27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Chtěli jste Kosovo? Máte Jižní Osetii!

Přesto, že zcela nepochybně budeme číst a slyšet o posledních událostech na Kavkaze spousty komentářů typu „Rusové vpadli do Gruzie“, neměli bychom přehlédnout zcela zjevnou podobnost mezi nedávnou situací a nedávnými událostmi v Kosovu a srovnávat je se současnou situací v Jižní Osetii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Xaver 82.117 11.8.2008 10:57

...kampak na zanícenýho s realitou...

Stanley 11.8.2008 10:32

"Lidská" spravedlnost

"Lidská" spravedlnost, pane  Křečku,je v tomto světě všechno možné, jen ne spravedlností !          A potom :  Co  je dovoleno Bohovi,  není  dovoleno volovi !!!

snílek 11.8.2008 10:31

strýček Sam

se nebezpečně přiblížil k hranicím Putinovského carství. Humanita,pomoc minoritám,pomoc starcům ženám a dětem je jen zástupný problém. Jsou to jen pěšáci na strategické šachovnici světa.Vždy v historii byli obětováni jako první.Proč by tomu být jinak v tomto naruby převráceném světě?

JJ 11.8.2008 10:31

Kdyby alespon nekecal

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DRGMap.png

o tom rozhodnuti bolsevika

I. Laengsfeld 11.8.2008 10:30

Levice vs pravice, rusofilie vs rusofobie

Zdalo by se, ze se tyhle kategorie v ceske spolecnosti  prekryvaji ale neni tomu tak. Nechat se ovlivnit propagandou  (byt dnes  halenou do rousky "sireni zapadni demokracie proti vychodni despocii") je spis rysem levicactvi, pragmaticka  uvaha, ze levnejsi energie a dobre obchodni styky s rozvijejicim se medvedem na Vychode  jsou lepsi, nez   pretrhani techto  svazku (ktere

by mohly byt hospodarsky pro nas nejvyhodnejsi) je pravicova. (Tak jako vedomi, ze jasna a jednoducha pravidla jsou lepsi nez nerealne, nevymahatelne idealy promenene v byrokracii.) Nastesti ne u cele spolecnosti zamrzlo spolecenske vedomi na roce 1968, svet je dnes jiny a stale se promenujici. Proc nasledovat silence jako je Saakashvili  v ceste do kolapsu a bezvyznamnosti ;-P

 

F. Čech 11.8.2008 10:30

Je tady zásadní rozdíl

To, že se ani EU ani USA nechtělo zmocnit pod záminkou ochrany Kosova Srbska je jasné a to, že se Putinovo Rusko chce zmocnit pod záminkou ochrany Osetie Gruzie ja také jasné. To že Srbsko provádělo v Kosovu etnické čistky je jasné a to, že Gruzie v Osetii nic takového neprovádělo je rovněž jasné. Tak o čem je tady řeč  ruský patolízale - soudruhu Křečku?

Xaver 82.117 11.8.2008 10:33

Ano, jsou tam výrazné rozdíly

Ale bohužel duch Kosovského precedentu tu prostě je....

Ivan Nový 11.8.2008 10:37

Xavere,

to je spíše duch Mnichovského precedentu. Stejný scénář.

Xaver 82.117 11.8.2008 10:42

Ivane, vím, že je to marné, ale...

Oni velmoci něco veřejně podepsaly a deklarovaly?

Ivan Nový 11.8.2008 10:47

Xavere,

pak to není ani kosovský scénář. Je to útok bez jednání mocností. A všimněte si, že Rusko vetem zablokovalo i jednání OSN.

Poklop 11.8.2008 10:48

Re: Xavere,

Ivane ,jaký je rozdíl mezi Kosovem a Mnichovem.Když jsme souhlasili s Kosovem,ta teď musíme držet hubu.Bohužel.

Pete Brich 11.8.2008 10:26

Drobný rozdíl mezi Kosovem a Osetií přeci jen je.

Na Srbsko padaly útočné bomby válečných štváčů z NATO, kdežto na Gruzii padají obranné bomby ruských mírotvůrců(Y)PB

jarda 11.8.2008 10:26

to jm0

a budete schopen si to obhájit? ... chcete žít svobodně nebo v područí??? ... pokud chcete žít svobodně, tak si to musíte zasloužit - o svobodu jako za Husáka opravdu nestojím :-((

NoName 11.8.2008 10:26

Fany,

Na CNN prý bylo uvedeno něco v tom duchu, že to ostřelování bylo předem připravováno jako provokace a Rusové už stejně počítali, že na Gruzii zaútočí. Důvody jsou vždy stejné a snad každému jasné. 

Takže říkáte, že Rusko je schopné zmanipulovat Sakašviliho tak, aby dal rozkaz gruzínské armádě zaútočit a vyprovokovat Rusko k odvetě ?

Mimochodem, když se pustíte do války, což Gruzínsko udělalo, měl byste mít scénář, co v případě, že se bude dařit, a co v případě, že se dařit nebude. Plán dobýt území a vyvolat tlak mezinárodního společenství s cílem zastavit boje v pozici výhodné pro Gruzince nevyšel. Rusko se teď snaží maximalizovat svůj zisk před vyjednáváním, což  je naprosto logické.

Závěr je, že to Saakašvili projel na celé čáře.

Xaver 82.117 11.8.2008 10:28

Bohužel, bohužel....

Paralely s Kosovem a srpnem 68 jsou bohužel velmi citelné....

NoName 11.8.2008 10:33

Re: Bohužel, bohužel....

Takže dle Vás Rusové fakt ďábelsky donutili Saakašviliho zaútočit raketomety a děly na hlavní město vzbourenců ? I když, je  dost možné, že pokud je prezident dost "prozápadní", smí i tohle ...

Xaver 82.117 11.8.2008 10:39

Proboha NoName, jak jste na to přišel?

To jsem někde napsal? Nebo řekl? Saakašvili se podle mě bohužel nechal vyhecovat k neuváženému kroku. A nemohu ani vyloučit tichou politickou dohodu mocností, něco jako o nás v ´68.

AndyO 11.8.2008 10:26

Kosovo-J.Osetie,

jaký kosovský precedens? Copak Jižní Osetie čekala, jak to dopadne v Kosovu, do té doby je ani nenapadlo se trhnout? Copak Jižní Osetie nevyhlásila samostatnost dávno před Kosovem?

Lea 11.8.2008 10:38

Re: Kosovo-J.Osetie,

ten precedens existuje a Rusové ho využili. Rusové podporovali jednotné Srbsko. Prohlašovali,že odtržení Kosova přinese požadavky dalších oblastí k jejich osamostatnění. Příklady jsou jasné - Baskicko, Katalánsko, Vlámové a další. Rusům se ve skutečnosti hodilo,že došlo k uznání Kosova. Jsou v pozici,kdy mohou kritizovat uznání Kosova s tím,že před důsledky varovali. A když už se v "ruském "pojetí  výkladu Osetinci a Abcházie nechali Kosovem inspirovat,co slovy Rusů zbývá jim,než vojensky zasáhnout,když si Sakašvili počíná jak Miloševič?

AndyO 11.8.2008 10:43

Re: Re: Kosovo-J.Osetie,

Leo, zkuste si najít, kdy Jižní Osetie vyhlásila samostatnost a další relevantní informace. Zase jste papežtější než papež...to je ostatně typicky český problém, omlouvat to, co ani sami viníci nemají v úmyslu okecávat.

Lea 11.8.2008 10:58

Re: Re: Re: Kosovo-J.Osetie,

Adny,to všechno vím. A věřte tomu,že tohle nikdo neřeší a řešit nebude. Kosovo také vyhlásilo samostatnost a kdyby ho nikdo neuznal,bylo by v pozici,jako Osetinci ještě před pár dny. 

jarda 11.8.2008 11:02

Re: Re: Re: Kosovo-J.Osetie,

precedens je asi v tom, že je třeba Jižní Osetii uznat podobně jako Kosovo ... samozřejmě až si to vybojuje a vyhlásí samostatnost (???) ... myslím si, že je to velmi složitá záležitost a podobně jako při pohledu na historii Kosova i zde bude vždy hrát roli naprosto subjektivní stanovisko kde udělat v historii čáru, kterou vyhlásíme za startovací ... a možná v podobném duchu, jako NATO bránilo Albánce teď "brání" rusové Osetijce (?) :-((   ... ale uznávám, že se nemusím trefovat ...

Xaver 82.117 11.8.2008 10:23

Doufám, že se teď pojmu reálného vojensko-politického ukotvení

(třeba radarem) dostane většího sluchu. Kdepak, v politice se to na dobrou vůli nehraje....

Kolemjdoucí 11.8.2008 10:26

Re: Doufám, že se teď pojmu reálného vojensko-politického ukotvení

nedoufejte; aneb: "Zanechte všech nadějí, kdokoli vstupujete!"

Proč jako myslíte, že radar??

Xaver 82.117 11.8.2008 10:44

...protože zatím nic jinýho není k mání...

...třeba větší US posádka...;-)

Ghost Dog 11.8.2008 10:22

Kosovo vs. Osetie..

..když vy jste odtrhli Kosovo, my můžem odrtrhnout Osetii..tak nějak jsem to pochopil, co tím chtěl Křeček napsat..

jenže to jsou jen kecy a slovy klasika, kecy nemaj cenu..Rusko se opět dává na cestu, kterou pro vnitřní problémy na chvíli přerušilo..na cestu imperiální mocnosti, nepoučeno osudy jiných imperiálních mocností let minulých..

..Gruzie je především zkouška reakce okolního světa..jak zareagují bývalý a nyní opět nepřátelé Ruska a jeho imperiálních ambicí..zůstane u těch keců, chvilku si zaprotestují, odsoudí válečné manýry a zase ztichnou..a Gruzie v tom zůstane zase sama..politici jen řeknou"a co jsme měli dělat, vyvolat světový konflikt kvůli pár kopcům?"..

..také nevím co s tím, nejsem politik..ale bude to jasný signál Rusku "můžete si dělat co chcete, mimo keců vám nic nehrozí"...

Xaver 82.117 11.8.2008 10:26

Taky se mohlo jednat o politický handl...

Zas tak moc bych se nedivil. Ostatně...viz výročí 21.8., že... Proto je důležití, že jsme v NATO, EU a teď ještě ten radar. Doufám, že už i někteří salonní antiradaristé pochopí, co je to reálné vojensko-politické ukotvení...

Mislead 11.8.2008 10:32

Re: Taky se mohlo jednat o politický handl...

hm - myslíš?

Xaver 82.117 11.8.2008 10:48

Jo, je to můj momentální názor či jen spekulace...

Kdepak, co není přitlučený, to ti ukradnou...;-)

fany 11.8.2008 10:27

Re: Kosovo vs. Osetie..

Asi tak. A pak časem možná dojde i na Ukrajinu, pobaltské země a později i na východní Evropu. Že je to nereálné? Co je vlastně dnes reaálného a spolehlivého?