26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Devadesátiletý Milan Kundera

Když navštívíte kdekoli na světě seriózní knihkupectví, najdete v něm knihy českého spisovatele Milana Kundery. Právě oslavil devadesátiny, to je docela slušný věk, pěkná příležitost k blahopřání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 2.4.2019 10:24

Všechno je ´trochu´ jinak, ŽE

„Havel je v prdeli, přijď ho dát dohromady.“ Psycholog vypustil bomby: Tenkrát se trochu opili...

... „Havel byl úzkostlivý neurotik, ale přebíjel to silou osobnosti a touhou poznávat,“ vzpomínal na prvního českého prezidenta. Jeho kondici prý navíc moc neprospělo kouření a opakované operace, spojené s narkózami. „Byl klasický typ narcistické osobnosti, křehký, ale tvrdý. Byl inteligentní a vzdělaný,“ dodal k psychologickému hodnocení prvního českého prezidenta.

Velmi se tím prý podobal svému nástupci. „Druhý prezident Klaus byl také těžce narcistický, vzdělaný a inteligentní,“ vzpomíná psycholog. „Tvrdý a křehký, ale racionálnější než Havel, jenž měl tendenci koketovat s esoterickým světem. Klaus byl víc neúprosný logik,“ říká Douda.

No a třetí prezident České republiky, Miloš Zeman, je prý oběma také mnohem podobnější, než by se zdálo. „Stejný narcis je Zeman. A stejně tvrdý. Kolik lidí se uchlastalo jen proto, že je využil a odkopl,“ připomíná Douda.

... U politika je podle něj dnes důležité, aby měl charisma. „Lidi se chtějí bavit, cítit sílu a na programy kašlou,“ myslí si Douda. Ze současných politiků podle něj charisma mají jak prezident Zeman, tak premiér Babiš. A třeba i Miroslav Kalousek, který už ale podle něj hodně přesluhuje. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Havel-je-v-prdeli-prijd-ho-dat-dohromady-Psycholog-vypustil-bomby-Tenkrat-se-trochu-opili-576043

R. John 2.4.2019 10:44

Dík za "bombu" a inform -byro Jardo...

... schází mě tam ovšem ten mercedes, v kterým Havel jezdil... kuwa, drž se kremelský svodky, nevypouštěj nic... A Lucernu... ale houno tu vod Jiráska..tu co patřila lidu a on jí manipulací ukradl...a že kouřil ty "Malbóóro"... Pořádně si plň své povinnosti... takhle ten lumpenproletariát nena...serem a budeme muset tu revoluci dělat sami...

J. Matuška 2.4.2019 10:52

Re: Dík za "bombu" a inform -byro Jardo...

R. John, č. 16, s černým puntíkem.

J. Schořík 2.4.2019 10:59

Re: Dík za "bombu" a inform -byro Jardo...

Vy pořád děláte jakoby o tu konverzaci s Vámi někdo stál.. Nestojí pane Matuško, co proboha s Váma? Pastujte o očekávejte odpovídající reakce..

J. Fialová 2.4.2019 10:46

Re: Všechno je ´trochu´ jinak, ŽE

No, ale je dobře že pan Havel tehdy byl aktivní. Nějaký "sjednocující prvek" byl potřeba, nějaké jméno, aby se na náměstích mohlo volat "Xxx na hrad" :) Kdyby to nebyl pan Havel, asi by se volalo Dubček na hrad - protože jiná celostátně známá osoba "na skladě" zrovna nebyla. (Na A. Dubčeka se tehdy aspoň nostalgicky vzpomínalo v dobrém za Pražské jaro 68. I když to pak víceméně podělal.)

P. Spáčil 2.4.2019 10:55

Re: Všechno je ´trochu´ jinak, ŽE

Chvíli se i volalo "Komárek na hrad".

K. Zelený 2.4.2019 10:15

Lidé jsou různé,

proto kladou různý důraz na souvislost autora a jeho díla. Někomu je šumák, že Nezval byl komunista, Céline fašista, Nohavice práskač, Morrison feťák, Sade zvrhlík, Van Gogh magor, Smetana záletník, etc, etc , někdo zase kvůli tomu o obraz, knihu či hudbu takového autora okem ani uchem nezavadí. Většina lidí ale tohle vnímá někde mezi těmito dvěma extrémy, tipnu si, že rozdělení vnímání této souvislosti by odpovídalo Gaussově křivce.

Já panu Kunderovi přeju všechno nejlepší, hlavně to zdravíčko, jsem mu vděčný za Žert, Směšné lásky a Nesnesitelnou lehkost bytí. Samozřejmě by byl v mých očích ještě lepší, kdyby pana Dvořáčka neudal a kdyby do strany nevstoupil ale, jak pravil Osgood Fielding III, nikdo není dokonalý.

J. Schořík 2.4.2019 10:12

Četl jsem Žert a Nesnesitelnou nehkost..

Obé se mi líbilo i když mi to přišlo takové přehnaně citové, jak z nějaké jižní kultury (Itálie, Francie). Pak jsem si přečetl Sekeru od Vaculíka a ke Kunderovi už se nikdy nevrátil, to co se mi v jeho knihách líbilo zvládl Vaculík násobně lépe a bez balastu.

Jinak samozřejmě mnoho štěstí a zdraví k tomu požehnanému věku..

J. Havelka 2.4.2019 10:31

Re: Četl jsem Žert a Nesnesitelnou nehkost..

Mezi námi, Malý Bobeš taky není žádná druhá liga a co takhle hen tu Osudovou domýšlivost? Jak zní Přikázání č.1?

J. Schořík 2.4.2019 10:57

Re: Četl jsem Žert a Nesnesitelnou nehkost..

Jo, Bobeš byl dobrej, ale depresivní.. To takový Birlibán, to je nářez, optimistický, takový v podstatě americký sen.. :)

No a o Hayekovi raději nemluvit, to patří jiným..

Kundera je prostě jiná generace, vážně nejsem schopen pochopit co je na jeho tvorbě tak zajímavé, ale respektuji to že to jináí vidí jinak..

J. Vobr 2.4.2019 9:59

PODSTATNÉ JE,ŽE OPSAL DIPLOMKU !!!

Tu-ááá.

F. Šimek 2.4.2019 10:24

Re: PODSTATNÉ JE,ŽE OPSAL DIPLOMKU !!!

PODSTATNÉ JE, ŽE JSEM VE ČTVRŤÁKU ÚSPĚŠNĚ ZDOLAL REPEC !!!

:-)))

M. Moravcová 2.4.2019 9:54

Díky za připomenutí pana Kundery.

Jemu gratulace k narozeninám. Bezvýznamných kritiků života kohokoliv se najde vždycky dost. Důležité je, co po člověku zůstává.

P. Hlosta 2.4.2019 10:00

Re: Díky za připomenutí pana Kundery.

Na misce vah pak instance nejvyšší posoudí co člověk za život stvořil, jak žil.

B. Rameš 2.4.2019 9:53

Nemohu si pomoci,

ale mně se Kunderovy knihy prostě nelíbí a jeho životní postoje mně také nijak zvlášť neimponují. Toť vše.

P. Hlosta 2.4.2019 9:57

Re: Nemohu si pomoci,

Ne každá klasika má ve všech své milovníky. Jsou ale i tací, co klasiku vůbec nemusí. ;-)

J. Jurax 2.4.2019 11:07

Musím se přiznat, že to mám podobně ... ale mně se dost často nelíbí knihy literárními vědci vyzdvihované ... asi jsem, ač knihomol, ještě nedorostl nebo co, je mi teprve sedmdesát ...

J. Franke 2.4.2019 9:51

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Devadesát je prima. Ale chce to být zdravý a mentálně v pořádku. Tak vše nej.

P. Hlosta 2.4.2019 9:53

Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Tý brďo... už ne tak dlouho i my. Aspoň doufám, že se dožiji. ;-)

P. Rajman 2.4.2019 9:44

Kunderův vzkaz je prostý:

Nejít cestou naivity. To sdělil českým občanům, když odmítl české občanství nabízené jiným dnes slavným exkomunistou a estébákem.

P. Hlosta 2.4.2019 9:48

Re: Kunderův vzkaz je prostý:

Já bych taky nešel tam, kde je mi spílané. Pochybuji, že se Kundera blíže zajímal o Babiše.

P. Rajman 2.4.2019 10:28

To je ten problém:

že Češi žijící v Česku podléhají iluzi, že na ně není vidět a když je tak to co je jejich věc (cosa nostra) nikoho nezajímá.

J. Venc 2.4.2019 9:27

„Optimismus je opium lidstva!"

A Foldyna bude zase "rozdávat" jazyk.

Hm.

:-)

J. Lepka 2.4.2019 9:24

No Astone, asi byste měl lépe prostudovat českou literaturu

Asi byste pak byl opatrnější v kategorizaci :"českého spisovatele, který by si získat absolutní a celosvětové a trvalé renomé takového kalibru". Opomenout Karla Čapka či ještě v živé paměti Bohumila Hrabala je prostě faux pas ( takhle tomu porozumí i Kundera).

M. Zima 2.4.2019 9:35

Jestli nějakou českou knihu

zná skutečně spousta i obyčejných lidí, tak je to Švejk. A ten je považován za typického Čecha. Nikoli Zimmermann, jak se příležitostně snaží podsunout česká media.

J. Havelka 2.4.2019 9:44

Re: Jestli nějakou českou knihu

Žádnej Zimm...není, pouze Cimrman.

M. Zima 2.4.2019 9:48

Jo,

Čech jak kandelábr.

P. Hlosta 2.4.2019 9:49

Re: Jestli nějakou českou knihu

Podlehl jsem na předepsaném v tom příspěvku a tupě jsem opsal bez myšlení. ;-)) Stává se i v lepších rodinách. ;-)

P. Hlosta 2.4.2019 9:46

Re: Jestli nějakou českou knihu

Švejk v sebeobraně ze sebe dělá blbce, Zimmerman je vydáván za génia, kterého nikdo neviděl. Zimmerman, fiktivní osoba, po které jsou i pojmenované ulice na nátlak obyvatel. Proč tomu není tak u Švejka, myslím je o přílišném stáří té postavy a dávno zapomenutém odporu k mocnářství.

P. Hlosta 2.4.2019 9:51

Re: Jestli nějakou českou knihu

Cimrman pochopitelně! ;-))