6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Andrea 2.3.2009 9:16

Střížkov

dobrý den,vím,že od teoretika je těžké ba i nemožné zachovat nestrannost,zůstat tzv.nad věcí.

Do odborné recenze  ale podle mě nepatří věty typu-"můj známý mi povídal..."Je to jak z Blesku./Zajímalo by mě,co ten známý dokázal, ve srovnání s Calatravou:-) /Výhrady může mít každý,názor taky ,ale co chybí české veřejnosti ,je tolerance a velkorysost.Navíc mírně dehonestující věta o dámské části publika zavání nějakým genderovým nebo nedejbože i jiným/???/problémem s 50%populace ... 

Uvítala bych diskuzi typu-líbí ,nelíbí/ačkoliv víme že líbivost je až druhotnou věcí/,vše zhodnotí dějiny,zkusme si nezávidět a nenavážet se do druhých.Lepší ,když se postaví výrazná stavba,  to by mělo potěšit.Štvát by nás měla například ta nevrácená miliarda KB od Moravia Energo.

Tomáš Marek 6.12.2008 9:00

2.2. II. stupeň ? (dermální) ? tvoří se puchýře vyplněné plazmou, které silně bolí. Je to nejbolestivější stupeň, protože dochází k poškození podkoží. Hojí se několik týdnů.

st 1.11.2008 21:37

Re: Stanice metra Střížkov

A ne jen, zdůrazňuji ti  projektanti co nemají dost vlivných známých, ale i politici nepoužívají veřejnou dopravu, neboť by to bylo pod jejich úroveň.

st 1.11.2008 21:32

Re: Stanice metra Střížkov

Jsou ukázkou arogance moci!  Pouze "v jiné barvě" ukazují nadutost moci a pokleslého chování jako ty některé nabubřelé stanice metra v Moskvě či v bývalém Leningradu a pod.

st 1.11.2008 21:25

Re: Co mě znepokojuje

Ale asi nemají dost dobře postavených příznivců - výsledky výběrových řízení u nás lze snadno měnit!

st 1.11.2008 21:22

Re: Podle mého názoru

Ale vždy jsem byl přesvědčený, že architektura stavby není jen pro současný efekt, ale měla by uvažovat i o vzhled v budoucnu. 

Glosátor 12.10.2008 10:59

Podle mého názoru

Podle mého názoru je připomínka, že se stanice Střížkov mezi prosecké paneláky "nehodí" irelevantní. Géryho dům na Rašínově nábřeží se (aniž bych chtěl ty dvě stavby srovnávat)  také mezi eklektickou zástavbu v okolí "nehodí", ale celý prostor rozhodně ozvláštňuje. Pro Prahu je typická slohová rozmanitost. Hodila se se snad ve své době barokní zástavba vedle gotiky nebo funkcionalismus vedle secese ? Praha je takových paradoxů plná a i v tom spočívá její zajímavost. Spíše mě vadí, že Patrikova architektura běžné provozní problémy, jako je např. údržba velkých skleněných ploch a pod. Jeen několik let staré tramvajové zastávky na Barrandově jsou toho svědectvím. Už teď jsou zašlé a zvolna chátrají. Což sice není problém architektury jako takové, ale i tyto "přízemnosti" by měl tvůrce respektovat a konečnou podobu díla jim přizpůsobit, aniž by ustoupil od své ideje. Což je ovšem obtížné.

č.m. 10.10.2008 21:16

Re: ...Jen chvíli počkejte!...

NO NAZDAR !!

Pavel 8.10.2008 16:05

Co mě znepokojuje

Znepokojuje mě, že neproběhla žádná architektonická soutěž, že se to prostě přikleplo Kotasovi, za chvíli budeme mít v Praze "překotasováno": Rajská zahrada, Barrandov, Střížkov, Nové spojení... Josu snad i jiní architekti.

novzuz 8.10.2008 14:12

Re: ...No,...

Je možno se někde podívat na most na Výtoni ? Děkuji ZN

Tomáš Růžička 8.10.2008 11:08

střížkov a paneláky

Není to špatné, jenom bych se ohradil k banalitě kilometrových paneláků na Střížkově, ty jsou podle mě úžasné.

Pavel 8.10.2008 9:41

Re: Výhrady

aspoň šetříte na elektrice, která je tak drahá. Co jiní by za to dali ...

Lukas B. 8.10.2008 7:53

Re: jsou někde dostupné

mýlíte se. statika je to furt stejná potud, že je to furt spojitý nosník a vypadá to zvenčí přibližně stejně. nejlépe to jde demonstrovat na růžici pilíře, kde se z trubkového táhla stala postupně hustě vyarmovaná zeď.

Pavlíček 8.10.2008 0:16

Re: Stanice metra Střížkov

Zvenku se mi  stanice příliš nelíbí, ale budiž , ALE zkuste přijet autobusem z Kobylis a podchodem přejít na druhou stranu ulice na jiný autobus:   ono to NEJDE, Nutno přejít  přez stanici metra a tudíž použít lístek !! na  chůzi  asi 10 metrů stanicí na eskalátor.  Na konečné v Letňanech budou zase cestující čekající v zimě  na autobus dokonalé   vymrazování v otevřeném prostoru letiště !! Prostě   NEDOMYŠLENO, nebo řečeno jinak: projektant,  schvalovatel  (a další )  jezdí auty a nepoužívají veřejnou dopravu !!!

Jenda 8.10.2008 0:09

Re: ...Letňany pochopitelně zmrhané peníze představují...

Postavit metro primo doprostred stare casti sidliste v jehoz nove casti zije ctyrikrat tolik lidi ...

Ono jaksi to sidliste velmi pravdepodobne nezustane jenom takovehle.

Jenda 8.10.2008 0:04

Re: ...Jo...dělal...

Bych je do ni posadil a povozil po Praze. Vsechny najednou. Umelce. Z vnejsku to vypada jak kdyby tomu urizli zacatek a priflikovali sikmo uriznutej zacatek od jiny, misto v tom neni, prvni dvere az kdesi, sedi se ve vetsine bokem a sedadla pro 1.5 cloveka jsou taky na ... dve veci.

Jenda 7.10.2008 23:52

Re: Re: Kolik to stoji

Spis to vypada, ze jim zatyka do betonu a vyplavuje ho to. A z toho budou ty krapniky. Zas ty holuby tak neprecenujte.

Pája 45 7.10.2008 23:14

Re: MLOK 1

Jóóó, "mloku"  koho jste si zvolili, toho v Praze máte, dobře vám tak!

Karel 7.10.2008 22:04

Re: ...Jo...splet sem se...sorry...

To nic.

Karel 7.10.2008 22:02

Re: Re: ...Klíííd!...

Jednou jsem použil, neznalý němčiny, slovo štekršlauch, a dotyčná Němka správně pochopila, že jde o prodlužovačku:-)

Haui1 7.10.2008 21:33

Re: Re: ...Klíííd!...

Šlauch je hadice ;-D

ivan 7.10.2008 19:07

Re: Výhrady

Tak ty světla zastřelte. Architekta posaďte na noc před zapnuté halogeny Vašeho auta. Vážně stěžujte si na hygienické sanici a stavebním úřadě. .

honzak 7.10.2008 18:59

Re: jsou někde dostupné

děkuji za odkaz! Prohlédl jsem si ty "varianty". Přeloženo do hovorové češtiny, statika je furt stejná, řeší se plůtek a tvar podpět trakčního vedení.

Díky Bohu, že technické parametry mají navrch nad "světově proslulými architekty".

šakal 7.10.2008 17:53

...Jo...splet sem se...sorry...

...:-/

kerim 7.10.2008 17:50

Re: ...Klíííd!...

Ano, statika ve stavebnictví, na této úrovni, je prostě krása. Že se to někomu nelíbí, je věcí vkusu. Kdo má alespoň jistou tuchu o tom, co je kde "na tlak nebo na tah" , umí si představit, jak se na tom statici vyřádili, jak se hádali s architektem, jak hledali kompromisy... Je to velmi pěkná konstrukce, a jsem přesvědčen o tom, že je relativně k výsledku nejlevnější možná. Je to, alespoň zvenku, velice povedené.

šakal 7.10.2008 17:45

...Letňany pochopitelně zmrhané peníze představují...

...Je to dokonalá ukázka, jak to vypadá, když se nedělá město ku prospěchu obyvatel nýbrž lobbistů. Ostaně, starostu Letňan kvůli tomu všichni informovanější lidé z oboru podezírají z korupce. Postavit stanici metra na samotný okraj sídliště, aby vesměs všichni jeho obyvatelé, kteří tu stanici potřebují dvakrát denně, museli na metro, které mohli mít dostupné po pár krocích, teprve DOJÍŽDĚT (!) je sprostota prvního řádu. Hlavně že to ale budou mít blízko lidi, co pojedou jednou za dva roky na výstaviště ;-P  ;-€ 

mol 7.10.2008 16:50

Re: Re: ...Jo...dělal...

nevěřte šakalu, lže

mol 7.10.2008 16:50

Re: ...Jo...dělal...

blbost, Kotas delal 15T, ta se teprve do vyroby pripravuje, Porsche je 14T, tu navrhovala Porsche Design Group

Karel 7.10.2008 16:43

pro Yaroukh

Podle mého je to postaveno podle oprášeného projektu z nějakých sedmdesátých-osmdesátých let. V té době byla bohužel takováhle moderní mladá komunistická estetika běžná.

Karel 7.10.2008 16:40

Re: ...Jo...dělal...

Ajta. Tak v tom případě mi ta velryba na Proseku připadá ještě jako velmi zdařilá a funkční.