30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Boj o Semína

Tato záležitost potřebuje opravdu velmi mohutné zvětšovací sklo, abychom ji mohli zaznamenat. Avšak na druhou stranu, v politice není malých záležitostí, jako na divadle není malých rolí. Šéf sociální demokracie Jan Hamáček neváhal označit „kauzu Semín“ za otázku setrvání nebo nesetrvání jeho strany v koalici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schořík 18.6.2019 9:10

Re: Federace židovských obcí:

Všechny pane Vandasi.. Každej občas zobne a udělá Vám radost..

R. Brzák 18.6.2019 8:55

Re: Federace židovských obcí:

Semína nebráním - níže o něm říkám svůj názor. Ale polemizuji s některými pohledy na problematiku. Především mi jde o onu vzývanou nestrannost - která je dle mého názoru sice nedosažitelná, ale nemusí být zcela pošlapávána. A tomu brání mnohotvářnost takových kontrolních orgánů. Jistě chápete, jak tu mnohotvářnost uvažuji...

Samozřejmě, když už musíme nějakou ČTK a její kontrolní orgán vůbec platit...jenže to je úlitba Vám, socialistům všeho druhu, kteří se obáváte, že bez moci nad druhými lidmi (včetně moci nad médii) Vám dobře nebude...

J. Schořík 18.6.2019 8:56

Re: Federace židovských obcí:

Zatímco Vy pravičási byste uvítali nekontrolu :). Velmi chytré a účinné do běčeho sypat veřejné peníze ale nijak to nehlídat.

R. Brzák 18.6.2019 8:58

Re: Federace židovských obcí:

VY si tu pravicovost představujete levicově - samozřejmě že sypat někam nějaké peníze není nic pravicového - a tudíž s tím nesouhlasím.

J. Schořík 18.6.2019 9:02

Re: Federace židovských obcí:

Vaše sny jsou právě jen sny pane Brzáku. Ani ne tak pravicové, jako sny :).

R. Brzák 18.6.2019 9:04

Re: Federace židovských obcí:

a ve svých snech vidím realitu, která nemá s pravicovostí společného nic - neb kde je stát, tam je převaha levicovosti a její neustálé bujení, jen občas umešované výbuchy touhy po svobodě.

J. Schořík 18.6.2019 9:06

Re: Federace židovských obcí:

Jakákoliv organizace je ve Vašem pojetí levicová pane Brzáku. Jakékoliv společenství je levicové.

R. Brzák 18.6.2019 9:12

Re: Federace židovských obcí:

je-li ona organizace hierarchická (a jaká jiná, že), pak ano. Společenství však hierarchii nutně nepotřebuje. Může být založeno na vztazích zcela dobrovolných. Nejblíže je tomu NATO.

J. Schořík 18.6.2019 9:14

Re: Federace židovských obcí:

Všechny organizace států jsou takové pane Brzáku. Jen dobrovolnost.

A mezi lidmi také můžete mít spolky na bázi dobrovolnosti, akorát budou narposto neefektivní v dlouhém běhu a v reakci na akutální problém.

R. Brzák 18.6.2019 9:22

Re: Federace židovských obcí:

Není tomu tak - jestliže existuje i jen drobná možnost, že bude jeden stát trestán ostatními, dobrovolnost je vepsí.

Co se týče efektivity, je to právě zcela dobrovolný trh, který je nejefektivnější a to především v dlouhodobém pohledu.

J. Schořík 18.6.2019 9:28

Re: Federace židovských obcí:

Je tomu tak. Trestání jednoho státu ostatními hrozí vždy, žádná smlouva není potřeba :).

Trh nemá s organizací nic společného. Dobrovolně fungující výrobní podnik? Bez jakékoliv subordinace? Jen sny..

R. Brzák 18.6.2019 9:35

Re: Federace židovských obcí:

Subordinace založená nikoliv na moci, nýbrž na obchodním vztahu - já ti platím za tvou práci, takže já rozhoduji, co budeš dělat.

Trestání jednoho státu ostatními ano - ale nejde o dobrovolný spolek. Pokud je spolek založen na dobrovolnosti, jediný způsob, jak lze potrestat člena ZA NEDODRŽENÍ vnitřních pravidel spolku je jeho vyloučení.

J. Schořík 18.6.2019 9:39

Re: Federace židovských obcí:

A tak to taky je u naprosté většiny mezinárodních organizací. A mimo to se Vám můžou pomstít ostatní státy samy za sebe..

Tahle subordinace tady tedy je, pokud si myslíte že to stačí :). Třeba v případě války jistě najdete dostatek žoldáků :).

R. Brzák 18.6.2019 9:50

Re: Federace židovských obcí:

Vaše druhá věta je jediné dilema, které má dlouhodobě anarchokapitalismus...a je to také ten důvod, pro který i já jsem levičák (svými činy, tedy placením daní, z nichž, jak doufám, platím i armádu).

Co se týče NATO, pokud někdo z jeho členů poruší dohodu, prostě nebude členem (či požívat výhod členství) - tak bych to viděl. A to je dobrovolnost a je to tak správně.

J. Anděl 18.6.2019 8:50

Re: Federace židovských obcí:

Já si taky myslím, že by to ráda ustála. Ale upřímně funkční diskuzi s náboženským fundamentalistou si moc nedovedu představit. Ale kdo ví, třeba by mě pan Semín v osobním kontaktu překvapil.

Aby to nevyznělo špatně: v osobním kontaktu jsem vyšel i s velice přesvědčenými jedinci. Jen ty diskuze byly vyčerpávající a nakonec zbytečné, byť chvíli zajímavá zkušenost.

R. Neveselý 18.6.2019 8:47

Re: Federace židovských obcí:

Ano, ČTK má přinášet spolehlivá a ověřená fakta hlavně o tom, jak přivandrovalci zabíjejí evropské Židy a ti se houfně stěhují do Izraele. Místo toho podporuje antižidovské nálady a tím nahrává přivandrovalcům, kteří se tu rojí jak mouchy u houna.

J. Schořík 18.6.2019 8:49

Re: Federace židovských obcí:

A to vyřeší Semín v ČTK?

P. Vandas 18.6.2019 8:54

Re: Federace židovských obcí:

Částečně. :-):-):-)

J. Schořík 18.6.2019 8:55

Re: Federace židovských obcí:

Jak?

P. Vandas 18.6.2019 9:00

Re: Federace židovských obcí:

On už bude vědět. :-):-):-)

J. Matuška 18.6.2019 8:36

Aby TO nezapadlo...

... Dochází zde podle vás k indoktrinaci mladé generace? Mám na mysli ony hromadné studentské páteční stávky za klima...

Mezi dospělými je klimatické náboženství dávno zdiskreditované. Je to cosi, o čem inteligentní člověk nemluví, aby se neztrapnil. Proto obrátili ideologové svou pozornost na děti, které jsou snadná kořist. Německý kancléř otevřeně řekl toto: „Když mi odpůrce řekne, že na naši stranu nikdy nepřejde, klidně odpovídám: ‚Vaše dítě už patří nám. Vy nebudete žít věčně. Ale vaši potomci už nyní pevně stojí v našem novém táboře. Zakrátko nebudou znát nic jiného než tuto novou komunitu.‘ Těmito slovy Adolfa HItlera z listopadu 1933 se ekofašismus řídí dodnes. Obrátit bratra proti bratru, děti proti rodičům. /Viz ROZHOVOR: Éra vědy založené na důkazech sknčila - na první straně NP./

J. Václavíková 18.6.2019 8:38

Re: Aby TO nezapadlo...

:-))))))))))))))))))))))))))))

J. Anděl 18.6.2019 8:45

Re: Aby TO nezapadlo...

Podle mého názoru dochází a vždycky bude docházet k pokusům různých skupin o indoktrinaci dětí a mládeže.

Díky internetu a mozku těch dětí to mají indoktrinátoři relativně těžké. To ale neznamená, že u dostatečného množství jedinců nezvítězí nějaká zvrácená ideologie. Nicméně mladí, které znám, stojí docela pevně nohama na zemi.

R. Brzák 18.6.2019 8:51

Re: Aby TO nezapadlo...

K Vaší poslední větě - to je ale dosažitelné jen a pouze díky stabilní rodinné "indoktrinaci"... Stát oproti tomu indoktrinuje vždy - a lze jen pracovat na tom, aby to byl stát co nejmenší (ve své moci nad občany), protože jinak se snaží více a více bránit či "napravovat" onen vliv rodinný...

J. Anděl 18.6.2019 9:00

Jo. To je ale na každém rodiči zvlášť. To systém (církev, institut ten či onen) nezajistí. Mohou se leda klidit z cesty a to z vlastní přirozenosti neudělají.

R. Brzák 18.6.2019 9:13

Re:

Souhlas

P. Boublíková 18.6.2019 8:46

Re: Aby TO nezapadlo...

Zaujaly mě ty odstraněné cedule v národním parku dříve upozorňující, že ledovce do roku 2020 zmizí (místo toho ztučněly). Ale nevím, zda se správci parku neukvapili - ledovce mají na roztátí ještě rok času :-)

D. Švik 18.6.2019 8:56

Re: Aby TO nezapadlo...

Ledovce přestaly tát, protože jsme dramaticky zametli se sodovkovým plynem... :-)

P. Boublíková 18.6.2019 9:03

Re: Aby TO nezapadlo...

To máte bohužel špatné informace, přes veškeré úsilí jsme se sodovkovým plynem nezametli, ale během příští pětiletky to zvládneme!

D. Švik 18.6.2019 9:06

Re: Aby TO nezapadlo...

Chcete mi říct, že veškerá moje snaha vydechovat do pytlíku, přišla úplně vniveč? :-)