3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Na rozcestí

Česká politika se očividně ocitla na rozcestí. Schyluje se k volbě, kterou cestou jít, a zdánlivě malicherné zajiskření mezi Klausem a Schwarzenbergem ukazuje, že čas rozhodnutí už nastal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 13.1.2012 14:04

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Kdo? Proč letí ministr Vondra do Washingtonu?

M. Franková 13.1.2012 14:04

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Já znám několik dam, mnohé zde dělaly kosmetičky podlahových krytin. Pak se vdaly do "Nemec" a rázem jim rodná hrouda jaksi zevšedněla a mnohé na ní nenajdou rovný vlas. Inu, čí chleba jíš....))

Z. Rychlý 13.1.2012 14:03

Re: Nečas a Bendl, byli veeeeliký svazáci!

Těch bab... a toho chlastu .... jéžišmarjá, to byly doby !

R. Sedláček 13.1.2012 14:03

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Je to tak logické. Jiný přístup není normální.

S. Vaněček Šauerová 13.1.2012 14:01

Přesně tak otázka stojí, pane Matuško. Že to ve shodě s Klausem nechcete vidět ? To je Váš problém. Klaus sám to dozajista ví.

A neoperujte, prosím, Německem. Nejsme Německo, ba ani Švýcarsko nebo Norsko, to byste snad mohl kapírovat.

P.S.: Doporučujete Virtually. Tu nacionalistickou žumpu ?

J. Matuška 13.1.2012 14:00

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Madam S. Netzer, mohla byste Váš národ blíže specifikovat?

M. Franková 13.1.2012 13:59

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Ani jste to nemusela psát. U Vás je to pořadí zřejmé na první pohled.

A jelikož jsem skládala maturitní zkoušky za "totáče", tak i povinně z ruštiny. To jsem tedy nutně zakoukaná východním směrem?

I. Gellner 13.1.2012 13:59

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

S Polskem souhlas, brácha je to sice nevlastní, ale jiného nemáme.

J. Anděl 13.1.2012 13:58

Re: Tanvald?

Ale kdeže, nicméně k přítulnosti na Východ či na Západ jsem už dneska své napsal.

Ač vypadám stále ještě svěže a mladě, nenechte se zmást. I když statisticky jsem někde těsně za půlkou, spadám už dle názorů těch, kterým patří svět, mezi "starší lidi" (což jsem nedávno o lidech své věkové kategorie slyšel z úst jednoho osmnáctiletého mládence).

Jestli je něco opravdu relativní, tak je to věk :).

A mám-li se přiznat, mně se líbí, kde jsem. Nepotřebuju ani hlubší integraci, ani odtržení. Patřím mezi ty lidi, co říkají, že dokud něco funguje, není třeba to měnit. Což říkají ještě v momentě, kdy ostatní v panice bojují o záchranné čluny :-)).

L. Brabencová 13.1.2012 13:58

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Germanija na pěrvom městě. Na vtarom Germania, na treťjem Germanija......Na děsjatom městě český človíček,čili čecháček.

J. Matuška 13.1.2012 13:58

Re: Otáska

Pevné jádro? Německo s Francií? Novináři předhodí jednoduchou tezi/heslo a lidé, kteří na to slyší, to jenom opakují. Dovedete si představit, budeme sedět u stolu s tvrdým jádrem. Německo/Francie se rozhodne pro něco, co je výhodné pro tyto dva státy, tedy vlastně pro celou Unii. Zástupce ČR vystoupí, bouchne do stolu a řekne NE? Nakonec jste o hodně mladší než já, dočkáte se toho, vzpomeňte na má slova... Tady a teď ani zdaleka nejde o Tanvald. Naopak, ten je servírován proto, aby lidé neměli čas se seznámit s problémem, na jehož pochopení a řešení je potřeba myslet. A jak známo, myšlení bolí, že. Mimochodem, líbilo se Vám vyjádření Mirka Topolánka, které jsem umístil v diskusi?

I. Gellner 13.1.2012 13:56

Re: Otáska

Víte, já si myslím, že "pevné jádro" EU má něco společného s částicemi, jejichž trvanlivost je na hranici měřitelnosti, či dokonce jsou jen teoretické.

P. Hofman 13.1.2012 13:56

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Mám to taky tak.

J. Tolman 13.1.2012 13:55

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

A kdo to silnější napojení na USA vybuduje? Na to jsou zapotřebí dva. Volba tady ve středni Evropě bude vždy Německo nebo Rusko. Neméli bychom se upínal na jednu zemi a v každém případe se snažit o spojeni s Polskem, které má podobny údél. Ale izolovat se od ostatních našich sousedů, by bylo obrovskou chybou." Zemé ve střední Evropě jsou si podobnějsi víc než si myslíme.

S. Netzer 13.1.2012 13:54

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

U mě je to pořadí opačné. Ta Hanačka přijde až nakonec. Ponimájetě?

M. Franková 13.1.2012 13:51

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Jsem v prvé řadě Hanák, poté Moravan, poté občan České republiky a teprve pak Evropan. Už frštéhn??-))

J. Slanina 13.1.2012 13:51

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Nu, to bude, milá paní Netzer, asi tím, že tady přece jenom už nějaký čas nežijete. Netvrdím, že podobné diskuze jako zde na Psu jsou nějakým směrodatným obrázkem tohoto národa, naopak soudím, že je to ještě horší než si vůbec dovedete představit.

P. Hofman 13.1.2012 13:51

Re: Tanvald?

A vy myslíte, že smrt člověka je méně závažné téma, než Astonovy plky?

P. Hejl 13.1.2012 13:50

Re: Otáska

Primitivní názor. Typical Špekoun.

P. Vandas 13.1.2012 13:49

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

 Myslím si to proto, že jsem si nevšiml, že by fungování států, jejich prosperita a úroveň svobod na západ od nás byla horší než ta na východ od nás. Závislost na Bruselu, je jen do té míry, do jaké naši zástupci tamtéž hájí naše zájmy. Nevšiml jsem si, že bychom neměli přiměřenou účast, ani na úspěších, ani na chybách EU. Napojení na USA se nebráním, ale praktičtější je pro nás spoluovládat Brusel, než Washington.

P. Hejl 13.1.2012 13:49

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Proč stotožňujou Evropu s EU. Švajc taky nejni v EU.

J. Matuška 13.1.2012 13:48

Re: Tanvald?

Kolego Anděli, zřejmě Vás úvodník nudí, snažíte se zavést debatu na Tanvald. Asi Vás směřování k větší integraci nebo naopak, zas tak nepálí. Pro mladé to nebude ten hlavní problém. Zejména v době, "kdy svět patří nám"... Jestli to dopadne v preferencích tak, že "staří" budou spíše pro zachování zbytků suverenity, ti "mladší" spíše pro ty Spojené státy evropské, tak z mého hlediska je to v "pytli"... Zelenou bude mít právě zadlužování mladých. O peníze jde vždycky až v první řadě.

S. Netzer 13.1.2012 13:46

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Tak Češi nejsou Evropani. Aha.

Teď už chápu, proč se někteří z nich pokládají dobrovolně za čecháčky. :-/

Osobně mám o mém národu vyšší mínění.

P. Vandas 13.1.2012 13:44

Re: Otáska

 Ale já Vám to nevyvracím, nejsem slepý, avšak i v době po Mnichově se Německo snadno dohodlo s Rusy v Molotov Ribentropově smlouvě o osudu Polska. Nejsem nakonec, ani proti spolupráci s Ruskem, avšak pokud se tvoří "pevné" jádro EU, je v našem zájmu, nestát za dveřmi , jako v Locarnu, neb důsledky znám.

J. Boleslav 13.1.2012 13:44

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Pane Vandasi,

proč si pořád myslíte, že pokud nebudeme pod kuratelou Bruselu, je jediná jiná volba Rusko? Existují přece i jiné možnosti, třeba menší závislot na Bruselu a silnější napojení na USA.

P. Hofman 13.1.2012 13:42

Klaus by se měl rozhodnout za koho kope

Presidenta, který prosazuje zájmy Ruska proti zájmům ČR nepotřebujeme.

M. Franková 13.1.2012 13:42

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Psala jsem zde již včera, že při při pohledu nezaujatém a bez jakýchkoli emocí, neslo jeho včerejší prohlášení znaky vlastizrady. Je více evropanem, než čechem. Nezazlívám mu to, ale v tom případě nemá v české politice co dělat.

S. Netzer 13.1.2012 13:42

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

A proč by měly být zájmy ČR a EU protichůdné?  EU je nepřítelem ČR, nebo co tím chcete říct?

P. Vandas 13.1.2012 13:41

Re: Scwarzenberg by se měl rozhodnout za koho kope

Mýlíte se, pan Schwarzenberg prosazuje naše bytostné zájmy. Pokud ovšem nevidíte naši budoucnost po boku Ruska.

J. Matuška 13.1.2012 13:39

Re: Otáska

Pane architekte, takhle přeci otázka nestojí. Jsme stále členy EU, ratifikací Lisabonské smlouvy jsme část suverenity ztratili, ale stále je ještě co hájit. Jsme rovněž členy NATO. Vycházet dobře s Německem a s Ruskem, přeci nestojí proti sobě. Němci s Rusy uzavírají pro obě strany výhodné smlouvy, ani jeden se nedívá na zájmy druhých států. Potvrzuje to vedení plynovodu v moři, Schröderovo korýtko v dozorčí radě. Mrkněte se na Virtually na článek p.Homoláče a na diskusi pod ním... Zdravím!