9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

Dobré důvody

Některé trestní kauzy jdou natolik proti základnímu lidskému uvažování, že podrývají důvěru v právní řád. Namátkou uvedu nedávné rozhodnutí ve věci povinného písemného vyjádření postoje ve věci okupace Krymu ruským uchazečům o ubytování v hotelu. Kauza takzvaných politických trafik je také na hraně příčetnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Mikeska 8.8.2019 7:49

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

A to si nepřejte vidět tu uhlíkovou stopu, až se budou miliony solárních panelů likvidovat, až doslouží! A že všechny doslouží na den přesně v okamžiku, kdy skončí dotace na výkup jimi vyrobené elektřiny, na to vsadím boty.

A na závěr hádanka: kdo bude tu likvidaci platit a kdo bude financovat rekultivovaci tisíců hektarů znehodnocené půdy? No.....?

P. Spáčil 8.8.2019 8:25

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Znehodnocená půda? Že na louce stály panely? (:-))

P. Schuster 8.8.2019 8:57

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Přesně, žádné sluníčko.

E. Pawlica 8.8.2019 9:19

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Ale ani žádné glyfosáty a podobná svinstva z Babišových dotovaných chemiček. Zato plno hmyzu a jiné živé a pro půdu potřebné žoužele.

Ani bych se nedivil, kdyby se polnosti pod solárními parky staly cennými půdními plochami.

E. Pawlica 8.8.2019 8:51

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Pane Mikesko, každý starý nepotřebný krám (včetně solárů či baterií) obsahuje řadu materiálů, které se ve velkých objemech dají velmi úspěšně vytěžit zpět.

Vsadím se - ač nejsem příznivec nového Zemanovského politického náboženství zvaného NHS, Nová hedvábná stezka - že v Číně už dávno pěkně v ústraní pracují na nových recyklačních technologiích, zaměřených témto směrem, zatímco v Evropě se hádáme o to, kudy kam s čím a jak.

J. Mikeska 8.8.2019 9:47

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Ad 1. odstavec: Máte naprostou pravdu, určitě se některé materiály (určitě ne všechny) dají vytěžit zpět. Leč skutečnost je taková, že většina skončí na skládkách nebo v moři, v lepším případě ve spalovnách. Ale o tom já nepíši, já nastoluji otázku, jakou ta "zpětná těžba" zanechá "uhlíkovou stopu" a kdo to zaplatí. Že to nebudou "solární baroni" je nabíledni.

Ad 2. odstavec: Opět máte naprostou pravdu, Čína technologicky už dávno předběhla Evropu a nejvíce právě v elektrotechnickém průmyslu. Čína si přechod na technologie náročné na el. energii může dovolit aniž by zvyšovala "uhlíkovou stopu"; má 46 jaderných reaktorů a staví 11 dalších, zatímco v Evropě se JE pomalu ruší. Takže je evidentní, že náskok Číny v elektrotechnice se bude i nadále zvyšovat a navíc čím dál rychleji.

Byla kdysi taková anekdota: Které jsou tři etapy budování socialismu? 1. Dohnat a předehnat! 2. Udržet krok! 3. Neztratit stopu... No a zrovna ta Nová hedvábná stezka by nám mohla pomoci "neztratit stopu", jinak bude za pár desítek let z Evropy skanzen, kam se budou jezdit bohatí čínští turisté dívat, jak umíme vyrábět hliněné džbánky a plést košíky...

E. Pawlica 8.8.2019 10:29

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Jsem vůči NHH scepticus. Zatímco se bez ní do Evropy možná budou Čínané jezdit koukat na skanzen jako turisti, v důsledku realizace NHH sem budou jezdit jako akcionáři.

Ostatně v některých afrických státech, jejichž surovinové bohatství Čína pod pláštíkem investic nesmlouvavě drancuje, se mandarínština stává povinným vyučovacím jazykem. Proti této čínské indoktrinaci je evropský zelený ekoterorismus procházka růžovým sadem. Ostatně čínské móresy jsme ve vlastní zemi poznali na vlastní záda před několika lety při návštěvě strýčka Si u jeho nejlepšího kamaráda - hradního opilce.

Sibyla zřejmě nakonec věštila přesně: ŽLUTÉ PLEMENO BUDE VLÁDNOUT SVĚTU.

J. Mikeska 8.8.2019 11:01

Re: Ta uhlíková stopa je neřád! ;-))

Už dnes jako akcionáři Číňani jezdí do Německa a stavějí tam továrny. A tak jako koupili obě pro Švédy ikonické automobilky Volvo a Saab, dá se čekat, že brzo přijde na řadu Mercedes a BMW. O VW asi nebudou mít zájem, jednak ta značka pro Číňany asi nebude moc atraktivní, a taky, kdo by si chtěl něco začít s celosvětově profláknutými podvodníky....

P. Rajman 8.8.2019 7:14

Ne Němec co se zbavuje dieslu,

ale Čech, co jim zasmraďuje českou krajinu by měl být "národním nepřítelem Nummer Eins".;-).

V. Kotas 8.8.2019 7:21

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

Současný diesel, je čistější, než ty benzínový litrový tříhrnky, zvlášť když je montují do aut velikosti ŠKODA Octavia a výše.

J. Mikeska 8.8.2019 8:03

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

Pane Kotasi, diskuse s panem Rajmanem je náročná, neboť pan Rajman vyžaduje diskusi v rovině věcných argumentů. A nejsilněším věcným argumentem pana Rajmana je to, že každý, kdo má na věc jiný názor, než pan Rajman, je zabedněnec nebo hlupák, viz jeho příspěvky níže. A pokud jste ještě ke všemu zaprděný čecháček, co jezdí v tom příšerném německém dieselu, které nám tu ti skvělí Němci posledních 30 let vozili, tak to buďte rád, že se s Vámi pan Rajman vůbec baví.

P. Hlosta 8.8.2019 7:37

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

To máte pravdu. A mám za sebou zkušenost s dieselem, ovšem Francouzské výroby Citroenem. Ne že by původní jejich výrobek byl špatný, ale já koupil ojetinu, která se tvářila, že má najeto sto tisíc km, což u dieselu není nic moc, že ten vydrží i půl milionu km. Háček byl ale s prodejcem, který mu přetočil tachometr a prodal tak ojetinu kvality mizerné. Odborník mi pak sdělil, že ten motor má za sebou nejméně 300.000 km a spíše víc. Ode mně šlo auto přímo do šrotu a já pro příště už kupoval jen přes odborníky v oboru, přes hodně dobrého automechanika. Naposled ovšem už jsem raději koupil nové auto. Opel myslím je dobrá značka, možná i lepší než Citroen. Škoda Fabia nové verze u mně prohrála pro svou cenu a vybavenost nulovou oproti ceně o třicet tisíc levnější a s luxusní plnou vybaveností, plus zimní gumy navíc. Proč Fabie je bez jakékoliv výbavy a ta se musí dokoupit, je věcí cenové politiky firmy. Zdání kvality tak dostane u zákazníka řádně na frak při zájmu o koupi. Není prodejce, jako prodejce.

Netuším ovšem, co tohle má mít s národností. ;-)

R. Tesařík 8.8.2019 8:21

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

Znáte rčení..každý Opel řídí trottel:-))?

J. Mikeska 8.8.2019 8:30

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

Teprve teď, po opakovaném přečtení tohoto příspěvku, jsem pochopil jeho geniální slovní konstrukci. Takže Čech, co "jim" (z kontextu usuzuji, že Němcům) zasmraďuje českou krajinu německým dieselem, je nepřítelem "Nummer Eins" (předpokládám nepřítelem těch Němců, kterým patří ta zasmraďovaná česká krajina). Ježíšmarjá, z toho už se nevymotám.....

J. Uzel 8.8.2019 10:17

Re: Ne Němec co se zbavuje dieslu,

Pan Rajman má slovní průjem, tak do toho nešlapte, bude to snesitelnější.

P. Kučera 8.8.2019 6:59

Názor na Krym, političtí trafikanti a Nečasovo svědectví

S tím ostravským hoteliérem a jeho podmínkou pro ubytování je to opravdu na hraně. Kdyby byl hotel státní, musel by obsloužit každého zájemce. Zeptat by se mohl jen zřizovatele, zda i schvalování trestného činu není trestné. A pokud ano, ať nějak zakročí, třeba závaznou vyhláškou o této předběžné podmínce. Ostatně, ani ústavní soud v tom nebyl vůbec jednotný. A suverénní vlastník hotelu holt tedy jednal suverénně. Já na jeho místě bych tyto schvalovače trestného činu ubytoval, ale choval bych se k nim tak jak se sluší k nevítaným hostům.

Horší je to s politickými trafikami jako takovými. Kdo naposled sliboval, že už nic takového nebude, resp. výjimečně a jen v rámci svých povinností a tedy bez jakékoli odměny? Opravdu nevím, proč stále jsou političtí reprezentanti pověřováni těmito nepolitickými úkoly. Zákonů máme přitom víc než moc, ale toto z dobře domyslitelných důvodů jaksi pokryto není. Fuj!

A Nečas? První nabídku na ministra vnitra v Klausově vládě odmítl s vysvětlením, že ještě není na takovou funkci dost zralý a má početnou rodinu s malými dětmi - což lze dobře pochopit. jenže lákání moci trvalo, až neodolal a v naší chronické české stranické personální pustině se stal dokonce premiérem. A nebyl by nejhorší, ale když on náš Petříček pořád jaksi nedospěl. Takže stačila jedna bezskrupulózní lištička v okolí a nivní lišáček zapomněl na svoji početnou rodinu a projevil se jako maličký masochista. Když do vlády vtrhlo Šlachtovo komando, tak (správně) pravil: konejte svoji povinnost. A když se ho zeptali na úkolování policie jednou blondýnou bez potřebného mandátu, tak pravdivě řekl, že o tom nic neví. Před soudem však, zřejmě poučen bičíkem lištičky prostě křivě přísahal a bylo to víc než zřejmé. Dokonce byl tou blondýnou donucen k rozvodu, sňatku a navíc k ponižujícímu neustálému vodění za ručičku, což vše trvá dodnes. Proč to? Protože našemu už hodně dospělému, leč nezralému Petříčkovi nikdo zavčas neřekl, že hudba v domě není pro mě. Takže tak.

Dobrý den.

K. Salajka 8.8.2019 7:31

Re: Názor na Krym, političtí trafikanti a Nečasovo svědectví

Jako právník sice souhlasím s JUDr. Rychetským, že nález Ústavního soudu nelze přijmout.

Ale vzpomínám si jak jsem nevražil ještě 20 let po 68 na Rusy a Ruštinu (ač byl Brežněv Ukrajinec). Chápu, že člověk může mít ve svém soukromém podnikání nechuť obklopovat se osobami, které z jeho pohledu okupují cizí území. Tato nevraživost tu byla i za německé okupace, ale dát ji najevo takto otevřeně, bylo nebezpečně.

J. Holíček 8.8.2019 8:02

Re: Názor na Krym, političtí trafikanti a Nečasovo svědectví

Co se tady taky právník Schořík navyváděl, aby ten de_bilní nález obhájil. :-))

K. Salajka 8.8.2019 10:53

Re: Názor na Krym, političtí trafikanti a Nečasovo svědectví

Nemyslel jsem to tak, že je ten nález debilní. Kdyby mi vlezli do kavárny chlapy, roztáhli tam mapy a začali plánovat osvobození Donbasu od Ukrajiny, s chutí bych je vyrazil.

Nezdá se mi šťastné ani rozhodnutí z USA, které říká, že nikdo nebude vyhazovat černé bratry ze Starbucku i když tam sedí celý den a nic si nedají.

Soukromému podnikateli bych pravomoc nad tím, co se bude u něj v podniku odehrávat, ponechal. Je celkem běžné, že někteří návštěvníci Čech dosti arogantně hovoří s personálem rusky. Co si myslí návštěvníci lokálu skutečně může být v zásadě každému jedno. Ale když jako podnikatel mám pocit, že návštěvníci, které znám, se opět opijí a zase si půjdou vystřelit z Aurory, můžu je ve vlastním zájmu vyhodit.

E. Pawlica 8.8.2019 7:56

Re: Názor na Krym, političtí trafikanti a Nečasovo svědectví

... poučen bičíkem lištičky ...

Válíte, pane Kučero. :-D

J. Fridrich 8.8.2019 6:48

" Dostal 10 let těžkých prací na Sibiři. Soud trval pět minu

" Dostal 10 let těžkých prací na Sibiři. Soud trval pět minut " - že by kágébák s. Putin, car všech Rusů obnovoval slávu GULAGŮ ? Zdá se, že jich bude třeba - občané se mu tam probouzejí...

J. Fridrich 8.8.2019 6:44

" V Rusku v pondělí poprvé vzlétl velký útočný bezpilotní

" V Rusku v pondělí poprvé vzlétl velký útočný bezpilotní letoun Suchoj S-70 Ochotnik (Lovec), který je obtížně zjistitelný radary."

A není dřevěnej, aby ho imperialistické radary nezachytily ?

R. Langer 8.8.2019 8:01

Re: " V Rusku v pondělí poprvé vzlétl velký útočný bezpilotní

Tak dřevo je klasický přírodní ekologický materiál, navíc radarem nezachytitelný, jak jste správně podotknul, takže - proč ne? :-D

J. Fridrich 8.8.2019 14:10

Ano, je to tak... Bývalý sovéti prinutí i dřevo, aby jim sloužilo..

P. Dvořák 8.8.2019 6:35

Svoboda podnikání nade vše.

Německá firma Flixbus bude zákazníky převážet pouze na základě písemného prohlášení, že cestující nesouhlasí s odsunem Němců ze Sudet.

P. Rajman 8.8.2019 6:18

Zabedněnost kolem EM je v ČR obří.

Že se Německo za deset let stalo z dovozce největším vývozcem elektrické energie na světě Čechům nedošlo. Jak by mohlo, když z medií mají jen kusé informace (např. že Německo zavírá elektrárny - pochopitelně uhelné). Strach z podružnosti výroby energie v Česku se tak "paradoxně"-ve skutečnosti spíše absurdně, snoubí se strachem z elektromobilů, které se právě na elektrickou energii pohybují. Tábory odpůrců EM jsou tak v Česku dva a vzájemě se popírají. Pro jedny bude třeba energie víc a nebude stačit, pro druhé ohrožuje výroba EM český uhelně dieslový- tedy fosilní trh. A tak se obě skupiny předhánějí, kdo plácne větší blbost, ale současně si notují, že mají konečně zase toho nepřítele, na kterého za podpory jelit jako je Aston mohou kydat hnůj.

V. Šťastný 8.8.2019 6:33

Re: Zabedněnost kolem EM je v ČR obří.

Já bych řekl, že jako největší jelito jste se tu předvedl vy. Němci jsou největším vývozcem elektrické energie....ale jenom někdy, tedy pokud jim přejí přírodní podmínky. Zrovna tak jsou v některých chvílích zoufalým dovozcem, který v těch chvílích za dovezenou energii více než tvrdě platí.

Odpůrcům OZE a EM jde jen o jedno: když je to takový zázrak, ať se prosadí na volném trhu bez potřeb ekofašistických berliček v podobě podpor OZE a chystanému brutálnímu umělému zdražení pohonných hmot, hovadskému danění vozů se spalovacím pohonem jako je to třeba v Norsku.

Největší zabedněnci jsou ti, kteří toto vše nadšeně vítají a hýkají při tom blahem.

V. Kotas 8.8.2019 6:38

Re: Zabedněnost kolem EM je v ČR obří.

1*, tak jest.

P. Rajman 8.8.2019 6:55

Re: Zabedněnost kolem EM je v ČR obří.

Kotasi vy jste oproti panu Šťastnému, který argumentuje a tak diskutuje jen hlupák, co tu známkuje jako ve škole. Kdyby z NP zmizel hlupáci, co jen známkují, mohla by se tu konečně vést věcná diskuse. Ale o to jim a někdy ani autorovi úvodníků nejde. Takže, někdy příště.

V. Kotas 8.8.2019 7:44

Re: Zabedněnost kolem EM je v ČR obří.

Lepší známkovat, když vás někdo předběhne se stejným názorem, než omílat dokolečka to samé.