22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Americké otazníky a vykřičníky

Zahraniční agenda se nám vtírá sem, do prostoru obvykle vyhrazeného pro domácí události. Ale nelze jinak. Tak především, vyšetřovatel Robert Mueller po dvaadvaceti měsících vyšetřování dospěl k závěru že Donald Trump nekoordinoval ruské vměšování do amerických voleb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 26.3.2019 11:43

Re: Poslední odstavec by si měli vytesat do paměti

Rusofob? Já se jich nebojím, ale serou mě jejich politici. A to tak, že značně.

M. Prokop 26.3.2019 11:44

Re: Poslední odstavec by si měli vytesat do paměti

Jo.

O. Uživatel 26.3.2019 11:22

Uživatel požádal o vymazání
J. Havelka 26.3.2019 11:25

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Tomuhle se zatím všichni vyhýbají, marně jsem pátral po řešení všude možně.

J. Schořík 26.3.2019 11:26

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Ano. Ale je to jedno. Když se neshodnou (a jistě to bude debata na delěíé čas), prostě danou akci udělají státy které se shodnou mimo hlavičku NATO..

O. Uživatel 26.3.2019 11:27

Uživatel požádal o vymazání
J. Schořík 26.3.2019 11:28

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Ona ta představa že případně přehlasovaná země (pokud by bylo třeba většinové hlasování) někam pošle své vojáky, nebo poskytne své základny je docela zábavná.

O. Uživatel 26.3.2019 11:30

Uživatel požádal o vymazání
J. Ráž 26.3.2019 12:07

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Asi tak a to zvláště s přihlédnutím na znění Čl.1. "Washingtonské smlouvy: "Smluvní strany se zavazují, jak je uvedeno v Chartě OSN, urovnávat veškeré mezinárodní spory, v nichž mohou být účastny, mírovými prostředky tak, aby nebyl ohrožen mezinárodní mír, bezpečnost a spravedlnost, a zdržet se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo použití síly jakýmkoli způsobem neslučitelným s cíli OSN"

Nějak se zapomíná, že podle alianční smlouvy je možno využít kolektivní vojenské síly NATO jen a pouze v případě, že dojde k vojenskému napadení (ozbrojenému útoku) území kterékoli smluvní strany v Evropě nebo Severní Americe,nebo ve Středozemním moři nebo na území Turecka nebo na ostrovy pod jurisdikcí kterékoli smluvní strany v severoatlantickém prostoru severně od obratníku Raka.

Už to, že "Aliance" zřídila síly rychlé reakce NATO a působnost NATO se rozšířila daleko za hranice euro-atlantické oblasti, porušila zásady, na kterých byla založena.

J. Schořík 26.3.2019 12:16

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Nějak zapomínáte že je NATO prostě obyčejná mezinárodní smlouva a když se členské státy dohodnou, tak mohou naprosto cokoliv. Zásady se týkají jen členů klubu a jestli budou aplikovány je opět na nich, to není zákon ani nějaká charta OSN.

To, že Rusáci mají potřebu neustále upozorňovat na podobné blbosti a k tomu ještě mají pocit své chytrosti je pak příznačné..

M. Prokop 26.3.2019 11:32

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Asi jo, ale jiná řešení by měla také svá úskalí. Tohle je prostě z doby, kdy byl hlavní nepřítel jasný a zřetelný.

O. Uživatel 26.3.2019 11:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 26.3.2019 11:44

Re: Konsensuální rozhodování v NATO

Asi tak. Ono totiž stejně nic jiného, natož lepšího, není k mání.

Když občas někdo kecá o výhodách neutrality, tak si vzpomenu na předválečné Finsko, Holandsko, Belgii, Dánsko, Norsko ...

O. Uživatel 26.3.2019 12:02

Uživatel požádal o vymazání
R. Neveselý 26.3.2019 11:08

Jak je to možné?

V jedněch zprávach hlásí, že letos v březnu je poslední změna času, v dalších to bude prý až v roce 2021. Z těch EU-posranců bych blil.

R. John 26.3.2019 11:16

A s kterejma si ve spojení?

... jestli ty nebudeš ten EU kolaborant a tady děláš jen mlhu... jen počkej... až bude dokonán ten slavnej Czechxit, tak půjdeš před Národní soud.. v tom tu máme praxi a dostaneš pálku za to, že sis řídil budík podle směrnic EU... pěkná velezrada národních zájmů... :-)

O. Uživatel 26.3.2019 11:17

Uživatel požádal o vymazání
R. Neveselý 26.3.2019 11:24

Re: Jak je to možné?

Ano, vrhám už nyní. Co vyřeší odložení? Nic. Snad jen u smrti bych to bral pozitivně...:-)

O. Uživatel 26.3.2019 11:25

Uživatel požádal o vymazání
R. Neveselý 26.3.2019 11:27

Re: Jak je to možné?

Rakušané dali podnět, EU-posranci schválili. Kde mám chybu?

:-)

O. Uživatel 26.3.2019 11:29

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 26.3.2019 11:34

Re: Jak je to možné?

Celá ta debata JE z dílny EU. A v tomhle případě se domnívám, že to dokonce i je téma pro EU (pokud tedy do toho vůbec má někdo šťourat).

I. Semrád 26.3.2019 11:19

Re: Jak je to možné?

Popravdě milsi, sám v tom nemám jasno ;-)

Ideální by bylo aspoň v zimě prodloužit den o jednu hodinu (určenou hlavně k spánku) a zavést celoroční letní čas. Ale nevím, nevím, to půjde ztěžka.

R. Neveselý 26.3.2019 11:21

Re: Jak je to možné?

Já bych to nechal tak, jak to bylo dřív. Hejbání časem je strašná kraávovina.

O. Uživatel 26.3.2019 11:22

Uživatel požádal o vymazání
R. Neveselý 26.3.2019 11:26

Re: Jak je to možné?

Dřív bylo také 19., 18., 17., ..... století. Tak to bylo myšleno.

R. Neveselý 26.3.2019 11:29

Re: Jak je to možné?

A také 1978, 1977, 1976, ... ups!

O. Uživatel 26.3.2019 11:31

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 26.3.2019 11:36

Re: Jak je to možné?

Osobně bych byl v Česku pro "letní" celoročně.

R. John 26.3.2019 11:48

Mě hejbání nevadí... naopak...

... a když na to přijde, tak ani s ručičkama na hodinkách... :-)