23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Jako staří ptakopravci

Do Prahy přijede francouzský prezident Hollande. Ten se zapíše do historických análů asi jako nejmíň úspěšný francouzský prezident, přinejmenším je jeho popularita nejnižší za 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 26.7.2016 16:29

Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Bůh křesťanů odpouští hříšníkům. Alláh bere odpovědnost za činy muslimů na sebe. Je snad nějaká pochybnost, k čemu ten který případ vede?

J. Anděl 26.7.2016 16:42

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Ježíš vzal na sebe naše hříchy. Než se objevila kauza "muslimové", v každé druhé internetové diskuzi na téma náboženství někdo vyčítal křesťanům, že jim stačí se vyzpovídat a mohou dál hřešit, jak je jim libo.

Teď se to moc nehodí připomínat, když jsme tu všichni znovunalezení křesťané.

R. Brzák 26.7.2016 16:51

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Proč ne? Je to dobrá příležitost pochopit křesťanství - na kontrastech je to nejsnažší.

Bůh tím, že odpouští, Ježíš tím, že zemřel za naše hříchy, dává nám každému možnost přijmout svou hříšnost (tedy chybovost) jako něco přirozeného, s čím je třeba postupně pracovat a měnit to, ne to popírat, ve strachu, že budu zdrcen z Boží vůle...

Alláh tím, že vše se děje z jeho vůle, odebírá ze života muslima odpovědnost za jeho chyby (pokud je tedy dobrý věřící a nechá se jeho vůlí vést, což samo o sobě je problém, protože alláhovu vůli vykládá tolik expertů, co je českých fotbalových reprezentačních trenérů...). Muslim tedy nemusí měnit sebe, ale jen se podvolit Alláhově vůli...

J. Anděl 26.7.2016 16:58

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Připadá mi, že mluvíte o nějakém svém zidealizovaném křesťanství. Připomínáte mi tím toho mého známého muslima, který zase hovoří o jakémsi zidealizovaném islámu (opět tedy podle mého názoru).

Odevzdání se do vůle Boha je myslím společné islámu, křesťanství a dalším tzv. bhakti duchovním směrům.

Navíc - pro odlehčení - já nevidím nic špatného na tom ho taky trochu zaměstnat, ať se trochu snaží, když už si to tu stvořil... ;-)

R. Brzák 26.7.2016 17:17

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Je to naopak velice praktické křesťanství - tedy to, co vytvořilo náš západní svět. To, že se může rozcházet s představami pánbíčkářů (kteří více než křesťany jsou křesťany formálními a především katolickými - tedy alespoň v tom, co vyznávají, protože to, co žijí, je už zase Kristu bližší), je pro mne přijatelné.

Idealizovaný islám je ten, který stvořil svět islámu? "Podle plodů poznáte je..."

R. Brzák 26.7.2016 17:20

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Odevzdání se do vůle Boha? To Vám Ježíš nakukal kde? Vždyť dle Ježíš Krista nás Bůh tolik miluje, že nám ponechal SVOBODNOU VŮLI páchat i hříchy - a proto Ježíš byl za nás ukřižován. Ježíš přeci neučil - "buď vůle Tvá, jako v nebi, tak i na zemi.."!!!

J. Anděl 26.7.2016 18:11

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

To je právě ono. Je křesťanství to, co učil Ježíš? Nebo je to to, co přijala církev na svých koncilech? Nebo snad to, čemu věří Svědci Jehovovi? Nebo je pravdivé vaše pochopení Ježíšových slov? Moje? Pana Halíka, nebo pana Semína? Je křesťanství to, co církev dělala před sto či třemi sty lety? Je křesťanství to, čemu věřili noví osadníci Ameriky?

Hovoříme tedy o osobním pojetí křesťanství, mém, vašem, nebo o tom, jakou tvář má amorfní celek "křesťanství" vůči světu, v historii a dnes?

Totéž platí o islámu. Je to súfismus? Individuální pojetí mého známého? Jsou pravými muslimy vířící dervišové?

P. Marcín 26.7.2016 17:10

Re: Svoboda je odpovědnost. Ta plyne z přijetí svých chyb.

Odstavec 3 je velice dobrá definice islámu.

P. Klouda 26.7.2016 16:28

Njn, ...

... http://zpravy.idnes.cz/rukojmi-kostel-francie-sever-djp-/zahranicni.aspx?c=A160726_110156_zahranicni_aba ~~

~~ itegrace islamistů pokračuje podle vizí "nekorektních" kritiků Bruselem & Berlínem řízené migrace...

R. Veselý 26.7.2016 16:10

Komentář pod článkem "Konec s vítáním" (Novinky)

Cituji:

Tak se mi zdá že to s tou výchovou k toleranci u Němců po válce přehnali - muslimy nelze integrovat, Korán je napsán tak chytře, že je jakákoli integrace vyloučena - Korán dokonce nabádá muslimy, aby se nikdy neintegrovali do jiných společenství, jen se dočasně, dokud jich nebude větší množství chovali nenápadně a teprve až jich bude dost udeřili na nevěřící...

Integrace téhle satanské sekty je prostě nesmyl - islám přitahuje všechny ubožáky, narušené jedince a psychopaty, sadisty a násilníky, kterými normální společnost pohrdá - v islámu se mohou stát "hrdiny" stačí povraždit nějaké ženy a děti... nebo nějakému starci uříznout hlavu. Islám je zvrácená sekta, která má potenciál zničit veškerou civilizaci i civilizovanost na planetě - v muslimských zemích se jim to již podařilo a tupí primitivové vládnou ještě tupějším davům.. Na řadě jsme my...

Němci měli hnát tu verbež svinským krokem hned na začátku - teď už se těch fanatiků nezbaví a budou umírat...

Milan Štrupl, Praha

K. Janyška 26.7.2016 15:30

Ano, mistře Astone, honba za fatou morgánou tzv. sociální

spravedlnosti, jak tento omyl popisuje mistr Hayek, je v pozadí sebetrýznění lidstva od doby, kdy se ve Francii, kde jinde, zrodil v hlavách jeho apologetů, zejména z peněz hlavního propagátora, Svatého Simona, jak se tento bohatý pomatec říkal, v jejím jménu socialismus a přenesl se do Německa a dál do světa. Jeho původ nemá nic společného s inteligencí a rozumem, ale naopak s primitivními pudy a irelevantním vzděláním. To tzv. konstruktivistický racionalismus naivních lidí je motorem snahy o instalaci socialistických sociálně spravedlivých systémů a státních režimů, které vedou vždy v posledku ke srážce se skutečnou podstatou lidského světa, tedy jeho spontánním řádem. A samozřejmě k hromadám lidských mrtvol a ke zbytečným ztrátám na ekonomickém a civilizačním vývoji lidstva. Viz SSSR, Německo za Hitlera, světová socialistická soustava, Čína, Kambodža, Vietnam a nejnověji Evropská unie. Tam se ke tragickým koncům teprve schyluje. Je doslova tragédii, že k pěstování tzv. sociální spravedlnosti přistoupila pod tlakem tohoto bludného intelektuálního vývoje i Církev a různá další náboženství.

Lékem na tuto hrůzu je jen a jen relevanzní vzdělání. Je jím vždy nejvyšší možné vědění lidstva, kompozitivní teorie, coby suma provázaných a neodporujících si vědeckých informací, získaných kompozitivní metodou společenských věd ... Dzp.

R. Veselý 26.7.2016 15:46

Ano, mistře Astone, honba za fatou morgánou tzv. sociální

Kadle, když do všeho nasereš ... pardón naroubuješ tu svou vymyšlenou teorii, tak tím degraduješ i někdy celkem rozumné větičky, vole :-)

D. Polanský 26.7.2016 15:17

A slušní mírumilovní muslimové mlčí,

nic neodsuzují. Mohli by si to také zkusit!

R. Veselý 26.7.2016 15:27

Re: A slušní mírumilovní muslimové mlčí,

Ale oni to klidně odsoudí, lhát nám bezvěrcům přece mohou. A píšu to níže, až sami budou předávat policii své pomatené soukmenovce, pak jim ten odsudek budu věřit. Jenže oni s nimi drží basu, takže jsou všichni v jednom pytli.

J. Fialová 26.7.2016 15:32

Re: A slušní mírumilovní muslimové mlčí,

Nepochybuji že se takticky vyjádří.

K mlčení povšechně: Je nutno umlčet skupinu Ortel (viz píseň Mešita - "Pro Aláhovo slávu uříznou ti hlavu"), a hlavně populisty. J. Fialová

M. Berka 26.7.2016 15:06

Je čas se začít loučit...

Němci už prozřeli...

R. Veselý 26.7.2016 15:23

Re: Je čas se začít loučit...

Ano, je nejvyšší čas. Jinak to vezmou do ruky jiní a budou to jatka.

R. Veselý 26.7.2016 14:42

"Papež František je událostí zděšen..."

... no, ještě nedávno blábolil něco o toleranci.

P. Vandas 26.7.2016 14:46

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Další z těch, kteří jsou zděšeni, překvapeni a zaskočeni. Už se mi to těžko poslouchá i čte.

J. Anděl 26.7.2016 15:00

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Přiznám se, že mně taky. Buď to jsou lidé s nulovým IQ, nebo, a to je pravděpodobnější, tato označení nevystihují to, co cítí ve svém nitru, nýbrž to, co se domnívají, že posluchači chtějí slyšet.

Navíc "zděšen"? To je nesmírně silné slovo. Teď ještě jestli cestou od úst Františkových ke klávesnici pana Veselého nedošlo někde k nějakému zkreslení...

R. Veselý 26.7.2016 15:14

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Nedošlo, nedošlo milý pane Anděli.

"Vatikán označil útok za barbarský čin. Papež František je událostí zděšen a odsuzuje všechny formy nenávisti."

Přečtěte si zde: http://1url.cz/ctWJX

J. Anděl 26.7.2016 15:30

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Tím hůř pro papeže. Ale neměl jsem na mysli jen zkreslení vaše, nýbrž i médií. V článku není citace papeže, jen oznámení, že je zděšen. Ale já to stejně píšu jen proto, že chci dát papežovi šanci, aby to nebylo tak, jak to vypadá. Ale ono to tak asi je.

S. Lazárek 26.7.2016 15:00

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Čekal bych po těchto událostech reakci milrumilovných zde žijících muslimů a ono....nic.

J. Anděl 26.7.2016 15:03

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Stando, oni reagují. Ale je to těžké, když ta jejich obec napíše, že to odsuzují, tak jim to stejně nikdo nevěří. V podstatě jediné, co by mohli udělat a co by bylo kvitováno veřejností s povděkem, by byl sebevražedný útok na nějakou mešitu v nějaké muslimské zemi. Třeba kdyby se tam vydali všichni a všichni svorně by tam vybouchli a odešli k Alláhovi. Všechno ostatní není považováno za dostatečné.

Je to od nich srabáctví, že do toho nejdou, ale trochu to chápu.

P. Marcín 26.7.2016 15:11

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Když ono je těžké jim věřit, když zřejmě mohou tohle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tak%C3%ADja

J. Anděl 26.7.2016 15:28

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Jenomže to přece může každej. Měl pro to pochopení i Ježíš, když věděl předem, že ho Petr třikrát zapře. Češi tak přežili socík. To je jediná rozumná reakce, pokud nechceš mít z dětí sirotky. Ale Konvičky z toho udělaly jakousi speciální tajnou zbraň lživých muslimů.

Samozřejmě si nedělám iluze o tom, že je spousta těch věřících vypatlaných, jak zákon káže (to bude ale i u křesťanů, ba dokonce i u ateistů). A budou v srdci nenávidět a na oko se usmívat. To je jak u komunistů.

Takže já to mám spíš tak, že je vůbec těžký někomu věřit, když ho osobně dobře neznám.

P. Marcín 26.7.2016 16:02

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

To je pravda, že lhát může každý. Jenže podle sebe soudím, že většina lidí se za lhaní stydí. Jak to mají muslimové, nevím. Každopádně to mají v taktickém manuálu k přežití. Jaký rozdíl třeba oproti buddhismu, kde panuje svoboda a na základní úrovni příčina a následek. Takže Buddha říká: můžeš lhát, ale budou se ti dít takové a takové věci... Lhaním lidé ztrácejí důvěru ostatních a zřejmě i sebedůvěru. A ta se pak získává zpět velice těžce. Což jsem chtěl svým příspěvkem vyjádřit.

R. Brzák 26.7.2016 16:05

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Byl jste rychlejší...jinak souhlas!

J. Anděl 26.7.2016 16:16

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

A abyste pane Brzáku nebyl smutný, když souhlasíte, ještě doplním jedno, co se mi moc líbilo ve filmu Interstellar. Říká to tam robot Tars. "Stoprocentní upřímnost není vhodná při komunikaci s emocionálními bytostmi".

R. Brzák 26.7.2016 16:24

Re: "Papež František je událostí zděšen..."

Teď jste mne rozveselil (tedy, já nebyl smutný, že jsem nebyl první, ale...)!

Pro robota to jistě není vhodné - protože s robotem je obtížné mít rovnovážný vztah. Ale pro člověka, bytost společenskou, je životně důležité rovnovážné vztahy budovat. A v rovnovážných vztazích, naplněných láskou, lze ustát i občasné emocionální výkyvy spojené s drsnou upřímností. Jistě, o obtížích s upřímností, natož se stoprocentní (což je ostatně nesmysl, protože v každé situaci jde najít tolik nuancí, že pokud by člověk měl být stoprocentně upřímný, prostě by se "uvysvětloval" do bezvědomí), jsme se všichni v životě potkali. Ale přestože to možná není dosažitelné, jako cíl bychom upřímnost mít měli. Ani milosrdná lež totiž není často nic jiného, než medvědí služba...