16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

Mají soudy jen „řešit“ paragrafy?

Demonstruje-li někdo rok po začátku ruské invaze na Ukrajinu se symboly útoku, navíc ve společnosti, kde ti starší ještě pamatují invazi v srpnu 1968, zadělává si na cejch ignorant, blb, v nejlepším případě provokatér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Polesny 19.5.2023 8:49

Máme dvě možnosti. Buď ten zákon brát vážně a trestat stejně bolševické i nacistické vlajky, znaky.....projevy,... Nebo zákon zrušit a nechat tyto lidí ať si pindají, nosí,.. co chtějí dokud se nedostanou k činům. Jít uctívat masového vraha Gottwalda a mít v názvu komunistická se může, proč ne tedy nacistická a plakat na hrobu nějakého nácka?

Není čas opět otevřít diskuzi na toto téma?

J. Polesny 19.5.2023 8:52

Kdo podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, rasovou, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let.

J. Vintr 19.5.2023 9:00

To by museli potrestat každého, kdo vyvěšuje ukrajinskou vlajku a provolává ukrajinská nacistická hesla....

J. Polesny 19.5.2023 9:00

Žaluj, nácku, ale aby pak nezavřeli tebe.

J. Černý 19.5.2023 9:09

Když zvoláte Sláva Banderovi, tak vám policie dá odznáček ?

J. Polesny 19.5.2023 9:09

Zkus to sralbotko.

I. Karásek 19.5.2023 9:48

Dokonce v Plzni bylo možné pořádat i Bandera párty. Bez postihu. Jenom domluvou změna na ukrajinskou párty. SS Galizien by měly radost ze svých následovníků.

V. Mokrý 19.5.2023 9:07

5kolka by už

musela být v teplákách - minimálně na Borech/Rakušan zostřený režim !!

J. Polesny 19.5.2023 9:10

Fňukale.

V. Mokrý 19.5.2023 9:12

horlivče

J. Polesny 19.5.2023 9:16

;-D;-D;-D

V. Zadák 19.5.2023 8:52

A což rozšířit lustrační zákon i na předsedy ZO KSČ i volené funkce, Šmudlo?

J. Polesny 19.5.2023 8:56

Stbáky rovnou pověsit?

J. Černý 19.5.2023 9:04

Náměstek Generála Koudelky z BIS je eStébák. ;-D

S. Lazárek 19.5.2023 9:07

A který? Víte to?

J. Černý 19.5.2023 9:10

První, hlavní, jmenuje se snad Pavlíček..Dnes už u StB není ;-D

S. Lazárek 19.5.2023 9:14

Jo jo, už jste to jméno zmínil. Díval jsem se do seznamů a Pavlíčkové tam byli dva. Jeden ročník 1910 a druhý 1936. Který z nich to je?;-D

J. Anděl 19.5.2023 8:55

Souhlasím. Ale domnívám se zcela upřímně, že si víc lidí bude myslet, že teď právě na to čas rozhodně není.

A to včetně mnohých postižených, kteří na jedné straně fňukají, na druhé se dožadovali či dožadují omezování druhých, nebo hájí ruskou praxi tvrdé ruky jako vzoru konzervativních hodnot proti dekadenci Západu (naposledy jsme to tu myslím spolu viděli u komentářů k Eurovizi).

Konzervativismus tradičně balancuje na hraně omezování svobody.

J. Polesny 19.5.2023 8:57

No to je přesně ono. Dva metry na stejné svinstvo.

J. Anděl 19.5.2023 8:57

BTW směšný oxymoron jsou vize revoluce konzervativců

S. Lazárek 19.5.2023 8:59

Myslím, že extrémy v tomhle pohledu přicházejí z obou stran, na amerických univerzitách padají sochy a ve školách se nesmí pouštět Disneyovka, protože jeden z hrdinů je gay....

J. Anděl 19.5.2023 9:18

Ano, extrémy jsou na obou stranách, a je strašidelné, že některé jevy z těch extrémních postojů probleskují i do systému. Ať v těch školách, nebo do nějaké míry i do zákonů a různých závazků. Tedy že se extrémy nedrží pouze okrajových extrémistických skupin.

Je mimochodem poměrně obtížné se v množství informací a dezinformací zorientovat, všechno "fact-checkovat" atp., takže nevím, které z historek, co jsem kde četl či slyšel, jsou opravdu úplně přesně a pravdivě popsané.

V každodenní realitě v ČR situace se mi situace nejeví tak obskurní, jako v různých historkách třeba z USA, na které člověk občas narazí. A alespoň část z nich zřejmě je alespoň částečně pravdivá. V ČR je realita v mnoha ohledech zbržděná. Což má své negativní stránky, jak jsme si tu jednak několikrát spolu psali, jednak to člověk prostě i vidí v oblastech rasismu, sexismu atp. - v některých ohledech jsme vážně sto let za opicema a připadá mi to až legrační (pardon). Druhou stranou mince je menší intenzita těch extrémů, menší intenzita konfliktů a z mého pohledu podstatně menší intenzita ideologického tlaku (jsem vlastně progresivní, ale mám rád vlastní tempo poznání). Já se přiznám, že si té druhé strany mince cením hodně.

A další věc - na nějakou událost nebo obecně rozšířenou praxi třeba můžeme mít kritický názor (Floydovo zakleknutí versus BLM jako jeden příklad z mnoha), ale to neznamená, že pak musím ve všem souznít s hnutím, které na základě té události vypukne.

Většinou nesouzním, nemám povahu revolucionáře, kterému nevadí, že létají třísky.

S. Lazárek 19.5.2023 9:37

Zabití Floyda a následné BLM, či Weinsteinovy prasárny a následné me too, byly jako je již železným pravidlem zneužito aktivisty k extrémním projevům.

Ač se považuju za liberála a nemám rád, když někdo někomu jinému strká nos do života, tyhle věci rád nemám a taky je odsuzuju, nemám rád extrém, jsem Váha:-)

J. Černý 19.5.2023 9:02

Proti Banderovi byl Gottwald i Pavel úplný kojenec. Na Ukrajině je Banderovský režim, protože Hrdina Ukrajiny je Stepan Bandera.

J. Polesny 19.5.2023 9:07

Jsi zmatený jako vždy.

L. Hančar 19.5.2023 8:43

Příjemné osvěžení věkem kolabujících úvodníků. Je potřeba, aby se Aston vracel?

S. Lazárek 19.5.2023 8:45

Je to tu jeho.

P. Jirkovský 19.5.2023 8:48

Tak teď jste mu dal ránu. Podle těch keců tady má NP alespoň 23 majitelů a 32 redaktorů.

S. Lazárek 19.5.2023 8:52

Mě tihleti squatteři docela bavěj. Je to sice tak ňák tvoje ale teď tu nejsi, tak už se sem nevracej, teď už je to někoho jinýho:-)

P. Jirkovský 19.5.2023 8:55

;-D "squatteři" jsou bezva termín.