12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

Daň z výfuků

Sněmovna se pokusila odstranit několik pih na šeredné tváři silničního zákona, znetvořeného do nelidské podoby právě jednáním s rekordním počtem aktů poslanecké tvořivosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VL 20.6.2007 15:38

Re: šéďo k té kamionové dopravě.

Jak se mohou České dráhy probudit, když tak jako fungují teď fungovaly státní dráhy už za Františka Josefa?

www racek 20.6.2007 15:38

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

no, splet si se jen o 50%. klasický babymanažer by zrušil dráhy jako třídu celé.

ovšem pak by se ukázalo, že ve skutečnosti by se zratily velmi značné multiplikační efekty co dráhy mají.

NoName 20.6.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Smluvní přeprava znamená pro ČD problém, pro smluvního přepravce bude výhodnější vézt náklad po celé trase, než jenom z a na nádraží ... Asi ...

m.l. 20.6.2007 15:36

Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Nemusí mít ani vlastní náklaďáky, stačí smlouvy s přepravními firmami. Jenže i kvůli tomu by se musel u ČD někdo namáhat, což nikomu nestojí za to tak si dál řeší své umělé pseudoproblémy aby se proboha nemuseli nečím zabývat.

www racek 20.6.2007 15:35

Re: to je zase perla! :-)

nejen stát si půjčuje, bzuku. dokonce bych řekl že každý podnik pracuje s úvěrem. dokonce i banky si půjčujou, a docela dost ...:-D zdroj peněz je jen obyvatelstvo, pojišťovny a fondy. na rozdíl od všech těhle je dluh státu považován za nevíc prvotřídní ze všech. takže ten vliv bude možná jinde...

m.l. 20.6.2007 15:34

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Hlavním problémem ČD je podle mě politická objednávka nerušení pracovních míst a zachování osobní dopravy. Kdyby se do vedení ČD dostal jakýkoliv manažer (myslím skutečného manažera, ne ty nastrčené figurky) s úkolem udělat z nich ziskovou organizaci bez dalších podmínek, tak by totiž zákonitě ihned propustil půlku lidí, zrušil půlku osobní dopravy a prodal půlku majetku. A do toho se žádné z našich levicových ani ultralevicových vlád nechtělo, takž ty kamióny holt musíte milánkové vydržet...

NoName 20.6.2007 15:33

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Je až tak nerealistická představa, že ČD budou mít i vlastní náklaďáky a ty budou pak překládat, takže z Tvého pohledu zákazníka si kamion něco odveze a přiveze a nebudeš řešit, kdy co odvezeš z a na nádraží a jak ?

K 20.6.2007 15:33

Re: Re: Re: Re: Re: No ano, Dagu.

Pokud je prosperita -"šiju boty pro SSSR" - tak nedostaneš telefonní přípojku

ani za dvacet llet, Dámské vložky, banány, pomeranče, auta atd, jen ve vystáté frontě, Byt jen za členství v KSČ  a velkým úplatkem - zato zadarmo členatví v Pionýru a KSČ  - Devizy na žádanku z protexe - Výjezdní doložka jen pro spolehlivé kolaboranty atb Bože kde jsou ty "nádherné" lidově-

demokratické časy s padajícímy římsami na hlavy chodců !

Dag Badman 20.6.2007 15:32

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

i vy pamětníku... :-)

www racek 20.6.2007 15:30

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

no, svýho času vedla trať skoro na každý pole, neb se vlakem svážela cukrovka do cukrovarů. tedy, to bylo tak do roku 1920. 

www racek 20.6.2007 15:28

Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

no, sazby v rakousku jsou 7 kč za kilák, u nás 4,-

m.l. 20.6.2007 15:27

Re: No a?

Stát je hráčem vesměs mizerným, který radostně zahýká když dostane eso a vzápětí jej odhodí... Státní úředníci nepracují podle rozumu, zkušeností a intuice jako soukromí podnikatelé ale podle přísných pravidel, která jim nedovolí zkoušet, riskovat a být kreativní. Tudíž jsou jako podnikatelé logicky nejhorší ze všech. A to i za ideální situace bez existence úplatků.

Dag Badman 20.6.2007 15:26

Re: Re: Re: No místním ekonomickým expertům, co je je normální deflace nebo inflace ?

Může ten toaletní papír směnit za něco jiného... pozemky, akcie, nemovitosti...

Dag Badman 20.6.2007 15:25

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Mimochodem, s těmi vyššími kapacitami bych si nebyl tak úplně jistý, přece jenom využité budou kamionovou dopravou hlavně největší tahy, které jsou patrně využity dost.

Dag Badman 20.6.2007 15:23

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Třeba jim to tak příjde ekonomicky výhodnější. Do nových aktivit by museli investovat, investice jsou to rizikové...

Psí vrah Čumil 195 113 20.6.2007 15:21

Re: Re: No místním ekonomickým expertům, co je je normální deflace nebo inflace ?

Zatímco Šedovous, šetřil na stáří, půjde do důchodu s balíkem nepoužitelného klozetového papíru, ozdobeného množstvím nul... Ale může si svobodně vybrat, to jo.;-D

Bzuk 20.6.2007 15:21

Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

nemám, nejsem jejich akcionář, i když vlastně přeneseně taky. Jde o to, že mají určitě vyšší kapacity a možnosti. Převážení naložených kamionů, spolupráce se spedicí na koncových bodech, apod ....

Bzuk 20.6.2007 15:18

to je zase perla! :-)

jak bohatnu při plošné deflaci? Můj obor je jediný, kde se náklady (převážně mzdové) nesnižují? Aha, pravděpodobně mluvíš o státních zaměstnancích.  Inflace je naopak daleko přirozenější trend. Deflace je v podstatě jen jakýsi vektor působící na zpomalení inflace. Navíc inflace má více příčin a ty píšeš o té tradiční, učebnicové, ale v podstatě již historické. Inflaci roztáčí stát svými rozhazovačnými a štědrými zakázkami,  deficitem rozpočtu. Další přirozený vliv je neustále rostoucí a dražší vývoj technologií a produktů, kdy sice cena nového po určité době klesá, ale celkově z hlediska třeba 10 let jde cena nahoru.

Ano - mate tě určitě nabídka TV za 4 000. Jenže jsou na trhu i TV za 100 000 a přestože denně slyšíš, že ceny "padají", průměrná cena prodaných TV je určitě vyšší než před 10 lety, byť jeno o jednotky procent.

NoName 20.6.2007 15:18

Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Největším problémem nákladní dopravy ČD je dle mne laika to, že musíte náklad dovézt na železniční stanici nebo naopak na stanici převzít. To mnohé zákazníky odrazuje a přesouvá je k dopravě silniční-kamion vám dojede až do areálu firmy. Přitom by stačilo, kdyby ČD byla schopna převźit náklad u vás a dovézt ho k vám a překládky zařídit ve vlastní režii. Ale to je jenom pohled laika ...

NoName 20.6.2007 15:14

Re: No místním ekonomickým expertům, co je je normální deflace nebo inflace ?

Jedním z nákladů je mzda zaměstnanců. Takže Šedovous-zákazník bude rád, ale Šedovous-zaměstnanec půjde do záložny s PCMCIA kartou ... V lepším případě...

Dag Badman 20.6.2007 15:13

Re: No místním ekonomickým expertům, co je je normální deflace nebo inflace ?

Mezi výrobní náklady patří také mzdy zaměstnanců. Takže pokud budete snižovat mzdy zaměstnanců, jste si jistý, že budeme všichni bohatnout?

NoName 20.6.2007 15:12

Re: Re: x

I pro x > 3.14 ?

Dag Badman 20.6.2007 15:10

Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Nákladní část ČD je zisková. Máte nějaký problém?

Blik 20.6.2007 15:08

Re: x

Volil bych možná mírnější formu, ale v zásadě souhlasím.

Bzuk 20.6.2007 15:08

Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Proč ČR, která má jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě, je tak šíleně zasažena kamionovou přepravou? Nemusíte tu psát informace obsahující hodnoty typu že jsme tranzitní zemí ve středu Evropy ....

Není to také o neschopnosti ČD?

Šedovous 20.6.2007 15:08

No místním ekonomickým expertům, co je je normální deflace nebo inflace ?

Když se většina výrobců dostane na cenu výrobních nákladů mají jedinou cestu. Tlak na snížení výrobních nákladů subdodavatelů, čili nastupuje normální stav ekonomiky snižování cen neboli deflace. Bohatneme všichni. Inflace je stav nepřirozený ve středověku vyvolaný přílivem stříbra z Ameriky a jinak pravidelně vyvolávaný oblíbenou evropskou zábavou, totiž válkami.NO SMAJLIK

Dag Badman 20.6.2007 14:57

Re: "Koloniálním vládcům se podařilo rozbít staré vládnoucí struktury, které potom po odchodu neměl kdo nahradit. "

Komunisté si taky mnuli ruce, jak že to ty dělnické kádry dokáží vést podniky i bez těch kapitalistů... ;-)

Bzuk 20.6.2007 14:54

Re: x

máte pravdu R^

Bzuk 20.6.2007 14:53

Re: Re: šéďo k té kamionové dopravě.

ano, neskutečná neefektivita, neflexibilita, neochota, Dušek a šílené náklady ČD jsou jedním z hlavních příčin našeho "kamionlandu"

Šedovous 20.6.2007 14:50

No pámbu zaplať, aspoň jeden

co tuší o čem je ten kapitalismus....R^V;-)