26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Demokracie a manipulace

Je to prkotina, ale příznačná. Automobilka Tatra se rozhodla vyrobit repliku některého z historických modelů. Vyzvala lidi na internetu, aby hlasovali, který by to měl být. Hlas lidu rozhodl, že by to mělo být odporné bafuňářské bolševické auto Tatra 603, ve kterém si vozili zadky papaláši všech stupňů komunistické hierarchie. Výsledek zcela svobodného demokratického hlasování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EW 13.9.2008 15:28

Re: NO ANO

Chlastala jako srovnatelny ctyrkolovy "american" ;-D

haha 13.9.2008 13:42

Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

"Když

prohlížíme Fafkovy rané práce, najdeme v nich určité prvky, tytéž,

které udělaly z portrétu Klementa Gottwalda velkou fotografii.“ Ondrej Neff, 1985

Ale tenkrat bylo "in" byt rudy, tak byl rudy. ;-D;-D;-D

PetrH 13.9.2008 13:53

Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

Tenkrát hodnotil technické a umělecké provedení fotografie - bez ohledu na to, kdo byl na ní. Mohl držet hubu, ale že Fafkovy fotografie byly špatné, by nenapsal ani v USA. Dnes hodnotí kvalitu vozu podle toho, kdo se v něm vozil. To je diametrální rozdíl. Zatímco mezi jeho dnešním hodnocením T603 a vaším dnešním hodnocením Neffa není rozdíl žádný.

haha - hahaha 13.9.2008 14:15

Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

Vase argumentace pripomina toho srandovniho pana, co nemel sex s tou zenou, protoze zalezi na tom, jaka je definice sexu. haha-hahaha. ;-D;-D;-D

PetrH 13.9.2008 14:32

Re: Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

Nojo. Tak ještě jednou a pomalu. Fafkovy fotografie jsou prostě dobré, že na některé z nich je Gottwald, nesnižuje uměleckou hodnotu fotografie. Jestli snižuje hodnotu Fafkovu jako člověka, je možné polemizovat. Leni Riefenstahlová natočila umělecky vynikající filmy, propagující nelidský režim. Přesto to bylo umění, stejně jako práce třeba Ejzenštejna. A Neff hodnotil, pokud vím, Fafkovu fotografii, nikoliv Emila Fafka či Klementa Gottwalda jako osobnosti. Reinhard Heydrich byl prý houslovým virtuosem, jak byste hodnotil jeho hru na housle? A jak byste ji hodnotil z anonymního záznamu? Hodláte-li posuzovat umělecké dílo podle politické orientace autora nebo interpreta, uvažujete jako bolševik nebo nácek. Čili tak, jak uvažujete teď. A tak, jak uvažuje dnes Aston, hodnotí-li automobil podle zadků, které v něm sedávaly. Howgh!:-/

divana 13.9.2008 14:40

Re: Re: Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

a ještě neopoměl připomenout svého strašáčka ;-D

Ladislav N 13.9.2008 14:56

Re: Hodláte-li posuzovat umělecké dílo podle politické orientace autora nebo interpreta, uvažujete jako bolševik nebo nácek.

 ;-)R^!!

aha 13.9.2008 15:24

Re: Re: Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

Aha! Tak vy myslite, ze tu fotku hodnotil, protoze byla dobra, ne proto, ze na ni byl Gottwald. Hmmmm... :-/ A tu tatrovku, protoze v ni jezdili komousi. Hmmmm... :-/ To je ovsem Vase interpretace, ze je Neff takhle inkonzistentni. Moje zase je, ze je konzistentni. haha-hahaha. ;-D;-D;-D

Klifton 13.9.2008 16:12

Re: Re: Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

A já už si myslel, že si tu fotku s Klementem vybral Neff úplně náhodou nebo že Fafka nefotil nic jiného než Klementa Gottwalda.

poletti 13.9.2008 18:01

Re: Re: Re: Re: Podobnym zpusobem hodnotil Neff pred casem fotky Klementa Gottwalda

 Heydrich byl vynikající pianista. Dal předělat Dvořákovu síň v Rudolfinu ( bývalý Parlament). Vážně by mě zajímalo jak tyto informace zneužijete právě vy.

novaz 13.9.2008 13:32

to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

Nechci se dotknout vkusu a názoru druhých, ale jestli Tatra 603 byla pěkné auto, tak se klidně prohlásím za pannu z Orleánsu. Tatra 603  byla mrcha černá, která hučela jako obří vysavač, obrovská spotřeba a panští kočí v ní vozili v noci domů ožralé papaláše. Když tu příšeru člověk potkal na silnici, koukal raději uhnout z cesty. Vůbec to nesedělo, skákalo to jako koza. K čemu připomínat nevzhledné monstrum, které po našich mizerných silnicích vozilo mizerné bolševiky? Kdo to chce vidět, ať si zajede do muzea, proč to vyrábět nové, to tatrovka nemá výrobní program, že se zabývá takovými zbytečnostmi?

dr Turnovský 13.9.2008 13:42

Re: to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

paltíte to? Ne. Budete si to kupovat? Ne. Máte do toho co mluvit? Ne......ještě další otázky?

Ypsilon 13.9.2008 14:01

Re: to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

Tak tohle bych rozdělil na dva pohledy nebo spíš na tři

a) jaké byly jízdní vlastnosti T603? Dost mizerné, ve vyšších rychlostech nechutně plavala, hlučná, spotřeba taková, že se v nádrži dělal vír

b) o tom zda byla karoseri vzhledově hezká nebo ne, se lze hádat. Já bych osobně za podstatně tvarově zdařilejší považoval Tatraplán

c) vozila partajní papaláše a z toho  plyne její obecná neobliba. Pamatuju si jak se tehy říkalo: veze se pupek. Tohle je přece parádní češtinská hříčka :- ))). Skoro 20 let jsem tuhle větu neslyšel, až  nedávno jsem zaslechl, jak přesně stejnými slovy komentoval docela mladý člověk několik luxusních aut vedených houkajícími policajty. Zdá se , že se nic nezměnilo, establishmentem lid prostý pohrdá už stejně jako tehdy.....

EW 13.9.2008 15:29

Re: Re: to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

A pro by sakra nemel?

Ypsilon 13.9.2008 16:33

Re: Re: Re: to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

Nikde přece nepíšu, že by neměl. Berte jako konstatování toho, že se vlastně nic nezměnilo....pupek jako pupek

EW 13.9.2008 18:45

Re: Re: Re: Re: to jsou skutečně "zásadní" věci k řešení

Je jen, ze dnes nekteri temer ocekavaji, ze lid bude sve "demokraticky" zvolene predstavitele milovat...

Standa 13.9.2008 13:30

Aston

plácá nesmysly a neví kde mu hlava stojí, asi ne nakrku. "...odporné bafuňářské bolševické auto Tatra 603" - to může říci jen hlupák, který nikdy nic technického nevymyslel a neví o čem technika je! Je potřeba se zbývat tím,že tzv. demokracie manipuluje a to zcela bezostyšně - Topolánek,Dalík, Tluchoř a další!

PetrH 13.9.2008 13:48

Re: Aston

Ehm... tady se kritizuje Neff z jiného konce, než to děláte vy. "Je třeba" - no tak to dělejte, když je třeba! Založte si noviny a perte do Topolánka, Dalíka, Tluchoře i Neffa hlava nehlava, až co kapsa a žaludek stačí. Neff za své články od vás žádné peníze nechce. Takže laskavě kritizujte - jako třeba já - to, co napsal, ne to, co nenapsal. Někoho úkolovat, co "je třeba", nemáte nárok, nejste-li jeho zaměstnavatelem. Pro to, co vám tady chybí, si klidně zajděte na Haló noviny.Rv

čulibrk 13.9.2008 13:29

PETŘEH...mně se líbí obojí

 a obojímu říkám TATRAPLÁN.....jsem laik.Díky za video,to je perfekt.:-D:-D:-DR^

luis 13.9.2008 13:09

Obě jsou to krásná auta

Jen si nejsem jist zda se 87 bude prodávat tak dobře jako 603. Aston by už konečně neměl mít mindrák z Klause. To , že Kaplického chrchel podvodně vybraný za výherce soutěže je paskvil , který by zprznil Prahu se ví i bez Klause.

Azazel 13.9.2008 13:04

Tak tomuhle se říká

Tak tomuhle se říká pokročilá paranoia, autor článku by měl přemýšlet o návštěvě lékaře.

To že internetové hlasování má významně menší váhu než hlasování "fyzické" je úplně v pořádku - vychází to z jednoduché možnosti manipulace anonymního internetového hlasování.

navíc pokud vím, tak vyrábět se budou auta na prvních 3 místech

Rudolf 13.9.2008 13:14

Re: Tak tomuhle se říká

Ale prece ne takhle. Clanek se vam nelibi, a uz posilate autora k psychiatrovi. To jste demokrat? Tento clanek vyvola vzpominky na nasi komunistickou slechtu. A to neni k zahozeni.

I-Worm 13.9.2008 13:27

Re: Re: Tak tomuhle se říká

To je právě ta demokracie, že si to může dovolit. Představte si, že by před dvaceti let někdo poslal k psychiatrovi autora úvodníku z Rudého Práva! Ten by dopadl! Nicméně dávám za pravdu spíše Astonovi, neboť jsem si jist, že ani jeden z hlasujících na internetu by si to auto sám nekoupil.

realysta 13.9.2008 14:05

Re: Re: Re: Tak tomuhle se říká

"....jsem si jist, že ani jeden z hlasujících na internetu by si to auto sám nekoupil." - Já jsem na internetu hlasoval pro T603 a opravdu jsem zvědav na cenu. Obávám se, že ta bude důvodem, pro který si ten vůz tak nádherných aerodynamických tvarů nebudu moct koupit...

M. Zima 13.9.2008 13:04

Pane Neff,

když jde o techniku, neměl byste do toho tahat české experty, podívejte se, zase se jim srazil vlak, říkat jim, že to musí dělat jinak je zbytečné, protože všechno vědí a umí líp. Ostatně, většina těch komentářů přechytralých anonymů mluví za sebe.

milkom 13.9.2008 13:00

Aston jazykem bolševika

zpranýřoval pokleslý vkus obyvatel... Vzpomínám si na ty doby, kdy vše co je dobré a co je špatné určovali politici - ať to byl film, potištěný tričko nebo výrobek. Aston se nám pustil do hodnocením designu prostřednictvím ideologie - připomíná tím bolševika daleko víc než design Tatry. Navíc si o sloupek dál plete prostředek ke zjištění názoru - anketu - se závazným referendem...

Rudolf 13.9.2008 12:59

Tatrovka a bolsevismus

Na Tatra 603 si jeste pamatuji. Motor vzadu (kocept od Porche), benzinova nadrz v predu. Pri vetsi rychlosti byl problem kontaktu prednich kol s vozovkou a tak na mokre silnici to byl vuz problematicky. Taky par papalasu uhorelo.  Pro oci to byl ale vuz prvni tridy. S tim bolsevismem bych to neprehanel. Ja bych spise myslel, ze lidem se spise styska po casech, kdy delali jako by pracovali a stat delal jako by pladil a to co chybelo by se proste ukradlo. Kapitalismus nebo socialismus, to by bylo vedlejsi.

Dneu 13.9.2008 13:19

Re: Tatrovka a bolsevismus

ale kdež... nádrž před předním oknem je na velmi bezpečném místě (na stejném místě ji má i VWbrouk).Pokud byl náraz takový, že praskla a vytekla nádrž, tak už to stejně bylo jedno a řidič akorát ušetřil za kremaci. Problém není ve styku předních kol s vozovkou, ale s rozložením váhy na nápravy - to je moc vzadu a vůz je silně přetáčivý. Výkyvné polonápravy (stejný koncept měla i Škoda) tomu je ště "pomohou". Takže, zatímco v Octavii se vozil pytel cementu v kufru vzadu, aby lpe seděla, v T603 se naopak vozil v kufru vpředu....

realysta 13.9.2008 14:13

stýskání? / nostalgie?

Já bych to vzpomínání na staré časy nedramatizoval.... člověk nostalgicky vzpomíná především na doby svého mládí. Vždyť takhle povzdychávali naši rodiče a přitom žili v období válečného Pekla =  protektorátu. Takhle vzpomínali naši dědové a babičky a přesto nejde říct, že doby první války a hospodářské krize První republiky byly nějak obdivuhodné... Vzpomíná se na mládí... Člověk zavzpomíná na kamarády z vojny a to přece neznamená, že nadšeně s puškou v ruce strážil mír a socialismus!

A další věc, proč lidé kritizují články lidí jako je Aston - podle těchto článků vše co bylo před rokem 1989 bylo hnusné, vše bylo špatné, nic nestálo za nic a nikdo nic nedokázal... A to přece není pravda. Bylo tady spousta  slušných lidí, vymyslelo se hodně vynikajících věcí (a nevymysleli je komunisté). Ostatně Aston tady žil a tvořil taky - má to zanmenat, že byl komunistické, ničemné hovado ?!Rv

Jakub S. 13.9.2008 12:57

Nejlepší průmyslový návrhář své doby a své generace u nás,

zlínský Zdeněk Kovář, si karosérií šestsettrojky postavil trvalý pomník. Kdo toho vozu používal, s tím tak dalece nemá co dělat. Jde-li o krásu, repliky, proslavenost, volbu pro muzea... nejde-li o sociologické či psychologické hodnocení, kdo se v čem kdy odkud kam převážel. Pane Neffe, tohle mě na vás velice mrzí! Jako už tolik vašich výlevů. A to se snažím vás omlouvat jak to jde...