5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Limitovaná logika

Jako vítězná poražená strana vystupuje sociální demokracie i v závěru první fáze jednání o nové vládě. Lubomír Zaorálek vystupil po úterním zasedání poslaneckého klubu věcně a sebevědomě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rik 21.6.2006 10:13

Re: Re: Jaký kompromis?

Nezmínil jsem ani slovem, že by voliči socialistů byli nutně flákači. Rozdělení voličů podle povolání a vzdělání jste jistě viděl. Hledáte-li v mém příspěvku ideologii, tak tam není. V tuto chvíli se nepřu o to, zda víra ve svobodu je lepší než víra v jistotu. Pouze popisuji stav.

pf 21.6.2006 10:05

ach ten jednoduchy svet

uplne jako v bludech soudruha Marxe: spolecnost abstrahovana na dve nesmiritelne skupiny - nezbyva nez vyzva na tridni boj a spisek Kapitalisticky Manifest, vydany vlastnim nakladem.

(Prosil bych trochu vice rozvest kapitolu o zkapitalizovani zen   ML - to dost odflakli)

Jen tak cvicne poranu, maly filosofe: Kam patri dobre placeny statni urednik, ktery ma sve uspory v akciich soukromeho podniku? Kam patri profesor ekonomie pisici objevne state o neviditelne ruce trhu,  ktery je placen ze statnih rozpoctu?

Lea 21.6.2006 10:07

Re: Jaký kompromis?

No to jste mne Riku překvapil. Takže profesor na VŠ, či docent ve fakultní nemocinici,který nevolí pravici , je závislý na zaměstnavateli , je taktéž méně vzdělaný. Znáte ještě jiné rozdělení lidí než na pravici a levici? Anžto u nás jsou tohle pojmy značně pochroumané?

Rik 21.6.2006 10:25

Re: Re: Jaký kompromis?

(Obdobně k nicku pf) Jak jste jistě zaregistroval(a), použil jsem slůvko "převážně". Odkazuji na průzkumy, kterých jste si jistě povšiml. Samozřejmě neplatí paušálně. Vyžaduje Vámi zmiňovaný profesor VŠ či docent ony jistoty, které nabízí KSČM a ČSSD? Nebo dává přednost svobodě s větší nejistotou? Ohledně rozdělení lidí na pravici a levici (tedy poku Vás to opravdu zajímá), doporučuji knihu "Pravice a levice" Norberta Bobbio. Je to levicový autor, takže žádné obavy :-)

jirka. s. 21.6.2006 9:50

Kdesi na této diskuzi...

jsem zahlédl názor, že bradavičnaté prase musí nutně zlikvidovat sami rozumní socani. Pomineme-li onu zásadně chybnou premisu, že mezi socany jsou vůbec nějací rozumní, dejte mi nějaký příklad strany, ve které proběhla tzv. "revoluce" ze zdola, tedy že by obyčejní členové strany zlikvidovali své vlastní vedení. Samozřejmě, že jsou známy příklady kdy jedna klika z vedení zlikvidovala druhou, ale to očividně není onen případ, který měl na mysli níže diskutující.

Musíte si uvědomit, že v každé straně, potažmo v celé společnosti, funguje tzv. "flotační proces". Pro nezasvěcené, jedná se o technologický postup při úpravě a čištění rud, při kterém se do vody proudící korytem společně s rudou přidávají tzv. flotační činidla (v podstatě saponáty) které vynášejí hlušinu  na povrch a čistá ruda zůstáva u dna. A přesně tak to funguje ve stranických aparátech, které vznikají vynášením sajrajtu na povrch , při čemž flotačním činidlem jsou zde peníze.Takže vize, že pablbka odstraní poctiví socani je pouhé sc-fi.

www racek 21.6.2006 9:54

Re: Kdesi na této diskuzi...

to s.  za tím jirkou znamená sráč? já jen podle tvé velice vybrané rétoriky soudím ...

jirka. s. 21.6.2006 10:05

Re: Re: Kdesi na této diskuzi...

A v Americe mlátí černochy, viď, blbečku!

www racek 21.6.2006 10:13

Re: Re: Re: Kdesi na této diskuzi...

u nás taky, z toho si nic nedělej, ty sprostý chlapče.

J. Mach 21.6.2006 10:43

Re: Re: Kdesi na této diskuzi...

racku, vaše komentáře jsou vždy bez nadávek?

pf 21.6.2006 10:00

zatimco v ODS je to prave naopak

F.Vízek 21.6.2006 9:50

Nevyhýbejme se faktu,

že Česko je rozdělené půl na půl, přestože letos novináři udělali všechno možné, aby se občané přechýlili doprava. Dokladem jsou texty v naprosté většině tištěných medií, které doporučuji znovu oprášit.

Faktem je, že ona "levá" polovina občanů ČR rezonuje s demokratickou Evropou. Faktem také je, že Paroubkově ČSSD se podařilo něco nevídaného: umenšila KSČM způsobem do té doby nevídaným.  Takové strany netřeba se bát a netřeba jí strašit: jsme v EU, jsme v NATO, komunistům nepatří už ani Moskva. 

Buďme demokraty a respektujme výsledky svobodných voleb: dejme každé straně, co jí náleží.  Izolace propagovaná ODS by jí leda pomohla, zatímco Paroubkovo chování ji zřetelně a měřitelně sráží na kolena.

jirka. s. 21.6.2006 10:02

Re: Nevyhýbejme se faktu,

Jestliže někdo dokáže zřejmě se zcela vážnou tváří v dnešní době napsat, že "komunistům nepatří už ani Moskva", pak skutečně nezbývá jenom trošku myslícímu jedinci než zůstat stát s otevřenými ústy. Skutečně, v odpověď na tuto zhovadilost nelze najít nejen slušná slova, ale i veškeré sprosťárny se stávají v kontextu s "oním" naprosto neadekvátními.

Zde skutečně končí veškerá diskuze a mám silné nutkání použít už pouze násilí ve formě dvou urostlých chlapů v bílých pláštích.

Bubik 21.6.2006 9:47

Alfonsi, proč myslíte, že ti co nešli k volbám a tedy se svododně

a SAMI rozhodli, že je jim LHOSTEJNÉ, který politik bude u moci, by měli mít nějaký vliv na současné dění?

kapitán 21.6.2006 9:49

Re: Alfonsi, proč myslíte, že ti co nešli k volbám a tedy se svododně

Na SOUČASNÉ dění

nemají UŽ vliv ani ti co k volbám šli  :-)

Nebo jste snad POSLANEC ?

Bubik 21.6.2006 10:06

Re: Re: Alfonsi, proč myslíte, že ti co nešli k volbám a tedy se svododně

ne poslanec nejsem. Na současné dění tedy vliv nemám, to máte pravdu.

Ale měl jsem vliv na výsledek voleb. Malý, silou jednoho hlasu, ale měl. Za čtyři roky zhodnotím, zda má volba byla dobrá nebo ne a zařídím se podle toho.

Nicméně kdo k volbám nešel dal najevo, že ho nezajímá, kdo mu bude čtyři roky vládnout. Že je mu to "buřt". Že mu je jedno, zda vládu povede Topolánek, Paroubek, balbínova strana nebo nacionalisti.

Politiky by ovšem mělo zajímat, proč 35% voličů řeklo, že je jim to fuk. Měli by si z toho vzít ponaučení  a chovat se pro příště tak, aby se to nedělo ( povinné volby není ta správná cesta). Ale ti co nevolili, mají prostě smůlu.

Pavla B. 21.6.2006 9:46

Docela zábavná

je diskuse ke článku pana Doležala. Tam pár lidí naznačuje, že volili ČSSD netušíce, že hodlá po volbami spolupracovat s KSČM! V diskusi k úvodníku se zřejmě zase vyskytli voliči SZ velice překvapení tím, že zelení spolupracují s ODS.

Jak říkala paní učitelka, máš ve škole dávat pozor.

kapitán 21.6.2006 9:51

Re: Docela zábavná

Ano,

mládí je ZBRKLÉ, horší je to u dospělých tam se to nedá omluvit hormonama.

Jirka 21.6.2006 9:57

Re: Re: Docela zábavná

u zelených se to jistě dá omluvit to je pochopitelné. Ale jak se můžou vymlouvat Ti co volili socany opravdu nechápu......to nic nesledovali poslední rok. Myslím , že to jsou jenom hloupé výmluvy;-)

Minutus 21.6.2006 9:43

Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

Ale kdo říká, že se na tom nepracuje? Zatím je vidět, že koalice vyrábí dost nekompromisní program, který asi socdemkom težko spolkne. Takže asi Topolánek moc koalici nechce, ač to nemůže říct natvrdo. Stačí ale být dost zásadový. Následně zbydou dvě varianty:

1. Opozice s výhodami, které jste popsal.

2. Oposmlova - to tady už bylo jen z druhé strany a z hlediska politiků se osvědčilo. Málem si schválili většinový systém, atd ...

kapitán 21.6.2006 9:46

Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

Vy ale máte MALOU fantazii :-)

Minutus 21.6.2006 9:59

Re: Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

Máte pravdu, možností je vždycky více. Tyhle mi přišly jako nejzajímavější. pořád to například může skončit i tou koaliční plichtou, nebo předčasnými volbami. Nic se nedá vyloučit. Ani to, že naši porazí na MS Itálii. :-)

www racek 21.6.2006 9:48

Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

já se tím programem jenom bavím. taková strašlivá kombinace nesmyslů, polořešení, nekopmpetentnosti a partyzánství se hned tak nevidí. za tejden předělali daňový systém tak, že se v něm už prase nevyzná . ale jsem klidný, do oposmlouvy jsou ještě dva pokusy o důvěru.

pokud ovšem o ní topol požádá. jak jsem četl, neprodleně u něj může trvat i několik let.

NoName 21.6.2006 9:52

Re: Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

Z Tvého příspěvku by  někdo neznalý mohl vyvodit, že v současném daňovém systému se ještě nějaké prase vyzná, a že předchozí vláda byla kombinací  smyslů, řešení, kopmpetentnosti a pravidelné armády ... Ale nemyslel jsi to tak, že ne ?

www racek 21.6.2006 9:49

Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

no, ten většinový systém by znamenal, že by dnes vládu sestavoval proubek ... he he he

J. Mach 21.6.2006 10:41

Re: Re: Hmm, Astone, to zní opravdu logicky.

Nevím, který většinový systém máte na mysli, on totiž žádný obecný většinový systém neexistuje. Ale v těch zatím uvažovaných by vítězila ODS. he  he  he. Ale nepochybuji, že šibalové by mohli vymyslet systém, kdy by vítězila KSČSSD. Odborně se manipulaci s volebními obvody ve většinovém systému tříká gerrymandering a je to velmi oblíbené v USA. 

Bubik 21.6.2006 9:42

Kvetlo, stejný problém řešili naposled Čapkova kočička a pejsek když vařili dort

dali tam pro kočičku mlíčko  a myši a sýr a pro pejska kosti a kus hovězího a buřty a...a...a..

Samé dobré věci tam byly.

Jen ten dort stál za prd a pes, co šel kolem a sežral ho,pak měl ukrutné bolení břicha.

Nead bych, aby to u nás dopadlo stejně a bolelo to břicho všechny občany. Protože jak sloučit privatizaci zdravotnictví se znárodněním zdravotnictví, prodej ČEZu s neprodejem ČEZu, povolení více přihlášek na školy s nepovolením, stavbu silnic s nestavbou silnic, zvýšení zadlužení se snížením zadlužení, reformu penzí s nereformou penzí, podporu živnostníků s utuením podmínek pro živnostníky

Vy to víte?

www racek 21.6.2006 9:46

Re: Kvetlo, stejný problém řešili naposled Čapkova kočička a pejsek když vařili dort

kalousek to ví ...

kapitán 21.6.2006 9:47

Re: Kvetlo, stejný problém řešili naposled Čapkova kočička a pejsek když vařili dort

Ale ale,

takový dort se tu přece NEpeče ?

www racek 21.6.2006 9:52

Re: Re: Kvetlo, stejný problém řešili naposled Čapkova kočička a pejsek když vařili dort

bohužel, situace je ještě horší. zkus kapitáne zauvažovat a třeba tě něco napadne. z jistéh uceleného, i když značně kontravezního a nepříliš promyšleného plánu modré šance teď vzniká cochcárna, předělávaná hurástylem za pochodu. navíc, takové formulace, že sazba daně bude pozděkji, až se to propočítá ... bože, kapitáne, koukej a plač.

brouk 21.6.2006 9:39

Vite,me ta povolebni situace

pripomina dobu kdy pan Klaus prohlasil ze nezna spinave penize! Take tenkrat toto prohlaseni rozdelilo narod, na dve zhruba stejne poloviny. Jedni tvrdili ze to nikdy nerek,a druzi tvrdili ze to rek!  No, a pravda bude zrejme nekde uprostred,ze?