30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Křečovitá konstrukce pana Sobotky

Česká strana sociálně demokratická má pech. Zatímco vláda Petra Nečase požádala sněmovnu o důvěru třikrát a pokaždé ji dostala, socialisté se snažili kabinet odvolat už čtyřikrát a ani jednou neuspěli. Teď se o to možná pokusí popáté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 4.1.2013 12:18

Uživatel požádal o vymazání
P. Hofman 4.1.2013 12:21

Re: amnestie atd.

Všechny! Bez toho by ztratily reálný vliv na své ovečky.

J. Anděl 4.1.2013 12:35

Re: amnestie atd.

To není zas takový bezpočet ;-).

V praxi to není snadné, protože obecně není náboženské víry mezi lidmi dost na to, aby takovou autoritu akceptovali. Proto je jednou variantou prezident s božskými atributy, druhou pak samozřejmě čistě právní vláda bez takových atributů. Vzhledem k tomu, co píšu jinde, tedy že nikdy nebude právo dokonalé, má i takové řešení nedostatky, které se projeví namátkou třeba tak, že zcela v souladu s právem jde do vězení člověk, který na počátku jen namaloval tykadla (kterémuž ovšem božské atributy pana prezidenta nikterak nepomohly, ale tak už to chodí).

Holt si člověk musí vybrat, co mu připadá lepší, dokonalé není nic. Mně osobně stávající pravomoci prezidenta nevadí, možnosti amnestie, milosti, nebo imunitu beru. Jestli se budou politici chovat jako kobyly a o tyto věci přijdou, tak je to osud, s tím stejně nic nenadělám.

P. Vandas 4.1.2013 12:12

Re: amnestie atd.

O tomto problému, jsou celé dějiny lidstva. :-):-):-)

J. Anděl 4.1.2013 12:22

Re: amnestie atd.

tak nějak :)

K. Drobková 4.1.2013 12:13

Re: amnestie atd.

No přece prezident. Klaus.

P. Vandas 4.1.2013 12:14

Re: amnestie atd.

 Hawkingův paradoxon. "Bůh nehraje v kostky!" ...." Bůh v kostky, přece jen hraje!"

J. Anděl 4.1.2013 12:25

Re: amnestie atd.

Krutou hru spolu hrajeme my. Výrok by bylo třeba upravit: pokud existuje Bůh takový, jakého si ho lidé nejčastěji představují, pak s nám hraje krutou hru. Ale to mi připomíná jiný výrok jakéhosi faráře, který asi bohužel zkomolím, ale význam myslím trefím: ateisté popírají boha, ve kterého my nevěříme.

P. Vandas 4.1.2013 12:31

Re: amnestie atd.

Velmi zajímavý výrok. Je zřejmé, že věděl o čem mluví.

O. Uživatel 4.1.2013 12:33

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 4.1.2013 12:37

Re: amnestie atd.

Protože není lepšího, ani většího. Tento jediný v sobě obsahuje celý vývoj naší civilizace, neb vstřebal zkušenosti od Sumeru, přes Mezopotámii, Egypt až k Římu. Nějaká nová naplavenina tomu nemůže konkurovat, pro směšnou povrchnost. Že.

O. Uživatel 4.1.2013 12:40

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 4.1.2013 13:08

Re: amnestie atd.

Nemyslím, neb i Islám má stejného Boha, jako my křesťané i Židé. To je jen onen spor, komu patří. Tam tvrdím, že nám.

J. Anděl 4.1.2013 12:51

Re: amnestie atd.

Nabídnu Vám, čemu věřím a někdy, co si myslím. Věřím v existenci vícero bohů a podobných. Věřím v existenci nejvyššího, počátečního, který stvořil náš vesmír a v jeho nadřazenost, věřím (jsa ovlivněn budhismem) i v existenci neosobního božství, jehož je Stvořitel personifikací. Monoteistická náboženství myslím hledají stejného Boha, ač ho v závislosti na svých vlastnostech vybavují jinými atributy. Tím každé náboženství v jistém smyslu možná stvoří či vytvoří lidského boha, který může, ale nemusí být podoben Bohu. Přesto i ten je vybaven nějakou mocí, protože lidé mají schopnost tvořit a dávat stvořenému moc. Věřím v existenci osobního boha, který "vzniká" vírou jedince. Věřím tomu, že čím vyšší bůh, tím méně zasahuje do dění ve vesmíru.

Věřím taky v existenci božích, přírodních zákonů, zákonů karmických, které působí samočinně bez osobní (z)vůle. Je to zákon akce a reakce, zákon, který k hybateli vrací následky jeho činů (do kterých spadají i myšlenky, vyřčená slova, nálady a pocity atd.). Domnívám se, že tento zákon má největší vliv na náš běžný pozemský i nadpozemský život. Věřím v nemateriální podstatu světa.

Bůh ze Starého, resp. Nového zákona je mi pocitově blízký, možná proto, že jsem se narodil v této kultuře, lépe to vysvětlit neumím.

P. Hofman 4.1.2013 12:36

Re: amnestie atd.

Porovnávat výroky o bohu z řad lidí pobožných s těmi, kteří v boha nevěří, je totální blbost. Každý totiž mluví o něčem jiném.

J. Anděl 4.1.2013 12:40

Re: amnestie atd.

Ano, každý mluví o něčem jiném, souhlasím.

M. Berka 4.1.2013 12:56

Re: amnestie atd.

Sigmund Freud: Náboženství je kolektivní neuróza, respektive funkce individuální psychiky, jež produkuje bohy, kteří mají za úkol těšit a uspokojovat dětinské touhy dospělého.[14]

J. Anděl 4.1.2013 12:59

Re: amnestie atd.

Ano, tohle Sigmund Freud nejspíš uvedl, sedlo by mi to na něj.

J. Anděl 4.1.2013 12:14

Re: amnestie atd.

Právo nikde neplatí stoprocentně a nikdy (resp. v představitelném časovém horizontu) platit stoprocentně nebude. Proto má podle mě ta veteš smysl, ačkoliv netvrdím, že nesmí být jakkoliv diskutována a případně upravována.

E. Sevrát 4.1.2013 11:56

CIRKUS BUDE !!

pardon Volby budou !! a proběhne to jako v tom výše zmíněném starém českém filmu.

J. Ryba 4.1.2013 11:59

Re: CIRKUS BUDE !!

náš starší a rozumnější bratr tímto vaším švejkováním postižen není, volí na Slovensku přímo už 15 let bez sebemenšího rozruchu. Se stenou střídmostí a uvážlivostí i amnestuje...

J. Tolman 4.1.2013 12:12

Re: CIRKUS BUDE !!

To porovnání se Slovenskem ukazuje současnou bídu česka v celé kráse.

R. John 4.1.2013 11:48

Tak jsem se dočetl,

   že řidička převrátila auto u hráze Rozkoše .  Jelikož to tam znám ,  mohu tvrdit s jistotou , že její záměr nebyl naplněn  a jediný orgán s kterým přišla do styku  , byl policejní.  

E. Heusinger 4.1.2013 11:27

Švýcarská kvalita

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/480004.jpg

P. Vandas 4.1.2013 11:32

Re: Švýcarská kvalita

A co říkáte na ty dotace ČD? Četl jste to?

E. Heusinger 4.1.2013 11:43

Re: Švýcarská kvalita

A co chcete vědět?

P. Vandas 4.1.2013 11:50

Re: Švýcarská kvalita

Co chci vědět? Zda jste se alespoň chytl za nos. Dříve jste hlásal opak zveřejněného.

E. Heusinger 4.1.2013 11:52

Re: Švýcarská kvalita

Nerozumím co máte na mysli.

P. Vandas 4.1.2013 11:55

Re: Švýcarská kvalita

Nepřekvapuje mne to.

E. Heusinger 4.1.2013 11:56

Re: Švýcarská kvalita

Tak se vyjádřete konkrétně a odpovím.