1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Magor se špuntovkou

Selhání ochranky prezidenta republiky při pátečním incidentu v Chrastavě je totální. Samozřejmě, že nelze stoprocentně vyloučit agresi na politicky exponovanou osobu – vzpomeňme na útok na prezidenta Bushe, který v prosinci 2008 málem koupil jednu kanadou, kdyby nebyl uhnul, a z našich luhů a hájů vzpomeňme na vaječný útok na Allbrightovou, kde roli osobního strážce převzal profesor Jiří Zlatuška a statečně lapal vaječné střely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 30.9.2012 22:32

Re: Už vás tu všichni asi vítali,

 Ano, to je zajímavá úvaha. Schválně jsem vybral podobenství v podstatě kontroversní, aby bylo o čem diskutovat. Neb o zjevených pravdách se diskuze vede hůře.

J. Václavíková 30.9.2012 22:35

Re: Už vás tu všichni asi vítali,

Já jsem se bavila pouze tím, jak si to každý přizpůsobil obrazu svému. My lidi jsme neskutečná hovada, promińte, že to tak říkám.

J. Václavíková 30.9.2012 22:33

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

Pane Vandasi, zdůvodníte cokoliv, ale to jistě víte. Jde jen o to, jak to bylo prvoplánově míněno.

P. Vandas 30.9.2012 22:39

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

 Mně nejde o zdůvodnění vlastního postoje. Ba ani o přesvědčování jiných. Spíše hledám, zda někdo neobjeví jiný, mě skrytý, význam. Právě, že s tou prvoplánovostí je to v Bibli složitější. Třeba dnes mne překvapil pan Hlosta, výkladem onoho známého : "Neházejte perel sviním!" Všichni jsme si jisti, že prvoplánový význam chápeme, ale když se dočtu, že sviním byly běžně házeny, jako krmení mušle, ve kterých se asi občas vyskytla i perla, dostává ono známé rčení naprosto odlišný a mě až doposud neznámý význam.

J. Václavíková 30.9.2012 22:51

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

Jistě, také mě inspiruje ono intelektuální dobrodružství, kterak nějakou ideu ještě jinak osvětlit, ovšem na druhou stranu je pravda, že v písmu je málo věcí jednoznačně a nezpochybnitelně uvedených. Já sama mám dojem, že jde spíše o poznání ducha, než litery zákona.

M. Martinovská 30.9.2012 22:59

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

Ano, málo věcí je tam jednoznačných, ale třeba je to záměr? Jako by odpověď zněla: přemýšlejte, vrtejte si hlavou, nejde to povědět matematicky? Podobenství je jako metafora, jako báseň, jako by některé věci nešly říct, vyslovit přímo, ale jen zobrazit.

J. Václavíková 30.9.2012 23:04

Re: Musím tu ještě doplnit odpověď panu Vandasovi na jeho nedělní kvíz. My indoktrinovaní katolíci v tom totiž máme jasno

Řekla bych- čtěte v kontextu, nevytrhávejte ze souvislostí!

M. Martinovská 30.9.2012 22:26

P.S.

Ano, podobenství o dělnících na vinici je o tomhle - my můžeme skuhrat, že jsme se kvůli víře nedostali na školu a  tam a onam, a tady se obrátí nějakej mamlas v šedesáti, život má za sebou, a chtěl by totéž, co my? No, nic s tím nenaděláme a závist jde akorát na žlučník, říká podle mě podobenství.

Ale téma bohatství a chudoby, je - li bible skutečně oporou pro požadavek chudoby církve, to by mě zajímalo...

J. Václavíková 30.9.2012 22:38

Re: P.S.

Já myslím, že materiální otázky církve tam nikde zmiňovány nejsou, jde pouze o požadavek sebeobětování a apel na pomoc bližnímu. Jak to aplikovat na současnost, kdy církev zajišťuje materiální základnu této pomoci?

M. Martinovská 30.9.2012 22:46

Re: P.S.

(Já jsem se teď  prohrabala až do rána a četla si pár příspěvků, to by ovšem bylo na dlouho.) Otázka chudoby je v Bibli na jiných místech. Samozřejmě podle mě to není tak jednoduché, chudoba má svá morální nebezpečí stejně jako stav bohatství. Tragický středověký konflikt gotiky s nádhernými kostely s barevnými skly, polodrahokamy a zlatem a proti tomu všemu v podstatě obrazoborci, ale i mnohé a mnohé klášterní reformní hnutí, navracející se vždy nakonec marně k "původní chudobě" podle mě vycházejí ze špatného pochopení, špatného překladu biblických výrazů, příměsi určitého manicheismu - odmítnutí těla, tělesného, hmoty - a stavění hmoty do protikladu k duchu, což bylo původnímu  hebrejskému myšlení vždy cizí a do křesťanství přišlo s řeckými překlady a východními vlivy.

P. Vandas 30.9.2012 22:44

Re: P.S.

 Ona ta Církev je především dílem Apoštola Pavla. V době Kristově se o Církvi vůbec nemluvilo. Kristus sám mluví o Království Božím, což je naprosto jiný pojem, než Církev.

J. Václavíková 30.9.2012 22:52

Re: P.S.

Je tam ještě jiné místo, než ono zaslíbení apoštolu Petrovi? Ty jsi skála.....

M. Martinovská 30.9.2012 22:54

Re: P.S.

Ano, to je pravda. Já pořád vzpomínám na komunisty, jak hlásají, že Kristus hlásá, že církev má být chudá. V tom smyslu se vykládají výroky, kdy posílá učedníky hlásat - na cesty. Možná se to dá pochopit i tak, že cesty prostě nebyly moc bezpečné... ale vážné varování proti pýše bohatých je určitě velbloud, který neprojde uchem jehly, ovšem zase je tu možnost, že skoro stejně obtížné je, aby do Království  prošel chudý, užíraný závistí...

P. Vandas 30.9.2012 23:10

Re: P.S.

 U chápání biblických textů je mnohdy objevné, jak dobře víte, znát i tehdejší reálie. Například to "Ucho jehly" nejspíš nebylo ucho jehly, ale tehdy slavná jeruzalemská brána, která se tak jmenovala a bylo o ní známo, že velbloud tam prochází nesnadno a jezdec musel sesednout.

J. Václavíková 30.9.2012 23:20

Re: P.S.

Ano, to je nesmírně důležité.

V. Kusý 30.9.2012 20:32

Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

Moje poděkování panu Čepkovi za to, že jsem byl, byť vzdáleně zmíněn v souvislosti s buldozery české kultury, bylo označeno za buď vulgární, nebo za reklamu nebo něco jiného.Slouží tedy alespoň ke cti oběma velikánům, že nereflektují, ba dokonce si zapovídají reklamu.Alle možná byla jen laciná.

O. Uživatel 30.9.2012 20:50

Uživatel požádal o vymazání
V. Kusý 30.9.2012 20:57

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

O. Uživatel 30.9.2012 21:04

Uživatel požádal o vymazání
S. Lazárek 30.9.2012 21:07

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

Máte recht, sensor s cé neprošel, zajímavé.......:-)

O. Uživatel 30.9.2012 21:11

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 30.9.2012 21:12

Uživatel požádal o vymazání
S. Lazárek 30.9.2012 21:18

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

To slovo je tedy sensoricky v naprostém pořádku......:-)

Neprojde ani sensor se zet místo druhého es....slušná paranoia......:-)

O. Uživatel 30.9.2012 21:20

Uživatel požádal o vymazání
S. Lazárek 30.9.2012 21:25

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

Vida, to jsem v životě neslyšel, asi to má něco do sebe.......:-)

O. Uživatel 30.9.2012 21:33

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 30.9.2012 21:22

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

To už dávno, od zavedení předmětné činnosti. Obvykle to ovšem jde nějak "ochcat". Pokud mu napíšete, Jirka W.  to obvykle vrátí, otázka je, za jak dlouho.

O. Uživatel 30.9.2012 21:24

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 30.9.2012 21:28

Re: Ten filtr na NP je asi nějaký porouchaný.

Proto to obvykle nějak "obejdu".

J. Kanioková 30.9.2012 20:10

Prohibice :)))

http://ateo.cz/f/images/n/notorik_.jpg