9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

Dobré důvody

Některé trestní kauzy jdou natolik proti základnímu lidskému uvažování, že podrývají důvěru v právní řád. Namátkou uvedu nedávné rozhodnutí ve věci povinného písemného vyjádření postoje ve věci okupace Krymu ruským uchazečům o ubytování v hotelu. Kauza takzvaných politických trafik je také na hraně příčetnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Brabec 8.8.2019 10:16

Re: Klucí nešťastný...

Nesuďte jiné podle sebe.

R. John 8.8.2019 10:39

Ale no tak ...

...to se ti moc nepovedlo ty povidlo...:-))

J. Matuška 8.8.2019 9:44

Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Tečka cé zet.

J. Matuška 8.8.2019 9:46

Re: Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Kamarád Petr Pokorný se před časem pídil po nákladech na "obsluhu" DOTACÍ - marně...

J. Mikeska 8.8.2019 10:05

Re: Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Není to žádné tajemství, a když, tak tzv. "veřejné tajemství". Celá kalkulace je velmi jednoduchá a naprosto transparentní. Udělá se projekt (např. cyklostezka), spočítají se náklady na realizaci, ty se vynásobí třemi, a s těmito parametry se podá žádost o dotaci. Po načerpání dotace se to za 1/3 postaví, 1/3 se "odkloní" a zbytek padne na "obsluhu".

J. Matuška 8.8.2019 10:20

Re: Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Do učebnic ekonomie bude tento diskusní příspěvek zapsán jako PRINCIP 1/3 Josefa Mikesky. Blahopřeji.

J. Matuška 8.8.2019 10:26

Re: Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Mikeskův princip 1/3... bude zapsán v učebnicích ekonomie... Blahopřeji.

J. Matuška 8.8.2019 10:27

Re: Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

+1

J. Vobr 8.8.2019 9:43

NENDE TO,JE TO POKAŽENÝ !!!

:-)))

F. Šimek 8.8.2019 10:16

Re: NENDE TO,JE TO POKAŽENÝ !!!

my říkáme : NEJDE TO !

:-)))

F. Šimek 8.8.2019 10:21

Re: NENDE TO,JE TO POKAŽENÝ !!!

dodatek .....NEJDE TO, JE TO POROUCHANÝ !

M. Franková 8.8.2019 10:44

Re: NENDE TO,JE TO POKAŽENÝ !!!

Dotáhnuto k moravské dokonalosti - nende to- je to pos*any.-))

M. Pivoda 8.8.2019 9:40

Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Neff uzavírá: "... Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství. Jak to řekl Andrej Babiš, cesta do bezemisního ráje nás bude stát „několik miliard“. Teď jde o to, aby ne každýho."

Ekonomika dnešní zelené revoluce se dopředu vyčíslit nedá. Záleží totiž, mimo jiné, i na objevech a inovacích, které se ještě nekonaly. Tak daleko dopředu vidí jen Bůh, nikoliv člověk. Nicméně, asi by se dala dohledat data o tom, kolik stál někdejší přechod z koňských povozů na automobily.

První automobil vznikl před 120 lety. Karl Benz požádal 29. ledna 1886 o patent na svůj automobil. V listopadu téhož roku mu byl udělen patent číslo 37435a, ve kterém je popsána tříkolka poháněná výhradně spalovacím motorem.

Uzavřeme naši úvahu následovně. Budoucí reinkarnace Ondřeje Neffa do psího těla se jeví jako mnohem pravděpodobnější jev, než že se dnešní i budoucí technologický pokrok zastaví - protože majitel Neviditelného psa už zde pomalu končí a nemá proto zájem o další investice a inovace. Něco takového je pro něj za hranicí sci-fi. Bohužel.

M. Prokop 8.8.2019 9:44

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Technický pokrok se pochopitelně nezastaví a Neff to ani nechce, to jste jen něco nepochopil.

Neff má jen, celkem logicky, námitky proti vnucování zatím nedotažených technologií.

E. Pawlica 8.8.2019 9:54

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Až na to, že Neff své námitky neprezentuje nejvhodnějším způsobem, což je proti slepým ideologiím ta nejúčinnější argumentace, ale raději živí antiideologii.

Škoda toho, při Neffově formátu ...

M. Valenta 8.8.2019 10:05

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Nikdo Vám žádnou nedotaženou technologii nevnucuje. Vzpomínáte na ten mumraj kolem žárovek. Všichni máme LED a je pokoj.

M. Prokop 8.8.2019 10:29

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Pokud mi někdo zakáže alternativu, vnucuje mi povolené (za předpokladu, že svítit musím). V době zákazu žárovek nebyly LEDky zdaleka "dotažené", takže alternativou, nevýhodnou, byly "úsporky".

Pokud někdo dotuje elektromobily a zbytečně komplikuje klasická auta se spalovacím motorem i jejich provoz, vnucuje mi elektromobil.

Nechápete-li to, pak zřejmě chápat nechcete.

So geht das.

I. Semrád 8.8.2019 10:32

Dobrý příklad

Na to hýkání IVK a jeho poskoků, jak nám "úsporné žárovky" berou tu naši těžce vybojovanou svobodu se nedá zapomenout.

(Možná ještě IVK ani nebyl, ale to je jedno, na I nezáleží).

M. Prokop 8.8.2019 10:45

Re: Dobrý příklad

A hýkání EUrohujerů prostě nezakryje, že to omezení svobody bylo a je, navíc zbytečné.

I. Semrád 8.8.2019 10:50

Re: Dobrý příklad

Pokud opravdu chcete utrácet hodně za energii, což je jistě velmi rozumné, žárovky seženete.

Vím to, páč jich pár mám :-)

M. Prokop 8.8.2019 11:40

Re: Dobrý příklad

Já také, mám i LEDky, zbývají mi v objímkách i nějaké "úsporky", nemám rád, kecá-li mi zbytečně někdo do toho, co používám.

J. Zima 8.8.2019 23:53

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

To jste si docela naběhl. Právě historie s tzv. úsporkami je jeden z křiklavých příkladů jak EK je ve vleku nadnárodních firem a o ekologii vůbec nejde, jde jen o prachy. V době, kdy se zakazovaly žárovky bylo jasné, že se LED technologie během několika let prosadí, jenže firmy už měly nainvestováno do výroby úsporek. Tak se žárovky honem zakázaly, aby se investice nějak rentovaly bez ohledu na to, že jde o technologii extrémně nebezpečnou kvůli obsahu rtuti. Celá nesmyslnost a hajzlovství EK vynikne ještě více, když si vzpomeneme jak vehementně EK zakázala rtuťové teploměry, kde na rozdíl od úporek, je nebezpečí úniku rtuti do prostředí zanedbatelné.

J. Matuška 8.8.2019 10:06

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Nepotvrdila se ́funkčnost ́ NEVIDITELNÉ RUKY TRHU právě na rozvoji AUTOMOBILISMU? Dotace zkreslují/ničí jednu z důležitých informací v ekonomice - kalkulaci nákladů...

E. Pawlica 8.8.2019 10:11

Re: Je reinkarnace do psa pravděpodobnější?

Dotace jsou rakovina ekonomiky.

P. Bk 8.8.2019 9:36

Všechno špatné je pro něco dobré

Nemohl jsem si nevšimnout, jak Aston plíživě opovrhujete elektromobily. Mám pocit, že tam někde hluboko tuší, že to není zas tak špatný koncept a bojem se snaží tyto myšlenky vytěsnit. Ano, zatím to má spoustu much, ale ty se časem vychytají. Ostatně rozvoj (ekonomika) nejvíc šlape po válce. Takže je potřeba současný spalovací koncept zbořit a začít znovu na nových technologiích. Nejen v automobilovém průmyslu se to EU zatím daří.

M. Prokop 8.8.2019 9:40

Re: Všechno špatné je pro něco dobré

Ani ne elektromobily, ale (ne)způsobem jejich vnucování. Zatím se nové technologie proti starším prosadily prostě tím, že byly lepší (levnější, pohodlnější). Což elektromobil zatím není, tak je zvýhodňován, limity pro výrobce aut až vnucován.

EU se to vnucování daří, ovšemže na úkor občanů.

E. Pawlica 8.8.2019 10:05

Re: Všechno špatné je pro něco dobré

Kdepak jste přišel na to, že nové technologie byly levnější a pohodlnější?

Zpočátku, než vlivní (tehdy tedy i bohatí) lidé nanejvýš pochopili, že jsou rychlejší a ekonomicky výhodnější.

Pár koní s vozem či bryčkou (kočárem) a kočím byl dlouho daleko levnější než automobil, kterému kromě pořizovací ceny bylo nutno k provozu zajistit celkem ještě nepříliš dostupné pohonné látky a mazadla (hovězím lojem trýbka v autě namazat nešlo). Až postupem času díky penězům bohatých nadšenců mohl vývoj automobilů pokročit k vozům dostatečné odolným tehdejším cestám, pohodlným pro cestující, šetrným k nákladu jištěným dostatečnými možnostmi pořízení pohonných látek.

A stejný cesta zřejmě čeká i elektromobilitu. Pokud do toho někdo nezačne cpát dotace. Či nepřirozeným způsobem vámi zmíněnou ideologii, což vůbec nepopírám.

M. Prokop 8.8.2019 10:34

Re: Všechno špatné je pro něco dobré

1. Proběhlo to bez zákazů a dotací.

2. V těch nákladech máte trochu zmatek. I koně žerou a pijí. A auto má obrovskou výhodu: Nejezdí-li, není třeba ho krmit, napájet, ošetřovat ...

E. Pawlica 8.8.2019 13:16

Re: Všechno špatné je pro něco dobré

Ad 1 - naprostý souhlas.

Ad 2 - viz předchozí argumenty, z nichž některé ovšem mohou být spíš předpoklady. Automobil taky měl své porodní potíže a nenahradil koňská spřežení okamžitě, ale postupně. V jeho počátcích takovou potíží byla ... no, však už uvedeno.

:-D

I. Širůček 8.8.2019 9:33

Myslím, že nejde o spiknutí

ale že cena reklamy u článku se odvíjí podle počtu diskuzních příspěvků. Jestli se některé neopakují z důvodu netrpělivosti autora, to už asi nikdo nezkoumá ...