2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Nebylo to poprvé

Rathův případ přestěhovali do kraje, v kterém ještě před třemi nedělemi kraloval a vyžadoval po poddaných bezpodmínečnou poslušnost. Chystá se Rathovo slyšení v parlamentu a při tom všem rozruchu se pozapomnělo, že slavná krabice se sedmi miliony není první korupční aféra, do které byl zapleten. A je poučné a varovné, jak ta aféra dopadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 4.6.2012 18:32

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

Mohla by to udělat, pokud by se cítila být podjatou. Ale nemusela. Šlo přece o prkotinu. A rozsudek rozhodně  nevypovídá o tom, že by  rozhodovala podjatě. Veřejné práce jsou naprosto přiměřeným trestem v takovém případě.

To jen ten Smetana je naprostý zbabělec, který není ochoten či schopen dostát odpovědnosti za své konání. To je takový ten typ, který, kdyby jako malý kluk rozbil někomu mičudou okno, tak by to sváděl na kamaráda, aby se sám vyhnul výprasku.

P. Hofman 4.6.2012 19:16

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

Tak to svádění na druhý tady příkladně předvádíte vy. Smetana se zachoval naopak velmi odvážně.

J. Boleslav 4.6.2012 19:20

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

Zachoval se jako anarchistický trouba. Je zvláštní, že Vám coby zastánci práva a právních postupů jeho jednání nevadí. Pokud by se všichni chovali jako on, byl by tady pouze chaos a bezpráví.

P. Hofman 4.6.2012 19:37

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

No vidíte to. O vás si například myslím, že jste vůl. Přesto mi to nevadí.

J. Boleslav 4.6.2012 20:15

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

Ujišťuji Vás, že je to vzájemné. Od Vás mně dokonce takové mínění těší, mrzelo by mně, kdyby tomu bylo jinak. :-)

M. Varadinková 4.6.2012 19:48

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

"Odvážně" maloval tykadla, ale když za to měl nést následky a vykonat veřejně prospěšné práce, tak se trestu zbaběle vyhnul. Čili byl "odvážný" jen potud, pokud si myslel, že mu nic nehrozí. A když mu hrozily veřejně prospěšné práce, tak tu jeho "odvahu" vystřídala zbabělost.

Odvážný člověk by se rozsudku podřídil a řekl by si frajersky: ta tykadla mi za to stála. Tak jako Mackovi stála ta facka Rathovi za těch 100 tisíc (nebo kolik mu tehdy uložil soud, už přesně nevím).

Zbabělost,  neúcta k právu, neochota nést odpovědnost za své činy, kterou považujete za odvahu Vy, vypovídá o Vás víc, než si myslíte.

J. Anděl 4.6.2012 18:16

Re: Slova JUDr JIRÁTA mě uklidnují- v jak dobrých rukou - grázl RÁTH JE!

To mi tak taky připadá.

J. Anděl 4.6.2012 16:29

Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Zákon

o ochraně veřejného zdraví stanovuje povinnost podrobit se pravidelnému očkování.

L. Brabencová 4.6.2012 16:33

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Slovo podrobit se má svá synonyma. http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/podrobit-se. Patří sem podstoupit.. 

J. Anděl 4.6.2012 16:37

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

"Podstoupit" zní lépe.

Slova, která používáme, vypovídají cosi o mentalitě toho, kdo je říká. Nevím, jestli to slovo ve článku použil sám autor, nebo je to převzato ze znění zákona.

No ale to bylo tak pro zpestření dne...

S. Lazárek 4.6.2012 16:40

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Kdo se nepodrobí, ten si nadrobí.

M. Berka 4.6.2012 17:30

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Je to správně - nepodrobíš se. Pak dostaneš černé neštovice a kdo má to léčení za Tebe platit??? Takže asi tak. Já jsem pro Buď se podrobíš nebo se můžeč léčit za svoje...

J. Anděl 4.6.2012 17:49

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Když to bude platit i u rakoviny tlustého střeva vyvolané nadměrnou konzumací masa a bílé mouky, když to bude platit i u cirhózy jater, když to bude platit u hiv, když to bude platit u autonehod způsobených vlastním nerespektováním silničních pravidel, když to bude platit u tenisových loktů a bolestí zad ze špatného sezení, když to bude platit zkrátka asi tak u osmdesáti procent zdravotních problémů, tak proč ne.

P. Boublíková 4.6.2012 17:57

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

S výjimkou autonehody poškodíte ve vyjmenovaných případech jenom sám sebe - u neočkování to platit nemusí.

Mimochodem, ti vaši známí, kteří neočkovali děti, jim vynechali i protitetanovku? Nebo vynechali jen očkování proti epidemickým nemocem (čili spolehli se na to, že se za ně naočkovali jiní - takovou vychcanost mám nejradši...)?

J. Anděl 4.6.2012 18:05

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

No, jsou dvě stránky věci: poškození jen sebe versus ohrožení ostatních, o tom si povídám níže s paní Varadinkovou. Tady byla řeč o hrazení lékařského zákroku - a i když u zmíněných věcí poškodíte jen sebe, platí to za vás všichni ostatní, resp. pojišťovna.

Jak to mají ti známí, to takhle detailně nevím. Můj odhad je, že i protitetanovku.

Neberte to jako vychcanost. Každý vidíme svět jinak. Podle mě jsou obavy z lidí, co se neočkují, přehnané. Většina lidí očkování respektuje a podstupuje dobrovolně. Nebo u toho remcají, ale stejně ho podstoupí, jako třeba já.

Ale nemělo by být tabu se o tom bavit, klást otázky, zpochybňovat. Ty emotivní reakce lékařů ve mně vyvolávají podezíravost. Stejně jako v někom vyvolávají podezřívavost emotivní reakce zastánců globálního oteplování.

P. Boublíková 4.6.2012 18:17

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Když někdo odmítne očkování sakumpinkl, tak to jako vychcanost neberu. Ale jsou tací, co protitetanovku děcku dají a další očkování už ne.

S. Lazárek 4.6.2012 18:21

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Jindro, pokud proočkovanost populace klesne pod určité, poměrně dobře známé procento, nemoc se vrací zpět. Někteří idé, v zájmu své svobody, sedí vychcaně na oslovi, kterého ale odmítají krmit, jen se vezou. Dirky v zadcích jiných (oočkovaných) dětí totiž chrání i ty jejich. Pokud by takto "svobodně" postupovali všichni, jsme zpátky ve středověku.

J. Anděl 4.6.2012 18:43

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Pokud. Takto svobodně nebudeme postupovat všichni, z toho obavu nemám.

Vidím, že na tohle jsou hodně podrážděné reakce. Zajímalo by mě, proč. Přiznám se, že mě samotného to dráždí, mám chuť popichovat...

Víš, nejen u lidí, kteří se tím živí, jako jsi třeba ty, ale i úplní laici reagují často nesmírně podrážděně. Je hrůza z epidemií zakódována v našich kostech či dna? Nebo jsme jenom pod vlivem společné psychózy? Budou za sto let lidé říkat, že jen rychlá opatření a zrušení žárovek zachránily planetu a lidstvo před zničením?

To se nikdy nedozvím. Díky za moc zajímavou dobatu dneska. Pokračovat budu možná večer, teď mám nějaké pochůzky, ponesu na poštu sůl.

P. Boublíková 4.6.2012 16:37

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Já si všímám hlavně té fotky a vůbec jiných fotek a televizních záběrů, na kterých očkované děti řvou, jako kdyby je někdo podřezával.

Jak to měl syn už si nepamatuju,ale žádný drasťák se patrně nekonal (jinak bych si to pamatovala) a ještě jako dnes vidím údiv paní doktorky a svou dvouletou dceru, která během očkování žvatlala a smála se, zatímco čekárna za dveřmi ječela hrůzou. Je to hodně o přístupu rodičů.

Samozřejmě jsou proti očkování i vážnější námitky než "psychický úraz" dítěte, ale nemají oporu ve srovnávacích studiích očkované vs. neočkované děti.

L. Brabencová 4.6.2012 16:43

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Před sametovkou bylo očkování povinné a nikdo by neměl odvahu ho odmítnout. Dneska máme demokracii.

P. Boublíková 4.6.2012 16:47

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Časy se mění. Moje maminka brala očkování jako zázrak,i ona byla ještě pamětnice úmrtí svých malých kamarádů/kamarádek na záškrt, mladých lidí na tuberu... o babičce ani nemluvím. Dědovi zemřel tiřnáctiletý bratr na tetanus.. atd. atd.

V tomto bodě historická paměť bohužel nějak rychle vyprchala.

J. Jurax 4.6.2012 16:57

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Ano, demokracii a svobodu. I být blbí a uškodit svým dětem odmítáním očkování - samozřejmě ve jménu demokracie, svobody a lidských práv.

J. Anděl 4.6.2012 17:02

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Ano, to je podstata svobody, dělat chyby, které mohou odnést i Vaše děti.

Třeba kouřit, opíjet se, naučit je nezdravým stravovacím návykům, nechat je koukat na blbosti v televizi či vysedávat u počítače, chovat se hnusně k Vašemu partnerovi nebo svým rodičům a vůbec k ostatním lidem, aby si vzaly dobré vzory do vlastních vztahů.... a tisíc a jednu věc můžete dělat špatně, v rámci demokracie, svobody a lidských práv.

M. Varadinková 4.6.2012 17:39

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Je ale rozdíl, jestli tím, co děláte špatně, ohrožujete jen sebe, nebo jestli tím ohrožujete i jiné lidi. Pokud ano, pak mají právo žádat, abyste se podrobil, nebo by měli mít právo Vás vyobcovat ze své společnosti.

Když například budete mít blechy a vši, je to čistě Vaše svoboda, pokud žijete v ústraní a nechodíte s tím mezi lidi. Pokud chcete chodit mezi lidi, měl byste se podrobit odblešení a odvšivení.

A očkování je něco podobného - aby se nemoci nešířily, musí bý populace dostatečně proočkovaná. Jsou totiž jedinci s oslabeným imunitním systémem, které očkovat nelze nebo si jejich tělo nevytvoří ani po očkování dostatečnou imunitu. Když k nim přibudou další, sice zdraví, ale z vlastního plezíru neočkovaní, bude se nákaza šířit mnohem snáze. A odskáčou to ti nejslabší, kteří podlehnou. A celá společnost to odskáče ekonomicky - protože náklady na očkování jsou určitě nižší, než náklady na potlačení epidemie.

J. Anděl 4.6.2012 17:46

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

To je samozřejmě dobrý argument, ostatně asi jediný funční pro očkování, na který nemám protiargument.

Ovšem kouření, alkoholismus, absence respektu k bližnímu svému - to vše také má negativní dopad na jiné lidi. Nejen fyzicky, ale i v důsledku. Koupí lahve alkoholu podpoříte nějaký lihovar, který také vyrobí lahve, které si koupí někdo se sníženou odolností na alkohol a třeba umře, nebo někomu ublíží.

Probouzení nenávisti a závisti a agrese, což dělají neustále politici v politických kampaních, také nemá přímo dobrý vliv na druhé lidi. A ještě jednu dvě věci toho typu bych myslím našel. Ale za nepřítele státu je považován rodič, který neočkuje svého potomka. Je to ... ehm ... nepoměr. Jako by někdo měl strach, že v tomhle národě všichni zcvoknou a přestanou rázem očkovat. Což je blbost.

M. Varadinková 4.6.2012 18:05

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Alkohol nebo cigarety si ale každý kupuje  vědomě a dobrovolně a nikdo ho nenutí, aby si to koupil jen proto, že to bylo vyrobeno. Kdežto nějakou nákazu chytnete zcela nevědomě a zcela mimo Vaši vůli, prostě tím, že jste se v nesprávné chvíli ocitl poblíž nakažené osoby, naštívil po ní WC apod.

A tu nenávist a agresi - to taky závisí na Vás, zda si tento způsob vybíjení emocí vezmete za svůj nebo ne. Máte to pod kontrolou své vůle. Ale viry a bakterie pod kontrolou nemáte.

J. Anděl 4.6.2012 18:13

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Nevím, myslím si, že třeba události okolo druhé světové války a nacismu ukazují, že ani ty emoce nemají všichni tak docela pod kontrolou a že se mohou šířit jako viry. Ale to už jsou jen takové detaily.

Málem jsem zapomněl, co říkáte skeptickému názoru vrchního velitele ozbrojených sil na povinné očkování ozbrojených složek proti prasečí chřipce? Nebo to je něco zásadně jiného?

První odkaz, který mi vypadl z google, třeba zde: http://www.novinky.cz/domaci/190573-klaus-praseci-chripka-je-bublina-podobna-globalnimu-oteplovani.html

P. Boublíková 4.6.2012 18:21

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Chřipka jako chřipka, v letošní (2011/12) sezónní vakcíně je už i inaktivovaný virus H1N1, neboli žádné specielní očkování proti "prasečí chřipce" už se nepoužívá a stalo se součástí běžné sezónní vakcíny (složení vakcíny je napsané na krabičkách, že tomu hodně lidí nerozumí je jiná věc :-)  )

M. Varadinková 4.6.2012 19:38

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

To je něco v zásadě jiného v tom, že kolem prasečí chřipky se dělal zbytečný humbuk, přičemž ona se nijak neliší od běžné chřipky, kterou každý člověk zažije i několikrát za život.  Myslím, že můj syn ji tehdy dokonce i měl. Jistě to nevím, protože u doktora s tím nebyl, ale mělo to průběh jako chřipka - tedy těžší, než běžná viróza - a bylo to v době, kdy se psalo, že většina chřipek je "prasečích".

Pokud není povinné očkování všech, tak povinné očkování pouze vojáků (o kterých předpokládám, že jsou zdravější než běžná populace a tudíž by měli chřipku bez problémů přežít) nevidím jako příliš smysluplné. A navíc to tenkrát bylo motivováno spíš tím, že "když už jsme koupili vakcíny, tak je přece nevyhodíme", než čímkoliv jiným.

 Jinak si ale myslím, že například v době nějakého ohrožení na jedné straně válkou, na druhé straně epidemií, by měl takový příkaz pro vojáky svůj smysl, protože k čemu by nám byla armáda, která kvůli epidemii nějaké nemoci, proti které existuje očkování,  by nebyla v rozhodující chvíli bojeschopná jen proto, že vojáci se nedali očkovat?

J. Anděl 5.6.2012 0:05

Re: Všímáte si toho slova "podrobit se"? A pak že feudalismus je dávno pryč

Přemýšlel jsem o tom večer, ještě než jsem četl Vaší reakci. Ano, tento případ je v něčem jiný. Já ovšem vidím podobnost v míře toho humbuku. Nezávisle na úvahách jsem dneska ve zprávách zaslech něco o tom, že proočkovanost je velká a uvažuje se o zrušení nějakého povinného očkování. Zpozorněl jsem pozdě, tak jsem nezaregistroval detaily. Ale tento úryvek odpovídá tomu, co si myslím. Tedy že je velký humbuk kolem několika odmítačů. Tak jako býval humbuk kolem odmítačů vojny, pojídání masa apod. Řeknete, že to není totéž - samozřejmě, že není. Jde mi jen o podobnost v tom zanícení.

Vy máte pochybnosti o dobrých úmyslech Bildebergu, já mám maličko pochybnosti o dobrých úmyslech zastánců povinného očkování. I Bildeberg se, alespoň co jsem zaslechl, obává z nerozumného chování lidí, které ohrožuje celé lidstvo. Nebo tak alespoň formuluje svá vyjádření. A šlo-li u prasečí chřipky o podezření, že jde jen o to, že už se koupily, jak by teoreticky nemohlo jít u očkování obecně o to, že z toho zkrátka někomu plynou dobré pravidelné zisky - a to ze státního cecíku de facto (protože zdravotní pojišťovny jsou financovány na podobném principu povinného přispívání.

Dokonce kdyby se zrušilo povinné zdravotní pojištění, nemohlo by pak být povinné očkování, tedy leda by ho exkluzivně dotoval stát.

Mimochodem, filmy zpochybňující očkování mívají společné jmenovatele jako filmy o spiknutí Bildebergu. Já si nemyslím, že jde u očkování o vládní spiknutí, jehož cílem je větší manipulace lidmi. Obecně nevěřím na propracovaná lidská spiknutí. Věřím - a sleduji - spíše na to, že lidé sami ze spiknutí podezíráni jsou pouze obětmi mocných podvědomých sil a strachů, které fungují s jistou zákonitostí a oddá-li se jim jedinec, jsou mocnější, než vědomé volní chování. A to, co se nazývá impériem strachu, se projevuje tu zákazem žárovek, tu vytvářením eurovalu, tu potlačováním jakéhokoliv projevu vystoupení z řady, ať se jedná o dlouhé vlasy, neočkování či porod doma jedné z deseti tisíc maminek.