21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Kalkulačky v činnosti

Komunisté budou i nadále hlásit, že jsou „s lidem pro lid“ v centru Prahy, kde mají budovu v ulici Politických vězňů. Stranický výbor sice už schválil prodej budovy a za získané peníze uvažoval o koupi rozestavěné budovy ve Vysočanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pf 4.12.2005 20:48

laissez-faire, tedy to co si pod tim predstavoval Adam Smith

ovsem je neco jineho, nez  o cem sni ceske 'kapitalisticke'  rychlokvasky a cesti teoretici 'realneho' kapitalismu. Adam Smith me na mysli makroekonomickou regulaci trhu.  NIkoliv svobodu prodavat prodluzovaci snury, ktere vas zabiji, bramborovy salat se salmonelou ci stavet domy ze zdravotne/radiacne zavadnych materialu. Adam Smnith nikdy nenapsal nic proti tomu,  ze podnikatel v oboru cisteni odspadnich vod nesmi beztrestne poustet nevycisteny odpad do rek,  nebo ze nesmi pouzit na stavbu beton nevyhovujicich mechanicych vlastnosti. 
janabok 4.12.2005 20:47

AeroKarle - je to boj s větrnými mlýny

konstruktéři "sociálna" prostě musí pořád něco přerozdělovat, dotovat..
 
např. dotace: na mou námitku, že aby mohl něco dotovat, musí nejdříve ty peníze někomu uloupit, socan odpoví: ale já chci pomoci...
 
na námitku, že nejlepší pomoc je nedotovat = nechat prostředky tam kde jsou a tím pádem nikoho neokrádat, socan odpoví: to ale není sociálně spravedlivé...
 
boj s mlýny; ale neustávat a nevzdávat! ...
huhu 4.12.2005 20:44

Re: Re: Re: Re: Re: aero karle

vím, jen jsem si dovolil trochu doplnit
huhu 4.12.2005 20:43

Re: Re: Re: Re: aero karle

ifčo, každý kdo trochu rozumí řízení nějakého podniku ví, že "neziskovka" státní nemocnice je tyjátr pro blbce. Tedy pokud není opravdu zřízena uvědomělými lidmi (církev,maltézští rytíř atd.), třeba jako charita nebo nějaký jiný ušlechtilý zájem.
ibn 4.12.2005 20:42

Ten americký způsob by mohl mít tu výhodu, že snížení je snadné, prostě obec vypíše ty daně nižší.

Treba zitra je mate na nule, staci jen chtit!
;-)))
tresen 4.12.2005 20:40

Re: Re: Re: Re: aero karle

Já to neprosazuju, jestli jste si nevšim.
huhu 4.12.2005 20:39

Re: Archimeděnko Foundry, PeSi, ijáčku:

mně ty diskuze kolem firemních daní připadají jako socanský tyjátr pro voliče. Vysoké daně uspokojí pocity závistivých blbů, ale firmy pak zde nic neplatí. Nízké daně socanské závistivce štvou, ale dańový výnos se zvedne. Blbé socanské závistivé voliče rozzuří jen co vidí, jinak vůbec tomu nerozumí - viz halladin. V tom byl omyl i Klasovy vcelku transparentní privatizace a "genialita" zlodějské privatizace socanů. Mentalitě blbů socanská vládnoucí mafie dobře rozumí.
AeroKarel 4.12.2005 20:36

Inu tichá dohodo,

"priste zkuste k prmysleni pouzivat hlavu, nejlepe svoji, coz u vas bude problem, u vasich mate k premysleni vudce :-)) . Klobouk dolu vy "bystroocko" jak vy dokazete rozpoznat komunisticke mysleni to jste asi odkoukal od tesaka nebo huhu'a :-))"
Každý cikán hádá dke své kobyly. Máte-li nějakého vůdce, mne do toho nepleťte.
Zbytek za komentář nestojí.
Ifča 4.12.2005 20:34

Re: Re: Re: aero karle

No ... pokud byla řeč o těch nemocnicích, jde v převážné většině o příspěvkové organizace.
Jinak ... ten vámi definovaný "rozhodující princip" neziskových organizací... Nějaký konkrétní případ byste věděl? Neziskové organizace vytvářející zisk, který se dává do rozvoje? Bezpochyby nějaká taková existuje, ale že by to zrovna byl princip, dokonce rozhodující ... no....
huhu 4.12.2005 20:34

Re: Re: Re: aero karle

není nic jednoduššího nežli fakturovat kde co, to je princip jak ze svých firem v daňově méně výhodných zemích odčerpávají firmy zsiky do dańových rájů zejména se "znalostní" ekonomikou - mechanismus dobře popsal v iHned Pavel Kohout. "Neziskovka" je socanská demagogie.
Šumavák 4.12.2005 20:33

Myschia to někde vedle toho nového hotelu pro skinhaedy, či ve starém Orlím hnízdě?

:-))))
AeroKarel 4.12.2005 20:33

Archimeděnko Foundry, PeSi, ijáčku:

Funkcionář ponořený do funkce je z funkce vytlačován silou, rovnající se váze funkcionáře z funkce vytlačeného.
A ty daně? Tak jako tak snížit, nepřerozdělovat více než nezbytno. A to nezbytno je opradu minimální. Ať už podle Švýcarů nebo Amíků. Hlavně ne tak, jako dosud.
Ten americký způsob by mohl mít tu výhodu, že snížení je snadné, prostě obec vypíše ty daně nižší.
Ale hlavně konec téhle hrůzy a to ještě Eurobyrokrati pořád bruslí okolo "harmonizace". Pochopitelně ne dolů.
Platit si tolik všelikých "buzerantů"  už mne dost štve!
huhu 4.12.2005 20:31

Re: i pan Topolanek muze ze sve nadace, do ktere sypou sprizneni

samozřejmě, lze to vždy. nejobjektivnější soudce je svobodný trh a zákazníci. Proč se socani bojí svobodného trhu ?
huhu 4.12.2005 20:30

Re: PF

tohle řeší svobodný trh - pokud jsou zákazníci spokojeni je zisk, pokud ne likvidace. Hlasování korunou je nejobjektivnější. Svobodného trhu se boojí socani jak čert kříže.
shooting star 4.12.2005 20:27

Re: Pouslouchám mezi jídlem Ratha na ČT1

že to okecával? A japato, že večer vyjmenoval 6 jmen - koukáte na zpravy?
shooting star 4.12.2005 20:25

Re: Re: Re: A už ho vezou...

opakování vroucího přání ještě nezmění skutečnost (a ta je jasná - proč se asi ODS zastává nesoukromé - socialisticky hospodařící organizace?)
Foundryman 4.12.2005 20:25

PF

Nadace je na odčerpávání dosti nepohodlná, neb její účetnictví podléhá podstatně přísnějším předpisům, než účetnictví obchodních firem.
pf 4.12.2005 20:15

i pan Topolanek muze ze sve nadace, do ktere sypou sprizneni

'podnikatele' take odcerpavat?
tresen 4.12.2005 20:14

Re: Re: aero karle

Nezisková organizace - nikde není řečeno, že to je příspěvkovka. Rozhodující princip je ten, že zisk se dává do rozvoje a nerozděluje se akcionářům. Jinak může být klidně řízená jako akciovka, tj. správní radou, nebo jinak, ale není to podstatné.
huhu 4.12.2005 20:06

Re: Re: aero karle

to, že zisk se dá realizovat i přes jinou firmu většina voličů socanů neví. Zato to dobře ví Rath či Klimovičová.
Ifča 4.12.2005 19:51

Re: aero karle

I zisky "výdělečných organizací" se často vrací "do systému"... i zisk příspěvkovky může odčerpat zřizovatel ...
ticha@dohoda 4.12.2005 19:44

aero karle

neziskova organizace muze klidne vytvaret zisk, jenze ten se vraci zpet do systemu, priste zkuste k prmysleni pouzivat hlavu, nejlepe svoji, coz u vas bude problem, u vasich mate k premysleni vudce :-)) . Klobouk dolu vy "bystroocko" jak vy dokazete rozpoznat komunisticke mysleni to jste asi odkoukal od tesaka nebo huhu'a :-))
ijáček 4.12.2005 19:42

Re: 2 Foundry

Jo, Archimeděnkův zákon: vliv soudruha se rovná součtu vlivu soudruhů tímto soudruhem potopených při šplhání vzhůru.
Cesilko :-) 4.12.2005 19:41

Zdravim i Livii!!!!!!!:-)

Byla pry nekde pokrtit nove zvony, a pronesla veticku, se kterou se plne! primo! a nadherne!!!
ZTOTOZNUJI: a sice:
"BEZ DOBREHO SRDCE ZADNY HLAS ZDNEHO ZVONU NEZZNI!"
:-) :-) :-)
Ano, pani prezidentova! :-) a Vm diky, v teto dobe
pravdy, lasky, miru  porozumeni, diky, diky! z ta
krasna slova, a myslim to, pani Livie, uprimne! opravdu, opravdu...:-)
Cesilko :-) 4.12.2005 19:38

Adventne zdravim! Teplota...

v Hollywoodu, koho to zajima,
je sestnact stupnu Celsia , n slunku aji vice!
Zajimalo by mne, kdo dnes li-vubec? dnes excelovl
v televizi, ale tady se bavite o motorkhc, tkze se to si nedozvim.
A zse jdu, nebot mesice tohoto prace mnohe konati velenutno. Howgh!
Cesilko, zivocisek vodni....
 
huhu 4.12.2005 19:21

Re: no, podle vas

zajímyvý názor, vyslovený někde v USA i pro vás nebezpečný, pozor jsou ozbrojeni.
Mysch 4.12.2005 19:14

taky dobry.

naslednik trunu byl tyran!
opravdu uz nenachazim slov.
Mysch 4.12.2005 19:12

no a jdu se venovat

novemu dvd recorderu, takze damy a pani pomlouvaci maji opet volne pole pusobnosti.
Mysch 4.12.2005 19:09

no, podle vas

samozrejme na socialistickejch. jinak byste si musel preci za kazdou mili extra platit.
Mysch 4.12.2005 19:08

jo,

opravdu chytra odpoved.
takze demagogie je, kdyz jsem ja.
jedno, co napisu.
huhu, jste opravdu unavenej. ja vam to kafe navrhoval uz pred hodinou.