27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

I vzdělání je trh

Přibývá vysokých škol ekonomického směru. Je to dobře, nebo špatně? Tato otázka patří mezi ten typ problémů, jako zdali je sklenice piva napůl plná nebo napůl vypitá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
grr 10.8.2006 14:17

Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku:

Předběhli ducha doby? Kde? Ještě nikdo neumí vrátit pacienta po opravě do stavu, ve kterém byl před poruchou. Tak soudím, že se pořád ještě kulhá za duchem za pomoci masové aplikace jedovatých látek a dokonalých technologií.........:-)))).

milan007 10.8.2006 14:01

Re: Zkusme si odpovědět na otázku:

Pan profesor Krupka (fyzika), tvrdil, že  nás chce naučit myslet. To by podle mě měl být primární cíl školy. A na vysoké škole, co se kdo naučí je spíše obrázkem schopnosti studenta, než  práce profesorů.

clay 10.8.2006 14:14

Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku:

Krupka :-)

ach jo to je už dávnověk;-) č-eka to až dojme

vrána 10.8.2006 16:15

Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku:

Demeter?A profesor?,a to asi už dlouho,no to jsou tady věci;-DJá tady mládnu;-D

cekon 10.8.2006 13:27

Zkusme si odpovědět na otázku

kolik % toho, co nás učili na vysoké/střední jsme využili/potřebovali v praxi.  V mém případě to odhaduji tak na 15% .. Proč si toho pořád nikdo nevšímá? Nedávno jsem dokonce hovořil s jedním středoškolákem, který tvrdil, že 4letá škola byla na ...A proč Vás to učili? No aby nás mohli nějak ... Dobré ne?

aida 10.8.2006 13:30

No, já bych si tipla

klidně i tak 10 %. Učili jsme se asi hlavně proto, abychom se naučili učit a naučili se pracovat s informacemi (ježiš, to je paskvil, jak je to spisovně?).

perleťovec 10.8.2006 13:30

Re: Zkusme si odpovědět na otázku

ale to už zde někdo dnes vysvětlil celkem dobře: učitelé z VŠ nás naučili učit se ... je pak na nás, zda to pak aplikujeme v praktickém životě - vývoj je totiž tak překotný, že dva dny po škole stejně už nic z toho, co jsme se biflovali, neplatí Rv ... pokud si tohle uvědomíme, bude to fajn R^

perleťovec 10.8.2006 13:31

Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

aido - byla jste o deset sekund rychlejší :-)

NoName 10.8.2006 13:32

Re: Zkusme si odpovědět na otázku

Škola Vás primárně učí učit se a pak Vám dát všeobecný přehled, abyste věděl, až se budete chtít něco naučit, kde to vůbec hledat. Argument "však to pro praxi na nic není" není dobrý ...

Můźu ho dokumentovat na příkladu z mého studia-myslím ve 4. ročníkzu jsme měli "Počítačové sítě". Protokol TCP-IP, HTTP, WEB, směrování. No a tehdy jsem od některých spolužáků slyšel  "však to v praxi na nic nebude, sítě a Internet tady nebudou ještě 15 let ";-D

aida 10.8.2006 13:33

Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

Ale pěkně jsme se shodli všichni tři, že?:-)

perleťovec 10.8.2006 13:49

Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

to už jako jsme trojkoalice ?:-)

Mislead 10.8.2006 13:55

Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

dobře vám tak:-) Ale bacha - chce to pak vyšší hranici při vstupu do Sněmovny:-D

aida 10.8.2006 13:58

Re: Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

Nestraš, nikam nekandiduju.

perleťovec 10.8.2006 14:04

Re: Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

jako že "máme se dobře a dobře nám tak !"  ... ?

Béda, medvěd nalezený 10.8.2006 13:36

Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

No, jo, my se zase učili furt o vedoucí úloze dělnické třídy a dyž sem se na cviku ptal, jak to teda bude, až budou na všecku manuální práci automaty, tak mi bylo řečeno, že krumpáč a lopata bude potřeba furt. Mělo to ovšem výhodu, už se mně asák nikdy na nic neptal. :-)

NoName 10.8.2006 13:37

Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

No, jo, my se zase učili furt o vedoucí úloze dělnické třídy .

To jste nemusel psát, to je poznat :-D

Béda, medvěd nalezený 10.8.2006 13:39

Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

No jo, jenže milý rejpale, já právě píšu o tom, že sem tu vedoucí úlohu dělníků a rolníků popíral. Ale to je na Vás, na technika, příliš, že. :-)

Mysch 10.8.2006 13:49

teda vy dva

se bez toho laskovani uz neobejdete, co?

Ladislav N. :-))) 10.8.2006 13:49

Re: To jste nemusel psát, to je poznat :-D

 ;-DR^ ... !!!!!!

Béda, medvěd nalezený 10.8.2006 13:55

Re: Re: To jste nemusel psát, to je poznat :-D

Nekecej, Laďo, tak velkého ho nemáš. :-)

perleťovec 10.8.2006 13:52

Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

jako fór se Vám to povedlo, ale malou omluvu Bédovi by to chtělo :-)

loula 10.8.2006 13:54

Re: Re: Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

Jo, to pamatuji, a vzpomínám, jak jeden študák položil otázku kantorce marx-leninismu, která její učebnice je platná a položil na stůl tři její učednice, jednu napsanou někdy v roce 1965, druhou ve formě skript napsanou na jaře 1968 před vstupem vojsk a konečně třetí ve formě volných učebních textů napsanou krátce po nástupu Husáka do funkce. To byla sranda, to se ještě takové otázky mohly položit.

perleťovec 10.8.2006 13:41

Re: Re: Zkusme si odpovědět na otázku

já coby začínající programátor (na Aritmě 100 ;-D) jsem dělal nějaký dálkový socialistický kurs ... a když jsem uvedl svoji vizi o inteligentních tiskárnách řízených "čipem", tak mi odpověď nebyla uznána Rv

Andy 10.8.2006 13:12

je zajímavé

že absolventi těch tzv. kecacích oborů necítí potřebu neustále si dokazovat, že jsou něco lepšího, chytřejšího, moudřejšího a celkově kvalitnějšího než absolventi technik nebo medicín. Tyhle jalové debaty tady probíhají s železnou pravidelností vždy v okurkové sezoně a vždy mají stejný průběh. Stále stejní lidé si plácají po ramenou  a hodnotí školy, o kterých nemají ponětí. Ještě jsem nečetla, že by filosof vykládal, jak ti elektrotechnici jen našprtali pár učebnic, přemýšlet nad tím nemuseli, to vymyslel někdo jiný...

Čímpak to asi bude ?

aida 10.8.2006 13:17

Re: je zajímavé

..si chcem holt navzájem poplakat na rameni, k čemuže nám vlastně to všecko bylo. Ano, správně, na dvě věci.;-)

Andy 10.8.2006 13:29

Re: Re: je zajímavé

doufejme. Já z toho cítím osten, ale nejsem nezaujatá, nehledím na tohle plkání s dostatečným nadhledem. Pokládám odborníky v jakémkoliv oboru za důležité a cenné a izolovaná schopnost šprtání pro mne v řebříčku hodnot není zrovna nahoře. Když jsem poprvé viděla plány na výrobu forem ( tenkrát se jednalo o celkem prkotinu, nějaká krabička z umělé hmoty s patentním uzávěrem), tak jsem přehodnotila svůj pohled na vyučené řemeslníky- kdo tohle pochopí a je schopen podle toho pracovat, na setiny milimetru přesně, s prostorovou představivostí, o které se mnoha smrtelníkům ani nezdá, se schopností zrealizovat do dokonalé podoby něčí nápad, ten nemůže být hloupý, i když třeba neumí vykládat Junga. A na druhou stranu, znám desítky vystudovaných pitomců, a je mi líto- ze všech možných oborů. Jak řekla Mislead, počátek problému je jinde než v tom, která vysoká škola je lepší a těžší. Každý chce dělat to, co ho baví. Ne každému se to povede. A komplikovat si tuhle situaci ještě stavovskými půtkami je poněkud... inteligentních lidí nehodné.

aida 10.8.2006 13:36

Re: Re: Re: je zajímavé

Ale houby osten, fakt jenom to, že "sdělená starost/bolest" poloviční... Nic víc bych za tím nehledala, možná jen lítost za tím (možná) promarněným mládím, asi tak.

Béda, medvěd nalezený 10.8.2006 13:18

Re: je zajímavé

Ono to je tím, že k určitému druhu školy je potřeba mít určité předpoklady a nadání. Medik musí mít jiný druh paměti, než technik a navíc jiné manuální předpoklady. Takže hodnotit těžké biflování medika technikem je zavádějící, například. To ovšem nehovořím o tom, že ty kecací obory měly v minulosti cca 40 procent předmětů zbytečného marx-leninského balastu.

NoName 10.8.2006 13:21

Re: je zajímavé

Ještě jsem nečetla, že by filosof vykládal, jak ti elektrotechnici jen našprtali pár učebnic, přemýšlet nad tím nemuseli, to vymyslel někdo jiný... Čímpak to asi bude ?

No třeba proto, źe  filozof nebo ekonom může psát celý život teorie, které praxe buď neověří vůbec a nebo v praxi neuspějí (viz. např. Galbraith), a ještě umře jako slavný, kdeźto elektrotechnikovu blbost  poznáte hned podle prvního skonstruovaného zdroje. který nefunguje-ten to prostě nefungujícími věcmi a postupy neuhraje. Ale jinak je to fakt blbá diskuze ;-)

Ale teď už musím opatrně, došlo ke kompletaci levé dvojice hodný policajt-zlý policajt ...;-D

Béda, medvěd nalezený 10.8.2006 13:24

Re: Re: je zajímavé

No Vy už ste se s tím pravým, hodným Honzíkem stihl zkompletovat co sem tu dopoledne nebyl, koukám. Moc Vám to sluší. :-)