19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vit 7.10.2008 10:31

Mozna zajimava stavba na prvni pohled...

ale ma to byt JEN zastavka mestske hromadne dopravy! Proc tam tedy stavet takovou zbytecnou a drahou stavbu? Navic z hlediska funkce ne moc praktickou... Jenze z verejnych zdroju se stavi na efekt snadno - draho.

M.Rund 7.10.2008 10:27

Re: Výhrady

Já zase bydlím vedle hřiště a fotbalisti čutají až do noci při umělém osvětlení. Tak jsem si pořídil žaluzie a bylo vše vyřešeno.

MLOK1 7.10.2008 10:16

Re: Střížkov se mi líbí

No, kdyby náš stát hospodařil s přebytkem, tak bych s Vámi Koldo možná i souhlasil.

       Ale v situaci, kdy "díky" zadlužení našeho státu olbřímím dluhem platíme ročně 50 miliard (50 000 000 000,-Kč!!!) jenom úroky z půjčky - pak mi to přijde zbytečným vyhazováním peněz. A do toho si šílenec Bém ještě vymýšlí olym-pyjádu;-O

       Je to podobné, jako když si někdo, kdo už dluží bance deset tisíc Kč půjčí jinde ještě dalších 50 tisíc Kč a koupí si za to plasmovou maxiTV, domácí kino, videokameru.........   a další zbytné předměty a nedělá si starosti s tím, kde sežene peníze na splaceni dluhu, kdy ho splatí a na kolik Kč ho celá ta "legrace" přijde. Tedy - pokud mu exekutor nakonec nezabaví dům nad hlavou.

veru 7.10.2008 10:09

Střížkov se mi nelíbí

Střížkov se mi nelíbí a to hlavně proto, že tu bydlím a tedy procházení a přebíhání schodišť se mně dotýká. Taky je blbě řešena stanice MHD., která směrem Kobylisy je neúnosně vzdálená od křižovatky, kde lze přejít do starého Střížkova. Starší člověk nebo matka s kočárkem to má až drasticky ztížené. Možná je lepší myslet na účel než na efekt. Zalíbilo se nám  zabírat veškeré zelené plochy na Střížkově i na Proseku ve prospěch komerce. Když už pan architekt Kotas vymyslel takovou prosklenou hrůzu, proč tam alespoˇm nevymyslel místa pro něco účelného, třeba cukrárnu, kavárnu, nějaký t.zv.kamenný obchůdek, těch v tomto místě nazbyt není, nehledě k tomu, že je blízko Poliklinika a nějaké občerstvení by třeba bodlo.  Jinak: je to velké a škoda toho prostoru.

MLOK1 7.10.2008 10:04

Re: Mám značné výhrady

Podobné jako na stanici Kačerov, přijedete-li busem z pravé strany od Thomayerovy nemocnice. Napřed dolů do podchodu, pak nahoru do vstupního vestibulu a opět dolů do vlastní stanice. Také nedomyšlenost.

MLOK1 7.10.2008 9:55

Re: Nový pohled na architekturu

Souhlas! Předesílám, že k architektuře mám daleko asi jako k Marsu. Přesto mi připadaly ty kyklopské oblouky samoúčelné a dost nebezpečné pro chodce pohybující se v dosahu jejich možného pádu - po pár desetiletích. Je to ovšem pouze soukromý laický pohle mloka.

       Stanice sama, pokud si odmyslím ty oblouky - docela hezká.

ojebavac Marxe 7.10.2008 9:50

Re: Střížkov se mi líbí

"ale ve strovnání s tím, co se odehrává na Střížkově, musela být cenově nejmíň o řád levnější" - jo taky me to napadlo, ze totiz ta cena nemusi byt az tak odlisna. To se to neda zjisti presne?

S.D. 7.10.2008 9:44

Nový pohled na architekturu

V populárně-odborném článku se mi jeví zašifrováno filozofické poselství: "Stavby arch. Kotasa jsou víceméně nevkusné a jen málo funkční. A proto se líbí především ženám." Je to zcela nový aspekt pohledu na architekturu. Nejsem sám, kdo tenhle pocit má. U příspěvku I.Laengsfelda je přímo vyhrocen. Bravo pane architekte!

jkotek 7.10.2008 9:38

Re: Liberec

Co mate proti autobusovemu nadrazi v Liberci? Je nadherne - kazdy cestujici si na nem uzije do sytosti praveho Libereckeho deste. A Liberec bez deste - to by ani nebyl Liberec...

Honza42 7.10.2008 9:37

Pohledem technika- nestavaře

se mně zdají ty monstrózní oblouky jako nenosné a tudíž zbytečné. Na údržbě toho nesmyslu se bude slušně živit parta horolezců. Pokud ne, bude to za chvíli troska.

Dodatečnou montáží nenosných prvků, které se tváří jako hlavní nosné, je celý smysl architektury postaven na hlavu.  Je to tudíž paskvil.

Arthur Longen 7.10.2008 9:13

Metro jsem nevidel

Ale kazdy den pouzivam zastavku tramvaje K Barrandovu a sem hodne rad, ze je takova jaka je. Neustale je na ni co objevovat a clovek si pripada opravdu jako ve tretim tisicileti;-)

ok 7.10.2008 9:00

Re: jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

Podotýkám, že Pankrác a okolí není Prosek - mezi pankráckou plání a Vltavou je pěkná vilová čtvrť z třicátých let s pěknými uličkami a spoustou zeleně. Teď se nad vilovou čtvrtí (max. 2 patra se zahradami), bude tyčit "la defense".

pavel 7.10.2008 8:59

Kotas a hutní průmysl

Ono není o to zda líbí nebo nelíbí,to je subjektivní pohled,ale vadí mě,že architektura se ubírá ,,trumfováním".Jeden architekt chce trumfout druhého.Vždy jsem měl dojem,že stanice -tramvaje,ale i metra slouží především k nastoupení a vystoupení.Co předvádí pan Kotas je ovšem všechno jiné než funkční a provozně uznatelné.Někdy mám dojem,že pražský dopravní podnik má peněz  až na rozhazování.A když jste se zmínil o novém dopravním spojení na Žižkově,jsem zvědav jak se vypořádají urbanisté s přestavbou kolejiště u Masarykova nádraží.

ok 7.10.2008 8:47

jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

jak se Vám líbí devastace Pankráce a okolí, pane architekte?

Tento týden zcela zlikvidovali malý lesík na konečné autobusu Kavčí Hory (bude tam zřejmě stát monstrózní "la defense", proslýchá se, že se změní kategorie této budovy z obytné funkce na hotel), a plánují se další dosti brutální a nesmyslné akce likvidující rekreační zázemí místních obyvatel, včetně změn územního plánu.

jvr 7.10.2008 8:39

Re: nové stanice

Jako architekt samozřejmě závidím Kotasovi to ohromné množství zakázek, ovšem jeho práce (až na výjimky) považuji za vesměs až kýče, laciné (a zároveň drahé). Zcela mne při prvním shlédnutí ohromila (až ochromila) mega stavba na Proseku, možná jako katedrála v rozvojové africké zemi...Škoda tolika příležitostí, investor je spoluvinen. Proč tyto záměry nejsou předmětem architektonických soutěží? Tolik mladých čeká na příležitosti (já už jsem skoro dědek, mne se to už tolik netýká). Apropó: ta prázdnota u Kotase mi připomíná, zejména svým  prázdným glancem proslulou chobotnici, dnes mne ovšem pan Lukeš (nestává se to však často u jeho kritik nových architektur) příjemně překvapil.

liberal shark 7.10.2008 8:23

nové stanice

Ještě jsem tam nebyl. Podle forktky bych čekal, že to bude za pár let pěkně špinavé a efekt se vytratí.

P.Čapek 7.10.2008 7:51

Výhrady

Ještě jsem zapomněl říci, že v noci je stanice osvětlena tak, že jedna řada ostrých světel je přímo zaměřena na náš dům (Vysočanská č.241), což způsobuje,  že v noci je v pokoji světlo jako ve dne. Při stavbě byly dvě řady světel otočeny přímo k nám a to i přes den. Po protestech je to jedna řada. Je nutné mít zatemnění jako za války (já to pamatuju), ale stačí malá škvíra. Myslím si, že pan architekt  více hleděl na efekt, než  na užitečnost stavby.

jirka44 7.10.2008 7:41

Re: Střížkov se mi líbí

bohužel údržba asi moc promyšlená není. Někde jsem zahlédl povzdech některého z odpovědných pracovníků, že budou muset najímat firmu na výškové práce a kolik to bude stát. Vypadá to na pohled impozantně, ale podle mého názoru to není dobře vyřešené funkčně. Prostě je tam všude moc daleko.....

P.Čapek 7.10.2008 7:05

Mám značné výhrady

 Protože proti stanici Střížkov bydlím a každý den ji využívám mohu říci z vlastní zkušenosti, že . Stanice byla potřebná, ale je zbytečně efektní, tudíš drahá a nedomyšlená. Když přijedete směrem od Letňan  a na Střížkově vystoupíte s tím, že se chcete dostat na druhou stranu Vysočanské ulice, musíte pěšky vyjít schody, vystoupit na úroveň silnice, jít na světelnou křižovatku tam počkat na zelenou a urazit   cestu k cíli. Také můžete pěšky vyjít schody, přejít trať metra, sejít dolů na nástupiště a pěšky vyjít další schody na úroveň silnice.  To není zrovna nápadité.

lukáš král 7.10.2008 7:04

letňany-černý most

Mně se líbí, jak je řešena "autobusová čekárna" při výlezu z metra v Letňanech. Byl jsem tam jen jednou, ale to modrě podbarvené sklo, skrz které se můžete dívat na okolní louky a letecký klub.. Je to citlivě řešený, bere to ohled na horizont, takže ho to neboří. A s tou udržovatelností - Černý Most - tedy zastávka metra z vnějšku - je po jedenácti letech opravena tak, že se na plesnivou šedou fasádu pustili tvůrci graffiti. A docela se povedlo;-)

doxtan 7.10.2008 5:56

to sídliště jménem Prosek

to je jenom halda trosek.

Proto zaplaťbůh za metro i když je to ryba spíš než krab.

jiří s 7.10.2008 0:51

Liberec

Nevíte, prosím, jestli v Liberci dělal Patrik Kotas i autobusové nádraží pro meziměstské autobusy, nebo jen terminál MHD? Terminál se mi zrovna nelíbí, ale to autobusové nádraží je vysloveně nepraktické a Kotas snad má stavby funkční.

I.Laengsfeld 7.10.2008 0:18

Kolik to stoji

Kolik stala treba ta stanice Rajska zahrada. Je pravda, ze ozivuje tamni panelakovou

bezutesnost. I kdyby  ale 100 000 obdivovatelek te architektury dostalo pri vystupu

ze stanice a pochodu domu k panelaku orgasmus - na kolik by ta efektni nadhera prisla?

Rozpocitame li to na ty jednotlive obdivovatelky  ;-P  I me se Rajska zahrada libi, kdyz napadne snih tvori to pri sesouvani se dolu po skle docela podivuhodne obrazce ;-) Moje stara matka te stanici nemuze prijit na jmeno pro spatne pristupne zachody. (Coz je jeste horsi problem u sousedni stanice Cerny Most kde je toto zarizeni  poddimenzovano a spatne umisteno, takze vstup na  estakadu je p(r)ochcan ba  p(r)osr...an

Kolda 7.10.2008 0:17

Střížkov se mi líbí

Není důvod, proč by taková stavba na Proseku měla jen sloužit a nemohla být i dominantou. Žádné jiné dominanty na Proseku nejsou.

A cena? O kolik může být taková stanice dražší, než třeba Prosek? Podle mne to o řád nebude, a nějaká ta desítka milionů je v ceně 4.5 mld za celé prodloužení jen jedno nebo dve procenta.

Doufejme, že údržba je promyšlená, nerad bych, aby se z ozdoby stala ohyzdnost.