29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Mariánský sloup opět ve hře

Mimopražským připomenu, že jde o sloup, který v roce 1918 na Staroměstském náměsti svrhnul opilý anarchista Franta Sauer se svými kumpány v domnění, že jde o pomník bitvy na Bílé hoře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 24.1.2020 13:07

hm, pokud je náboženství v liberálním státě od státu oddělené, co je potom doktrína, která se od státu oddělovat nechce nechat (v jejích ustavujících textech a celé tradici je spojení se státem zcela zásadní)? Jde stále "podle liberálního státu" o náboženství? Anebo jde o konkurenci liberálnímu státu?

Pro mne je Islám sekta v tom nejhoršíma nejpřesnějším významu toho slova. Není rozhodující, že obětí této sekty je 1,5 miliardy lidí...

M. Kolář 24.1.2020 13:14

Sektářství se velmi projevovalo i v křesťanské historii.. Již u ranný křesťanů.. Nakonec křesťanství "skončilo" jako státní ideologie na celá století.. Bezpochyby u dnešního islámu je zvýšená pravdepodobnost výskytu jeho politických i politických/mocenských zradikalizovaných forem .. Riziko to jistě je...

M. Kolář 24.1.2020 13:19

--- ranných--, -- staletí-- atd..

R. Brzák 24.1.2020 13:23

Záleží na tom, jestli pojem sekta užíváte z hlediska církve, anebo sociální patologie.

Církve jistě vždy označovali své idredentisty za sektáře. je to přirozená reakce mocenské organizace, jakou se církev (ŘK) velmi záhy stala.

Islám se svou zakládající doktrínou splňuje od počátku charakteristiky patologické sekty. Činy v historii Islámu jsou pouhým potvrzením této doktríny.

M. Kolář 24.1.2020 13:31

Bohužel činy v historii křesťansví spáchané jsou zcela srovnatelné s těmi "islámskými" .. V naší civilizaci toto skončilo až potlačením křesťanství s nástupem liberálního věku.. Navíc je tento obraz komplikovaný i novým typem totalitního násilí va naší civilizaci, jako reakcí na liberalismus.. (fašismy, totalitarismy).. atd..

R. Brzák 24.1.2020 14:15

právě pohled, jaký popisujte v poslední větě, prozrazuje nepochopení základních souvislostí - křesťanství prostě nijak nemůže za výsledky totalitarismu v moderní historii.

Co se týče srovnání zločinů páchaných ve jménu křesťanství, je nutno pochopit základní skutečnost, že násilí je v přímém rozporu s křesťanstvím jako takovým. Zatímco násilí je Islámem muslimům nuceno jako nutnou cestu tam, kde nelze dosáhnout cíle Islámu jinak. A to vůbec nemluvím o rozdílu mezi základními vzory obou uvažovaných - tedy mezi Ježíšem Kristem a Mohamedem...

Nakonec filozoficky viděno - příčinou (nikoliv obranného) násilí je vždy strach agresora. Islám je založen a opřen o strach, křesťanství je založeno na lásce a odpouštění. Plody na stromu Islámu tedy nejsou v žádném rozporu s jeho kořeny. Plody, které nacházíme pod stromem křesťanství, však zjevně jsou v rozporu s tím stromem. Takže je otázka, zda můžeme hovořit o plodech křesťanství, když se jedná o plody strachu mnohých sice křesťanů, kteří se ale zjevně nedrželi v okamžiku jejich páchání své víry...

V. Petr 24.1.2020 17:16

No, oni křesťané byli v minulosti praktičtí lidé, kteří museli přežít ve světě jaký byl. Realitou tohoto světa jsou i neustálé války s agresivním islámem (a nejen s ním). No a logika váky je zcela neslučitelná s všeobjímající láskou. Kristus to vyřešil známým "dejte císaři, co jeho jest."

K. Zelený 24.1.2020 12:48

Ano, jezuité prý měli heslo: Účel (zde nemuset se starat o nikoho aby nám neujídal chlebíčka) světí prostředky (zde lež a výmysly).

J. Kombercová 24.1.2020 12:39

Běželo tu před časem video... reportér se ptal ve Švédsku náhodných chodců, jak vidí přijímání uprchlíků... postupně všichni odpovídali, že ano, musíme je přijímat, je to naše povinnost... střih... druhý krok - tady to je Ali, nemá kde spát, byl(a) byste ochoten, ochotna ho vzít domů?

Odpovědi asi takové - ráda bych, ale dnes večer odlétám do ciziny, ráda bych, ale máme malý byt a staráme se o tchána, rád bych, ale máme malý byt a nevešli bychom se...

Od paní Hájkové bych nečekala jinou odpověď na stejnou otázku.

S. Donát 24.1.2020 12:43

Také jsem to viděl. Nemám místo, nemám peníze, je nás tam moc... a k tomu ty kyselé protáhlé ksichty. Odporné pokrytectví.

J. Kombercová 24.1.2020 12:54

Ti dobří lidé, kteří to myslí s "uprchlíky" dobře, by je hodili na hrb jiný... převážně nejspíš těm kteří je tu nechtějí.

A jak jsem četla (na mainstramu), ti hoši, co by byli eventuálně k mání, by stejně museli být někde zavřeni, tak se ptám, chtěli by sem vůbec? To je kruciální otázka... chtěli by sem ti lidé nebo raději někam, kde mají zázemí, tj. spíš na západ od nás. Přijde mi to jako smutná fraška, smích skrz slzy.

K. Zelený 24.1.2020 12:52

A proto může Fridrich lhát?

J. Kombercová 24.1.2020 12:55

A lhal? Lhaní je vědomé, poslal dál, co někde četl. Měl by dát zdroj. To je všechno.

J. Kombercová 24.1.2020 12:56

...ještě,. vy také zřejmě máte povědomost z nějakého zdroje. Přímo na místě jste nebyl.

K. Zelený 24.1.2020 13:08

No právě. Já mám povědomost ze zdroje, Fridrich asi taky i když se za něj možná stydí a proto ho neuvádí, na místě taky nebyl, tak co mi zbývá?

V. Hájková 24.1.2020 12:59

ALE TEN ZDROJ- JSTE SI MOHLA PŘEČÍST

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-skola-inspekce-slovanske-namesti-zs.html

J. Kombercová 24.1.2020 13:06

To je váš zdroj, ne zdroj pana Fridricha.

V. Hájková 24.1.2020 13:13

O této škole mluví p. Fridrich

J. Kombercová 24.1.2020 13:16

Ano. Znáte to, kolik svědků, tolik odlišných výpovědí.

V. Hájková 24.1.2020 12:56

BINGO-

M. Ilsner 24.1.2020 13:05

dostalas do kebule, babo děsná? ;-D;-D;-D

P. Staronový 24.1.2020 13:13

Konflikt (zatím) není primárně nábožensky etnický. Protože příslušníků výbojných náboženství a etnik zde máme naštěstí málo. Takže zatím je konflikt převážně v rovině slušní/neslušní, přičemž mnohé instituce a úřady napomáhají spíš těm neslušným. Neslušným, s větším procentuálním zastoupení jednoho etnika.

J. Fridrich 24.1.2020 13:08

Pí. Hájková - z Karla Čapka dělali hlupáci v 30tých létech 20tého století " válečného štváče " když on poukazoval na nebezpečí plynoucí z Německa po zvolení Adolfa Hitlera kancléřem..

V jiných zemích Evropy bylo takto označováno dosti významných osobností a byli i veřejně dehonestováni.. Až musel přijít ve Velké Británii " buldok Winston Churchill a zmobilizovat Svět.. Ale stálo to cca 50 milionů lidských obětí..

I. Kellner 24.1.2020 12:16

Nejsme žádný "tavící kotel" jako jsou USA, Rusko nebo Indonésie!

Nic nezaneřáďujte, když to není nutný!!!!!!

M. Kolář 24.1.2020 12:22

Souhlas.... Putinovci ,ven ! ..

I. Kellner 24.1.2020 12:34

Nejmůžem, právě slavíme vítězství Putina v posledním průzkumu o nejlepšího státníka v Evropě.. -)

M. Kolář 24.1.2020 12:38

A teď tu o raketě Avantgard,, sím sím ... ;-)

I. Kellner 24.1.2020 12:47

https://www.stem.cz/wp-content/uploads/2019/08/word-image-10.gif

J. Fridrich 24.1.2020 13:11

Soudruzi mimozemšt'ané, mám pro vás dobrou zprávu - po stovkách, ba tisících létech máme - a to v blízkém sousedství hrdinného reka, jakého svět ještě neviděl. Kdepak Achilleus, Hérakleus a další starořečtí hrdinové. Ba ani stateční a neporazitelní ruští bohatýři Ilja Muromec, Ilja Volžanin a především velký Čurila Plenkovič - přemožitel Ptáka Velikána Velikánoviče ( jejichž nadlidské hrdinské skutky tak krásně popsal náš František Ladislav Čelakovský ) - se nemohou měřit se soudruhem rozvědčíkem Vladimírem Vladimírovičem Putinem. Snad nejvíce mne zaujalo jeho kroužení na nebi v čele hejna jeřábů - Daidalos hadra, ale i uspávání tygra a ledního medvěda mohlo být také hezké. Také nález amfor, které mu tam naskládali kolegové z rozvědky bylo úžasné. No a nyní vážně - tato adorace BOHA-VLÁDCE je pro tuto asijskou, nebezpečnou zemi zcela charakteristická - je to cesta od carů, přes Lenina, Stalina, Chruščova, Brežněva, Gorbiho ( snad s jedinou výjimkou Jelcina opilce-skoro demokrat) po Putina..

M. Moravcová 24.1.2020 12:13

https://ceskoaktualne.cz/2015/09/zpravy-ze-sveta/prvni-oficialni-zakaz-islamu-angola-zavira-vsechny-mesity/

Doufám, že se brzy přidají další.