6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

Jako staří ptakopravci

Do Prahy přijede francouzský prezident Hollande. Ten se zapíše do historických análů asi jako nejmíň úspěšný francouzský prezident, přinejmenším je jeho popularita nejnižší za 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 26.7.2016 16:40

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

No, měl jsem na mysli i třeba ono uvysvětlování se do bezvědomí. Mám s tím zkušenost. Různé zkratky při vyjádření názoru, zejména limitovaného povoleným počtem znaků...

Ale držme se kořene toho, proč tahle diskuze vznikla, tedy té Takiji. Cituji dále s dovolením s nadsázkou.....

Na výše odkazované stránce wikipedie se píše, že to Mohamed povolil poté, co nějakého jeho kámoše mučili, aby odsoudil Mohameda a jeho učení (není to nepodobné příběhu s Petrem a zapřením). No, tady myslím o rovnovážný vztah nešlo a těžko ho v takové chvíli navazovat.

Dále se tam píše, že si muslim má hledat slušné kamarády a nekamarádit se s flákači, povaleči a nevěřícími. Tedy totéž, co doporučuje každá druhá maminka svému potomečkovi. Maminka dobře ví, že když se synek chytí špatné party, půjde to s ním z kopce. No ale kdyby na přátelství s tou partou závisel život jejího potomečka, jistě by udělala výjimku. Přesto by byla nerada, kdyby po záchraně života začal fetovat a vykrádat s nimi drogérie.

Nepřipadá mi ani překvapivá další část, kde se píše, že se muslimové přeli (a možná přou), zda je to omluvitelné chování, zatímco statečnější je vytrvat, nebo povinnost. I my se tady přeme o nuancích postojů v životě. Myslím teď třeba my dva. Naštěstí na našem rozhodnutí nezávisí chování mas. A to je třeba na islámu (nejen, ale hodně tam) strašné.

R. Brzák 26.7.2016 16:46

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Takhle se na to dokážeme podívat my, odstupu schopní Evropané, s křesťanskou tradicí, která již dávno neupaluje za zpochybňování svatých textů...

I bible je plná vět, které si můžeme různě vykládat. Ale máme, tak jako muslimové, konkrétní příklad Ježíšova chování (oni Mohamedova), abychom pochopili, jak bylo řečené myšleno....

Mám občas takové rouhačské myšlenky - ještěže Ježíš skončil na kříži. Co kdyby se díky své věrouce dostal k moci? Tak jako Mohamed...

J. Anděl 26.7.2016 16:13

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

No, bude to jeden z důvodů, proč mám budhismus radši než skoro cokoliv, určitě radši, než islám.

Ale ono to bude celé krapet složitější i s tím lhaním. Karma funguje v závislosti na míře vnitřní identifikace se s daným činem. Postoj jednajícího k činu má vliv na zpětný účinek.

Já osobně lež v zájmu přežití považuji za zcela korektní a ztrátu důvěry agresorů bych zrovna neřešil. Ti lidé ke mně pravděpodobně přistupují se vším možným, jen ne s "důvěrou". To je jako kdybych řekl, že přistupuju s důvěrou k rohlíku.

P. Marcín 26.7.2016 16:50

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Ano, když lžu vědomě s tím, že to jiným uškodí a mám z toho radost - bude karma nejsilnější, ale nějaký následek přijde vždy. Muslimové mají velký problém, protože s karmou nepočítají. Resp. počítají jen když se jim to hodí do krámu:-)

Jinak souhlas s příspěvkem p. Brzáka z 16:04 až na to, že většina buddhistů hledá oporu ve Třech klenotech a někteří také ve Třech kořenech

https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99i_klenoty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tři_kořeny

P. Marcín 26.7.2016 16:57

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

"ztrátu důvěry agresorů bych zrovna neřešil. Ti lidé ke mně pravděpodobně přistupují se vším možným, jen ne s "důvěrou". To je jako kdybych řekl, že přistupuju s důvěrou k rohlíku."

To jsem asi trochu zmotal. Měl jsem na mysli důvěru v opačném směru tj. od "nevěřících" k muslimům nebo to, jak ji chtějí získat, když se ví, že existuje něco jako takýja... a xenofobie:-)

R. Brzák 26.7.2016 16:04

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Je v tom rozdíl. Každý člověk (i muslim) má v sobě touhu být dobrým člověkem (vychází to z jeho přirozeného vývoje ovlivněného láskyplnou matkou). Samozřejmě že každý člověk občas lže, tím častěji, čím je nedospělejší a nezodpovědnější, nebo za speciálních podmínek (jaké jste příkladem uvedl). Avšak křesťan (budhista aj.) nemá oporu ve svém Bohu v případě lži. Má jeho odpuštění - plynoucí z lásky Boha k němu. Nemá ale odebránu zodpovědnost za lež...

A to je velmi významný rozdíl, který v podstatě v jednom aspektu života muslima ve vztahu k nemuslimům podkopává možnost dobrých vzájemných vztahů. Protože je-li na jedné straně vztahu chybující, ale ze svých chyb se poučující křesťan a na druhé straně muslim, který chybu z vlastního pohledu nedělá, neboť "odpovědnost" za jeho činy je v rukou Alláhova, nebude tento vztah rovnovážný...

S. Lazárek 26.7.2016 15:15

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

To se ovšem pak nemohou divit a asi si ani neuvědomují, že pokud to takhle půjde dál, bude to i o nich.

J. Anděl 26.7.2016 15:35

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

No ale co by měli podle tebe dělat? Já osobně jsem toho názoru, že možné jsou dvě cesty:

- muži muslimové a ženy muslimky se veřejně přihlásí do armády s přáním jít bojovat proti IS.

- ti, co třeba mají malé děti, nebo jsou asi takoví muslimové, jako já jsem křesťan nebo budhista, tak prostě nebudou vystrkovat růžky a nebudou to nikomu cpát.

S. Lazárek 26.7.2016 16:04

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Minimálně by je neměli krýt. Když je po útoku na belgickém letišti týden honila policie, po lesích jistě nespali.

R. Veselý 26.7.2016 15:17

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Že to odsuzují ... no ještě aby řekli, že s tím souhlasí. Člověče, už se to tu psalo mnohokrát: měli by sami ty své radikály potrestat ještě před tím, než něco spáchají. Pak bych jim to věřil !

J. Anděl 26.7.2016 15:33

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Ano, s tím souhlasím. Ačkoliv se domnívám, že v případě těch muslimů v Čechách jich asi moc znát nebudou.

Nicméně znám českého muslima, který na facebooku hlásí příspěvky jiných muslimů, kteří šíří nenávist a tak. Tady na Psu by byl považovaný za práskače.......

R. Veselý 26.7.2016 15:38

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

A ten český muslim to má v hlavě v pořádku?

J. Anděl 26.7.2016 15:49

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Ten konkrétní, kterého mám na mysli? To je těžká otázka. Definujte "v pořádku".

Je mentálně zdravý, nenásilný, věří něčemu, čemu já nevěřím a na co mám sice jen v drobnostech, zato však podstatně jiný názor.

Třeba namátkou taková pro ateistu zcela nepodstatná nuance - nevím, kdo byl přesně Ježíš a jak se to má s jeho otcem, ale pro mě nebyl pouhým prorokem v řadě proroků, završené jako vyvrcholení Mohamedem. A přitom právě pochybnosti o božství Ježíše byly jednou z příčin konverze dané osoby.

R. Veselý 26.7.2016 16:38

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Tož jestli je mentálně zdravý a chce být muslimem, ať se odstěhuje do nějaký tý prdele na BV a užije si to. Já tady žádný nechci, opakuji žádný.

J. Anděl 26.7.2016 16:51

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Já vím, že nechcete. Ať vám nepraskne žilka v oku.

J. Anděl 26.7.2016 15:52

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Někteří, třeba na internetu pod pláštíkem anonymity či falešného jména, píší, že s tím souhlasí a Alláh je velký, halelujah.

Opět nic, v čem by se zásadně lišili třeba od nás tady.

J. Anděl 26.7.2016 15:05

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Tím jsem měl ale na mysli hlavně to, že je to úplně šumák, co si o tom čeští muslimové myslí a co o tom říkají. Na vývoj událostí a veřejného mínění to nemá žádný vliv.

Události jedou z kopce a chytrej českej muslim oholí fousy a muslimka schová šátek.

M. Berka 26.7.2016 15:09

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Pokud nejsou teroristi a nedrží s nimi basu, měli by sami ty islamisty hlásit na policii. Pokud to nedělají, jsou spoluviníci. Ti teroriste se neschovávají po lesích, ale žijí mezi těmi ostatními. Nevěřím, že to někteří neví...

S. Lazárek 26.7.2016 15:27

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Přesně tohle jsem měl na mysli.

J. Anděl 26.7.2016 15:39

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Promiň, pochopil jsem "muslimů zde žijících" jako "muslimů žijících v ČR". Nevím, kolik z nich zná nějakého teroristu. Nevím, kolik Čechů - konvertitů zná nějakého teroristu. Takže v tomto duchu jsem pak reagoval já.

O místních a připrchlících, tam to platí spíš a tam souhlasím. I když i tam je to tak nějak podobně jako co já vím černochy v USA někde v nějaké gangsterské čtvrti. Nebo v Mexiku ve čtvrti, kde vládne drogová mafie. A máš pravdu - pak holt mají smůlu.

J. Anděl 26.7.2016 15:56

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

I když v Mexiku se ta čtvrt myslím jmenuje Mexiko...

S. Lazárek 26.7.2016 16:05

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Myslel jsem tady, v Evropě, nás samozřejmě nevyjímaje. Nedělám si iluze o tom, co se i tady v čskýcxh mešitách řeší.....

J. Kulheim 26.7.2016 15:30

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Já jsem zděšen už dávno.

P. Aron 26.7.2016 14:42

Naprostý souhlas

článek krátký leč výstižný.

M. Varadinková 26.7.2016 14:26

Ne že Vás napadne, xenofobové

že by za tím snad mohlo být opět další multikulturní obohacení!

...Německá policie v úterý odpoledne zasahovala v univerzitní klinice v berlínské čtvrti Steglitz. Pacient zde nejprve postřelil jednoho z lékařů a posléze spáchal sebevraždu. Lékař podle agentury Reuters utrpěl těžká zranění. Policie dosud k případu neuvedla bližší informace....

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/strelba-nemecko-klinika-0sr-/zahranicni.aspx?c=A160726_134817_zahranicni_ert

J. Anděl 26.7.2016 15:59

Re: Ne že Vás napadne, xenofobové

Mě to napadlo. Ale počkám, až k tomu napíšou víc.

M. Berka 26.7.2016 14:23

Skutečně chceme příjmout 80 teroristů????

Neuvěřitelné...

R. Veselý 26.7.2016 14:44

Re: Skutečně chceme příjmout 80 teroristů????

Jde o to, koho myslíte tím "my".

P. Vandas 26.7.2016 15:00

Re: Skutečně chceme příjmout 80 teroristů????

Je třeba odmítnout jakýkoli počet, bez ohledu na mrmlání EU. Nebudeme sami. :-):-):-)

R. Veselý 26.7.2016 15:18

Re: Skutečně chceme příjmout 80 teroristů????

Uzákonil bych maximální počet přijatých imigrantů na 0.