30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Jak jsme (ne)spokojeni

Průzkum STEM ukázal, že míra spokojenosti dosahuje takřka rekordní výše – 64 procent si myslí, že současný režim je lepší než ten předlistopadový. Na Novinkách uveřejnili graf od roku 1992. Je zajímavé, jak se křivka nespokojenosti a spokojenosti zrcadlově promítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 15.11.2019 9:45

Popravdě ANO nevolím, ale kdybych měl volit mezi Babišem a vámi beru jednoznačně Babiše! I když mne jeho rozhazovačná politika, vysoké daně a spojenectví se socany nevýslovně se/re.

P. Spáčil 15.11.2019 8:49

Jo, na označování MilChvilPRD má (c) pan Neff. (:-))

Nikdo neříká, že by se nemohli zástupci rozdílného chápání demokracie střetnout. Je to jenom o tom, jak si jednotlivé strany "dialogu" vyhodnotí, jestli to má pro ně smysl.

J. Anděl 15.11.2019 8:53

Obecně platí, že dává smysl říct na jakýkoliv požadavek či nabídku "ano" jen tehdy, když z toho něco máte. I kdyby "jen" dobrý pocit, nebo vědomí, že "ne" by bylo mnohem horší.

Babiše volit nebudu (nic bych z toho neměl, ani dobrý pocit), ovšem dobře ukazuje svou schopnost říct "ne". To je inspirativní.

Inspirovat se lze i u nepřátel.

P. Spáčil 15.11.2019 9:13

Politika je byznys jako každý jiný. Každý se snaží prodat to své zboží a každý se rozhoduje, co je pro pro propagaci jeho zboží nejvhodnější.

J. Schwarz 15.11.2019 9:42

Pokud je ovšem ČT "veřejnoprávní" a patří "všemu lidu", pak by nebylo od věci uspořádat "debatu" ve které by i druhá strana mohla bez zásahu moderátora vysvětlit své postoje. Zatím mají řádově větší prostor právě ti "zástupci odlišného chápání demokracie".

J. Vintr 15.11.2019 8:26

To, jestli je člověk spokojen, je jeho vnitřní postoj a vůbec nemusí souviset s vnějšími okolnostmi. A může být ovlivňován řadou jiných věcí než jen skutečnými materiálními podmínkami.

D. Polanský 15.11.2019 8:38

Jistě, máte pravdu, ale být spokojen a současně být dobře materiálně zajištěn je docela příjemné.

I. Mertl 15.11.2019 8:48

Tak proč nespokojen, pane Polanský?

M. Valenta 15.11.2019 8:26

Dnes celkem souhlas až na ten konec. Jestli jsou rychlokvašení miliardáři z dob privatizačních, vládnoucí dnes defacto této zemi, kupující si noviny a dělající si psinu z českých soudů, ještě před anebo za hranou bolesti, je otázkou, kterou si každý musí zodpovědět sám. Zatím to vypadá, že pro většinu to snesitelné je. So geht das.

J. Uzel 15.11.2019 9:40

Jistě, stále je co zlepšovat, ale o život opravdu nejde a hlavně Vám nikdo nebrání najít si místo, kde je podle Vás vše dokonalé.

J. Schwarz 15.11.2019 9:50

Víc mne irituje stav našich soudů než stav našich miliardářů...

P. Boublíková 15.11.2019 8:20

Hlasování nohama https://www.lidovky.cz/domov/po-roce-1989-z-ceska-odeslo-az-200-tisic-lidi-nejvice-do-usa.A140605_172600_ln_domov_sk

Bohužel jsem nenašla žádné novější údaje ani jak se situace měnila průběžně. [>-]

J. Anděl 15.11.2019 8:26

Ano, z tohoto pohledu tady byli lidé za socíku nesmírně spokojení ;-D

I. Mertl 15.11.2019 8:46

Jo, v letech 68-70 z čssr emigrovalo 90 tis. lidí, do r.89 celkem 300 tis., v letech 90-91 80 tis. ("Konečně"), pak ročně 2-3 tis.

P. Boublíková 15.11.2019 8:52

Takže žádné velké výkyvy s nástupem vlády (prezidenta;-)) takové nebo makové? To mě zajímalo, děkuji. [>-]

J. Anděl 15.11.2019 8:36

Btw nemyslím to zle, odkaz je zajímavý. Napadlo mě, jak bychom mohli pomoci lidem v Africe ke spokojenosti...

P. Boublíková 15.11.2019 8:38

K reálné spokojenosti nebo ke statistické? ;-) [>-]

J. Anděl 15.11.2019 8:54

;-)

L. Černín 15.11.2019 8:07

Milý Astone

Přídělový systém byl zrušen až po měnové reformě v roce 1953, tudíž fungoval jak za Gottwalda tak za Protektorátu.

J. Nový 15.11.2019 8:03

Například já jsem spokojen a bojím se snah různých neomarxistů, chvilkařů a jiných obohacovač, aby to změilli, protože tuším, že k lepšímu asi těžko.

"14. června 2019 Česko nadále patří k nejmírumilovnějším zemím světa, ačkoli si proti loňsku mírně pohoršilo. Zaujímá desáté místo ze 163 hodnocených zemí, zatímco loni bylo sedmé.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/bezpecnost-mir-svet-cesko-index.A190612_133201_zahranicni_remy

.

"16. 7. 2019 Česká republika je zemí s nejlepším udržitelným rozvojem ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze zprávy Organizace spojených národů o udržitelném rozvoji, která zkoumala mimo jiné míru chudoby či boj proti klimatickým změnám."

https://zahranicni.ihned.cz/c1-66608280-cesko-se-umistilo-na-sedmem-miste-zebricku-udrzitelnosti-rozvoje-osn-nejlepe-ze-zemi-stredni-a-vychodni-evropy

J. Nový 15.11.2019 8:04

18. ZÁŘÍ 2019 Praha Česká republika se v kvalitě života umístila mezi 149 státy na 24. místě. Proti loňskému roku si polepšila o dvě místa, přeskočila i USA.

https://www.lidovky.cz/domov/v-kvalite-zivota-je-cesko-na-26-miste-ze-149-zemi-preskocilo-i-usa-vyplyva-z-pruzkumu.A190918_073601_ln_domov_ele

A. Reček 15.11.2019 8:01

Výzkumy agentur CVVM a STEM přichylují už nějaký čas více přízně pro hnutí ANO a premiéru Babišovi8-o

J. Havelka 15.11.2019 7:47

Včerejší vyjádření Milionu chvilek : Na dnešní večer nás Česká televize pozvala do pořadu Události, komentáře. Mělo jít o duel Mikuláše Mináře s někým z ANO. Včera jsme se však dozvěděli, že se duel ruší.

Proč? Protože když se Andrej Babiš dozvěděl, že má jít o duel s MM, odmítl přijít. Účast kohokoliv dalšího z ANO pak tiskové oddělení strany odmítlo s tím, že se s námi budou bavit, až si založíme stranu.

Skutečně neexistuje žádná lepší výmluva než tohle?

P. Spáčil 15.11.2019 7:57

A je nějaký důvod se bavit s MilChvilPRD?

J. Anděl 15.11.2019 8:19

Žádný důvod neexistuje sám o sobě. Má takový důvod Babiš? Nemá.

Odmítnutí rozhovoru, podle mě, nezmění názor ani jediného člověka. Účast by ho změnit mohla. Proč to s ohledem na volební preference riskovat?

Mě by takový rozhovor (duel) velmi zajímal. Ale nejsem volič Babiše a je extrémně malá pravděpodobnost, že bych ho po tom rozhovoru volil. Ano, mohl bych si udělat negativní názor na Mináře. Ale stejně bych Babiše nevolil.

P. Boublíková 15.11.2019 8:23

Opět nezbývá než souhlasit.

Ono prát se s někým, kdo se prát nechce poněvadž nemá důvod, je docela těžké :-) [>-]

J. Anděl 15.11.2019 8:24

... a Mináře volit ani nevolit nelze.

Na box či kohoutí zápasy moc nejsem, takový duel by však mohl trochu uspokojit mojí touhu po vzrušení a krvi. Je to důvod pro účast?

P. Spáčil 15.11.2019 8:30

Podle mě AB důvod k rozhovoru s Minářem nemá. Máte pravdu, že by mohl být zajímavý, ale že ve výsledku by stejně nic nezměnil.

Bylo by to jen přesvědčování přesvědčených, podobně jako si tady na NP přečtu v neděli, jak si kdo koho namazal na chleba.

J. Havelka 15.11.2019 8:27

Jaký důvod Spáčile? Plná Letná není důvod domnívat se, že je něco špatně? Proč by se zástupci rozdílného chápání demokracie nemohli střetnout a bez vstupování moderátora vysvětlit srozumitelně své postoje? Samozřejmě, že se vaši bojí, svých 30% debžů mají jistých a spolu s vámi řeknou, "volby". To že papouškujete PRD na konci, na věci nic nemění.[>-]

R. Langer 15.11.2019 9:36

Ne, plná Letná fakt není žádný důvod k tomu, aby někdo skákal, jak si "Letná" představuje. A netuším, proč se vůbec někdo domnívá, že to nějaký důvod je. ;-)