18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Hra na dialog

Tak to dopadne, když se nevede dialog, konkrétně s církvemi, prohlásil v televizi ministr kultury Vítězslav Jandák, když přišla řeč na církevní zákon. To snad ani neměl říkat, že "se nevede". Vést dialog dostal za úkol od premiéra hned při svém jmenování a několikrát ho přislíbil zahájit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VladaPing 6.2.2006 14:54

Re: Re: Všeho moc škodí! Ahá, tak ono ve skutečnosti bylo, že ....

Paroubek někomu močí na boty......
A já jsem si myslel, že původně bylo "Paroubek si močí na boty."
 
Nebylo by divu. Přes břich nevidí na zem a vzhledem k jeho egu (velmi nafouknutému!) se naň zcela přesně vztahuje cedulka z pánských pisoirů :"Pánove, to co držíte v ruce, není tak dlouhé, jak si myslíte. Přistupte tedy ještě o krok kupředu. Děkuje uklizečka,"
* 6.2.2006 15:25

Dopis šéfa Úřadu vlády skutečně na vedení ČT odešel a týkal se jednoho dílu pořadu Bez obalu, podle mého velmi nezdvořilého vyjádření autorů týkajícího se bývalého prezidenta Havla.

 
Paroubek se sešel s Havlem, probírali politiku
 
whocares 6.2.2006 17:53

Re: Všeho moc škodí!

Souhlas. Já tedy běsním z Pakoroubka děsně !!
milan007 6.2.2006 13:08

pane Čech

www racek 6.2.2006 13:05

málokdy se vede takhle hnusná a nenávistná

diskuse ...
Skepticus Maximus 6.2.2006 13:31

Re: málokdy se vede takhle hnusná a nenávistná

To víte, když se rocháte v bahně náboženství, tak nemůžete očekávat alabastrově čisté výstupy :-)
Béda 6.2.2006 13:57

Re: málokdy se vede takhle hnusná a nenávistná

Racku, když ti katolíci znají jen absolutní pravdu. Pochopitelně - tu svou. A s tímto předpokladem nemá cenu vůbec do diskuze vstupovat. Není totiž, z jejich pohledu, diskutovat o čem. Je to tak, protože to tak je - to je ta "jejich" absolutní pravda. Ostatní /i ta křesťanská/, zejména reformní křesťanská náboženství jsou podstatně tolerantnější, a tím pádem i přístupnější k faktické diskuzi.
Janus 6.2.2006 16:50

Re: Re: málokdy se vede takhle hnusná a nenávistná

"... ti katolíci znají jen absolutní pravdu". Dosaďte si za pojem katolíci libovolnou proměnnou, např. "muslimové, modrou letku, sockomoušké vyžírky apod." a dostanete reálný obraz místní diskuse na jakékoli téma. Víc opravdu není potřeba číst ...
Béda 6.2.2006 13:01

Jinak, pane Čech,

máte tak trochu argumentační zmatek a nepořádek. Málo se ví, že řada nacistických pohlavárů po válce utíkala z Německa za pomoci katolického Vatikánu. Pod heslem Vatikánu, že je lepší křesťan-nacista, než bolševik-nevěřící. Takže, být Vámi bych to radši nechal být. Dnes nový papež prosazoval takové věci, jako vymítání Ďábla. Takže, rovněž návrat ke středověku. Ale to se Vám určitě nebude líbit. Jen to upalování už se radši jaksi nenosí.
kapitán 6.2.2006 14:05

Re: STŘEDOVĚK

H O R O S K O P Y
amulety, talismany, hádání z rukou .... aj.
to je víra dnešních ateistů.
To není návrat do středověku ???
Martin 6.2.2006 14:17

Re: Re: STŘEDOVĚK

...před nějakými 70ti lety si fyzikové mysleli, že až na pár drobností je jejich "dům poznání" po všech stránkách úplný a dokonalý. Pak přišla kvantová fyzika a všechno je jinak. To že je někdo přesvědčen o svém současném pohledu na svět kolem jako o tom jediném správném svědčí o jeho omezenosti a o nedostatku nadhledu a sebekritiky. I vy kapitáne něčemu věříte, jen si to neuvědomujete. Je ještě mnoho otázek v historii, medicíně, fyzice, astromnomii a dalších oborech, které mohou tím vaším současným (a určitě podle vás správným) světonázorem pěkně zacloumat. Ale o tom je život - o překvapeních a obratech, o Poznání - to je totiž to jediné co se nedá ztratit anebo prohrát v kartách.
Taraszátaras 6.2.2006 14:19

Re: Re: STŘEDOVĚK

A ještě jste zapomněl na to, že ateistům smrděj nohy.
kapitán 6.2.2006 14:26

Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Já jsem křesťan a spocené nohy mě taky smrdí.
Proto chodím po palubě své jachty jen bosky.
Béda 6.2.2006 14:58

Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Tož, kapitáne, bosky si chodíte, jelikož tak maximálně kapitánujete v létě na Jadranu. Nohy samozřejmě mohou být cítit příznivcům všech stran. Ovšem, není mi jasné, kde jste přišel na to, že zrovna ty amulety a talismany jsou charakteristikou u bezvěrců. Já měl dojem, že to sou příznaky primitivní víry, nikoliv ateistů. No, ale jak já vím, tak každý pořádný kapitán má taky nějaký talisman na lodi s sebou. Oni jsou taky lidi, co věří ve zdravý rozum, ale to jaksi katolík samozřejmě nepochopí, on potřebuje neomylného "vůdce".
kapitán 6.2.2006 15:11

Re: Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Zkusil jsem ze zvědavosti i Baltik na severu s vypůjšenou lodí.
Byla mlha, studený déšť, trajekty velký jak "sídliště".
Mohl jsem se sice trochu cítit jako mořský vlk,
ale S E V E R mě neláká.
 
A jak poznám podle vás ČISTOKREVNÉHO ateistu ?
Béda 6.2.2006 15:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Kapitáne, v tom neumím poradit. Leda tak fyzickou zkouškou na čistotu krve. Ten čistokrevný by ji asi měl mít průhlednou. To se zase moc nedoporučuje, jelikož by mohl rychle zmodrat.
Taraszátaras 6.2.2006 16:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Vždyť to říkám už podruhé: smrděj mu nohy! A na Baltu jste taky chodil po palubě bosky?
Em 6.2.2006 14:48

Re: Re: STŘEDOVĚK

Hádání ne, ale čtení z ruky skutečně funguje. Kdo se s tim setkal. ví očem je řeč. Kdo neměl možnost se o tom přesvědčit, může plácat co se mu zachce, pokud mu nevadí , že vypadá jako pitomec.
Béda 6.2.2006 15:08

Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Jo, to čtení z ruky skutečně funguje. U nás /v pradávných časech/ si některé holky psaly k maturitě taháky přímo na dlaň.
kapitán 6.2.2006 15:15

Re: Re: co funguje.

To mě MEDITACE v chrámu taky funguje.
A pokud to zpochybníte tak jste pitomec ( vaše slova)
Em 6.2.2006 16:07

Re: Re: Re: co funguje.

Si na dnešek ňák špatně spal, že jsi nějakej vztahovačnej.
Béda 6.2.2006 15:17

Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Jo, Em, kluci nemohli ty taháky psát na dlaně, páč se jim ty dlaně před maturitou nadstandardně potily.
Em 6.2.2006 16:04

Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Bédo , to závidím.že se to vešlo na dlaň. Nám ani náhodou.
Béda 6.2.2006 16:11

Re: Re: Re: Re: Re: STŘEDOVĚK

Tož, Em, vidíte, že už  t e h d y  toho bylo u naší maturitní třídy jen velmi málo, co jsme nevěděli.
Janus 6.2.2006 16:45

Re: Re: STŘEDOVĚK

Kdepak do středověku - ještě dále do minulosti ...
Ivan 6.2.2006 12:26

Obvyklá argumentační úroveň.

O jakém majetku a vlastnictví církev jedná.
Pokud by byl návrat do dob monarchie, tak církev přece dle zákona žádný majetek nevlastnila. Majetek jí byl panovníkem propůjčován. Proto mohl císař Josef tak snadno provést svou reformu.  Část majetku církve si prostě podle zákona vzal zpět. Vždy mu přece patřil. 
Až někdy od doby prvé republiky se dá mluvit o církevním ¨majetku, ale také s velkou opatrností. Takže pokud církev nějaký majetek po roce 1918 získala, byl to nanajvýše dar od státu, který konfiskoval podstatnou část majetku šlechty a panovnického rodu. Pokud komunisté tento církevní majetek konfiskovali, tak si vlastně vzali dar státu zpátky. Není to zcela vpořádku, ale není to taky možné jen tak snadno považovat za krádež.
Pokud chce církev zakládat jakékoliv subjekty mající se zůčastňovat hospodářského a společenského života v této zemi, musí se tyto subjekty podrobovat  zákonům platícím pro všechny. Právnické osoby se musí registrovat jako právnícké osoby. Církev samotná je společensky na stejné úrovni jako jakékoliv občanské sdružení a musí se také stejně registrovat. Žádné církevní právo nemá ve společnosti místo. Právo je jen jedno.
kapitán 6.2.2006 14:08

Re: Obvyklá argumentační úroveň.

Nejdříve si nastudujte jak církev a kdy k majetku dospěla.
Například většina majetku na vesnických far měla církev z odkazů poslední vůle místních sedláků.
kapitán 6.2.2006 14:11

Re: Re: Obvyklá argumentační úroveň.

Když dal bohatší sedlák postavit kapličku - tak k ní odkázal kus pole, aby se mohla kaplička z jeho výnosů NAVĚKY opravovat.
Církev dostala kapličku zpět, ale bez toho pole.
ibn 6.2.2006 14:19

Za kazdym velkym majetkem stoji zlocin

To se rikava...