5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Havana efekt

Máloco mě v poslední době potěšilo jako to, že jsem narazil na pojem Havana efekt. Přišel s ním magazín Focus a názorně vyjadřuje současný trend, kdy lidé tíhnou ke starým a ještě starším automobilům, protože nové si nechtějí nebo nemohou koupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 24.6.2022 10:15

Já tady nejsem ten, kdo má mezery... :-P

F. De Winter 24.6.2022 7:48

Tak jasně, jde ledacos, ale ne všechno dává smysl.

R. Nešpůrek 24.6.2022 8:05

Toto bych byl ochoten ještě zkousnout. Rychlovýměna baterie "robotem", baterie by se nabíjela v době "přebytku", třeba celý týden. Baterie by nebyla součástí auta, tu by si "motorista" pronajímal ...

R. Langer 24.6.2022 8:12

Stovky skladovaných baterií...

Kolik myslíte, že na vytížené benzince za den zastaví aut? Jak se budou po výměně udržovat nabité? Kdy nastane ten "přebytek"? Kolik naráz jich půjde nabíjet? 8-o

R. Nešpůrek 24.6.2022 8:16

To opravdu nevím.

Ale pokud bych mohl vytýčit směr, kterým by se elektroomobilita měla vyvíjet, tak bych preferoval toto řešení.

To je můj názor.

R. Langer 24.6.2022 10:13

No, vy nevíte, já ano.

R. Nešpůrek 24.6.2022 10:20

I to "vaše" řešení je zatím v plenkách a v tak velkém měřítku, v jakém je dnes individuální doprava, je NEREALIZOVATELNÉ.

M. Pecina 24.6.2022 8:15

I tahle cesta se zkoušela, jenže je tu jeden zásadní problém. Koupíte si nové auto za dvě mega a při první výměně dostanete 10 let otahanou baterku...

R. Nešpůrek 24.6.2022 8:21

Baterka by nebyla součástí auta.

Ta by se (její kapacita) pronajímala. Takže by se platilo u "benzinky" spotřebovaná energie + poplatky za výměnu, amortizace atd.

Auto by bylo o cenu baterie levnější.

P. . 24.6.2022 9:16

Přesně R^

P. . 24.6.2022 9:12

Přesně tak. Vratná baterie bude hlídaná, co do počtu cyklů a možného dojezdu. Bude s tím počítat i navigace, napojená na databázi dostupných nabitých baterií. Stačí se domluvit na nějakém standardu rozměrů, uchycení, konektoru aj. (nařízení EU). Vše bude samoobslužné, podobně jako myčka. Nakonec to bude rychlejší než dnešní tankování. Ideálně, pokud by se takový sklad baterií nabíjel čistě z OZ.

R. Langer 24.6.2022 10:14

Jak si představujete to nabíjení STOVEK akumulátorů? Mohl byste to nějak rozvést? 8-o

P. . 24.6.2022 10:40

To nejsou stovky zaráz. Stačí nabíjet buffer třeba 20ti baterií. Hlavně aby nedocházelo k čekání, jako je tomu u současného nabíjení. A není to tak, že ze dne na den VŠICHNI pojedou na baterie. Elektřiny časem můžeme vyrobit kolik chceme - možnosti zde jsou.

D. Mach 24.6.2022 7:27

Tak krizi autoprůmyslu má na svědomí zákaz benzínových motorů, který ještě neexistuje. Tak je skvělý základ úvahy, pane Neffe. Nemá náhodou na svědomí problémy našeho autoprůmyslu covid (nejsou čipy z Malajsie) a válka russonácků proti Ukrajině (nejsou kabely z Ukrajiny)?

R. Langer 24.6.2022 7:47

Ne, zatím ani nemá. Ty opravdové problémy automobilového průmyslu začnou, až začnou platit ty vaše zákony o zákazu spalovacích motorů z Brusele, soudruhu.

Kromě toho, za ty současné problémy mohou také zákony vašich soudruhů z Brusele, kteří celou energetiku navázali na Rusko, a technologie na Čínu. Tak si napřed zameť před vlastním prahem, soudruhu, a neházej to na jakési russonácky. :-P

P. Kotyza 24.6.2022 7:24

Ano, přirozeným vývojem. Nikoli zákazy a příkazy. To by ale soudruzi v bruseli museli oplývá alespoň minimální inteligencí.

J. Jurax 24.6.2022 7:26

To je nesplnitelný předpoklad ... :-)

R. Langer 24.6.2022 7:35

... nesplnitelný předpoklad pro ideologické fanatiky. ;-€

R. Tichý 24.6.2022 7:15

Ekofasiste jsou nevzdelani elitari. Bohuzel podporeni "novinari"-technicky nevzdelatelnymi elitari, kterych se "politici" zoufale boji.

A tak tu stale dokola vyrazime slepymi ulickami pri obrovskych nakladech, ktere jednou ti svazaci budou muset platit.

K. Filip 24.6.2022 8:26

Stačí vidět Fialovo zpocené čelo při grilování v Bruselu.

J. Fridrich 24.6.2022 7:13

" Putin a jeho parta. Poprvé od invaze jedná s předními světovými lídry. Prezident Jihoafrické republiky Cyril Ramaphosa je velký popleta - řekl, že Putina k válce vyprovokovalo rozšiřování NATO." -

Jednání BRICS bylo ale virtuální, tedy "hrdina " Putin seděl doma s kafíčkem...

J. Jurax 24.6.2022 7:11

Ano, analogovou fotografii na bázi sloučenin stříbra taky nikdo nezakázal, dokonce ani nikdo nedotoval digitály.

Vysvětluji si to tím, že EU a zelení magoři nezvládají zkur√it úplně všechno.

F. De Winter 24.6.2022 6:48

Bez obav, Astone. Ta stará auta nám také zatrhnou.

Cílem Zeleného údělu totiž není, jak se mnozí domnívají, vyměnit vaše staré auto za nové pokročilejší. Cílem je, aby plebs neměl žádné auto.

Nebudeme jezdit, nebudeme létat, nebudeme topit, možná ani nebudeme mít kde bydlet. Všeobecná chudoba. To je cíl Zeleného údělu.

Bohužel příliš mnoho lidí je zhypnotizováno propagandou a ne a ne se probudit...:-(

R. Gramblička 24.6.2022 6:53

ano, taky to tak vidím. A bude stačit, když zatrhnou paliva anebo je zdaní tak, že nás všechny přejde chuť

R. Nešpůrek 24.6.2022 6:55

Není Zelený úděl něco podobného jako Beztřídní společnost ? Obě utopie ? 8-o

R. Langer 24.6.2022 6:56

KRVAVÉ utopie. ANO, JE. ;-€

J. Jurax 24.6.2022 7:12

Výstižné...

F. De Winter 24.6.2022 7:41

Tak beztřídní společnost to určitě nebude. To nelétání, neježdění a nebydlení není plánováno pro všechny. To je plánováno samozřejmě pro nižší vrstvy. Ty vyšší budou dále létat soukromými tryskáči po konferencích o záchraně planety.

P. Kotyza 24.6.2022 8:20

Co s tím? Jak to změnit bez násilí?

R. Langer 24.6.2022 10:11

Nijak, protože TO JE NÁSILÍ.