Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Biopaliva navzdory rozumu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Fialová 9.4.2019 7:35Re: elektromobily Jeden konkrétní zážitek: https://www.novinky.cz/auto/501131-na-vzdalenou-chatu-elektromobilem-ano-ale.html |
J. Anděl 9.4.2019 8:01Re: elektromobily Nejspíš či možná nemůže, je však v těžké pozici o tom rozhodovat, když tam má zájem. |
P. Dvořák 9.4.2019 7:27Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! Spalovací motory také zamořují tím, že do ovzduší uniká dihydrooxyd. Lidé ho dokonce požívají. Je dokázáno, že se jedná o jednu z nejnebezpečnějších látek na světě. 99,99% lidí v době 24 hodin před smrtí požilo dihydrooxyd. |
P. Dvořák 9.4.2019 7:28Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! Také bývá nazýván dihydromonooxyd. |
P. Hlosta 9.4.2019 7:34Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! Myslel jste dihydrogenmonoxyd? ;-) |
P. Dvořák 9.4.2019 8:02Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! No asi ano. Kdo si má ty příšerné názvy pamatovat. Pro mě je důležité, že podle statistiky je smrtelně jedovatý. :-)) |
P. Hlosta 9.4.2019 8:12Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! Ano! Nejnebezpečnější je ovšem život sám - smrtelně nebezpečný! ;-)) |
L. Dočekal 9.4.2019 8:29Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!! Máte pravdu,každej končí smrtí |
A. Trick 9.4.2019 7:06Vlaky opravdu jezdí rychleji i když Ťok na to měl minimální vliv. Aston asi jel vlakem naposled před padesáti lety. |
P. Hlosta 9.4.2019 7:23Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji Parní lokomotiva Mikádo dosahovala údajně rychlosti až 140km/h. Neznamenalo to ale, že tak rychle jezdily vlaky. Železniční tratě by to nevydržely, ačkoliv by i mohly být nově postaveny, což nejsou. To je totiž ten hlavní důvod, proč u nás vlaky nejezdí rychleji. ;-) |
P. Kučera 9.4.2019 7:35Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji Viděl jsem jízdní řád železnice z r. 1894. Trať 33 km Brno-Mor. Krumlov zvládla tehdy železnice za 1 hod. 2 minuty. Dnes, po 125 letech stejnou trať zvládne vlak za 50 minut. Ano, pokrok se nedá zadržet. 12 minut (19%) za 125 let je úspěch? Ano, ale... |
T. Kohout 9.4.2019 7:42Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji Kolik času je čistá jízda a kolik stání na kolika zastávkách? Kdyby se jelo bez zastavování, jistě by to ujeli rychleji. |
T. Kohout 9.4.2019 8:01Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji Donedávna měla rychlostní rekord Slovenská strela. Teprve před pár lety jí trhl nějaký novovlak, ale jen o pár minutek. |
P. Kučera 9.4.2019 9:11Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji Ano, svůj text musím upřesnit. V roce 1894 měla trasa 33 km Brno-hl.n. Mor. Krumlov celkem 9 zastávek, dnes už jen 6 - nestaví se v Novém Lískovci, Troubsku, ani v Budkovicích. Když od časové úspory 12 minut odečteme zdržení v uvedených 3 zastávkách (včetně zpomalování a rozjezdu), tak se časová úspora za 125 let scvrkne na nějakých 5 minut, tedy asi 8 %, jinak spočítáno se průměrná rychlost zvýšila za 125 let z 32,5km/hod. na 34,5 km/hod. Pokrok? |
J. Havelka 9.4.2019 7:00Ranní douška Jsem naštvaný občan: KDO to mluví z Hradčan? (Či přesněji: za KOHO?) - Pomůžeš nám, "obloho"? |
P. Hlosta 9.4.2019 7:25Re: Ranní douška Ještě i přes tuhle veršovanku chcete tvrdit, že jste poeta patřící mezi "Pražskou kavárnu"? ;-)) |
J. Havelka 9.4.2019 7:35Re: Ranní douška Havloid ač nesluníčkář. |
J. Anděl 9.4.2019 8:17Re: Ranní douška Jo, naše politická scéna je poeticky rozdělena na sluníčkáře a mráčkaře :-) V tomto směru nemám pocit, že by nám obloha mohla nějak pomoct. Bude tam vždycky jedno nebo druhý. |
J. Fridrich 9.4.2019 6:49Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protiraket S-400 " - Ataturk se musí obracet v hrobě - on Turecko zcivilizoval na skoro sto let právě potlačením islámu a příklonem k civilizované Evropě.. Erdogan ho vrací do středověku a v NATO pod jeho vedením nemá Turecko co dělat. K destruktivní činnosti některých " tak zvaných zelených " - a to ve Světě i u nás se netřeba vyjadřovat jinak, než že jejich heslem je " zpátky na stromy a do jeskyní ".. Kdysi po válce zelení pomohli v rozumném ekologickém programu například v Západním Německu z řeky Rýn, která byla stokou Evropy udělat za miliardy marek čistou řeku.. |
V. Kotas 9.4.2019 7:03Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak Ale ti si snad ani neříkali zelení, hlavně byli ochotní dobrovolně přiložit ruku k dílu a nepředvádět se před tv kamerami při demonstracích. |
T. Kohout 9.4.2019 7:56Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak BTW Ataturk byl v přátelském vztahu s Leninem. |
V. Kotas 9.4.2019 8:02Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak Za jeho doby, si Němci začali zvát Turky na podřadnou práci. To byl islám docela mírumilovnej. |
J. Fridrich 9.4.2019 15:46Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak No a co ? Ataturk Turecko civilizoval a kultivoval.. |
J. Pospíšil 9.4.2019 13:28Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak Byla to zejména EU, která donutila Turecko odstranit z demokratizačních důvodů zvláštní postavení turecké armády, která měla od Ataturka úlohu hájit sekulární charakter turecké společnosti. To se podařilo a Turecko ovládly islamistické politické strany, tedy jedna. |
J. Elias 9.4.2019 6:47Ťok - politika semele i jednoho z nejúspěšňích manažerů, navíc v jeho vlastním oboru. EU - lídr v boji proti změně zemského klimatického cyklu. |
P. Kučera 9.4.2019 6:49Re: Souhlas. |
P. Kučera 9.4.2019 6:44Političtí mesiáši Biopaliva, elektroauta, zákaz dieselů. Nejsou to jediná tři "spásná" řešení, která by nepřežila hlubší věcnou analýzu. Jsou výsledkem aktivit laiků, kterým se podařilo vystrašit veřejnost a politicky s těmito nesmysly zvítězit. A tento model - vystrašit občany a zavést něco, co je horší než původní praxe - se v demokraciích uplatňuje i v mnoha dalších oblastech, nejen v technice. Nejdůležitější je vždy ta první fáze, strašení. Když se řekne, že vinou emisí pevných částic zemře ročně v Evropě 5 (10) milionů lidí, zní to opravdu varovně. Dokonce je to pravda, ale zavádějící. Lepší už je formulace, že tak zemře 5 milionů lidí PŘEDČASNĚ. A celá pravda pak je, že v 90+ letech je to dříve o 3 měsíce, v 70+ o tři týdny a v 50+ o 20 hodin, což platí o těch 5 milionech, v případě 10 milionů musíte vydělit ono zkrácení života koeficientem 2,35. Jenže - tak se holt dělá politika. není to nic proti samotnému principu demokracie, ale o potřebě změnit trochu pravidla pro kandidáty. Dobrý den. |
P. Hofman 9.4.2019 6:52Re: Političtí mesiáši Člověk se posouvá ke kvalitnějšímu životu, včetně trvale udržitelného rozvoje, jedině tím, že přemýšlí, vynalézá a zkouší. Včetně omylů. To je též zodpovědnost vůči budoucím generacím. Kdo ustrne na "jistotě" je předem odsouzen k zaostávání a prohře. A jak říkávala moje babička - kdo nic nedělá, nic nezkazí. |
P. Hlosta 9.4.2019 7:29Re: Političtí mesiáši A můj děda říkával - "Když už nemůžeš pomoct, snaž se nezavazet!" |
S. Tomáš 9.4.2019 6:41Zmatenost? F. Holcman by řekl: umíte dělit lepší než já |