20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

A já něco řeknu...

A je to tady, urážka veličenstva, poručíte si liguére a už se to z vás posype. Čtyřiašedesát poslanců napříč parlamentními stranami navrhuje, aby urážky prezidenta republiky byly trestné. Ono to tu bylo. Že je hlava státu vůl, to neřekl jen Anton Špelec, ostrostřelec. To také Vladimír Škutina svého času dostal deset měsíců za výrok, že je prezident Antonín Novotný vůl. Napsal o tom knihu Prezidentův vězeň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 16.11.2016 13:31

Znovuobnovení urážky majestátu plně zapadá

do probíhající pelikanisace práva.

http://www.literarky.cz/blogy/milan-daniel/23209-pomocna-stra-a-ministerstvo-vnitra

Nejprve zavřeli slečnu Dupovou za jakési malé plakáty, pak pár maminek za organizování akce pro děti, pak jakéhosi horkokrevného mládence za spálení vlajky EU, pak novelizovali trestní zákon tak, aby bylo možno za "schvalování terorismu" uložit 12 let no a trestný čin urážky majestátu je jen dalším krokem na této cestě, která má místo středové čáry výrok ministra spravedlnosti o tom, že právní předpisy jsou jen pro odborníky.

P. Lepew 16.11.2016 13:42

Re: Znovuobnovení urážky majestátu plně zapadá

Ale v tomhle je proti, protože to není jeho návrh a nechrání menšinu, ale jen jednoho panáka.

A. Alda 16.11.2016 14:29

Ale blbost.

http://www.rozhlas.cz/dvojka/kupredudominulosti/_zprava/v-nejzkazenejsim-svete-nejvice-zakonu--1663293

Pelikán je pro každé zvěrstvo. Co říká novinářům, to je bezpředmětné.

I. Pujman 16.11.2016 13:29

prezident je míň jak policie a úředník

aspoň to podle našeho práva tak vypadá. V Česku bude muset taky přijít nějaký Trump, aby se konečně nazývaky věci svými pravými jmény......

O. Dvořák 16.11.2016 13:18

Správně to je

"Mě se chce něco říct!"

S. Donát 16.11.2016 13:19

Re: Správně to je

Mně?

A. Trick 16.11.2016 13:15

My o hanobení

a hanobení za humny.

http://1url.cz/8tqtx

P. Lepew 16.11.2016 13:20

Re: My o hanobení

Ach jo. Ode zdi ke zdi.

Bych jim napálil krádež a poškozování cizí věci (pokud je ta střecha vážně ňák poškozená - znalečák) a šmitec..

M. Prokop 16.11.2016 13:33

Re: My o hanobení

Jo, to je v pořádku a to stačí.

K. Vyšata 16.11.2016 13:04

Nač to čílení, dámy a pánové.

Poslanci jen přenášejí vůli svých voličů do zákonů. Jestli zákon projde nebo ne je naše odpovědnost a následky si poneseme všichni stejným dílem. A při příštích volbách dáme hlas těm, kteří jednali podle podle našich přání a buď je zvolíme znovu, nebo ne. Chce to klid.

M. Prokop 16.11.2016 12:42

Pro pana Lepewa

jeden z mnoha důvodů, proč jsem k soudům poněkud nedůvěřivý: https://www.novinky.cz/domaci/420835-slepy-jizdenku-nepotrebuje-prazske-soudy-to-ale-nedokazaly-pochopit-a-tak-skoncil-v-exekuci.html

M. Prokop 16.11.2016 12:51

Re: Pro pana Lepewa

Tak koukám, že nejsem se vrátil domu, byl už někdo rychlejší. Ovšem, jako ilustrace je to nádherné a našly by se i další.

P. Lepew 16.11.2016 12:52

Re: Pro pana Lepewa

Chybka se vloudí v každém lidském výtvoru. V tomhle případě je vysvětlení ještě mnohem jednodušší. U pokut Doprvního podniku se řízení spíš předstírá, než vede. Prostě to odklepají. Prakticky to ani jinak nejde. Chybovost je tím daná..

J. Vobr 16.11.2016 12:57

A TADY JE ZA TO ODKLEPNUTÍ KLEPL ÚS !!!

https://www.novinky.cz/domaci/420821-mate-soudit-ne-si-hrat-na-ucetni-vzkazal-soudcum-ustavni-soud.html

__________________________________________________

Ale to jistě udělali v tom Holomócu schválně, aby si ústavní soudci nezkrátili žíly, coooo ???

P. Lepew 16.11.2016 13:03

Re: A TADY JE ZA TO ODKLEPNUTÍ KLEPL ÚS !!!

Chmm. Asi si Krajský soud myslel, že když krátí podmínku a prodlouží trest zákazu řízení, tak je to pro pachatele výhodnější. Těžko soudit. ÚS si myslí něco jiného. článek cudně mlčí o rozhodnutí NS, které pravděpodobně předcházelo. Jasně to vidí jenom novináři..

M. Prokop 16.11.2016 13:34

Re: Pro pana Lepewa

A to snad má být omluva? To je ještě horší!

P. Lepew 16.11.2016 13:41

Re: Pro pana Lepewa

To je konstatování faktu. Žaloby dopravních podniků jsou formuláře a jsou jich podávány tisíce ročně na jednotlivých soudech(celkem desetitisíce). Jednoduše u nich soudy to řízení zjednodušují jak se jen dá, protože jinak by nebyla kapacita to vyřešit. Tu nálož si neumíte představit. Podobné to je u také např, u velkých balíků malých pohledávek (třeba telekomunikace)-

Osobně si myslím a dokonce jsem to i navrhoval, že by spory do 10000 Kč, pokud jsou o peněžité plnění, neměly řešit soudně. Přesně podle staré římské zásady, že soud bllbosti neřeší..

A. Alda 16.11.2016 13:35

Promiňte, ale Vaše tvrzení je extrémně odporné.

"Předstírání řízení" je trestným činem maření výkonu úředního činitele z nedbalosti.

P. Lepew 16.11.2016 13:45

Re: Promiňte, ale Vaše tvrzení je extrémně odporné.

Ale houby. Tím "předstírání" jsem se snažil opsat maximální zjednodušení toho procesu a dokazování. V článku taky není jak se bránil a kdy. Něco mi říká, že tam bude také podstatná část toho příběhu.

M. Prokop 16.11.2016 13:36

Re: Pro pana Lepewa

Jo, řekněme že u obvodního soudu, ale co ten městský?

P. Lepew 16.11.2016 13:43

Re: Pro pana Lepewa

Ten nejspíš potvrdil prvostupňové rozhodnutí bez nějakého velkého zkoumání. Máte pravdu, že tam to opravit mohli a měli.

O. Uživatel 16.11.2016 12:35

Uživatel požádal o vymazání
J. Vobr 16.11.2016 12:40

Re: Zákon 17. listopadu

Aleši, jsem z tebe very optimistic !!!

_________________________________________

:-)))

O. Uživatel 16.11.2016 13:09

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 16.11.2016 12:46

Re: Zákon 17. listopadu

Že Vy jste se inspiroval 28. říjnem, Dnem znárodnění?

O. Uživatel 16.11.2016 13:09

Uživatel požádal o vymazání
P. Lepew 16.11.2016 12:48

Re: Zákon 17. listopadu

Ale trest by měl fyzický - prostě počet ran obuškem. Když 17. listopad, tak se vším všudy.

J. Kombercová 16.11.2016 12:52

Re: Zákon 17. listopadu

Pardon, dřív jsem psala,než jsem četla komentáře... ale shoda,že.

J. Vobr 16.11.2016 12:53

Re: Zákon 17. listopadu

A vykonavatel Ondráček z pohotovostního pluku SNB !!!

RETRO JE RETRO !!!

P. Lepew 16.11.2016 12:57

Re: Zákon 17. listopadu

Ten už je moc drahej. Chce to mladý levný kluky bez praxe,,