14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Jako v thrilleru

Bohužel to reálnou vraždou začalo, v únoru někdo na Slovensku zastřelil novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenku Martinu Kušnírovou. Čtvrteční ranní razie přinesla, jak se zdá, výsledky. Pod záštitou vrtulníku shora, přepadové komando ve čtyři ráno, osm lidí zůstalo v klepetech, mezi nimi by snad měl být i ten, kdo tiskl spoušť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kolář 28.9.2018 15:51

Re: Petříček nesmí být loutkou Pocheho,

Zeman nesmí být loutkou Putina. Pokud jí je a neodpoutá se, měl by okamžitě vypadnout z úřadu prezidenta ČR.

P. Jirkovský 28.9.2018 15:51

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

... přenechávaly oprávněné osoby ..... Abych to upřesnil...

M. Prokop 28.9.2018 15:51

Re: Petříček nesmí být loutkou Pocheho,

Dokud Petříček rituálně nepočůrá Poche, tak má PP. :-P

Zemanovi je do toho sice hovno, ale bude populární.

P. Grigar 28.9.2018 15:50

Re: A taky mne napadá

.. Mrázka odstřelili ukázkově, ovšem někam zmizela jeho databáze, ale nevypařila se, spinká, občas něco málo kontrolovaně vypustí, země se zachvěje a zase je klid. Jo, informace mají cenu..

P. Jirkovský 28.9.2018 15:49

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Rád se nechám poučit od anonymního skřeta, kterej neumí ani napsat k.

M. Prokop 28.9.2018 15:49

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

Ano, to jsou dvě oddělené věci. Trh, jako funkční mechanismus v rámci obecných pravidel a stanovení těch pravidel. U toho stanovení se můžeme nebo dokonce musíme dohadovat, zda jsou vůbec nutná, zda za jejich stanovením není nějaký zájem, jak trh poškodit, ale pokud jsou obecná, tak trh obvykle nenarušují (na tom území, kde platí).

J. Matuška 28.9.2018 15:48

Petříček nesmí být loutkou Pocheho,

jinak nebude ministrem, prohlásil Zeman

Prezident Miloš Zeman má jednu zásadní podmínku pro to, aby se Tomáš Petříček stal ministrem zahraničí. „Bude důležité, zda se mu podaří odpoutat se od pana Pocheho. Pokud se mu to nepodaří a bude jenom loutkou pana Pocheho, tak asi buď nebude ministrem zahraničí vůbec, nebo jím nebude příliš dlouhou dobu,“ řekl Zeman o kandidátovi ČSSD v TV Barrandov.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/zeman-tv-barrandov-tyden-s-prezidentem-d9p-/domaci.aspx?c=A180927_200750_domaci_kop#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=domaci&utm_content=main

P. Jirkovský 28.9.2018 15:48

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

No právě. Proto přenechávaly svoje podíly třetím osobám za sliby vyplacení, pokud takovej vykuk jich nashromáždil dost, mohl potom družstvo doslova vycucnout. Ale za to zákon už nemohl, to bylo zcela svobodný rozhodnutí vlastníků, na který dojeli.

M. Prokop 28.9.2018 15:45

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Lumpačilo se dost, to ano. Družstva dělal psí kusy, aby nemusela pustit majetek.

Ale stejně mám dost intenzivní dojem, že značná část restituentů nechtěla sama hospodařit, ale jen získat zpět majetek a ten prodat nebo pronajmout. Což není nic špatného, jen to vysvětluje ten malý počet samostatně a postaru hospodařících sedláků.

P. Grigar 28.9.2018 15:44

Re: A k odchodu p.Procházkové a dalších nic?

.. nic, takový celoživotní program, geneticky podmíněný.

M. Kolář 28.9.2018 15:43

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

O výhodnosti a blahodárnosti trhu pro hospodářskou aktivitu se jistě nepřeme.. Miliony rozhodnutí, inividuálních strategií, úspěchů, neúspěchů při riskování , tvorba cenové informace na trhu, atd atd ... Nic nefunguje lépe.. Srovnání výkonu tržních a netržních soustav v dějinách doslova řve ve prospěch trhu.. Ale ona diskuze níže se možná týkala něčeho jiného, a to otázky, jaký je vztah mezi tržními a netržními signály ohledně vývoje kontextu v jakém lidstvo/civilizace/národ atd. žije. Malý příklad, třeba škodlivost nějakého produktu. Projevuje se nemocemi a úmrtností ve statistikách a nikdo si to s tím ale nespojí. Až nějaká laborka která zkoumá kvalitu života apod apod., pravděpodobně státní, proč by soukromník na to dával zdroje, zjistí škodlivost. A je státem vydán signál ,případně další opatření, které ovlivní chování nějakého segmentu trhu.. Atd.. A tento malý příklad lze rozšířit třeba na ekologii, například na otázku (předpokládaného)nelineárního chování klimatického systému. Vzniká informace, třeba na univerzitách, ze které se může stát signál. Tento signál nebyl vygenerovaný trhem, ale řekněme vědeckou institucí.. Je tento signál relevantní či není ? Atd atd ,..

P. Grigar 28.9.2018 15:41

Re: Na Slovensku...

.. no úplně nejblíž to má do Ruska občan USA. Z hranice na Aljašce pouhé 4 kilometry přes Beringovu úžinu.. jak signifikantní! Ten ruský car byl ale hlava!

M. Prokop 28.9.2018 15:40

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

Ano. Trh skýtá informace a usnadňuje směnu. Což překáží nejvíce těm, kdo na něm neuspějí, tedy o jejich zboží není z nějakého důvodu (cena, kvalita) zájem. Ti se pak snaží nějak dokázat, že trh je vlastně špatně, když o jejich produkt nejsou zájemci.

Trh nestanovuje pravidla. Pravidla, která by zásadně měla být pro všechny stejná, stanovují naši zástupci, politici (a navíc si každý sám sobě stanovuje ta svá). Takže pravidlo, že pro nebezpečnost nesmí být použity freony, stanovené politiky na základě nějakého přírodovědného výzkumu (abych užil příklad pana Lazárka), je v pořádku a platí pro všechny. Co bude použito místo nich a bude vyhovovat pravidlům, to už by měl rozhodovat zájem zákazníků.

P. Grigar 28.9.2018 15:30

Re: A ti dva další ? Hanba mlčet!

.. k nám nedohlídne, 6800km vzdušnou čarou. Vy jste mě polekal...

Ovšem musím přiznat, zpočátku jsem mu věřil, přešlo mě to koncem února 1990.

R. Neveselý 28.9.2018 15:29

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Ano. To ovšem nedovzdělaný Jirkovsjí nemůže vědět, jen omílá naučené větičky.

P. Jirkovský 28.9.2018 15:27

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Dtto jak u předešlého, samozřejmě že i při transformaci se děly podvody a podfuky, ale jinak, než píšete (dohody s oprávněnýi osobami, cesse nároků s odloženou splatností atp.). Z jednotlivého případu lze ale těžko soudit na obecný stav.

P. Jirkovský 28.9.2018 15:25

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Hromada divnejch slov, nemyslím, že by se mohla družstva "rozdělit" tak, jak píšete, stačí letmý pohled do zák. č. 42/1992 Sb., to bylo možné až po transformaci. Ty další věty nedávají moc smsl, resp. jsem je nepochopil, nevím, o jaké pohledávky by mělo jít a proč by je družstva měla nakupovat atd.

R. Brzák 28.9.2018 15:24

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

Anticipace je samozřejmě vlastní každému jedinci - ale jde nikoliv o předpověď, ale o odhad. A protože je jedince ve věci angažován takříkajíc "na vlastní koule", pak je pečlivější - pokud není, krachuje a nezabírá místo dalším, úspěšnějším.

R. Brzák 28.9.2018 15:22

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

To, co dokážeme agregovat z informací, které jsou "na trhu" dostupné, je sice vzhledem k ekonomickým vědám stále komplexnější - jenže svět tenduje k větší složitosti rovněž. My vlastně můžeme skutečně jen reagovat, nikoliv předpovědět, co bude (naše předpovědi jsou jen více či méně zdařilé odhady). Proto je výhodnější trh, na kterém tyto odhady jsou prostřednictvím jedinců mnohačetné - a trh navíc umožní se přizpůsobit velmi rychle tomu, co je v dané situaci zrovna výhodné.

P. Grigar 28.9.2018 15:20

Re: ?

"Svou roli jistě hraje i výrazné kolísání mořské hladiny v důsledku růstu a ubývání ledovců. V době před asi jedním milionem let se prosazuje cyklus, jehož ledová doba trvá v průměru 100 tisíc let a meziledová doba – interglaciál – asi 15 tisíc let."

Ne že bych chtěl strašit... interglaciál lze graficky vyjádřit jako parabolu, tož teď mi povězte, jak daleko je k vrcholu(V), ať vím, jestli vyrazit s pilou do lesa(vlastního..) ;-)

M. Kolář 28.9.2018 15:13

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

Ale informace neplynou jen k jejich individuálním příjemcům, ale i celým segmentům trhu nebo k celému trhu ..

M. Prokop 28.9.2018 15:11

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

Trhy neanticipují. Trhy dodávají podklady těm, kdo anticipovat chtějí.

M. Prokop 28.9.2018 15:09

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Díky za odkaz.

Je to zajímavé a má v podstatě pravdu, byť podanou způsobem, který provokuje.

Pokud v tom někdo (třeba Vy) chce najít klacek na Klause, pak to zajisté, s pokroucením smyslu textu, lze.

P. Grigar 28.9.2018 15:04

Re: Že to není takový kšeft?

.. emoce používejte až jako důsledek racionálního zhodnocení, potom vás nerozčílí pravda ani od toho, koho ráda nemáte. Ovšem může se stát, že vás nas..e někdo, koho máte celkem ráda.

L. Novák 28.9.2018 15:03

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Proboha! A co je na dražších potravinách ekologického? To jsou zase bláboly...

M. Kolář 28.9.2018 15:03

Re: pane Koláři, "boha jehova!!" - trh nic anticipovat nemůže -

To s Vám příliš nesouhlasím pane Brzáku. Trhy dle mého anticipují a mohou anticipovat , činí tak ovšem svým specifickým "agregovaným" způsobem.. Anticipace je vlastní každému ekonomickému chování .Smysl mých poznámek níže byl ovšem ten, že tržní anticipace má právě omezený dosah a možná i omezenou samoregulační schopnost ve vztahu k rozlišení na makroúrovni a mikroúrovni..

R. Brzák 28.9.2018 15:01

Re: Prosadí se ekologie "spontánně?"

Vaše první věta je základ!

Ovšem je problém, že dále z ní vyvozujete nesprávné závěry. Namísto toho, abyste podporovala přirozený způsob, jak se ekologie prosazuje (často navzdory všem snahám ekologistů umenšit bohatství těch, které v ní zmiňujete), hledáte cesty socialistické - tedy organizujete ekologii "ze shora". Zdánlivě je to urychlení cesty k našemu cíli. Problém je v tom, že stát je zoufale neefektivní a plýtvající (o korupci ani nemluvě). A vždy takový bude, dokud bude stát znamenat moc nad druhými lidmi v rukou člověka (nikoliv anděla)... Takže bohatství, které by, ponecháno v rukou svých tvůrců, vedlo k jejich vlastní ekologické aktivitě, je vyplýtváno a užitek je malý. Příklady plýtvání jen namátkou - podpora zemědělcům v podobě dotací za obdělanou půdu - která vede k odvodňování a ničení ornice a k vytváření velkých lánů (či jejich udržování), což vede k tvorbě tepelných ostrovů (ve skutečnosti již dnes lze hovořit naopak o malých ostrůvcích příznivějšího klimatu uprostřed rozpálených ploch). Nebo solární energetika - stavěná na nejúrodnější půdě a opět rozpalující krajinu...

S. Deringer 28.9.2018 14:59

Re: Vám se dýchá špatně? Čím to je?

Myslite Prokop? Ten je zhulenej zde kazdy den a s Ovcackem Donatem si hraji do noty to je dvojka k pohledani:)

M. Prokop 28.9.2018 14:59

Re: Allan Trick

Vypadá to, že Míla spíš z blbosti či přesvědčení, za peníze se takhle blbnout ani nedá.

J. Jurax 28.9.2018 14:58

No, možná se nemýlíte, nicméně aspoň by za ty prachy udělalo něco užitečného.