16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Mají soudy jen „řešit“ paragrafy?

Demonstruje-li někdo rok po začátku ruské invaze na Ukrajinu se symboly útoku, navíc ve společnosti, kde ti starší ještě pamatují invazi v srpnu 1968, zadělává si na cejch ignorant, blb, v nejlepším případě provokatér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 19.5.2023 8:00

Ukrajina už z 99% osvobodila Bachmut ![UA]

P. Spáčil 19.5.2023 8:13

Určitě, jestli to napsala SBU, tak to je naprostá pravda.

L. Beneš 19.5.2023 8:27

Včera jsem na webu četl, že Bachmut z 99% mají v rukou Rusové.

H. Lukešová 19.5.2023 8:29

Ano. To je pravda.

https://cnn.iprima.cz/horke-hodiny-pro-ukrajinskou-armadu-bachmut-je-z-99-procent-v-ruskych-rukou-347211

J. Vorlický 19.5.2023 8:00

Problém popsaný v článku je vážný. Probíhá naštěstí jen na písečku České republiky. Nicméně.

Dokáže-li společnost odsoudit člověka s povzdechem ,,To je ale vůl", za něco, co nebylo prokázané a co tedy nemohl spáchat, lze o ní minimálně říci ,,To jsou ale volové". Účastní-li se souzení všechny tři státní složky, nutno pak dodat ,,korunovaní".

J. Ganaur 19.5.2023 7:57

Tak má to znaky genocidy.:-/https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spotlight-rozhovor-eduard-stehlik-zpravy/r~0649c93ef55a11ed93abac1f6b220ee8/[UA][>-]

I. Pávek 19.5.2023 7:59

Lžeš hajzle jako fyjala. Svou blbostí a lhaním by jsi mohl nastoupit na kterékoliv místo v jeho vládě ;-€

J. Ganaur 19.5.2023 8:04

Duhovej ptáku, běž si líznout kloaky!;-D;-D;-D

P. Spáčil 19.5.2023 8:21

Není jako ty. ;-D

R. Tichý 19.5.2023 7:55

A pritom ho stacilo na den zavrit do klady, pomazat dehtem, vyvalet v peri a prohnat po Vaclavaku :-)

J. Ganaur 19.5.2023 7:55

;-DR^

J. Franke 19.5.2023 7:53

Dobré ráno z oblačné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Pan Petráček položil několik otázek. Na ty dvě ze začátku článku je víc pohledů. Jeden z nich je například ono i zde kritizované Havlovo rčení o „duchu zákona“ versus jeho znění, ke kterému se Petráček svojí první otázkou velmi přiblížil. Ta druhá otázka ve mě vzbudila úsměv, protože jsem si vzpomněl na stařičký vtip, jehož pointou bylo, že k soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pro rozsudek...

Ony otázky z konce jsou konkrétnější a pro mě zajímavější. Připusťme konečně, že je stát může být v posuzování trestnosti jakéhokoliv činu nejistý. Kdyby tomu totiž tak nebylo, byly by soudy zbytečné a stačila by k potrestání právě jen ona „jistota“ státního aparátu. Zaplať pánbůh za to, že onu nejistotu dá stát najevo podáním obžaloby a věc předá k řešení soudům.

Mimochodem, ještě zdaleka není rozhodnuto, odsouzený se jistě odvolá a teprve pravomocná rozhodnutí soudů tvoří judikaturu pro budoucnost.

V. Mokrý 19.5.2023 7:55

Jo,

jasno a 5°C, když vycházelo sluníčko.

P. Jirkovský 19.5.2023 8:01

Vida. Kotas má jasno.

J. Ganaur 19.5.2023 8:06

Ale ztopoření jen na 5°C.;-D

P. Jirkovský 19.5.2023 8:14

I za to zaplaťpámbu.

P. Spáčil 19.5.2023 8:25

Tak s tím něco dělej. I když, u Vás důchodců ...

P. Jirkovský 19.5.2023 8:12

Souhlasím v obecné rovině, svůj názor bych asi měl za hotový až po přečtení odůvodnění rozsudku. Teprve z něj se můžeme dozvědět, jaké úvahy vedly soudce k rozhodnutí; bral-li v potaz judikturu a jakou, či se vydal trnitou cestou vlastního pohledu na míru nebezpečnosti takového činu.

J. Černý 19.5.2023 7:45

Vlajka Karpatské Siče u Muzea byla chráněna Policii CZ.:-)

J. Anděl 19.5.2023 7:42

První opravdu výrazné prolomení ochrany svobody slova přišlo s covidem a s Babišovou vládou a s akcemi ministerstva zdravotnictví proti covidovým alternativcům všeho možného druhu.

Není to tak, že do té doby by se to vůbec neprojevovalo, ale většinou to dopadlo na nějakého pitomce, co si na koncert vzal hákový kříž.

Tady ale nemohu nepoznamenat, že pitomci, co si na baťůžek vezmou Zetko, obhajují russácký útok na Ukrajinu pitomci, co si vezmou hákový kříž.

J. Franke 19.5.2023 8:03

Covid byl mohutný strašák a reakce zmateného státu byla rozhodně lepší, než případné vyhlášení stanného práva, které bylo z našeho právního řádu naštěstí po Listopadu vyňato. V kágébistánu ovšem platí dosud a sám kágébák jej vyhlásil už loni, světe div se, na ukrajinském území kágébáckem okupovaném...

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-putin-vyhlasil-stanne-pravo-v-okupovanych-oblastech-40412104

J. Anděl 19.5.2023 8:46

Mám pro to lidsky pochopení. Zmatená reakce na covid a na válku je pochopitelná. Ovšem pořád zmatená a při tom dochází nevyhnutelně k přehmatům. Jinak já na to nemám černobílý náhled typu svoboda slova buď je nebo není, ale posun právě v důsledku krizí vnímám. Navíc dávno očekávám, že se volné pole internetu omezí podobně, jako se kdysi v Americe omezila nespoutanost divokého západu. A stejně tak i všude jinde, jen dříve. Takže mě vývoj nepřekvapuje a tudíž, možná chybně, mi ani nevadí tak moc (což neznamená vůbec).

Jde o to, na co si zvykeme a co nám zůstane i po krizi. Jako nám zůstalo, že si do letadla nevezmu pilník na nehty či lahvičku s tekutinou.

Stanné právo kágébáka je samozřejmě kategorie, vedle které je pilník na nehty naprostá banalita.

Stíhání člověka za nášivku - jestli v tom není ještě něco dalšího - už je podle mě horší. Není to jako tresty v Rusku, ale to není kritérium.

J. Franke 19.5.2023 8:50

Stíhání mi až tak nevadí, ale případné pravomocné odsouzení by byl značný průlom. Uvidíme.

J. Anděl 19.5.2023 9:24

Máš pravdu, to je důležitý rozdíl.

J. Anděl 19.5.2023 8:49

Jinak promiň, reaguji na telefonu a tam se vždycky snažím o větší zahuštění a píšu pomaleji, tak ne vždy dobře udržím původní myšlenku až do konce věty :-)

J. Franke 19.5.2023 8:51

Pohoda...

M. Varadinková 19.5.2023 8:54

Z té Vaší poslední poněkud zmatené věty soudím, že odsuzujete pitomce, kteří s hákovým křížem na svých (i námi dodaných:-() zbraních útočí na Ukrajinu. Tedy vlastně odsuzujete útok ukrajinských nácků na Donbas?

Protože Rusko má možná na svých tancích Zetko, ale určitě ne hákové kříže.

J. Anděl 19.5.2023 9:26

Chápu, že je to na vás moc složité.

Ne, opravdu bych si na sebe nenamaloval hákový kříž.

Ne, opravdu bych nějakým hákovým křížem na třech fotkách, které jsem zahlédl někde na Sputniku, neobhajoval ruskou válku.

P. Kučera 19.5.2023 7:40

Genocida.

Byla jí nepochybně politika nacisů k Židům, s cílem je totálně zlikvidovat. Nesporná genocida bylo i vyvražďování Tutsiů Hutuy nedávno ve Rwandě. Má to vždy i stejné ideologické pozadí: toto nejsou lidé, ale lidem nebezpeční tvorové.

O co jde na Ukrajině? Podle Rusů Ukrajinci 1) vůbec neexistují 2) jsou to největší nestvůry, praktikující zoofilii apod. 3) jsou to jen Rusové ale neví o tom. Že dva první důvody odporují třetímu? Tím se Rusové moc nezabývají, každý důvod cílí na trochu jinou skupnu obyvatel a pravověrný putinovec se na nic neptá.

Je cílené (ale ne plošné, systematické) vraždění civilistů jiného národa genocida? Jsou únosy malých dětí do ciziny genocica? Jsou lži o njásilí Ukrajinců na Rusech zahrnutelné do genocidy? Jednotlivě bráno jistě nikoli. Ale mnoho podobných jevů dohromady může dát adekvátnost tohoto označení agresora za relevantní. Je to úkol pro mezinárodní soud.

Přeji dobrý den.

J. Černý 19.5.2023 7:47

A za svůj blábol se vůbec nestydíte.