18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Magor se špuntovkou

Selhání ochranky prezidenta republiky při pátečním incidentu v Chrastavě je totální. Samozřejmě, že nelze stoprocentně vyloučit agresi na politicky exponovanou osobu – vzpomeňme na útok na prezidenta Bushe, který v prosinci 2008 málem koupil jednu kanadou, kdyby nebyl uhnul, a z našich luhů a hájů vzpomeňme na vaječný útok na Allbrightovou, kde roli osobního strážce převzal profesor Jiří Zlatuška a statečně lapal vaječné střely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 1.10.2012 0:13

Pavel Vondrouš

si zaslouží státní vyznamenání a kdyby měl V. Klaus jenom trochu smyslu pro humor (jako že nemá!), tak by mu je po zásluze dal.

Ukázalo se, že jenom takovýto odvážný, ale de facto recesistický čin (nikdo nebyl nijak ohrožen - to by byl jenom kdyby byla ochranka normální a ihned střílela) mohl odhalit naprosté diletantsví a trestuhodnou nedbalost celé ochranky.

Měli by být okamžitě všichni vyhozeni a ještě být rádi, že je za to neodsoudí! Jejich selhání je de facto ZLOČIN PROTI REPOUBLICE!

J. Anděl 1.10.2012 0:26

Re: Pavel Vondrouš

Když z recese kopnete do vosího hnízda a jenom náhodou nebude nikdo pobodaný od vos, budete rád, když o tom ostatní taktně pomlčí a nebudou to dávat na večírcích k dobru, jaký jste debil. Já bych to s tím vyznamenáním nepřeháněl ;-).

M. Ilsner 1.10.2012 0:43

Re: Pavel Vondrouš

Ovšem ve skutečnosti se jako debilové projevili ti z ochranky. Jsem zvědav, kdo všechno to bude dávat na večírcích k dobru :-)

O. Kadlec 30.9.2012 23:58

Pro pana Vandase:

V době Kristově se o církvi mluvilo. Je to totiž starozákonní pojem. Náš problém je, že v češtině je toto slovo ve Starém zákoně přeloženo ve svém základním, úzkém významu - "shromáždění", zatímco v Novém zákoně se ve většině případů překládá šířeji - církev. Řecky je to však v onou případech ekklesia.

M. Martinovská 30.9.2012 23:11

Dobrou noc!

P. Vandas 30.9.2012 23:11

Re: Dobrou noc!

Dobrou noc.

J. Václavíková 30.9.2012 23:21

Re: Dobrou noc!

Odepsala jsem pozdě, tak tedy dobrou noc oběma!

J. Václavíková 30.9.2012 22:39

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A120928_220301_p_cirkus_nef&razeni=&strana=18

Tady je začátek.

M. Martinovská 30.9.2012 22:54

Re: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A120928_220301_p_cirkus_nef&razeni=&strana=18

Díky. Myslela jsem předtím, že jsem četla začátek, a on to asi prostředek či tak něco! 18 stran, činili (jste) se!

J. Václavíková 30.9.2012 22:56

Re: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A120928_220301_p_cirkus_nef&razeni=&strana=18

No, já jsem jen tu a tam nakoukla.

M. Martinovská 30.9.2012 23:06

Já budu muset končit, je 11,

na někdy bych měla téma provokativní: Kde se Koukolík mýlí? Četla jsem teď jeden jeho článek, recenzi knihy "Náboženství jako virus" a je tam velmi silný, až povýšený, odsudek náboženství jako jakési patologie mozku, nejen v čísti přímo recenzující knihu, ale v další části, Koukolíkově úvaze. V důvodu odsudku, který Koukolík udává (obranný mechanismus mozku při ohrožení každé víry) se podle mě silně mýlí - a říkám si, když může být tak úplně vedle tady, jak se může jindy trefit?

Jeslti chcete, můžu naskenovat a poslat.

J. Václavíková 30.9.2012 23:18

Re: Já budu muset končit, je 11,

Myslím, že od Koukolíka už jsem přečetla ledacos, tak si ho dovolím vysvětlit. Tímhle má zřejmě na mysli indoktrinovanou slepou víru. Mám dojem, že ač sám ,,neznaboh", někdy zmiňuje určitý přesah, jehož je věřící schopen. Podle mě striktně odděluje záležitosti víry a vědy. Je ovšem třeba říct, že tvrdě kritizuje určité mechanismy, kterými si někdy náboženství činí nároky na naši bezvýhradnou oddanost a poslušnost. Tyto mechanismy se zhoubně uplatňují např. v sektách. Včera zmiňoval, že zná vynikající věřící vědce, nadané kritickým myšlením, i jejich protipóly.

J. Anděl 30.9.2012 23:33

Re: Já budu muset končit, je 11,

Už jsme si o tom také psali. Přemýšlel jsem o tom. Domnívám se, že uznává, že náboženství spouští (může spouštět) jakési funkce mozku - a tyto funkce on obdivuje. To bude asi ten přesah.

J. Václavíková 30.9.2012 23:37

Re: Já budu muset končit, je 11,

Spíš bych to popsala jako různé úrovně ,,lidství", z nichž ten přesah je nejvyšší. On se jen brání jakékoliv manipulaci a indoktrinaci, coby omezení svého kritického rozumu. Člověka, jeho lidství a zdravou socializaci, podle mě staví na pomyslný vrchol.

J. Anděl 1.10.2012 0:10

Re: Já budu muset končit, je 11,

Neumím posoudit, jak to má. Není mým favoritem, tudíž jsem viděl jen několik přednášek. V nich o náboženství hovořil spíše pejorativně, zmiňoval právě stupiditu jeho stoupenců, hovořil o sebevražedných sektách, o obrovském byznysu a podobně. A nesnažil se zvlášť zdůraznit, že hovoří pouze o slepé a fanatické víře, hovořil obecně o náboženství. Alespoň si to matně vybavuji, nechce se mi to teď znovu dohledávat.

Je zajímavé, že se mohu na lpění na vnější, experimentálně prokazatelné objektivitě, dívat jako na indispozici a hledání si berličky. Je zajímavé, že to kritikům náboženství nedochází. Ježíš si vystačil i bez mikroskopu a žároviček na mozku.

J. Anděl 1.10.2012 0:24

Re: Já budu muset končit, je 11,

Mimochodem Ježíš také vysoce hodnotil - ne snad kritický rozum, ale kritické a skeptické pozorování. Když třeba učil, jak rozpoznat falešné proroky. Dívat se na ovoce jejich činů. Kritické pozorování je v pořádku.

J. Ryba 1.10.2012 0:08

Re: Já budu muset končit, je 11,

nemluví o patologii, ale o určitém druhu disociace lidí, kteří mají zejména protestantskou tradici starou 400 let, která umožňuje oddělit víru od vědění...považuje tyhle dvě domény za odlišné, ale mohou jít i v jednom člověku vedle sebe...

J. Ryba 1.10.2012 0:10

Re: Já budu muset končit, je 11,

...pokud by chápal duši jako pojem teologický, pak věří, že neexistuje...

J. Václavíková 1.10.2012 10:38

Re: Já budu muset končit, je 11,

A pošlete mi to prosím.

J. Václavíková 30.9.2012 23:02

Re: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A120928_220301_p_cirkus_nef&razeni=&strana=18

Ještě by mohl být jiný výklad, tentokrát v materiální sféře. Pokud má někdo opravdovou snahu, má mu společnost zajistit základní živobití, tak, jako by normálně pracoval. Za tohle ale krk nedám :-)

M. Martinovská 30.9.2012 23:08

Re: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A120928_220301_p_cirkus_nef&razeni=&strana=18

Ano, nedostali mzdu za snahu, ale za práci.. 

četla jsem ale ranní úvahy, že je to vzor zametení s pra- odborovým hnutím...

J. Václavíková 30.9.2012 22:18

Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

Bůh není ani levičák, ani pravičák, ba co víc, ani Klausista a příznivec volného trhu, jak si zde myslely mnohé pomýlené duše, teologií nepoznamenané. Je to prosté. Jde o plat v podobě posmrtného života. Je jedno, jak pozdě člověk dojde poznání a pokání, mzdou bude ono nebeské království v plné výši. Bůh tedy není liberál v ekonomickém smyslu slova. Máte smůlu.

M. Martinovská 30.9.2012 22:22

To se musím podívat,

To jste měli asi dopoledne nějakou úžasnou debatu?

A pan Vandas je zpátky, to je dobrá novina - pro nás a Psa!

J. Václavíková 30.9.2012 22:25

Re: To se musím podívat,

Já jsem na to dopoledne nereagovala, uznáte sama, že je to triviální otázka, jen jsem se nestačila divit :-)

P. Vandas 30.9.2012 22:26

Re: To se musím podívat,

 Myslím, že se v té triviálnosti mýlíte. Toto podobenství zdaleka není tak prvoplánové, jak se Vám jeví.

J. Václavíková 30.9.2012 22:31

Re: To se musím podívat,

Nestačila jsem se divit odpovědem.

P. Vandas 30.9.2012 22:33

Re: To se musím podívat,

Tak to je jiná. :-):-):-)

P. Vandas 30.9.2012 22:27

Re: To se musím podívat,

 Též zdravím, paní Martinovská.

P. Vandas 30.9.2012 22:25

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

 Proti tomuto chápání podobenství o dělnících na vinici Páně nelze nic namítnout. To jen my protestanti si to činíme složitější a hledáme ještě hlubší smysl onoho podobenství. Především se snažíme najít, k čemu nás uvedený příklad nabádá, v našem každodenním životě.

M. Martinovská 30.9.2012 22:29

Už vás tu všichni asi vítali,

moc ráda vás tu zase čtu!

Ale v každodenním životě - je to snad podobenství proti závisti vůči později obráceným, proti závisti obecně - nestarejmě se, kolik má soused, máme-li tolik, kolik jsme si sjednali (ve skutečnocti máme všichni daleko více - nekonečný svět a tak podobně -? Tak chápu i paní Václavíkovou,