8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Babiš bude prosit Zemana

Viceprezident Jiří Ovčáček sdělil občanstvu, že pan prezident přijme ve čtvrtek předsedu vlády Andreje Babiše na jeho žádost. Ve viceprezidentově sdělení nebylo určeno, zda bude Babišovi dovoleno přijet autem, nebo zda se má dostavit pěšky anebo dokonce se přišourat po kolenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Meišner 9.7.2019 7:43

přímou volbu

prezidenta odhlasovala tehdy i ODS, a to drtivou většinou svých poslanců. takže cože? to budeme neustále měnit způsob volby , podle toho, jestli se nám dotyčná osoba zamlouvá či ne? zajímavé. myslím že po tomto úžasném návrhu bude ODS volit opět o něco méně lidí-na to vemte klidně jed.

M. Varadinková 9.7.2019 7:25

Je dobře

že máme prezidenta(zatím druhého nejlepšího po Klausovi), který se nepodbízí médiím a umí si stát za svým názorem, i když mu za to spílají. Sice s ním ne vždy souhlasím, ale v tomto případě ano: je chyba odvolávat ministra za to, že odhalil a potrestal korupční jednání svých podřízených.

Je dobře, že máme premiéra (zatím druhého nejlepšího po Klausovi), který jedná uvážlivě a pragmaticky. I když jsem ho nevolila, jsem zatím celkem spokojena s tím, jak odolává tlakům z EU a hájí české zájmy.

Je dobře, že se premiér nenechává vehnat do války s prezidentem, i když všichni nenávistníci ho do toho usilovně tlačí a takovou válku si přejí.

J. Richtter 9.7.2019 7:28

Re: Je dobře

Je velké štěstí, že už se nemůžete množit.

P. Schuster 9.7.2019 7:46

Re: Je dobře

Proč? Paní Varadinková Má pravdu.

M. Němec 9.7.2019 7:59

Re: Je dobře

Ta má leda tak Pradu.

Od Vietnamců.

M. Prokop 9.7.2019 8:44

Re: Je dobře

Spíš dost extrémní názor, než pravdu.

P. Kučera 9.7.2019 7:34

Re: Je dobře

Paní V. je ráda, že máme prezidenta, "který se nepodbízí" - prý médiím, ale všichni vidíme, že ani ústavě, na kterou přísahal. A větičky jako "sice s ním ne vždy souhlasím", nebo "i když jsem ho nevolila" jsou už takřka obligátní u všech skalních příznivců. (A koho tedy volili, a s kým tedy vždy souhlasí?)

M. Němec 9.7.2019 7:38

Re: Je dobře

Trestně stíhaná Varadinková čajzla u nás v konzumu máslo, pribináčky a ocet, aby se dostala do arestu na jednu celu s Andrejem nebo s Rathem.

M. Němec 9.7.2019 7:41

Re: Je dobře

U nás v konzumu jí říkáme kuna.

A já si vždycky do tej kuny přidám to d.

M. Němcová 9.7.2019 7:46

Re: Je dobře

další znalec ústavního práva,,, už byste mohli pomalu založit nějakou stranu a jít do voleb ,

J. Havelka 9.7.2019 7:46

Re: Je dobře

Tohle plemeno nestojí za koment.

M. Mařák 9.7.2019 7:25

Trestně stíhaný premiér Babiš

si nemůže příliš vyskakovat, no a tak mu nezbývá nic jiného, než se uctivě přišourat s prosíkem s kšiltovkou v prstech nejistotou zpocených.

P. Hofman 9.7.2019 7:31

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

To je samozřejmě nesmysl.

Kdyby Babiš chtěl, tak za pomocí Parlamentu (a ten by většinově ochoten byl) Zemana z funkce sesadí. Oběma však spolupráce evidentně vyhovuje a tak by museli být blbí, kdyby ji narušili.

Že se nám to mnohým nelíbí, je věc jiná. Principiálně je však dobrá spolupráce premiéra s presidentem věc dobrá.

M. Mařák 9.7.2019 7:34

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

Babiš není trestně stíhaný a tak může třeba jako Paroubek Klausovi pohrozit finančními restrikcemi?

P. Hofman 9.7.2019 7:38

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

Proč by Babiš něčím hrozil dnes už politicky bezvýznamnému Klausovi? To nedává logiku.

M. Mařák 9.7.2019 7:56

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

Paroubek coby předseda vlády pohrozil tehdejšímu prezidentovi Klausovi, to si trestně stíhaný Babiš nemůže dovolit a tak musí být poslušný a uctivý.

M. Němcová 9.7.2019 7:47

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

ne, parlament by většinově ochoten nebyl. to je dobře.

P. Hofman 9.7.2019 7:49

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

To se samozřejmě vyloučit nedá.

Zatím to ale vypadá, že kromě komoušů a SPD by pro byli všichni.

M. Němcová 9.7.2019 8:03

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

i ANO?

V. Braun 9.7.2019 8:08

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

Samozřejmě, že i ANO, pokud by se pro to Babiš rozhodl. proč tak nečiní je jiná otázka a jeho trestní stíhání a střet zájmů v tom může hrát roli.

A. Pakosta 9.7.2019 9:36

Re: Trestně stíhaný premiér Babiš

Podle článku Ústavy číslo 63 může prezident nařídit, aby se trestní řízení (proti Babišovi či komukoli jinému) nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo.

To rozhodně Babišovi stojí za tu trošku podlézání, a naopak Zeman si díky tomu může Babiše kdykoliv povařit a vychutnat. Pikantní na tom je ten fakt, že toto rozhodnutí prezidenta podle Ústavy podléhá kontrasignaci předsedy vlády. Myslíte, že by Babiš váhal připojit k tomu svůj vlastní podpis?

P. Kučera 9.7.2019 7:22

Případ Zlatuška (atd.)

Vím o něm dlouho předlouho. Matka skvělá učitelka češtiny, synáček bystrý, IQ vysoko nad hranicí geniality (prý nad 170), absolutorium vysoké školy podle individuálního plánu ve věku, kdy průměrní mají teprve po maturitě. Po Listopadu akademická kariéra, zakončená funkcí rektora druhé největší univerzity ve státě, ověnčená výstavbou velkorysého kampusu. Účastník protestů proti autoritářským snahám dvojice Klaus-Zeman.

Zlom nastal s pro mne jen těžko uvěřitelným krokem - kandidaturou do parlamentu za ANO. Nejsem odborník na školství, snad opravdu něco pozitivního vykonal, kdo to ví, ať to napíše. Kroutil jsem hlavou ale vždy, když v Lidovkách prezentoval svoje probabišovské ódy. Letos na jaře však vyšel v Respektu dlouhý rozhovor, kde se svým bibišismem rázně účtuje, kritizuje v něm vše od a do zet. Člověka napadá otázka, jak to že to nevěděl tak inteligentní člověk předem? Prý chtěl řešit problémy školství. Hlavní problém pana Z. je ale v závěru: byl v posledních volbách zařazen na nevolitelné místo a, představte si, nebyl zvolen. Kdyby toho nebylo, byl by zřejmě dál pevným babišovcem.

Není to výjimka, takto mluví už několik bývalých politiků z ANO. V tomto sdružení se angažuje řada dalších chytrých lidí (Havlíček (nestraník za ANO), Charanzová...) Mluví kompetentně, ale jen do okamžiku, kdy přijde řeč na Babiše - okamžitě oslepnou a ohluchnou, proti Babišovi ani slůvko, naopak.

Zřejmě jen dočasně, než odejdou z politiky. Připomíná to řeči některých komunistů za režimu, kteří chtěli tu stranu změnit - ale tomu lze uvěřit, protože jiná alternativa moc schůdná nebyla. Jenže dnes ty alternativy jsou. Tito lidé nebudou mít nikdy moji důvěru.

Dobrý den.

M. Němec 9.7.2019 7:27

Re: Případ Zlatuška (atd.)

Dobrý den.

Až vypadne z ANO estébák, tak je možná budu volit.

J. Richtter 9.7.2019 7:30

Re: Případ Zlatuška (atd.)

Až z ANO vypadne estébák, tak se ta sekta rozpadne a její voliči se zase vrátí ke svým komoušům a oranžovým lenochům.

M. Němec 9.7.2019 7:34

Re: Případ Zlatuška (atd.)

Převezme to Patrik Nejčr.

A Faltýnek musí taky doprdele. To je moje podmínka. Už sem to Andrejovi říkal. Jinak mu nezahrám Waka Jawaka.

I. Mertl 9.7.2019 7:37

Re: Případ Zlatuška (atd.)

Moc přitahuje slabochy a lidí zlé. Bylo tomu tak vždy, tito lidé neschopní normální kariéry, v moci vidí příležitost na ní se podílet, přiživit se na ní nebo ji zneužívat. Za totality je to často jediná cesta, jak se tito "obyčejní" lidé uplatní. To platí i u rodící se totality. No, a když to nevyjde, tak se prostě stanou nepřáteli té moci. Růst a pravděpodobné přerušení Babišovy moci charakter těchto podivných osobností odhaluje.

M. Němcová 9.7.2019 7:49

Re: Případ Zlatuška (atd.)

nakonec, byli jsme toho svědky po listopadu 1989

M. Němcová 9.7.2019 7:48

Re: Případ Zlatuška (atd.)

zvláštní,, moji důvěru tihle loidé neměli nikdy

P. Hofman 9.7.2019 7:11

Aston dnes za 1 i za 5

Z hlediska publika, které si tady vytvořil, je to téměř jednička s hvězdičkou. Tento blábol se bude líbit.

Z pohledu někoho, kdo politice rozumí, jako novinář, za podtržených pět. Zdá se že neví, která bije.

P. Kučera 9.7.2019 7:29

Re: Aston dnes za 1 i za 5

Vývoj popisovaný dnes Astonem může být reálný jen v jedné dílčí etapě vývoje, celkově to ale optimistické vůbec není.