2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Hlava k potrestání

Tragedie, k níž došlo při lehkoatletických závodech dětí ve škole ve Volarech na Prachaticku, nám připomíná, jak strašnou zodpovědnost mají všichni lidé, kteří mají na starosti děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fredy 28.11.2006 5:49

Re: Re: Rychlá ruka zákona..

pokud ji před tím ty schody nenamydlil;-)

honzak 28.11.2006 6:39

Re: Rychlá ruka zákona..

to hřiště musel někdo naprojektovat v souladu s normami, někdo postavit opět v souladu s normami a nakonec někdo zkolaudovat, zda je v souladu s projektem a tedy normami. A tento člověk musel nutně sedět na stavebním odboru ve Volarech.

cipísek 28.11.2006 7:26

Re: Re: Rychlá ruka zákona..

Přesně tak -jsem z oboru.

Podle mně je ZA NORMÁLNÍCH OKOLNOSTÍ (nenormální okolnosti nastanou,pokud bylo školní sportoviště stavěno ještě v akci "Z",na těchto akcích se děly věci,které se vymykají nejen normám,ale i zdravému rozumu) hlavně vina na prvním (projekce) a posledním (kolaudace) článku tohoto řetězu , stavební firma by ovšem MĚLA stavět podle schválené projektové dokumentace -pokud ovšem stavební firma udělala svévolně změnu proti schválenému projektu,jede v tom taky.Rozhodně to pro soud nebude jednoduché rozhodnutí,ale ředitele školy bych do toho netahal,to je Hurvínkárna prvního řádu.

A jestli ho za to všechno budou nakonec stíhat (věřím že ne,že jen pro některé jednoduché mozky z řad vyšetřovatelů byl první na ráně) ,tak se jen potvrdí,že jsme stále v Absurdistánu.

Dana Mentzlová 28.11.2006 9:00

Re: Re: Rychlá ruka zákona..

Každý normální člověk a každý rodič by mohl zkontrolovat, zda hřiště je v souladu s normami, kdyby normy nebyly tak "utajené". Normy nejsou na internetu, nelze je zdarma nikde získat a nesmějí se ani kopírovat!!! Jejich cena v obchodě je nehorázná.

Kdo chce náhodou normy dodržovat nebo kontrolovat, musí na to mít dost peněz, aby si je vůbec koupil.

cipísek 28.11.2006 9:27

Re: Re: Re: Rychlá ruka zákona..

Nejhůře jsme na tom my,kteří je dodržovat (a draze platit) musíme.To jen tak na okraj.Ale naše komora už prý pro zveřejňování norem na netu něco dělá-uvidíme.

Okně souhlasím s bachmanem.... 28.11.2006 7:33

Re: Rychlá ruka zákona..

Odpovědnost nese ten, kdo doskočiště postavil a ne ředitel školy..Určitě byla nějaká projekce i tam je třeba hledat viníka....Co je to za nesmysl odpovědnost hodit na ředitele školy??Kdo to vymyslel, je pěkný  hlupák, protože každý dobře ví kde je pravda.....

Ladislav N. / ČTK 28.11.2006 2:14

Topolánek: Dalíkovy názory odpovídají oficiální pozici ODS

Topolánek: Dalíkovy názory odpovídají oficiální pozici ODS  

 Praha - Premiér a předseda ODS Mirek Topolánek nevidí nic špatného a nečestného na názorech svého tajemníka Marka Dalíka na sestavování vlády, které během neoficiálního rozhovoru zachytil skrytou kamerou redaktor Mladé fronty Dnes (MfD). Dalíkovo vyjádření, že příští vláda musí být reformní a protikorupční a že v ODS panuje značná nedůvěra vůči jednání šéfa ČSSD Jiřího Paroubka, podle Topolánka plně odpovídají oficiálnímu postoji ODS. Nevidí proto důvod k omluvě, kterou žádá ČSSD. ... (ČTK)

Slava 28.11.2006 3:11

Re: Topolánek: Dalíkovy názory odpovídají oficiální pozici ODS

A v tom je právě kámen úrazu. Nečekal bych, že se tak ochotně připojíte ke kritice Dalíkovy, a potažmo i Topolánkovy, hlouposti. Jen tak dál.

Ladislav N. 28.11.2006 4:37

Re: Re: Topolánek: Dalíkovy názory odpovídají oficiální pozici ODS

Slavo, na hloupost tady máme tebe. A je třeskutá, jako ta Šejnova. Jste ostatně z jedné partaje. Té sjednocené Paroubkovy... ;-P

Ivan Nový 28.11.2006 5:40

Slavo,

smiřte se s tím, že pan Paroubek je pro voliče ODS absolutně nepřijatelný, proto dohoda s ním, znamená konec ODS.

Haf 28.11.2006 1:33

Astone,

Představte si, že jedete po český silnici na kole, v díře vám bouchne plášť i s duší, uděláte kotrmelec a rovnou pod auto. Umíte si představit, že Vám správa silnic zacáluje invalidní vozejk  v lepším případě, nebo pohřeb manželce ? Já ne, podobný v menším sem absolvoval.

To doskočiště jako vztah k vodpovědnosti nebyl šťastnej, jen lacinej příměr.

gebosch 28.11.2006 1:28

Má štěstí...

Vzpomínám-li si dobře, pak paní Topolánková přispěla k prvému zvolení svého manžela do čela ODS i poukazem na to, že "má štěstí". Potutelně se usmívám, neboť  o hloupých se hovoří, že mají štěstí. A vskutku, to, co národu p. Topolánek předvedl a předvádí - a to nejen výběrem p. Dalíka za svého poradce a kamarádství s p. Římanem - ale též celým povolebním vyjednávaním svědčí o tom, že opravdu obrovské štěstí má! Ještě k p. Dalíkovi: Nyní musí být každému naprosto jasné, zda v kauze s p. Kořistkou lhal p. Kořistka, či KDO? 

Haf 28.11.2006 1:34

Re: Má štěstí...

Ale dávno pryč sou doby, kdy se chodilo se džbánem pro vodu tak dlouho, až...

Stachanov 28.11.2006 1:12

Dalíka bych neházel na hlavu Paroubkovi

Paroubek má určitě právo využívat lapsů konkurence, a tohle byla pořádná bota

Ladislav N. 28.11.2006 2:08

Re: Paroubek vs. Dalík

Paroubek si na něčem ten svůj napoleonský komplex léčit musí, ne? ;-P

mrak 28.11.2006 0:42

co Cech to muzikant

nejdrive nekdo z ODS podepsal dary, ale za svuj podpis nerucil, pak nejakej prej direktooor v Africe se taky upsal, ale to byla jen euforie a nakonec nejvetsi lhar a menic nazoru parouberk dela pul roku z cely kotliny blbce, ale to je znak statotvorneho politika. Nikdo za nic nemuze, co Cech to muzikant, tak snad abychom je zacli vyvazet, treba do Brusele (Y)

AndyO 28.11.2006 0:50

Re: co Cech to muzikant

R^

Ladislav N. :-))) 28.11.2006 2:10

Re: co Cech to muzikant

Do Brusele už jsme přece jednu velkou "fůru" vyvezli, nebo ne?  ;-D

Bolsevik 28.11.2006 0:40

Jeste ze tu je Paroubek

Vazeny a vsemi milovany Astone, delajice zavery a panu Paroubkovi, vzal jste v potaz take neschopnost pana Topolanka a pitomost pana Dalika? Nenavist je spatny radce a fundamentalizmus Vam neslusi. Zkuste zase zacit objektivne myslet. Kdyz chcete, tak to dokazete. Alespon v minulosti jste byval docela dobry novinar.

Srdeny pozdrav

Jan Pechanec 28.11.2006 0:23

chudak decko

Jo, jo, Dalík a Paroubek jsou naživu, ale nejspis aspon souhlasit s prvni casti clanku, kdyz uz se k ni nevyjadrujete, komentatori ;-)

Haf 28.11.2006 0:28

Re: chudak decko

Jasně, rozumím - měl skákat Potroubek. (Y)

AndyO 28.11.2006 0:22

co se týče Dalíkovské lapálie

už to nebudu komentovat, když ze sebe hodlají zúčastnění dělat blbce, je to jejich věc. Je to sice i má ostuda, že žiji ve státě s tak pitomými státníky, ale já se s tím nějak vyrovnám:)) Koneckonců, po všech těch Jakeších už mne těžko něco překvapí.

No a ten ředitel školy ? Astone, vy zřejmě vůbec netušíte, co znamená slovo ředitel. Od toho ten člověk má největší pravomoci a největší plat, že je nejodpovědnější. Jistě, školníka dělat nemusí, ale musí umět vybrat takového zaměstnance, který je schopen vše zajistit, včetně toho bezpečného rantlu v doskočišti. Všechny ostatné spekulace, že to přeci ředitel nemusí oblejzat sám jsou jen projevem naprosté neznalosti. Chápu sice, že ředitel školy, zavalen administrativními úkoly z ministerstva a různých inspekcí nestačí kontrolovat řádně chod toho, co mu bylo svěřeno do péče, vyplňuje lejstra a podepisuje hlášení, ale od toho je šerif, aby si s tím poradil.  Takže je naprosto v pořádku, že si to odnese on. Privilegia naprosté beztrestnosti za své činy má jen panstvo, viz blbka Součková se svým právníkem pro Diag Human atd. Takhle jsme si to demokraticky zvolili, tak holt nemůžeme remcat.

Haf 28.11.2006 0:27

Re: co se týče Dalíkovské lapálie

Andy,Omlouvám se - nesouhlas. Součkovou nám nadělili, socany sem nevolil a ani systém těch "demokratickejch" voleb mi demokratickej nepřipadá (nejen mně - není rovná politická soutěž, není stejná váha hlasu......) Právem musím remcat.

AndyO 28.11.2006 0:38

Re: Re: co se týče Dalíkovské lapálie

já to chápu. Ale nepomůžu vám:)) Jen snad, že to remcání stejně nepomůže. Co se týče zmršeného způsobu voleb, pokud tohle chce někdo z voličů opravdu změnit, musí pro to něco udělat. Jenže, bohužel, my jen remcáme a ti, co jsou ochotní bubnovat na poplach jsou zhusta označeni za blázny, podplacené nebo aspoň podezřelé. Viz Hučín, Šinágl atd. Kdo se zastal starých protikomunistických bojovníků, kriminalizovaných v padesátých letech, když je nedávno Kojzar znectil a označil za zloděje a vrahy jen proto, že si dovolili jít na demonstraci proti podivným praktikám vlády ? 

Takže remcat samozřejmě můžete. Můžeme. Ale co musíme, to je přiznat si, že když už jsme si "vybojovali" vládu lidu, tak máme nejen práva, ale i povinnosti. Jak říkal lord Vetinari, být despotou je strašná zodpovědnost, nemáte na koho svést své chyby.  Demokracie naše vládce tohoto břemene zbavila.

Haf 28.11.2006 0:58

Re: Re: Re: co se týče Dalíkovské lapálie

Ne že bych musel mermomocí diskutova - jsem zastupitelem, bez příslušnosti, ale fandíma pomáhám P.Cibulkovi - Pravý Blok, protože jsem přesvědčen, že prvky přímý demokracie by pomohly narovnat hřbet mnohejm z nás a ponížit korupci. Ze všech prvních na kandidátce ve městě jsem měl nejvíc hlasů a nejsem ani radní. Systém je vadnej.

A s tím vobrubníkem - vodpovědnost mají všichni strůjci doskočiště - projektant, dozor a firma, učitel, kterej měl dozor, bůh ví, zda tam bylo dost písku ... Po každým skoku musí např. bejt doskočiště upravený, to se často nedělá....Mohlo se taky jednat vopravdu vo nešťastnou náhodu ! Nepitval bych to, neznáme detaily. Ředitel zodpovídá, ale taky jen spoluzodpovídá !

AndyO 28.11.2006 1:15

Re: Re: Re: Re: co se týče Dalíkovské lapálie

jo, s tím se dá při troše dobré vůle souhlasit- nevíme o tom nic moc.

Ladislav N. 28.11.2006 2:04

Re: Odpovědnost ředitele školy

Drobná připomínka - ředitel nemusel mít ani dostatek financí na příp. změnu doskočiště. Ale hlavní potíž je v tom, že z jednoho nahodilého případu se vyvozují zobecňující závěry. Nakonec to dopadne jako s pískovišti - náklady na údržbu sportovišť se díky "euronormám" zvýší natolik, že je nikdo nebude stavět, naopak budou rušena bez náhrady. ;-P

A. 28.11.2006 13:27

Re: Re: Odpovědnost ředitele školy

Podle toho co bylo vidět na obrazovce byl celý problém jen v tom, že v doskočišti nebyl písek dosypán do úrovně obrubníku. Takže by to spravila lopata a pár koleček písku. Euronormy ani dotace s tím nejspíš nemají nic společného.

Terry 28.11.2006 7:58

Jak říkal lord Vetinari, být despotou je strašná zodpovědnost, nemáte na koho svést své chyby.

Na druhé straně ale despota nemusí chyby přiznat a omlouvat. Z tohoto pohledu (a často i z jiných) se naši "demokratičtí" politici chovají podobně jako despotové.

agent w4c 28.11.2006 0:33

Re: co se týče Dalíkovské lapálie

O tom hřišti nejspíš víte kulový, milá dámo. Když vám firma něco postaví, tak nemáte ponětí, zda je to v normě nebo ne. Od toho je ta firma a smlouva, kterou podepíšete.

Říkáte, že je naprosto v pořádku, že si to odnese ředitel? Dejte si obklad :-P