopak. Obyčejný hydrxid sodný, nadrcený na jemné krystalky, kdežto firmy ho prodávají jako chemikálii v pecičkách. Taky vyzkouším. Drcení peciček zdražuje výrobek baj voko desetinásobně...

To jsou kšefty! A takových věcí se dá vymyslet spousta, jen chtít.

J. Anděl 4.6.2012 17:39

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Vida. Kolega v práci používá tu naší, takovou, co má krystalky 3-5mm, tak to by mohlo fungovat...

Máte pravdu, jsou to kšefty.

P. Boublíková 4.6.2012 17:42

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Ještě mě napadá čistič WC - zředěná a naparfémovaná kyselina fosforečná, prý se dá nahradit Colou:-))) Každopádně ředit podomácku kyselinu fosforečnou vyjde asi tak 50 x levněji, akorát vůně WC pak zůstane přirozená:.-)

No a když jsem u toho čištění hajzlíků - jednou mi došlo zelené Savo, a mísu jsem tedy dostříkala modrým Savem (nebo naopak, už nevím). A co čert nechtěl, začal se vyvíjet chlór, a to tak, že docela dost (z mísy se vyvalily žlutozelé mraky). Kdejakou volovinu si EU pohlídá, ale že se nesmí míchat zelené a modré Savo na těch výrobcích napsané nebylo.

J. Anděl 4.6.2012 17:52

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

To s tím savem je zajímavé. Škoda, že doma nemám obojí, při nejbližší příležitosti bych to vyzkoušel...

A co se týče přirozené vůně WC, to jste mě dostala, to by v bio byznysu mohlo fungovat :).

S. Lazárek 4.6.2012 16:38

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Tak zrovna s tímhle "podrobením se" nemám problém Jindro.

J. Anděl 4.6.2012 16:45

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Já trošku jo, ale ne zásadní. Zaujalo mě ale to slovo, viz výše.

S. Lazárek 4.6.2012 16:47

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Tohle slovo se ale (bůh ví proč) v medicíně používá poměrně běžně. Podrobit se operaci nebo nějakému zákroku je docela ustálené spojení. Možná tím, že v tom dělám tak dlouho, už to ani nevnímám.

L. Brabencová 4.6.2012 16:50

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Je to tak.

J. Anděl 4.6.2012 16:52

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Však také medicína či vykonavatelé legislativy (policie, soudy) zastupují dřívější autoritativní roli vládců či církve, kteří si podrobovali lid. Ostatně jít k někomu pod nůž, lze se snad více fyzicky odevzdat?

Máš pravdu, používá se často, dneska mě to tak praštilo do očí v souvislosti s tématem, které se zaujetím sleduji. Sám jsem očkovaný, dítě též máme očkované, znám však i vážné odpůrce očkování a pár takových, co mají bez očkování nějaké již dospělé děti...

J. Kombercová 4.6.2012 16:56

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Podrobit se možná i proto, že to očkování, operace jsou spojené s bolestí, i když pro dobro pacienta. Takže podrobit se, podstoupit z tohohle hlediska sedí. :)

J. Anděl 4.6.2012 16:58

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

No ale vyžadovat na někom ze zákona podrobení se je něco jiného, nežli podrobit se dobrovolně.

Je to maličkost, ale zpestření oproti Rathovi a krachující EU :-)

J. Kombercová 4.6.2012 17:04

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Ano, podrobit se dobrovolně tolik nebolí.

Nicméně, s tím očkováním - jsem stará škola, nechat některé "rodiče" rozhodovat, jestli dítě očkovat nebo se na to vykašlat - co? :)

J. Anděl 4.6.2012 17:13

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Nevím, jestli bych Vám odpověděl stejně, kdybych teď byl v roli zodpovědné osoby, na jejímž vyjádření záleží, jak doopravdy budou u nás vypadat zákony...

Mě nicméně osud do takové role nepostavil. Nevím, co je správné, ale mám pochybnosti o některých věcech, týkajících se medicíny. Těch věcí je víc. Některé mi prostě nějak vadí. Prožil jsem si v dětství v nemocnicích nějaký čas, možná nejsem objektivní. S politiky však podle mě mají (někteří) lékaři a zdravotnický a farmaceutický personál společné jisté opovrhování zdravým rozumem a schopností posoudit svou situaci svých pacientů (voličů).

A já měl vždycky radši doktory, kteří si se mnou popovídali a snažili se mi zodpovědět otázky, a řešení nabízeli, neoznamovali.

J. Kombercová 4.6.2012 17:21

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Vemte to z druhé strany, nedáte dítě očkovat a ono onemocní. Jak se potom vyrovnáte s tím, že jste měl svou hlavu a nepodrobil jste se. Totiž, pokud byste rozhodoval o svém zdraví, ponesete si i sám následky svého rozhodnutí. Rozhodovat za díte je rozhodovat se za cizí život, byť je to vaše krev, no, není to lehké rozhodnutí a potom ještě těžší pro svědomí, když to nevyjde.

Fakt nevím, jestli direktivně nařídit očkování nebo rozhodnutí nechat na rodičích.

P. Hofman 4.6.2012 17:17

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Tak navrhněte, ať si lidé sami svobodně a dobrovolně rozhodují, zda ráno do práce pojedou autem na silnici vlevo nebo vpravo. Proč na nich vyžadovat podrobení se ze zákona?!

J. Anděl 4.6.2012 17:20

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Až se začneme rodit s kolama místo nohou a s výfukem místo zadku, možná to navrhnu.

R. John 4.6.2012 16:20

Že natáhl brka narodnyj artist Trololo, nositel řádu Rudého praporu

   je sice zajímavé, ale já musel u chlupodravce vypláznout stodeset korun za ostříhání. Mám na hlavě kulové, tak jsem si dával na holičku bacha, představte si, vona jednou střihne do vlasu a pak třikrát naprázdno, kuwa, platím prostoje . A ještě mě plešounovi říká, " máte to  jak huńáč, to musíme prostříhat", a zase kolem těch dvou vlasů mrská nůžkama na prázdno. :-) 

F. Doušek 4.6.2012 16:25

Re: Že natáhl brka narodnyj artist Trololo, nositel řádu Rudého praporu

a co účet? Dostal jste?

R. John 4.6.2012 16:29

Samozřejmě, jsou to slušné paní, v tomhle směru.

   Akorát tam nebylo  napsáno to stříhání vzduchu . :-)

J. Kombercová 4.6.2012 16:41

Re: Samozřejmě, jsou to slušné paní, v tomhle směru.

Taky to nejsou žádné obyčejné vlasostřižky, ale kadeřnice, pane Johne. Musíte si zaplatit i ten estetický dojem, vidíte, ještě stále ve vás doutná.

F. Doušek 4.6.2012 16:44

Re: Samozřejmě, jsou to slušné paní, v tomhle směru.

u nás máme v ceně 90.-Kč navíc masáž hlavy, ovšem bez účtenky.

J. Slanina 4.6.2012 16:28

Re: Že natáhl brka narodnyj artist Trololo, nositel řádu Rudého praporu

No tak to je nejmíň padesátka za zvýšení vašeho sebevědomí. :-))) Mne "moje" dvorní holička obere o sedmdesát Kč a za tři minuty jsem venku.

R. John 4.6.2012 16:31

Ovšem já bych to pane Slanino křovinořezem nechtěl, měl bych bobky. :-))

F. Doušek 4.6.2012 15:47

Trololo zemřel.

Smíšený pocit vystřídala velká úleva.

M. Prokop 4.6.2012 15:50

Re: Trololo zemřel.

Trolo zde neotravuje. Ledaže by zkalil Rybílek, to by zdejší úroveň mírně povzneslo.

F. Šimek 4.6.2012 16:04

Re: Trololo zemřel.

že umřel "zpěvák" Trololo, je jedna věc, ale jakýsi Prokop vůbec (kdyby negůglil)- neví , kdo to Trololo je....když M. Knižák-taky zpěvák křtil svoji "nejprodávanější" desku, tak si pozval ještě lepšího "zpěváka" .....byl jím profesor tč president V.Klaus......do smrti na ten DUET nezapomenu....toť vše, tím končím...tvá Máňa! polipte mi prdel!

M. Prokop 4.6.2012 16:10

"polipte mi prdel! "

Zkuste samoobsluhu, soudruhu.

P. Rajman 4.6.2012 15:37

Na politické smetiště

se nechce nikomu a opoduo cítí poslední šanci voličům ukázat, že se do starého železa necítí. Že tím trpí demokracie, která tam ( aby mohla fungovat ) poslala už jinačí borce si tito normalizační nomenklaturou hýčkaní ale též frustrovaní  nýmandi posedlí mocí nechtějí představit a současně odmítají připustit.