3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Jsme sečteni… někteří

Sčítání lidu je humorné osvěžení všedního života a letos jsme se mohli těšit násobně, sotva vešlo ve známost, že to půjde on line.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Vorálek 29.3.2021 13:48

A ty letní bych poněkud omezil. Dobrý nápad.

R. Sorge 29.3.2021 13:55

To už běžně existuje, např. u zahradnictví.

J. Anděl 29.3.2021 13:57

No prosím. Mohlo by to tedy existovat víc. Třeba by to uspokojilo to, kvůli čemu někteří chtějí to střídání času.

No - ono to v některých odvětvích tímto směrem půjde, časem víc. I díky přesunu řady věcí online. I bez ohledu na postoj států ke střídání letního a zimního času.

R. Sorge 29.3.2021 14:02

To asi těžko, na jaře a v létě je v zahradnictví delší pracovní doba, takže naopak pak chtějí tamní zaměstnanci déle světlo večer.

J. Kombercová 29.3.2021 16:08

No a tu delší pracovní dobu si mohou zahradnictví upravit, když už prodlužují, mohou si určit od kdy do kdy. Proto ji nemusím mít také, že.

J. Kejkrt 29.3.2021 14:16

To je právě to, co já MUSÍM tedˇ dělat, protože nějaký osel vymyslel, že budeme mít čas posunutý o hodinu.

Ať si čas posouvá ten, kdo chce, a ať si to dělá v době, kdy mu to vyhovuje - ale nechť s tím neotravuje ostatní.

J. Havelka 29.3.2021 13:14

"Od půlnoci se můžete sčítat", nahlásila vláda, jakou svět neviděl a neukázněný lid začal klikat! To by se ve Švajcu nemohlo stát! 8-o

M. 6S6. 29.3.2021 13:23

To ne, tam mají potíže instalovat správnou fotbalovou branku.

J. Kejkrt 29.3.2021 13:04

Autora můj názor jistě nebude zajímat, ale musí to ven:

Je mi úplně jedno, jaký čas budou mít ve Finsku, Bulharsku nebo Portugalsku a je mi taky zcela fuk, jestli bude EU z hlediska času strakatá.

Až tam (někam) přijedu, tak se domácím přizpůsobím.

Ale tady mi s časem laskavě nevrťte, milí penzisti, co jste líní vstávat a chcete mít večer dýl světlo.

Dost na tom, že vám platím na dva důchody, ještě kvůli vám mít problémy s prací kvůli posunuté hodině. Trhněte si! ;-€

P. Jirkovský 29.3.2021 13:12

R^

J. Anděl 29.3.2021 13:24

Myslíte, že tady s tím vrtí penzisti?

Proč zrovna penzisti?

Ti to možná obhajují coby výdobytek starých dobrých časů nebo prostě z vrozené prudivosti, ale prakticky to pro ně nemá žádný význam.

J. Kejkrt 29.3.2021 13:36

Neberte si osobně, pokud se vás to netýká - bylo to mířené výhradně na autora na základě toho, co napsal. ;-)

J. Anděl 29.3.2021 13:40

No jo. Jenomže mně vrtá hlavou to "proč".

Jestli to ještě pořád potřebují různí Babišové, aby ve fabrikách ušetřili za elektřinu.

J. Kejkrt 29.3.2021 14:20

Ne, dnes už se ví, že se tím elekřina neušetří.

Setrvává to pouze z toho důvodu, že se "to" zavedlo, a teď by pouhé zrušení bylo příliš jednoduché, protože někdo chce čas letní, někdo normální a někdo furt střídat ..

Ono to bude asi fungovat tak, jako rybářský háček, když si ho vetknete omylem pod kůži na zadku .. tam to jde vcelku bezbolestně ;-D

J. Anděl 29.3.2021 14:21

Ano. Rybářský háček.

Možná je to jako vepřové u muslimů - taky dávalo kdysi smysl.

Možná proto má dneska tolik lidí ne-li strach, tak aspoň neklid z roušek a bezkontaktní kultury. Já tedy trochu jo.

J. Kejkrt 29.3.2021 14:23

Já taky.

M. Ilsner 29.3.2021 13:31

R^

V. Mokrý 29.3.2021 13:40

S těma důchodcema vopatrně - ne každej z nich/nás je takovej jak píšeš.

Mě to " čarování " s časem taky se re !/

Jsem také pro ten klasický středoevropský astronomický čas.

J. Kejkrt 29.3.2021 14:22

R^

Jak vysvětluju vejš - to s důchodcema bylo myšlený na Astona, kterýmu to měnění času vyhovuje, protože je línej si to vyřešit sám tím, že by jednoduše dřív vstal. ;-D

J. Moravec 29.3.2021 14:44

Jsem penzista, určitě ne od narození. S tím zřejmě budete souhlasit pane Kejkrte. I Vy budete penzista. Přál bych si žít přirozeně podle slunce. Tedy poledne podle nejkratšího stínu. Myslím si, že letní čas u nás, tedy posun +1 hodina není program důchodců. Dobře si pamatuji jak jsme v pět hodin ráno budili děti.

Vaše “ Dost na tom ...” je sprosté.

J. Kombercová 29.3.2021 16:13

Jj. to nás pan Kejkrt zase strčil do jednoho pytle, aniž by si provedl alespoň letmý průzkum.

J. Matuška 29.3.2021 13:00

Strašení lidí jako metoda vládnutí

... Již celý rok to považujeme za obrovský problém, který se velmi nepříznivě projevuje v hodnocení situace v České republice oproti dalším zemím, zejména zemím sousedním. Rychle bylo zapomenuto, že se i ministr zdravotnictví Blatný v lednu prořekl, že maximálně jen asi jedna třetina zemřelých vykazovaných ve spojitosti s covidem zemřela skutečně na covid. Proč to bylo zapomenuto? Proč se to dnes a denně nediskutuje?

... Specifickou věcí je podivná téměř radost některých našich vládních politiků (ale i opozice), že jsme nejhorší. Samozřejmě je síla této jejich radosti korelována s tím, dá-li se ukázat, že to, že jsme nejhorší, se dá svést na domácí politické protivníky. Pak se rozbíhá soutěž o to, co nejvíce politických soupeřů obvinit, že způsobili, že je naše země nejhorší. Opozice viní vládu, vláda opozici a „lid“, média všechny.

... Článek v Právu dne 25. března 2021 originálním způsobem uvedl sloupcový graf „Podílu očkovaných aspoň jednou dávkou na počtu obyvatel zemí Evropské unie“ k 23. březnu, který mne nesmírně překvapil. Z 27 členských zemí Evropské unie je Česká republika na 12. místě, tedy lepší než průměr zemí EU, zatímco pod průměrem jsou např. Francie, Itálie, Německo, ale i třeba Belgie a Nizozemsko. Mladá fronta DNES

https://www.klaus.cz/clanky/4712

M. Moravcová 29.3.2021 13:32

Specifickou věcí je podivná téměř radost některých našich vládních politiků (ale i opozice), že jsme nejhorší.

A tady to každý den rozehrává Hájková. A hned je jasné, co to je za lidi.

M. Varadinková 29.3.2021 13:41

....„Není to náhodou něčí záměr? Nesnaží se naše vláda maximalizovat počet nakažených, hospitalizovaných a zemřelých, aby vyvolávala strach a pomocí něho ospravedlňovala tvrdost karanténních opatření? Je tento výrok ode mne dezinformace nebo je to moje racionální úvaha?“....

Je to Klausova paranoia. Racionální úvaha to rozhodně není. Na vyšších počtech mrtvých a nemocných a na tvrdších nepopulárních opatřeních může vláda v příštích volbách jedině tratit.

"Čím hůře, tím lépe" - s tím kalkuluje naopak opozice, včetně té Klausem podporované.

Z. Mikula 29.3.2021 12:48

Některé hlouposti za ta léta nabyla statutu nesmrtelnosti. Mezi ně patří živený nesmysl o zdravotní škodlivosti posunu času o 1 hod. za 6 měsíců. To by např ti, co nepravidelně odchází z heren, barů, putyk i pravidelně z pracovních směn už záhy měli mít život "na kahánku". Též mám raději delší letní den, nějak mě svícení ve 2 ráno nezajímá.

J. Anděl 29.3.2021 13:05

Ano, je to jeden z mnoha a mnoha a mnoha a mnoha faktorů, které mají vliv na lidské zdraví.

Ani to nepravidelné odcházení z heren, putyk a barů mu zvlášť neprospívá :-). A ani třeba noční směny v práci.

Pro někoho je střídání zimního a letního času přínos, někomu je lhostejné, někdo ho považuje za obtěžování, někomu škodí. A musíme najít systém, který bude vyhovovat buď co největšímu počtu lidí, nebo alespoň pragmaticky co největšímu počtu těch lidí, kteří mají vliv na osud politiků.

Já letos asi díky homeoffice poprvé ocením přechod na letní čas. Stihnu se totiž už teď po práci projet na kole a pořád ještě bude světlo, až se budu vracet domů.

Ale vlastně mi nedává smysl, proč je kvůli tomu nutné posouvat všem hodinky. Kvůli svému potěšení všem. Cožpak nedokážu to své potěšení realizovat jinak, aniž bych tím musel obtěžovat ostatní?

P. Jirkovský 29.3.2021 13:11

Slunce dnes zapadá (podle úředně nařízenýho času) v 19:32, tedy se začne pomalu stmívat. Kdyby se do času úřednistvo nesr....., bylo by to v 18:32, tma tedy přicházela zhruba o 40 minut, později o hodinu a déle později, denně se hranice začátku stmívání posunuje. Připadá vám to tak důležitý, aby se kvůli tomu posunovačskýmu úsilí spousta lidí cítila blbě?

J. Anděl 29.3.2021 13:14

Je to určitě reakce na můj příspěvek?

P. Jirkovský 29.3.2021 13:22

Je možný, že jsem nepochopil větu "A musíme najít systém, který bude vyhovovat buď co největšímu počtu lidí, nebo alespoň pragmaticky co největšímu počtu těch lidí, kteří mají vliv na osud politiků." Nebo ji nepochopil nesprávně. Mám totiž takovou, jistě bláhovou představu, že by úplně stačilo nechat ten čas na pokoji.

J. Anděl 29.3.2021 13:29

Já bych ho na pokoji za sebe osobně klidně nechal.

Ale je to věc veřejná, nějak se musíme domluvit.