18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Hra na dialog

Tak to dopadne, když se nevede dialog, konkrétně s církvemi, prohlásil v televizi ministr kultury Vítězslav Jandák, když přišla řeč na církevní zákon. To snad ani neměl říkat, že "se nevede". Vést dialog dostal za úkol od premiéra hned při svém jmenování a několikrát ho přislíbil zahájit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kapitán 6.2.2006 14:29

Re: Za kazdym velkym majetkem stoji zlocin

Já jsem v rámci realitní činnosti spolupracoval se Správou církevního majetku, a troufnu si říct, že o tom mám více info než Vy :-) 
Janus 6.2.2006 16:44

Re: Re: Re: Obvyklá argumentační úroveň.

Mňo, a k čemu je nám taková kaplička? Možná tak věřícím křesťanům - nechť si tedy uspořádájí brigádu na údržbu ...
kapitán 6.2.2006 20:07

Re: Re: Re: Re: Obvyklá argumentační úroveň.

Tak fajn, nechte si UKRADNOUT svůj majetek. Co je nám do Vás, nějakou brigádu soc. prc. provás komunisti seženou.
whocares 6.2.2006 11:56

Co se divíte?

Je Jandák herec? Je. Dostal prostě za úkol sehrát scénku o vstřícném jednání s církví, ale musí ji hrát až do voleb.... Na druhou stranu potřebuje vykázat nějakou konkrétní činnost, která bude vypadat, jako že se hodně činí, ale neovlivní výsledky voleb. A koho zajímají nějací prudící památkáři ? Zatočit s nima !
F.Čech 6.2.2006 11:53

Novela církevního zákona představuje zcela zbytečnou administrativní šikanu církví

a byla prosazena zavilým proticírkevním fanatikem bolševického střihu soudruhem Dostálem. Antikomunista Jandák církve samozřejmě šikanovat nehodlá a věří v brzké vymření bolševického křídla ČSSD reprezentovaného agenty StB Laštůvkou, Kavanem, Falbrem a také např. Šplíchalem, Folodynou, Hojdarem, Lachnitem, Šlingem a spol. V zájmu celého Česka doufám, že k tomu dojde. Po pravdě lze však říci, že i u Dostálovy marxistické iniciativy se jedná pouze o drobnou zlomyslnost a drobnou zbytečnou šikanu, která příliš neškodí a má církvím jen administrativně znepříjemnit život. Likvidační program, který církvím připravovali nacisté a který téměř realizovali komunisté nám dnes opravdu nehrozí. Horší jsou škody způsobené masívní 40ti letou protikřesťanskou propagandou v myšlení lidí.  
Kajan 6.2.2006 12:06

Re: Novela církevního zákona představuje zcela zbytečnou administrativní šikanu církví

F.Čechu, žádné pravicové křídlo v cocdem neexistuje. Jsou tam jen levičáci a extralevičáci ! Dzp.
uPSo 6.2.2006 12:09

To jako Paroubkovci a Topolánci?

Udivený 6.2.2006 16:41

Re: To jako Paroubkovci a Topolánci?

Víc těch dobráků neznáte?
F.Čech 6.2.2006 12:12

Re: Re: Novela církevního zákona představuje zcela zbytečnou administrativní šikanu církví

Nemáte pravdu Kajane. Antikomunistické  křídlo v ČSSD rozhodně sxistuje a troufám říci, že i mírně převažuje. Vás osobně rozhodně nepodezírám ze sympatií ke KSČM, ale zamyslete se trochu nad bolševickým křídlem v ODS, které nesporně existuje. Paroubek Grebeníčka do Lán nepozval ani s ním nedomlouval vyslovení nedůvěry současné koaliční vládě, ani si s ním nenotoval v televizní diskuzi jako soudruh Profesorisimus.
Béda 6.2.2006 12:31

Re: Re: Re: Novela církevního ...

No, zde Vám nemohu upřít upřímnost. Bolševické křídlo u modrých asi existuje, i když to popírá.
onlooker 6.2.2006 12:27

Re: Novela církevního zákona představuje zcela zbytečnou administrativní šikanu církví

Dovoluji si upozornit, že častý obhájce stanovisek ODS p.  Loužek publikoval i stanovisko, ve kterém zákon, předložený Šálou Dostálem podpořil!
Publikováno je to např. na str. CEPu.
Šumavák 6.2.2006 12:51

Pane Čechu, být Vámi, tak s těmi

nacisty, katolickou církví a likvidačním programem (pro ostatní církve,že) moc nepohazuji! Spousta lidí ještě nezapomněla...
Skepticus Maximus 6.2.2006 13:05

Re: Novela církevního zákona představuje zcela zbytečnou administrativní šikanu církví

Nevymlouvejte se na komunistickou propagandu. Oni si komunisté vcelku nemuseli nic vymýšlet, stačilo popsat chování církví v historii :-)
Byg 6.2.2006 11:42

Nic složitého

Pokud stát vlastní nějaký majetek, který má podle práva patřit někomu jinému, měl by mu ho stát okamžitě vrátit. Pokud dotyčný tento majetek nechce, měl by alespoň platit jeho nezbytnou údržbu. Svoboda náboženství by byla, pokud by stát buďto nepodporoval žádné církve a náboženská společenství, nebo naopak všechny stejně, ale to nesouvisí s vrácením majetku, který státu nepatří.
Katolická církev (resp. křesťanství obecně) jistě velmi ovlivnilo naše dějiny. Stejně jako velkomoravská říše, Sámova říše, Cyril a Metoděj, římská říše nebo mamuti.
Minulost je pryč a naším úkolem je vybudovat (nebo spíše rozbořit) stát tak, aby byl efektivní a zajišťoval pouze základní mír, svobodu a spravedlnost pro každého stejně. O členství občana v různých zájmových sdruženích (např. církev) se stát nestará, stejně jako o tato sdružení. Bylo by to krásné...
Byg 6.2.2006 11:45

Re: Nic složitého

Jo a pokud jde o chování Parobek & His Boys, k tomu snad není potřeba velkých komentářů. Snad jen výňatek z dnešního Viditelného Macka (což je opět výňatek z jiného textu):
"Pozorujeme-li dnes naši zemi, řeklo by se, že je vydána na pospas jakési zlotřilé bandě: opravdu, takové to je. Řeklo by se, že byla dobyta lidmi, kteří si teď dopřávají, co hrdlo ráčí. Jen je pozorujte při práci: všechno uvádějí ve zmatek, všechno rozkloubují, veřejné služby, národní sílu, ba i svědomí jednotlivců...."
Béda 6.2.2006 11:46

Re: Nic složitého

Bygu, vcelku máte pravdu. Já bych jen dodal, že katolické církvi jde o to, vybudovat stát ve státě. S vlastními pravidly. Tedy, například kanonické právo nad státní právo. Čili, tak trochu hodně návrat do středověku.
F.Čech 6.2.2006 11:57

Re: Re: Nic složitého

Ve VUMlu jste jistě poslouchal pozorrně milý soudruhu Bédo.
Béda 6.2.2006 12:13

Re: Re: Re: Nic složitého

Na rozdíl od Vás jsem neměl tu možnost. Tedy, ani nemohu, na rozdíl od Vás vědět, že to v nějakém VUMlu přednášeli.
Šedovous 6.2.2006 11:37

Lucko : kdo je nebo co je Turkmenbaši si nejsem tak úplně jist,

činní kroky jako kdyby měl černoprdelnickej volební program v malíčku, nebo pravidelně čte poslance Karase, nedej bože tu echt Modrou tlupu na čoklovi
ibn 6.2.2006 11:48

Re: Lucko : kdo je nebo co je Turkmenbaši si nejsem tak úplně jist,

Turkmenbasi je preci Otec vsech Turkmenu. Ataturka, otce vsech Turku uz zname. Zavedl latinku, odhalil zeny a tim otevrel dvere do Evropy, kterymi za par let jeho naslednici Evropu dobiji.
 
Turkmenbasi, Otec vsech Turkmenu zase zrusil penze. Nebude to dlouho trvat a v Evrope po jeho vzoru zavedou odchod do duchodu nejdrive v 95 letech. Kdo bude tim Evropabasi?
Lucka 6.2.2006 11:10

Ne ne, uz chybi jenom jedine:

TREST SMRTI
PeS 6.2.2006 10:52

2 Hans

omlouvám se, možná to nevyjde... Mezitím Taraszátaras silně dotahuje, uvidíme večer.
Čumil 6.2.2006 11:20

Hm, PeSi, vaše hodnotící soudy silně připomínají jednookého filmového kritika Jana Klimenta neblahé paměti.

No, nakonec proč ne. Všichni nemohou všechno... :-))
raptor 6.2.2006 11:34

To není pravda, Čumile,

ještě jsem tu, kupříkladu, nenarazil na téma, u nějž byste neměl jasno Vy. :o))
Béda 6.2.2006 11:41

Re: To není pravda, Čumile,

Raptore, nedivte se, Čumil (a tak trochu i já) a někteří další zdejší jsou prototypem renesančních občanů. Tedy, ne modrých, ale moudrých. Vlastnost modrý a moudrý se, především zde na Psu, skoro vylučují.
Jaka 6.2.2006 11:45

Ó, ta skromnost

Byg 6.2.2006 11:47

Re: Re: To není pravda, Čumile,

Proč je potom modrá barva moudrosti? :-)
Borek 6.2.2006 15:43

Re: Re: Re: Bať, bať

.............modrá je dobrá, to už věděla i NKVD a proto z ní měla i čepici
raptor 6.2.2006 11:51

Dyk se taky nepodivuji, ó obdivuhodný Bédo,

jsem jen servilně poznamenal, jak jsou někteří respondenti vševědoucí. Si to musím žehlit i za lajnou, kdyby se to v červnu nepřeklopilo, ný? ;-)
Čumil 6.2.2006 12:40

Hehehe, raptore, v tom případě je tohle první -

a tak jsem si spíše všímal hodnotících kritérií pana PeSa. Takový Pan anamuensis na venku aneb Putování za novelou - "Nepozdravil u vrbiček - zavržen jest!"
Ale jakobyste nevěděl - hlavně, že se něco napíše...