29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Demokracie a manipulace

Je to prkotina, ale příznačná. Automobilka Tatra se rozhodla vyrobit repliku některého z historických modelů. Vyzvala lidi na internetu, aby hlasovali, který by to měl být. Hlas lidu rozhodl, že by to mělo být odporné bafuňářské bolševické auto Tatra 603, ve kterém si vozili zadky papaláši všech stupňů komunistické hierarchie. Výsledek zcela svobodného demokratického hlasování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
martinek 13.9.2008 20:20

tady je primovní článek o T 603 a L-200 Morava

http://osx.cz/Flying-revue/Historie/Morava-L-200-a-Tatra-T-603-Designove-skvosty-sedesatych-let

nalevo 13.9.2008 19:59

už to napsalo více diskutujících,

ale ten antikomunismus začíná být poněkud trapnou fraškou. Zatímco  603 je nádherná a nic na tom nezmění, že to bylo auto papalášů, 613 se nepovedla vůbec, škoda 1000 je dokonalá, favorit nuda, co to má společného s komunismem?

Jakub S. 13.9.2008 20:37

Re: už to napsalo více diskutujících,

No nic!

realysta 13.9.2008 21:04

Re: už to napsalo více diskutujících,

Kdyby si tihle "astonové" uvědomili, že těmihle primitivními antikomunistickými pindy nasírají lidi a vytváří anit-současné a antiamerické nálady líp, než to dokázali sami komnunisté

Jura Jurax 13.9.2008 21:35

Re: už to napsalo více diskutujících,

Trošku mimo téma, ale různost v názorech je veliká - mně třeba přijde Favorit (krátký, ne kombi) designově jako nejhezčí škodovka posledního půlstoletí - i když Sedan a Tudor měly taky něco do sebe. Rozhodně mi přijde hezčí než Felicie i Fabia, a ta současná Fabia po faceliftu mi přijde snad nejhorší; zato původní kombík od Fabie bych řadil hned za Favorita, a na třetí místo bych dal stodvacítku po modernizaci.

Tož tak ;-D;-D;-D

Skopčák 13.9.2008 23:49

Re: Re: už to napsalo více diskutujících,

120 ???????????   Vážně Tě lituji.

Jar 13.9.2008 19:43

Poznámka

Aston už umí jen "hlásat" a dělat (špatně) propagandu, je to smutný pohled na bývalého novináře...

Ludva 13.9.2008 19:20

Smutné srovnání

1897 Prezident jeden z prvních automobilů ve střední Evropě vyroben Tatrou Kopřivnice. Za 80 let  - 1976 začíná automobilka Hyundai s výrobou vlastního modelu osobního auta. 2008 severní Morava se těší až bude opět zahájena výroba osobních automobilů, ovšem Hyundai. Škoda, že jsme neměli dalšího Baťu.

Jakub S. 13.9.2008 20:43

Smutné srovnání

Baťu... ach jo - a co mé město a celý region z té úžasné stoleté tradice mají. A auta se v ČR aspoň dodnes vyrábějí, jaká - taká. Kdežto obuv... Dělal jsem léta informatika celého čs. obuvnického průmyslu. Probojovávali jsme řízení odborníky, CAD, CAM, nové materiály, technologie,  ergonomické provázání provozů, počítače s terminály a informace na pracovní stůl každého... Dnes - trosky, ruiny, zkáza, prázdnota. Rozkradeno, vytunelováno, "privatizováno" -

Ludva 13.9.2008 21:01

Re: Smutné srovnání

Myslel jsem tím, že Baťa to udržel ve světě a je pořád značka. Bohužel osobní tatrovky už ne.

Honza42 13.9.2008 21:08

Akorát, že už boty prakticky nevyrábí. Nakoupí od vietnamců a draze prodá pod svou značkou.

drak 13.9.2008 21:25

Re: Smutné srovnání

Upřímně řečeno, častokráte lituji, že zlínská obuv zmizela z trhu, protože kdysi, s největší pravděpodobností to bylo na podzim roku 1985, jsem si pořídil celkem nenápadné, zimní, kožené, kotníkové boty černé barvy. Tenkrát stály 440, Kčs, což bylo na tu dobu docela dost. Nežli jsem se propracoval k trhlině v kůži na patě levé boty a i tu jsem si způsobil o hranu lyže, tak to trvalo přes deset zimních sezón a dodnes v nich během jara a podzimu pobíhám po zahradě...

Dnes? Darmo mluvit, sice je obuv vzhledem k mému výdělku levnější, nežli ta zlínská, ale těch problémů. Výdrž delší nežli jednu zimu je ojedinělá, déle jak 2 sezóny jsem ale žádné neužil, plasty používané na podrážky jsou mnohdy příšerné, buď praskají, nebo špiní podlahy, zejména plovoucí, či světlé dlažby, prostě je to dost k vzteku. I celkem drazí a značkoví výrobci si nechávají vyrábět boty v Itálii a ty bývají mnohdy o číslo menší, což když máte 46ky jako já, tak si docela užijete, další problém je, že tu 46ku má dnes kdejaký puberťák a tudíž slušnou botu této velikosti sehnat prostě nejde, zato velikostmi 41-44 by se dalo zatápět, protože těch je evidentní nadbytek, marketing i vedení oněch výrobců by zasloužili vyhodit na dlažbu. Zkrátka co se zlínské obuvi týče, tak nevím zda rozhodovala jenom neviditelná ruka trhu, nebo ještě i něco neviditelnějšího, jako třeba správně nasměrovaný úplatek. Výsledkem nakonec je, že zvítězil vylevněný šmejd, co nic nevydrží a tudíž 5-10 šmejdů vždy vyjde dráž, nelži jedny slušné boty, takže výsledkem je plýtvání energiemi a materiálem, nemluvě o otravném až depresivním shánění bot před každou zimou, které se mi hnusí už jen když na to pomyslím, natož pak, když už není vyhnutí a musím si něco koupit.

Kdybych znal nějakého šikovného ševce, tak bych si snad ty zimní boty nechal ušít na zakázku, protože i kdyby vydržely třeba 4-5 sezón a stály řekněme do 10 kKč, tak za tu samou dobu sice vydám za jednosezónní šmejdy to samé, ale to pohodlíčko a kolik času bych ušetřil.

Jakub S. 13.9.2008 21:29

Re: Re: Smutné srovnání

Sepsals toho většinu sám... ano, příteli. A ještě kolik dalších témat by se dalo - Žaluji. Žaluji, že když se po desetiletích úmorného probojování každé drobnosti proti papalášům zdálo, že konečně vše bude bez nich - tak bylo, ano. Ale brzo už nebylo vůbec nic... Leč to je jiná pohádka. Ale vlastně není nepodobná té kopřivnické.

Jura Jurax 13.9.2008 21:43

Re: Smutné srovnání

No, ono Baťa snad už v Evropě ani boty nedělá - prostě je tu drahá pracovní síla; ale možná by to stroje a nové technologie udržely, kdyby tu nebyli bolševici ... takhle si myslím, že se to nemohlo nezhroutit.

Nicméně když se projdu dneska areálem zlínské baťovky, taky mi to přijde líto - před lety více než čtyřiceti jsem tam brigádničil u každé prázdniny, i u kruhů ... ale snad není ve Zlíně tak zle - nežiju tam už, ale byvší třeba ZPS to přežilo, ne?

Jakub S. 13.9.2008 22:16

Re: Re: Smutné srovnání

Ne, ve Zlíně kupodivu vůbec není zle. Protože právě Baťové naučili ty trochu pomalejší a nedůvěřivé a konzervativní (většinou) Valachy stát na vlastních nohou, používat hlavu, nepít, neutrácet, pracovat, podnikat a starat se o rodinu. Takže se to prokázalo právě v 90. letech. Nežalovalo se, nezapíjel se žal nad koncem fabrik(y), nezačalo se volit komanče, nesedlo se sklesle na práh s flaškou (Krnovsko) - prostě se začalo podnikat soukromě, jinak, zkoušet to či ono, zakládat malé firmy z nejrůznějších branží, obchodovat... není právě  t o t o  nejkrásnějším svědectvím poselství rodiny Baťovy - paradoxně právě nyní - ? A kultura, a školství včetně vysokého, a sídlo kraje...

R 14.9.2008 9:17

Re: Re: Re: Smutné srovnání

Přesně tak. Zhruba před 10 lety jsem ve Zlíně  byl na týdenním školení a bylo to vidět. Na rozdíl od tehdy zatuchlého Ostravska, kde 8 let po listopadu 89 byly všechny větší fabriky ještě zakonzervovány v socialistickém stavu a podnikal málokdo. Teprve od roku 2000 se to začalo měnit.

Jura Jurax 14.9.2008 22:12

Re: Re: Re: Smutné srovnání

R^R^R^

Franta 13.9.2008 18:24

Vsechni vypadaj estebacky!

Ja se v osobakach od Tatry neviznam a vsechni me pripadaj stejni, ale neni "uzasna Tatrovka Hanzelky a Zikmunda" to sami auto v kterim po unoru jezdili panove v kozenejch kabatech. To by me teda v pohledu s kterym zacal Aston prislo dost horsi volba nez ta Husakova.

A mimochodem 603 dokonce ministerstvo obrani(poste prej delsi) jsem jel, ale ze by me to nejak nadchlo se neda rict. Sedacky jak stari kanape. Na silnici lezi jak dobry nakladak Tatra. A vo vzducem chlazenim motoru vzadu nevbudu ani zacinat.

Takze bych chtel videt toho vola co si to koupi.

VL 13.9.2008 19:32

Re: Vsechni vypadaj estebacky!

STB jezdila v Tatraplánech - T 600, vyráběných v Mladé Boleslavi.

Jakub S. 13.9.2008 20:47

Re: Vsechni vypadaj estebacky!

A to jsi ještě neslyšel, že existuje taky jakýsi  y p s i l o n ? Zeptej se někde, co to je... Ty ses učil číst a psát v sedmdesáti či co - ?

Klifton 13.9.2008 18:18

Mě je ale vcelku jedno, kdo si v jakém autě vozil zadek

Má mě snad uklidňovat, že si v T87 vozil (Y) Gottwald, Zápotocký, maršál Jeremenko či pouštní lišák Rommel?

On si člověk moc nepomůže pokud o tom bude meditovat tak nějak politicky jako Aston. A ne podle vlastního vkusu,,,

Bobyzboby 13.9.2008 17:56

Pražáci, zameťte si před vlastním prahem!

Je naprosto příznačné, že pan Neff bolševické manýry nehledá u své milované modré matky všech stran, ale všude jinde.

A nejhorší jsou trpaslíci. A že z Prahy je to do Kopřivnického muzea tak strášně daleko. >-

Nika 13.9.2008 17:58

Re: Pražáci, zameťte si před vlastním prahem!

Spíš bobyzhuby...

Liberta 13.9.2008 18:03

Re: Pražáci, zameťte si před vlastním prahem!

To to zabučelo....:-/

Karkulka 13.9.2008 17:55

O tom rozhodne ten, kdo si dá objednávku

Nehodnotím auto podle toho, kdo si vněm co vozil, ale podle toho jak vypadá a zda se mi líbí. Tatrovky jsou všechny pěkné a jejich vývoj je dán časovým sledem. Všechny značky mají svůj vývoj a nevidím rozdílů. A ta 603 je pěkná o tom není pochyb. A kdo ve všem vidí politiku, má asi nějaké osobní problémy -  jeho problém. A co se bude vyrábět? Uvidíme podle objednávek. O tom rozhodnou kupci, ne názory podivných úvah.

Kanuk 14.9.2008 2:52

Re: O tom rozhodne ten, kdo si dá objednávku

 A co se bude vyrábět? Uvidíme podle objednávek. O tom rozhodnou kupci.....

Mám dojem, že je to trochu vedle. Model se nebude zavádět podle objednávek, ale bude důležité, kolik kupců se najde pro model, který bude dán do výroby. Kdyby se jich nenašlo dost, byl by to dost drahý experiment.

Liberta 13.9.2008 17:53

Manipulace

Na rozdíl od pana Neffa by mi vadila spíše ta manipulace než to, že na nás vyhřezla naše socialistická zakořeněnost. Ta není žádnou novinkou - střední a starší generace nepřekročí svůj stín. Mně na tom štve právě to, co jiní dole v diskusi benevolentně přijímají: Tatrovka vyhlásila hlasování (= hrajeme si na demokracii), něco z něho vzešlo (=chtěl to hloupý lid), odborníci to zkorigovali (vždyť oni tomu rozumí) a realita bude podle té korekce (=taková skrytá diktatura). Oč upřímnější je nehlasovat a odborně činit, co třeba....

jmeno 13.9.2008 20:41

Re: Manipulace

mate pravdu...ta manipulace smrdi...demokracie je taky o to prijmout vysledek...

Mejla 13.9.2008 17:37

Neff zase plácá nesmysly. T603 si lidé nejvíce pamatují, proto ji vybrali.

Starší modely zná jen omezený počet pamětníků a fandů. Je to stejné, jako když lidé řadí výše Jágra než např. velikána sportu a gentlemana J. Drobného již málokdo pamatuje.

Liberta 13.9.2008 17:44

Re: Neff zase plácá nesmysly. T603 si lidé nejvíce pamatují, proto ji vybrali.

To máte právdu. Ale ještě proto to není nesmysl - je to analogie masové volby čehokoliv v dnešních dnech. Lidé prostě hlasují pro to, co si jakž takž pamatují a co jim něco říká. Lhostejno, jestli si v tom vozili před jejich očima zadek papaláši. Proto budou hlasovat "za sociální jistoty" a "za rovnost pracujících", protože si to tak pamatují. Lhostejno, že si někteří byli rovnější a že jistoty všech byly značně při zemi....