22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Biopaliva navzdory rozumu

Vláda odmítne novelu zákona, která by měla zrušit povinné přimíchávání biopaliv do benzínu a motorové nafty. Novelu navrhují Piráti a podporuje ji čtyřicet opozičních poslanců. Vláda je proti. Jistě v tom hraje zájem Agrofertu spravovaného nezávislým týmem vedeným paní Babišovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 9.4.2019 7:35

Re: elektromobily

Jeden konkrétní zážitek:

https://www.novinky.cz/auto/501131-na-vzdalenou-chatu-elektromobilem-ano-ale.html

J. Anděl 9.4.2019 8:01

Re: elektromobily

Nejspíš či možná nemůže, je však v těžké pozici o tom rozhodovat, když tam má zájem.

P. Dvořák 9.4.2019 7:27

Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

Spalovací motory také zamořují tím, že do ovzduší uniká dihydrooxyd. Lidé ho dokonce požívají.

Je dokázáno, že se jedná o jednu z nejnebezpečnějších látek na světě. 99,99% lidí v době 24 hodin před smrtí požilo dihydrooxyd.

P. Dvořák 9.4.2019 7:28

Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

Také bývá nazýván dihydromonooxyd.

P. Hlosta 9.4.2019 7:34

Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

Myslel jste dihydrogenmonoxyd? ;-)

P. Dvořák 9.4.2019 8:02

Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

No asi ano. Kdo si má ty příšerné názvy pamatovat.

Pro mě je důležité, že podle statistiky je smrtelně jedovatý.

:-))

P. Hlosta 9.4.2019 8:12

Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

Ano! Nejnebezpečnější je ovšem život sám - smrtelně nebezpečný! ;-))

L. Dočekal 9.4.2019 8:29

Re: Utajované nebezpečí, ale už se nenecháme zabíjet!!!

Máte pravdu,každej končí smrtí

A. Trick 9.4.2019 7:06

Vlaky opravdu jezdí rychleji

i když Ťok na to měl minimální vliv. Aston asi jel vlakem naposled před padesáti lety.

P. Hlosta 9.4.2019 7:23

Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji

Parní lokomotiva Mikádo dosahovala údajně rychlosti až 140km/h. Neznamenalo to ale, že tak rychle jezdily vlaky. Železniční tratě by to nevydržely, ačkoliv by i mohly být nově postaveny, což nejsou. To je totiž ten hlavní důvod, proč u nás vlaky nejezdí rychleji. ;-)

P. Kučera 9.4.2019 7:35

Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji

Viděl jsem jízdní řád železnice z r. 1894. Trať 33 km Brno-Mor. Krumlov zvládla tehdy železnice za 1 hod. 2 minuty. Dnes, po 125 letech stejnou trať zvládne vlak za 50 minut. Ano, pokrok se nedá zadržet. 12 minut (19%) za 125 let je úspěch? Ano, ale...

T. Kohout 9.4.2019 7:42

Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji

Kolik času je čistá jízda a kolik stání na kolika zastávkách? Kdyby se jelo bez zastavování, jistě by to ujeli rychleji.

T. Kohout 9.4.2019 8:01

Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji

Donedávna měla rychlostní rekord Slovenská strela. Teprve před pár lety jí trhl nějaký novovlak, ale jen o pár minutek.

P. Kučera 9.4.2019 9:11

Re: Vlaky opravdu jezdí rychleji

Ano, svůj text musím upřesnit. V roce 1894 měla trasa 33 km Brno-hl.n. Mor. Krumlov celkem 9 zastávek, dnes už jen 6 - nestaví se v Novém Lískovci, Troubsku, ani v Budkovicích. Když od časové úspory 12 minut odečteme zdržení v uvedených 3 zastávkách (včetně zpomalování a rozjezdu), tak se časová úspora za 125 let scvrkne na nějakých 5 minut, tedy asi 8 %, jinak spočítáno se průměrná rychlost zvýšila za 125 let z 32,5km/hod. na 34,5 km/hod. Pokrok?

J. Havelka 9.4.2019 7:00

Ranní douška

Jsem naštvaný občan:

KDO to mluví z Hradčan?

(Či přesněji: za KOHO?)

- Pomůžeš nám, "obloho"?

P. Hlosta 9.4.2019 7:25

Re: Ranní douška

Ještě i přes tuhle veršovanku chcete tvrdit, že jste poeta patřící mezi "Pražskou kavárnu"? ;-))

J. Havelka 9.4.2019 7:35

Re: Ranní douška

Havloid ač nesluníčkář.

J. Anděl 9.4.2019 8:17

Re: Ranní douška

Jo, naše politická scéna je poeticky rozdělena na sluníčkáře a mráčkaře :-)

V tomto směru nemám pocit, že by nám obloha mohla nějak pomoct. Bude tam vždycky jedno nebo druhý.

J. Fridrich 9.4.2019 6:49

Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protiraket S-400 " - Ataturk se musí obracet v hrobě - on Turecko zcivilizoval na skoro sto let právě potlačením islámu a příklonem k civilizované Evropě.. Erdogan ho vrací do středověku a v NATO pod jeho vedením nemá Turecko co dělat.

K destruktivní činnosti některých " tak zvaných zelených " - a to ve Světě i u nás se netřeba vyjadřovat jinak, než že jejich heslem je " zpátky na stromy a do jeskyní ".. Kdysi po válce zelení pomohli v rozumném ekologickém programu například v Západním Německu z řeky Rýn, která byla stokou Evropy udělat za miliardy marek čistou řeku..

V. Kotas 9.4.2019 7:03

Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

Ale ti si snad ani neříkali zelení, hlavně byli ochotní dobrovolně přiložit ruku k dílu a nepředvádět se před tv kamerami při demonstracích.

T. Kohout 9.4.2019 7:56

Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

BTW Ataturk byl v přátelském vztahu s Leninem.

V. Kotas 9.4.2019 8:02

Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

Za jeho doby, si Němci začali zvát Turky na podřadnou práci. To byl islám docela mírumilovnej.

J. Fridrich 9.4.2019 15:46

Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

No a co ? Ataturk Turecko civilizoval a kultivoval..

J. Pospíšil 9.4.2019 13:28

Re: Zprávy ze světa - " Erdogan se nechce vzdát ruských protirak

Byla to zejména EU, která donutila Turecko odstranit z demokratizačních důvodů zvláštní postavení turecké armády, která měla od Ataturka úlohu hájit sekulární charakter turecké společnosti.

To se podařilo a Turecko ovládly islamistické politické strany, tedy jedna.

J. Elias 9.4.2019 6:47

Ťok - politika semele i jednoho z nejúspěšňích manažerů, navíc v jeho vlastním oboru.

EU - lídr v boji proti změně zemského klimatického cyklu.

P. Kučera 9.4.2019 6:49

Re:

Souhlas.

P. Kučera 9.4.2019 6:44

Političtí mesiáši

Biopaliva, elektroauta, zákaz dieselů. Nejsou to jediná tři "spásná" řešení, která by nepřežila hlubší věcnou analýzu. Jsou výsledkem aktivit laiků, kterým se podařilo vystrašit veřejnost a politicky s těmito nesmysly zvítězit. A tento model - vystrašit občany a zavést něco, co je horší než původní praxe - se v demokraciích uplatňuje i v mnoha dalších oblastech, nejen v technice. Nejdůležitější je vždy ta první fáze, strašení. Když se řekne, že vinou emisí pevných částic zemře ročně v Evropě 5 (10) milionů lidí, zní to opravdu varovně. Dokonce je to pravda, ale zavádějící. Lepší už je formulace, že tak zemře 5 milionů lidí PŘEDČASNĚ. A celá pravda pak je, že v 90+ letech je to dříve o 3 měsíce, v 70+ o tři týdny a v 50+ o 20 hodin, což platí o těch 5 milionech, v případě 10 milionů musíte vydělit ono zkrácení života koeficientem 2,35.

Jenže - tak se holt dělá politika. není to nic proti samotnému principu demokracie, ale o potřebě změnit trochu pravidla pro kandidáty.

Dobrý den.

P. Hofman 9.4.2019 6:52

Re: Političtí mesiáši

Člověk se posouvá ke kvalitnějšímu životu, včetně trvale udržitelného rozvoje, jedině tím, že přemýšlí, vynalézá a zkouší. Včetně omylů. To je též zodpovědnost vůči budoucím generacím.

Kdo ustrne na "jistotě" je předem odsouzen k zaostávání a prohře. A jak říkávala moje babička - kdo nic nedělá, nic nezkazí.

P. Hlosta 9.4.2019 7:29

Re: Političtí mesiáši

A můj děda říkával - "Když už nemůžeš pomoct, snaž se nezavazet!"

S. Tomáš 9.4.2019 6:41

Zmatenost?

F. Holcman by řekl: umíte dělit lepší než já