29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Mladí vpřed

Jsme dynamičtí, jsme mladí, to signalizuje STAN pod vedením Víta Rakušana, když navrhuje snížit věk pro volební právo z osmnácti let na šestnáct. Do ženský nevidíš, učí nás píseň, do Rakušana tím méně. Co si tedy od návrhu slibuje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schořík 15.4.2019 10:20

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Tak u tebe je to Franto jednodušší. Ty jseš jasně nesvépravnej - to jde poznat už z těch příspěvků. Jestli ale i k volbám to nevím, volí i většina duševně nemocných a vězni..

J. Schořík 15.4.2019 10:19

Re: návrh toho Rakušana je jen čistý populismus

Zatímco osmdesátníci jsou té zkušenosti tak plni a proto volí tak odpovědně Babiše, Zemana a Socdem :)..

Velmi humorné.

F. Šimek 15.4.2019 10:18

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

přesně tak...říkávalo se : my sme mládež nová-mládež gotwaldova ! Báby a dědky nad 70 poslat do chudobince ! Ať krmí na náměstí holuby ! Volební právo dát inženýrům z Afriky a povině vyhnat "tlouštíky" z ubytoven-volit....za peníze ! Zabůdols, na věk poslaců......UF !!!

J. Schořík 15.4.2019 10:18

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

my

Pro paní Kombercovou, tak to vidíte..

R. Brzák 15.4.2019 10:17

návrh toho Rakušana je jen čistý populismus

a co se týče argumentů, které použil - orientovat se v informacích chce nejen schopnost používat sociální sítě a fandit antifě - ale především mít zkušenost, na základě které bude pevnější moje rovnováha, se kterou odolám podléhání strachu - jinak budu jen typický mladý levičák (jak také jinak), což ale znamená nezodpovědný člověk.

J. Schořík 15.4.2019 10:16

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

No dyť jo. S vědomím jak soud rozhodne vydal rovnou. Neměl by to dělat, ale žádná škoda nevznikla. To, že se to nebude líbit soudu je jasné, bez ohledu na opodstatněnost. Pelikán prostě nečekal na rozhodnutí.

H. Omar 15.4.2019 10:16

2022 Konec Číny.... No alespoň víme kdy.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cina-chysta-druhou-kulturni-revoluci-miliony-mladych-studentu-posle-z-mest-na-venkov-70190?dop-ab-variant=2&seq-no=1&source=hp

V. Liptovský 15.4.2019 10:15

Mládež vede Brno!

Pamätníci, spomeňte si. Ostatní si to vygúglujte... Nič nové pod slnkom. Šatulate "hejbějte se!".

J. Schořík 15.4.2019 10:14

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Celý azyl se týká zákazu vrácení do země původu.. To je právvě podstata té účelovosti. Na druhou starnu při každé extradici platí, že nesmíš vydat někam kde hrozí trest smrti nebo mučení (páč to mi neděláme)..

J. Václavíková 15.4.2019 10:14

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Ano, existuje prejudikatura ÚS, která zakazuje vydat žádanou osobu do země původu před tím, než o jeho azylové žádosti rozhodne pravomocně soud, a to včetně případné kasační stížnosti. Zde je třeba zdůraznit zmíněnou "zem původu", což je v případě Nikulin Rusko. Pan Nikulin se však azylovou žádostí bránil tomu, aby byl vydán do USA, kde má být trestně stíhán, nikoliv proti vydání do Ruska. Opět existuje prejudikatura, dle které se azylovou žádostí nelze bránit takovému vydání za účelem trestního stíhání. Jde vlastně o zneužití práva na azyl. Potud, a to dlouho, panuje shoda.

Předpokládám, že ministr Pelikán tuto judikaturu znal, a proto věděl, že Nikulin nemůže u NSS uspět, a proto jej vydal do USA. Nikulin u NSS opravdu neuspěl, což tento soud potvrdil za několik týdnů poté, co byl do USA vydán.

Rozhodně nelze tvrdit, že ze strany ministra spravedlnosti šlo bez dalšího o podlézání USA. Udělal vůbec chybu? Toť otázka. Věděl, že Nikulin azyl prostě dostat nemůže a nesmí ve vztahu k USA a o ten žádal. Musel přesto čekat na rozhodnutí NSS, jehož obsah byl dopředu zřejmý? Inu, formalista řekne, že musel. Realisticky uvažující ústavní soudce by maximálně řekl, že by čekání bylo sice velmi korektní, avšak protože by na věci vůbec nic nezměnilo, šlo o pochybení, které v daném případě nebylo, neboť býti nemohlo být, pro výsledek věci rozhodné. V takovém případě by ústavní stížnost buď zamítl, anebo maximálně by deklaroval porušení práva, avšak rozhodnutí ministra by nerušil. Je totiž nepředstavitelné, aby v takto konstelované věci byl uměle vytvářen základ pro náhradu škody, která prostě už z podstaty (viz výše) vzniknouti nemohla, neboť NSS nemohl rozhodnout jinak než azylový návrh zamítnout. Resp. mohl. Mohl by ho formálně odmítnout, což by bylo ještě přiléhavější. Kdo komu šel na ruku, nechť si laskavý čtenář odpoví sám. Určitě to nebyl Pelikán ve vztahu k USA. Spíš se zdá, že vstřícní byli jmenovaní ústavní soudci k prezidentovi.

R. Sorge 15.4.2019 10:12

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Souvislost to má takovou, že zletilost (plnoletost) pro celý právní řád se nabývá až dovršením 18. roku. Nevidím důvod, proč by měli volit zrovna 16ti letí a ne 15-ti letí. A asi nejlepší je to nechat tak jak to je, tj. pro plnoleté.

J. Václavíková 15.4.2019 10:11

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

O to ani tak nejde. Spíš o to, že embargo na vydání do vyřízení kasační stížnosti se týká vydání do země PŮVODU! Ne tam, kde je stíhán. To vše podloženo judikaturou. Navíc ta žádost o azyl byla evidentně účelová, právě pro to, aby se zdrželo vydání.

J. Schořík 15.4.2019 10:08

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Já vím jak to je. Ale vysvětlovat to tady nemá smysl.

To že Pelikán mohl na 95% věřit, že ten azyl bude naprosto odmítnut vzhledem k jeho "zneužití" Nikulinem je fakt. Ale stejně měl počkat..

M. Němec 15.4.2019 10:08

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Souhlas.

Odebrat všem nad 70 a Janyškovi.

J. Matuška 15.4.2019 10:08

Re: Národovci se prý propadají do bezvýznamnosti

Martine, média beze zbytku využívají všechno negativní PROTI SPD /Balda, Staník, Volný a spol./. Není divu, že se TO odrazilo na preferencích. Jsem zvědavý, jaká bude účast na Václavském náměstí 25. dubna, kde by měla od 16 hodin vystoupit kapela ORTEL a od 17 hodin snad i ta Lepenice. /Jó, bylo mi v lednu 83. Musím potvrdit, jsem sebekritický, že paní Boublíková má pravdu . Já si ten její příspěvek dovolím v nadsázce parafrázovat: Demence nemá statisticky daleko od puberty... Volit budu zřejmě SPD./ A jestli mně 50/50 nadělí aspoň dva roky, hodím TO ve volbám do PS, jak jinak rodině Klausů... Zdravím do Alsaska!

J. Václavíková 15.4.2019 10:06

Re: Vzal bych volební právo všem nad 70..

Jo, nějaké omezení z důvodu neorientovanosti v aktuální situaci by dávalo nějaký smysl. Ale to nehrozí. Četl jsi ten Wagnerové komentář ke kauze Nikulin? Ten to teprve dává do kontextu a dává smysl.

J. Schořík 15.4.2019 10:06

Re: Rakušan řekl A a zamlčel B

Doporučuji si alespoń něco o tom přečíst (platí i o Vašem předřečníkovi).. Zletilost a způsobilost je různá pro různá činnosti (všetně voleb).. Třeba ta trestní je od 15ti..

J. Václavíková 15.4.2019 10:04

Žádné zemětřesení!!!!!

Mladiství by volili jen v komunálkách, takže klíííííd!

M. Pivoda 15.4.2019 10:04

Změna diskuzního tématu: Elektromobily vpřed! Nejen mladí.

" ... Pokud německá vláda na tyto rady přistoupí a skutečně spalovací motory zatíží dalším zdaněním a u elektromobilů zvýší pobídky, pak by v roce 2030 mohlo jejich zastoupení činit až 50 procent. Dieselové vozy v daný moment mají být již jen na 6 procentech, neboť od nich ustupují i sami výrobci. ... "

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-vzdavaji-boj-s-diesely-navrhy-na-dalsi-kroky-jsou-ale-jeste-radikalnejsi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Schořík 15.4.2019 10:03

Vzal bych volební právo všem nad 70..

To je mnohem logičtější. Konečně mladí rozhodují o své budoucnosti, což se u důchodců říct nedá.

Navíc starodůchodci se svou pochopitelnou starostí o to, aby se jim dobře žilo z důchodu, celou politickou scénu tlačí silou svých hlasů (vysoké zastoupneí v populaci) nalevo. A populace stárne.

S. Lazárek 15.4.2019 10:02

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Není zač Kadle.

J. Václavíková 15.4.2019 10:02

Re: To je ulitejch prachů v té EU! ;-))

Nechce se mi to otvírat. Můžete mi to vysvětlit? Ona snad EU vlastní ty banky?

S. Lazárek 15.4.2019 10:02

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Alkohol jste do toho zatáhl Vy, bavíme se o volebním právu od 16ti let a to, že nemůžou 15ti letí legálně chlastat, s tím nemá žádnou souvislost. Já nevidím důvod, proč by 16ti letí nemohli volit nezávisle na tom, kdo to navrhuje. Kdyby to navrhl Zeman, byl bych pro.

J. Václavíková 15.4.2019 10:01

Re: Aston se opět hrubě plete,

Dívala jsem se na ten odkaz, co tu dávala paní Hájková, a ono je to ve skutečnosti trochu jinak. Jde o volební právo v komunálních volbách. A tam skutečně nevidím důvod, proč by mladiství volit neměli.

K. Janyška 15.4.2019 10:01

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Jste marxistický nadutý vůl, Vzorný vojáku rudé ČSLA... Dzp.

S. Lazárek 15.4.2019 9:59

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

O ničem jiném než o pokrytectví ale nepíšu, milý pane Hlosto. Mládež dospívá mnohem rychleji, takže pokud se bude (a já jsem pro) snižovat věk trestní odpovědnosti, proč by se neměl snižovat i věk, kdy může člověk volit? Vy tomu rozumíte? Já ne.

R. Sorge 15.4.2019 9:58

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Pokud se mladiství nelegálně opijí, tak z toho nevyplývá žádná jiná způsobilost, např. volit.

P. Hlosta 15.4.2019 9:52

Re: Když může mládež od 15ti let řídit fichtla a souložit

Tak to už jste se začal určitě chovat tak v běžném životě, jak si to patnáctiletí přejí. Jestli ne, tak jste pokrytec. ;-))

P. Hlosta 15.4.2019 9:50

Re: Mladí vpřed?

Já to vnímám poněkud jinak. Propaganda je svým způsobem soustředěná a informace proudí občanovi upravené do jakéhosi tvaru. Ač ne všichni propagandě podlehnou doslova, stejně v každém zůstane aspoň minimální stopa po ní. Ovládání mas je brutálně ziskové. Naproti tomu ideje z dřívějších časů mají určitou hodnotu, která je trvalá. Leč masy jsou ovlivněné a proti svému zájmu občané dokáží i odmítat, co v nich bylo dobré. Politické strany jsou především lidé, občané. Odejitím od původní ideje se dopustí podpory propagandě, která v zásadě je i proti zájmům té které strany. Z toho si ostatní občané odvodí, že politické strany vlastně jsou už nepotřebné, když opouští původní ideologii. V podstatě se tak názorově shodujeme, ale já jsem pro návrat politických stran na jejich původní ideologii. Především u pravice. Cítím se být konzervativním pravičákem.

R. Pavel 15.4.2019 9:48

Re: Astone, pro mne jsou tzv. Starostové podvodníci, podvodníci

...taktéž NAPROSTÝ souhlas!!!