6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

Co je podstatné

Web Českého rozhlasu zveřejnil odtajněné usnesení Městského státního zastupitelství v Praze konstatující, že Čapák není trestným činem. Vcelku zde není nic, co bychom už nevěděli – a co Neviditelný pes na tomto místě hlásal po celou dobu aféry, pravda, ve formě pochybnosti, nyní je to potvrzeno: dotace na Čapák byl podfuk od samého začátku, ale s ohledem na české zákony není možné tento podfuk klasifikovat jako trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 20.9.2019 10:33

A do té doby ho vykupovala.

J. Matuška 20.9.2019 10:27

"kecat" o nebezpečí Majdanu smysl má. Stačí se podívat na Slovensko. /Pevná pozice prezidenta a premiéra je zárukou, že PRAJDAN neprojde, doufám. Ale pár mrtvých může situaci změnit přes noc.../

A to nemluvím o tom, jak začínaly barevné revoluce a sám Majdan na Ukrajině. Technologie převratů jsou vypracovány do detailů...

V. Klepetko 20.9.2019 10:26

"mýlíte se"

J. Václavíková 20.9.2019 10:26

Dost dobrý rozbor od bývalého ústavního soudce. Zmiňuje i ty podezřelé otočky bankéřů:

https://plus.rozhlas.cz/je-zvlastni-kdyz-mestske-zastupitelstvi-dospeje-k-jinemu-nazoru-nez-borci-z-8078091

P. Spáčil 20.9.2019 10:24

Asi nechápete psaný text. Mluvíte v přítomném čase o vývozu odpadu do Číny. V článku je ale uvedeno že loni Čína veškerý dovoz odpadu zakázala.:-/

P. Jirkovský 20.9.2019 10:23

Stejně je to srandovní, jak se státní zástupci vyhnuli jedný z logickejch pastí, a sice post hoc, ergo propter hoc. Takže popsali, jak se všechno věcně odehrálo, ale v podstatě vyyloučili kauzalitu s tím, že se nedá dokázat. Takže podle toho vzoru by se mohlo taky napsat, že "ho sice střelil zblízka do hlavy, ale nelze dokázat, že v okamžiku, kdy mačkal spoušť, měl v úmyslu někoho zabít nebo zranit."

V. Klepetko 20.9.2019 10:22

Myslíte se. Protože Agrofert nebyl s Čapákem propojen, ale byly to partnerské firmy - ve smyslu definice EU kterou si můžete sám přečíst..

Takže nebylo co připočítat...

Což právě potvrdilo státní zastupitelství. Oni na PČR měli podezření na propojenost kvůli těm bankovním dokumentům. Takže na pokyn Šarocha na konci roku 2018 vyslechli bankéře, s ukázalo se že to propojení nelze doložit žádným dokladem který by byl založen na údajích které poskytnul klient. Asi tak....

P. Spáčil 20.9.2019 10:19

Můžeme být klidní.

NSZ Zeman prohlásil: " „Prohlášení pana prezidenta o možnosti udělení milosti panu premiérovi nebude mít žádný vliv na postup nejvyššího státního zástupce při přezkoumávání zákonnosti usnesení o zastavení trestního stíhání."

A já NSZ věřím.

J. Ptáček 20.9.2019 10:17

Jako děcko jsem četl babiččiny předválečné křesťanské časopisy. Většina článků končila slovy: Bože, spasiž Rusko! Gramotní občané to četli a přesto po válce zcela dobrovolně volili komunisty. A pak se nepoctivě divili, co se to děje. Najednou nezavírali a nepopravovali jenom členy jiných stran (tzv. reakce), ale i své zasloužilé, kteří se na zločinech aktivně podíleli. Obdobné je to s voliči ANO. Někteří už procitli a jsou pryč, jiné to čeká, většina půjde slepě dál za svým Vůdcem. Někdo za trafiky, někdo z lásky.

J. Mikeska 20.9.2019 10:15

Zelené pokrytectví (off topic):

Přesná oficiální čísla asi nikde nenajdete, ale údajně až 80% plastového odpadu z Evropy se vyveze do asijských zemí, hlavně do Číny. A nedělám si iluze o tom, jak s tím svinstvem Čína naloží - odveze je 200 km od břehu a vysype do oceánu. Celý ten humbuk kolem třídění odpadu má stejné pozadí a stejné důsledky, jako humbuk s emisemi u aut a "řešení" v podobě megapodvodu století německou automobilkou VW.

Takže třídit, přátelé, třídit!!!!!

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/indonesie-posila-odpad-zpatky-na-zapad-40297120?dop-ab-variant=2&seq-no=3&source=hp

J. Rojšl 20.9.2019 10:15

Abolicí pro Babiše bych se zesměšnil, tvrdil ještě loni Zeman

Nó. prostě jsem automaticky klepl na nabídku "Přidat názor" a pak jsem si po krátkém uvažování uvědomil, že k tomu, i kdych uvažoval déle, nejde nic ale vůbec nic ani "připodotknout" ... Bože, kam jsme se to až dostali ......?

M. Prokop 20.9.2019 10:14

Ano. S velmi pochybným vysvětlením. Ne, že bych se jim divil, ale dořešené už to asi nikdy nebude.

M. Prokop 20.9.2019 10:12

Dá, ale příliš se to nepotkává se skutečností.

M. Prokop 20.9.2019 10:11

Co to je, přijmout nebo nepřijmout výsledek? Někomu se líbí, někomu ne. A že ten, komu ne, protestuje, v rámci zákona, žádný "bunt", to je normální. Kecat o Majdanu nemá cenu, to je nesmysl.

I. Kellner 20.9.2019 10:09

Stačilo se narodit po r. 1970.

Takových je dnes už přes 50%.

I. Mertl 20.9.2019 10:07

Státní zastupitelství není justice, ale státní orgán, podléhající vládě, čili de facto Babišovi. Víte, pane Spáčile, právě tomu se říká střet zájmů.

J. Franke 20.9.2019 10:06

A copak by řekl soud? Jen soudy jsou zástupci onoho třetího pilíře demokracie. Nikoliv státní zástupci.

Pokud má totiž vláda pravomoc odvolávat a jmenovat SZ, spadají tak pod moc výkonnou, nikoliv pod justici.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Soudn%C3%AD_moc

P. Spáčil 20.9.2019 10:05

Dá se to říci i jinak. Čtyři roky hledali, jak ho za očividně nespáchaný trestný čin dostat před soud a teď vypadají jako blbci. ;-D

M. Ilsner 20.9.2019 10:05

Ne. Agrofert není malá nebo střední firma.

V. Kolman 20.9.2019 10:04

Doporučuji všem zde diskutujícím, přečíst si sice letitý, ale moudrý fejeton Ludvíka Vaculíka: "Hňup z kaštýla".

J. Matuška 20.9.2019 10:02

Teze pro vystoupení v Golem Clubu

4. Bylo by hlavně třeba, aby to takto jasně cítila a pochopila i celá naše politická scéna. Ta bojuje proti Babišovi a Zemanovi, vytváří permanentní, ale zcela povrchní střety, nechce se zabývat podstatou. Nechce ocenit, co zrovna tito dva v zásadních tématech dnešní doby dělají správně, nebo alespoň lépe než ti druzí. Mám na mysli masovou migraci, genderistický atak na rodinu a na přirozenou podstatu člověka, likvidaci národního státu evropeizací a globalizací, zelenou ideologii klimatického alarmismu atd. To jsou věci, o které dnes jde. Mimořádně nešťastné je, že Babiš nemá žádného vážného soupeře, žádného protihráče.

5. Naši nevítězové posledních parlamentních a prezidentských voleb jejich výsledek nepřijali, a tím permanentně destabilizují naši zemi. Vyvrcholením toho jsou Miliony chvilek, což je pokus o český Majdan a o velmi riskantní chaotizaci naší země. Z toho plynoucí rozhádanost a politické nepřátelství (až nenávist) neumožňují zabývat se vážnými věcmi. Mezi ně řadím:

https://www.klaus.cz/clanky/4431

J. Franke 20.9.2019 10:02

Psal jsem to už dřív, tak tedy znovu:

Pokud byl Čapák veden jako partnerský podnik, pak by podle Vámi uvedeném odkazu platilo, cituji: "Údaje o partnerských podnicích daného podniku jsou získány z účetních záznamů těchto partnerských podniků a z ostatních jejich údajů, případně konsolidovaných, jsou-li takové. K těmto údajům je pak připočteno 100% údajů o podnicích, které jsou s těmito partnerskými podniky propojeny".

Takže by se k údajům Čapího hnízda muselo přidat 100 % z Agrofertu... Nebo se mýlím?

P. Spáčil 20.9.2019 10:01

Justice nedořešila?

SZ řekla že nebyl spáchán trestný čin.

M. Prokop 20.9.2019 10:01

V kuřárně se většinou kecalo o autech, ženských, fotbale nebo hokeji. Kuřárny zrušeny, tak bují agresivita a nenávist. :-P

J. Franke 20.9.2019 9:59

Proto je třeba pořád připomínat, že lidé jako Zeman, Babiš, Štěch, Kubera, Dlouhý, Rychetský a spousta dalších musí z politiky ven.

Jenže spoustě lidem tito dinosauři vůbec nevadí a hrdě je dokola volí a volí. Toto nepochopím.

M. Prokop 20.9.2019 9:59

Kdepak. Bureš ten vlak usilovně sestavoval a mašinfíroval.

M. Prokop 20.9.2019 9:57

Problém je hlavně v těch lidech, pro které je někdo bohem. Ať už Havel nebo Bureš.

M. Prokop 20.9.2019 9:55

Přímo nemohl. Agrofert si stejně nakradl nepřímo. Tak by byl premiérem nějaký Vondráček nebo podobný nekňuba a Bureš ho řídil. Možná by to vypadalo lépe, ale mně zajímá hlavně výsledek.

M. Prokop 20.9.2019 9:52

Zaplať pánbůh za každého antikomunistu, ať z leknutí nebo neleknutí.

J. Franke 20.9.2019 9:51

Ale ano, ale do politiky by nemohl...