2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

Kuciakova vražda

Slovenský investigativní novinář Ján Kuciak se dočkal nejvyššího ocenění: zavraždili ho. Někomu vadil natolik, že riskoval konflikt se státní mocí. Každý stát má zákony a snaží se, aby je lidé dodržovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 27.2.2018 7:51

Kdy v Česku zastřelí Ondřeje Neffa, že píše prezidentovi ČR

Miloš Zeman určitě ví, kdo je to Aston.

J. Smola 27.2.2018 7:47

Škoda mladých životů. Předpokládám ale,

že slovenští kriminalisté pracují s několika verzemi a jsem zvědav, kolik "novinářů" se případně za tuhle hysterii veřejně omluví, když se zjistí že vražda třeba vůbec nesouvisela s tím, že byl novinář.

J. Schwarz 27.2.2018 7:30

Hlavně že každý

ví dopředu, že zabitý novinář doplatil na svou pracovní aktivitu. Proč je / podle Neffa / povolání novináře co do rizikovosti na úrovni kaskadéra - údajně kvůli vyšetřování nejrůznějších kauz - a totéž neplatí pro profese policejního vyšetřovatele a státního zástupce? Tyto figury mají především v popisu práce stíhat a vyšetřovat nejrůznější levoty. Buďto to nedělají a "tíha vyšetřování" leží na bedrech novinářů, nebo dělají, ale novináři to dělají určitým specifickým způsobem. Jakým, to u nás nedávno předvedl Janek Kroupa když byl vyčenichal, že v ČR berou zemedělci dotace na půdu s nejasným vlastníkem. Ovšem své "zjištění" prezentoval s bombastickým titulkem hlásajícím že AGROFERT rozkrádá evropské fondy, když čerpá dotace na půdu kterou obhospodařuje aniž by mu patřila. "Novináři" jsou na tom asi tak, jako ti ruští žoldnéři v Sýrii ve službách jakéhosi oligarchy, co padli přiútoku na jakousi syrskou enklávu bráněnou američany podporovanou opozicí. Novináři už dávno nejsou "hlídací psi demokracie", ale žoldnéři ve službách soupeřících gangů. Rizikovosti takového povolání se nelze moc divit.

V. Hájková 27.2.2018 7:46

Re: Hlavně že každý

Pane jo- jen by mě zajímalo - jak mužete napsat tuto neskutečnou drzost aniž byste neměl za sebou stejnou minulost , kterou má za sebou BABIŠ- BUREŠ!!!

Neznám slušného člověka- který by si ve jmenu slovenského OLIGARCHY- komunisty - agenta ŠtB - trestně stíhaného podvodníka- dovolil napadat slušného českého NOVINÁŘE!

J. Schwarz 27.2.2018 9:58

Re: Hlavně že každý

Z českých novinářů je jich možno označit za slušné s bídou tak 10%. A komunisti / bývalí / ve všech státních sférách - v parlamentu, na soudech včetně ústavního, v pozici ombudsmana vám, madame, nevadí? Zvlášť ti komunisti na soudech, co jako na běžící páse uznávali obhajobu lidí evidovaných jako spolupracovníci STB že jde o podvrh, přičemž jim stačilo přiznání údajných "řídících orgánů" že podpisy a hlášení zfalšovali kvůli prémiím? Kde pak byla celá "právní kontinuita" na kterou doplatily tisíce poškozených? Proč nebyli tito STBáci promptně odsouzeni za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a vlastizradu? Proč nepřišli o nadstandardní důchody? Běžte, madam, s těmi kecy o komunistech konečně do (_._)!!!

P. Kučera 27.2.2018 7:47

Re: Hlavně že každý

Každé poctivé úsilí se dá očernit. Každé, bez výjimky. (Já tvrdím, že novináři (svobodná média) jsou ve fungující demokracii další, čtvrtý, nezávislý pilíř fungování státu.)

V. Hájková 27.2.2018 7:28

Chápu

pane NEFF - správně tuto vaši větu ""Veřejný diskurs přejímají rozhorlení aktivisté."""ŽE -jsou to především lidé od předsedy vlády - nejvyššího státního prokurátora až po policejního prezidenta? :-))))

Nejlepší na tom všem je, že pokud se tu zdejší diskuteří budou vyjadřovat - ač vědí o situaci na Slovensku naprosto kulové - bude lépe se diskuzi raději vyhnout! :-)

Jsem přesvědčena- že nic se nevyšetří !! Leda , že by se i na Slovensku našli nějací ""ČEČENCI"" kteří tak jak v Rusku to vzali na sebe:-)

http://www.tvnoviny.sk/domace/1908524_tom-nicholson-si-mysli-ze-vlada-uz-vie-kto-stoji-za-vrazdou-jana-kuciaka

D. Polanský 27.2.2018 7:23

Snad jeho smrt a jeho přítelkyně nebude zbytečná

Snad se policie pochlapí dle známého: Padni komu padni. A padat by toho v tomto případě mělo hodně.

L. Němec 27.2.2018 7:20

ŽURNALÍSTOV NÁDO LIKVIDÍROVAŤ

Pokrytec z Hradu, který je na novinářích totálně závislý ( ostatně jako každý politik ) by měl být zlikvidován.

Jakpak se dostávají Emanovy názory mezi jeho voliče ? Díky novinářům, drazí Emanovi voliči.

Ovčáček, jehož neplatí nějaký idiot z Hradu, ale český daňový poplatník ( stejně jako onoho idiota ), by se měl k novinářům modlit třicetkrát denně . Jak to má navíc pohodlné - zakváká na tiskovce či na Twitteru, a novináři to posílají dál.

Navrhuji, aby tiskový mluvčí v dalších prezidentských časech nemluvil do médií, ale dostal bubínek, paličky, a idiotovy názory předčítal pětkrát denně na Hradčanském náměstí.

Češi by byli ušetřeni "moudrostí" lháře, ale zvýšila by se atraktivita Hradčan - japonští a jiní turisti by se ztrhali při focení :o)))

J. Schwarz 27.2.2018 7:36

Re: ŽURNALÍSTOV NÁDO LIKVIDÍROVAŤ

Pán se nejspíšprávě vrátil z Němec - poprvé po padesáti letech. Z peněz "daňových poplatníků" je tu živo 70% populace a když někdo "zakváká" něco co zarezonuje, rozšíří se to i bez novinářů. Ti něco o Zemanovi "pošlou dál" jen když si myslí že ho tím poškodí. Je jen jejich problém že jsou natolik mimo že mu to spíš pomůže...

P. Spáčil 27.2.2018 7:40

Re: ŽURNALÍSTOV NÁDO LIKVIDÍROVAŤ

Každý politik je na novinářích závislý. Bohužel někteří novináři píší o politicích podle toho, kdo jim platí.

A k tomu Ovčáčkovi, nikdo přece nebrání novinářům jeho výroky ignorovat, že? Ale vzhledem k tomu, že donekonečna rozebírají každý jeho prd tak se k nim modlit nemusí.

P. Kučera 27.2.2018 7:20

Jen maličký doplněk

Skutečnost, že na vypátrání vraha byla vypsána finanční odměna, vypovídá mimoděk o jedné skutečnosti: (ohrožené špinavé) peníze vedly k vraždě a asi zase jen peníze mohou vést k jejímu objasnění. Peníze, peníze.

Zeman nemluví o ostrůvcích politické, ale pozitivní deviace. Slovo deviace značí patologickou odchylku od normálu. Ten termín je "vtipný" pouze tehdy, když nějaké pozitivní dění je chápáno jako chorobné, tedy ve zločinecké komunitě. Jestli je tomu tak u nás, kde i Zeman byl (a je) několik desetiletí aktivním lídrem politiky, píše mimoděk svým slovníkem hodnocení sám sobě.

A závěrem mne mrzí, že si Aston jaksi nevšiml, že zavražděna byla taky jistá mladá žena. Proč? Že to nebyla novinářka?

Dobrý den.

J. Schwarz 27.2.2018 7:40

Re: Jen maličký doplněk

Deviace je odchylka, proč zrovna "patologická"? Termín pozitivní deviace je stejně "vtipný" jako pozitivní diskriminace nebo politická korektnost, ale jen v případě platnosti vaší premisy že slovem "deviace" je označována jen odchylka jaksi "morálně závadová".

P. Kučera 27.2.2018 7:43

Re: Jen maličký doplněk

Souhlasím. I géniové jsou devianti, většinou velice nepohodlní. Ale vážně: kdyby byla poctivost normální, nebylo by zapotřebí hovořit o deviaci, ať už má význam patologický či nikoli.

J. Vobr 27.2.2018 6:51

KRAJNĚ PRAVICOVÍ DISKUTÉŘI NAZDÁÁÁR !!!

:-)))

:-)))

F. Žůrek 27.2.2018 6:48

Investigativní novinář? NE!!!

Novinář si má hledět poctivé novinářské práce. Tak, jak to prováděl např. Karel Čapek.

Investigativní činnost - pátrání - to má přece provádět policie, státní žalobci, obecně justice. Novinář NESMÍ přece mít na nikoho podezření, aby veřejně a již dopředu zničil čest často i nevinného člověka. Novinář přece není "nadčlověk".

Má být kvalitní zpravodaj a nikoli nějaký policajt.

V. Heidlerová 27.2.2018 7:00

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Já sebou praštím, snáď ste študovál novinářsků fakultu. Co existujú noviny a novináři, pátrá se po zajímavostech a výjimečnostech, navíc má být novinařina hlídacím psem demokracie a navíc je svoboda slova a tisku, tak novinář može psat podle svého svědomí, vědomí a poznatků. Taky má své zdroje informací. Doba od Karla Čapka setsakramentsky pokročila, svět kolem je dravější a bezohlednější - a proto i my všichni jsme takoví, nejen novináři. Větou "dopředu zničit čest často i nevinného člověka" doufám nemyslíte agenta Bureše nebo opilce z Hradu, ale jejich činy jsou rozpoznatelné a v době chytrých médií i snadno přenositelné mezi veřejností. Je řada výborných novinářů a jako v každém povolání jsou i méně dobří. Ti se zpravidla bez zábran a studu vyšplhají na vyšší místa, např. pisálek z Haló novin až na mluvčího Hradu. HáááááááááááááááááNeraďte profesím, jimž vůbec nerozumíte.

M. Franková 27.2.2018 7:13

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Jako vždy v životě není nic buď černé nebo jen bílé. Většina bývá prapodivně šedivá. Dovolím si malou poznámku. Byla jsem u toho, když se v devadesátých letech začala rodit svobodná novinařina. Převážná většina z nás, co tenkrát psali a živili se touto profesí, e snažila dělat řemeslo se ctí a poctivě. Zlom začal nastávat již koncem devadesátých let. Vedení redakcí se začalo honit za tzv. čteností. Tam začal úpadek novinařiny. Téměř každé periodikum vykročilo směrem k buváru. Honba za senzací, nikoli za pravdou. Dost novinářů odešlo nejprve na volnou nohu. Na jejich místa nastoupili poslušní a všehoschopní.

A ještě jedna poznámka. Václav Havel nepil, ale chlastal a kouřil více, než přez míru. Je adorován. V. Klaus nepil a nekouřil, je ostouzen. Ono, jak se komu co hodí. Například.

I. Břízová 27.2.2018 7:19

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Napsala jste to hezky, paní Franková. On se za novináře považuje i ten, kdo vyfotí někoho, kdo se opaluje na zahradě.Je jasné, že mně zrovna fotit nebude.:-))

F. Šimek 27.2.2018 9:40

Re: Investigativní novinář? NE!!!

......:-)))))))))))))))))

V. Heidlerová 27.2.2018 7:33

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Nesnižujte se na úroveň bulváru a všehoschopnosti. Držte se cti a poctivosti. Václava Havla jsem nikdy na veřejnosti ani doma ani v cizině neviděla zpitého, kouření jsem mu měla za zlé, neb jsem měla stejného kuřáka doma. Havel nám otevřel dveře do světa, co dělal v soukromí, je mi jedno, my jsme také pili ze zoufalství nad režimem. A asi zase začnu chlastat taky, když vidím tu skvadru na HrADĚ a ve vládě. Nikdo nejsme světec, každý neseme s sebou životem zvětšující se břímě prohřešků. Pan Klaus byl suchar, ale representoval ČR dobře, až v druhém období se začal opíjet mocí a svou vyjímečností. No a Zeman - darmo mluvit, haňba plut(moravsky), to máme skoro denně na očích. Je-li hlava státu bezectná a vulgární, společnost nemá vzor, úroveň všeho - i nás - klesá. Máme-li premiéra estébáka a multimilionáře z podivných zdrojů - to chcete mít morální všechny složky společnosti? Všecí kradnů. Sorry jako.

M. Franková 27.2.2018 7:48

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Protože jsem je oba znala osobně, vím, že nemáte tak docela pravdu. Ale přesvedčovat přesvědčeného je téměř nemožné. A to, že máme na vrcholových místech to, co máme, je také z velké části chybou novinářské enklávy. Novináři sami sebe dostali do situace, kdy jim už téměř nikdo nevěří, a to ani , když nějakým omylem napíšou pravdu. Příkladem za všechny je redaktorský tým v ČT. Ta očividná jednostranost a předpodělanost z obrazovek zpravodajství přímo odkapává.

V. Heidlerová 27.2.2018 8:18

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Možná, že nemám už tak bystrou hlavu, ale ČT pro mne není tou nejhorší stanicí, to tedy Barrandov - to je sousto! A tuším že Prima s vysíláním Majora Zemana a Podpultovní baby je také na úrovni. Nejsem nepřístupná argumentům, pokud jste dotyčné znala osobně a dělali ostudu na veřejnosti, nebo táhli náš stát směrem do područí Východu, tak to bych Vám byla vděčná za doplnění mých chabých vědomostí. S těmi novináři to vidím také trochu jinak - Zeman dehonestoval tuto profesní skupinu včetně krále české žurnalistiky Peroutky, a to beze studu, omluvy, tolerance a vstřícnosti vůči tisku atd. Tak se osvícený politik nechová a i nesouhlas s konáním tisku se dá vyjádřit noblesně a kultivovaně. A potom ten výběr pracovníků Kanceláře presidenta, to je výsměch, nedivme se, že když ani tam neplatí zákony a pravidla, proč by je měli dodržovat novináři. Neumím posoudit, komu posluhuje ČT, prosím, chcete-li, a budete-li tak laskavá, vysvětlete mi vše na na adrese Gulag.Magadan@seznam.cz. Je to ode mne smělé, omlouvám se, ale když máme tak mizerné informační zdroje, budu vděčná za pravdivá sdělení. Babka z jižní Moravy

M. Jandáková 27.2.2018 8:29

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Nechtejte, prosím člověka, který ví, o čem mluví, v případě tématu "práce novináře", tomuto diskuznímu fóru. )

V. Heidlerová 27.2.2018 8:38

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Vašemu příspěvku nerozumím. Já jsem novinařinu studovala, tak také vím, o čem to je. Jen jsem měla zákaz. Váš vzkaz mi nedává žádný smysl.

M. Jandáková 27.2.2018 9:57

Re: Investigativní novinář? NE!!!

Patřil soukromé výzvě ve Vaší předposlední větě, paní Heidlerová. )

L. Němec 27.2.2018 6:34

CHVÁLA NOVINÁŘŮ

Díky komu tady vůbec diskutujete ? Díky komu sem přinášíte svoje postřehy z jakýchkoliv médií ? Díky komu zde přetiskujete vyjádření, názory jiných, postřehy, tvrzení, výsledky průzkumů veřejného mínění ? Díky komu zde sledujete a zároveň komentujete jakékoliv dění z jakéhokoliv oboru ? Díky komu sledujete on-line přenosy a projevy ze všech těch sjezdů a tiskových konferencí ? Díky komu jste informování o sebebezvýznamnější marginálii i nejpodstatnějších událostech ? Díky komu jste se minulých 14 dní dozvídali čerstvé informace o olympijských kláních ?

Jak si tu kterou informaci ve vašich hlavách vyhodnotíte a uznáte za pravdivou, lživou nebo jakoukoliv jinou, je otázka další, to je samozřejmě na vás. Posuďte podle svých empirických zkušeností , ale přísun těch prvních informací je na novinářích.

DÍKY NOVINÁŘŮM.

V. Heidlerová 27.2.2018 7:06

Re: CHVÁLA NOVINÁŘŮ

Děkuju Vám, rozumný a dobrý člověče. Člověk, pokud není úplný blb, si umí vybrat věrohodné a solidní médium, nebo dokonce i více médií, umí porovnávat, vyhodnocovat a teprve posuzovat a vytvářet si názor. Kdo ale čte nebo vůbec nečte a sleduje jen TV Barrandov, ten má rozhled žížaly, ale i ta je ustrojena k vyššímu IQ než samozvaní kritici novinářů. Nejhorší je, že tato část národního stáda se spokojí s jednoduchým tvrzením hradního opilce, že novináři jsou žumpa a že je třeba je likvidovat.

DÍKY NOVINÁŘUM!

V. Němec 27.2.2018 6:09

To teprv bud!

Poplašná zpráva? :Vedení Brna schválilo arabštinu na svých úřadech

V. Hájková 27.2.2018 6:17

Re: To teprv bud!

Tak to je užasné:-))) ŽE -by už AGROFERT nadbíhal i Arabum ? :-))))))