27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel 7.10.2008 16:36

Re: ...Co na to odborníci?...

Díky za počtení. Ale nemyslím, že by Kaplcký začal od pláště k vnitřku. Ten vnitřek je docela střídmý, dost možná i funkční a ten plášť s ním jen vůbec nekoresponduje.

Karel 7.10.2008 16:28

Re: Re: ...Klíííd!...

A na co je teda podle Vás šlauch?;-)

Karel 7.10.2008 16:22

Re: Re: Kolik to stoji

A ty krápníky jsou z holubího lejna;-D Znám to tam, představte si, že té hnojné jámě říkají autobusový terminál...

pesimista 7.10.2008 15:58

Re: letňany-černý most

Je to v Letňanech nádherné, efektní a úúúžasně nepraktické. Při přestupu z autobusu na autobus hezky pěkně dolů a nahoru, ať jsme štíhlí a trénovaní. 

Přál  bych autorovi návrhu těch autobusových čekáren s podivnými dvoudílnými NEstřechami, aby tam musel čekat za deště a větru. Ale ona asi funkčnost není moderní, pravděpodobně  vůbec nepřišla na rozum nebo nebyla v zadání? 

Jenže když mu podobné  drobnosti unikají, měl by se věnovat volné sochařské tvorbě a ne stavbám pro lidi.

Ale peníze jsme utratili - nejdražší úsek metra v Praze;-)

Jáchym 7.10.2008 15:31

Re: Stanice metra Střížkov

Nesmyslně vynaložené peníze to nejsou. Vždycky je lepší postavit něco v podzemí a pak teprve na povrchu a ne naopak; zřejmě nevíte, o co složitější byly stanice v centru. A mimochodem, když byla otevřená třeba stanice Kosmonautů (nebo jiné na tomto konci trasy C), stranické sekretariáty požadovaly hlavy za mrhání penězi socialistického Československa, že si někdo dovolil postavit stanice v polích; a jděte se tam podívat dnes. Jinak ke Střížkovu mám neutrální vztah (jsou tam ale dost chaoticky udělané přístupy a výstupy), architektonicky mi to připadá takové nejednotné, zplácané; víc se mi líbí Prosek, protože si na nic nehraje a je naprosto přehledný a nekomplikovaný, což by asi u stanic metra mělo být hlavním kritériem (jezdím tam téměř denně, mám čas si prohlížet). P.S.: Z Lukešova textu jsem vycítil, že má se Střížkovem obdobný problém jako já; taky hledá, taky ho matou rozpory, těká, čeho by se zachytil...

Yaroukh 7.10.2008 15:26

Kdo dělal & schválil Ládví?

To je brutální ostuda.

Lukas B. 7.10.2008 15:08

Re: Re: ...Klíííd!...

k té stavební terminologii ohledně táhel či závěsů bych si vás dovolil opravit oba:

1. základním prvkem je drát průměr 4 až 6 milimetrů, drát se upravuje tzv. patentováním, což je tepelné zušlechtění v lázni troztaveného kovu (obvykle olova)

2. spletením drátů (obvykle 7 ks) vznikne lano, obvykle 15,5 nebo 15,7 milimetru tlusté

3. více souběžných lan v jednom kanálku nebo chráničce se nazývá kabel. v kotvě kabelu je ovšem kotveno každé lano samostatně.

¨4. pro délky závěsu do 10 metrů se ovšem nepoužívají dráty, lana ani kabely, ale tyče. souvisí to se způsobem kotvení prvků, tyče se kotví závitem (tedy zašroubováním matice), lana se kotví samosvorným kuželíkem do kónické díry v kotevní desce.

Johana 7.10.2008 14:55

Stanice metra Střížkov

Na rozdíl od autora článku jsem se mnohokrát podivovala spolu se spolucestující nad monstrózností této stavby a neslyšela jsem jedinou kladnou odezvu. Každému připadá nevhodná do prostředdí mezi paneláky a příliš nákladná. A ještě naprosto neúčelná, vzhledem k pár lidem, kteří se tam během dne pohybují. Peníze vynaložené takto nesmyslně mohly najít uplatnění někde jinde, kde se jich dopravnímu podniku nedostává. Zaznamenala jsem od většiny odborníků architektů nesouhlas se vzhledem i umístěním stavby. A ke stanici v polích v Letňanech snad neexistuje jediné kladné stanovisko. Všem připadá její umístění a rozlehlost naprosto nevhodná, neúčelná a pro občany je pouhou přestupní stanicí . Řekla bych, že vybudování těchto stanic v současné podobě by se dalo považovat za trestní čin zneužití finančních prostředků daňových poplatníků.

Lukas B. 7.10.2008 14:14

Re: jsou někde dostupné

geneze architektonického řešení estakád je třeba na www.novespojeni.cz . původní vítězný architektonický návrh byl výrazně jiný (mluvím o západní estakádě, tzv. přes Masarykovo nádraží) a bylo nutno jej ladit a ladit, aby to 1. aspoň trochu vypadalo podle architekta, 2. vůbec šlo postavit, 3. nevzbouřili se památkáři a 4. aby to stálo přibližně tolik, kolik byla původní představa. 

komické mi ovšem připadá, jak to architekti zhusta označují jako "velmi výrazné až brutální". z hlediska čistě mostařsky-ekonomického by bylo možné postavit estakády za něco okolo dvou třetin vynaložených nákladů - ovšem potom by to zase označovali třeba jako "hřmotné a technokratické".

šakal 7.10.2008 14:11

...Jo...dělal...

...:-/

šakal 7.10.2008 14:10

...No,...

...zkuste zagůglit. O nějakých variantách nic nevím. Jinak se mi zdá, že v oboru dopravního inženýrství definitivně zvítězil ohled na "snadnou údržbu" nad čímkoliv jiným.

Když si představím monstrum, který má vzniknout na Výtoni vedle toho nádhernýho železničního mostu, vidím to jak od malíře vyvedený: beton, "tak trochu jako zespoda zaoblenej", "že aby to bylo organičtějc tvarovaný", zábradlí posvařovaný z modře lakovanejch profilů, mezi chodníkama a vozovkou elegantní žárově zinkovaný svodidla, "aby to jako bylo bezpečnější". Ale oučelný a udržovatelný to bude, to jo...

...sem si vzpomněl na Felixe Holzmana: "Já to tady tak udržuju v tom chátrání." ;-P  ;-D 

honzak 7.10.2008 13:44

jsou někde dostupné

varianty k " velmi výrazné až brutální železniční viadukty vedoucí k novému tunelu pod Vítkovem nebo o trati na Barrandov"?

Dopravní stavby musí být HLAVNĚ  účelné, pak snadno UDRŽOVATELNÉ a naposled mohou být i KRÁSNÉ. Poslední vlastnost je ovšem objektivně neměřitelná, že?

JaS 7.10.2008 12:57

To ten pan Kotas

taky dělal tu novu tramvaj, co se jí - nevím proč - říká Porsche? Nejhorší tramvaj, co po Praze kdy jezdila?

MLOK1 7.10.2008 12:43

Re: Re: Re: Mám značné výhrady

Zřejmě máte Gonzálesi pravdu - toho tubusu jsem si nevšiml. Přesto si myslím, že by se našlo i jiné řešení, kdy by nebylo nutné nesmyslně stoupat nahoru a pak zase dolů.

       Přeji hezký den.:-)

šakal 7.10.2008 12:38

...Jak chcete,...

...také se tomu někdy říká kabel, ikdyž to žádnou elektriku nevede  ;-)

m.p. 7.10.2008 12:26

stanice

připadlo mi to trochu velké, na pohled z dálky; takový balvan z ničehož nic na rovince

fo-ol 7.10.2008 12:15

libi ale stacilo

me se libi, tomu sidlisti to prospelo (podobne jako tranvajove zastavky barandovu). jina vec je, je-li to adekvatni vynalozenym prostredkum. libi se mi i konecna v letnanech. na druhou stranu si rikam ze uz by to stacilo, je to vsechno - i s tou rajskou zahradou - krapet na jedno brdo

Jenda 7.10.2008 12:03

Re: Re: Re: Střížkov se mi nelíbí

To ma takovych casti jejichz jediny ucel je nalakat samecka ...

Martin 7.10.2008 12:00

Re: ...Klíííd!...

Kabely??? Snad lana, ne? Kabel se používá na vedení el. proudu, ale moc toho neunese.

Jenda 7.10.2008 11:58

Re: Kolik to stoji

On Cerny Most je vylozene hruza. Ovsem s krapniky.

Jenda 7.10.2008 11:56

No podle fotek je to zvnejsku spis letiste :-)

šakal 7.10.2008 11:53

...Jen chvíli počkejte!...

...Zanedlouho Vám tam udělají "cukráren" a "kamenných obchůdků", až Vám z toho půjde hlava kolem. Ten Kotasův solitér totiž nezůstane dlouho sám, jelikož se už plánuje v nejtěsnějším sousedství nové obchodní centrum. Tam si užijete "obchůdků"!...  ;-)

šakal 7.10.2008 11:48

...Klíííd!...

...Ty oblouky samozřejmě nosné jsou. Z nich visí kabely, které nadlehčují subtilní vazníky střechy. Sklo v zastřešení má totiž tloušťku asi 2 cm, aby odolalo tlaku sněhu, takže by dotyčné vazníky při daném rozponu střechu neunesly. Tady najdete podrobnosti:

http://www.konstrukce.cz/clanek/678-den-ocelovych-konstrukci-stanice-strizkov/

;-)

traktorista 7.10.2008 11:45

Kolik bude stát údržba stanice?

"Krásná" architektura, prosím, ale kde je funkčnost, která by měla být v tomto případě prioritní a hlavně, vyčíslil už někdo,kolik bude stát běžná roční údžba této krásné obludy?? Pan architekt to jistě platit nebude a za státní peníze se taky krásně realizují architektonické sny.  A to monstrozní  Nové spojení do tunelu Vítkov,  v samém centru Prahy na dalších 100 let, to prošlo naprosto bez připomínek kohokoliv. Utratilo se 10 miliard naprosto bezkoncepčně- zboříme Masyračku, obnovíme Masryčku, vlaky budou jezdit na Ruzyn, vlaky nebudou jezdit na Ruzyn , bude metro D nebude metro D atd. atd, ale mosty už stojí ! Taková nová "pražská magistrála", kterou kdysi nechal postavit hnusný bolševik :-(( a ted taky uděláme tunel pod Pavlákem a Muzeem.

šakal 7.10.2008 11:37

...Co na to odborníci?...

"...je zajímavé, že zatímco se debatovalo o chobotnici, v Praze na Proseku uprostřed sídliště vyrostla úplně nesmyslná stavba zastřešující novou stanici metra, naprosto ohavné samoúčelné monstrum, které nese jen sebe samo. A o tom nikdo pomalu ani neví. To asi nebylo zrovna levné, zřejmě jsme se na to klasicky všichni složili. Přitom tahle země nemá peníze, a utrácí se stamiliony za něco, kde stačilo jen zapustit schody do země..." 

...Je docela pozoruhodné, že designér Jan Tuček, nepodléhá častému svodu svého oboru posuzovat vše okolo sebe jako "design" nýbrž je s to uvážit, že mezi architekturou a designem existuje sice ne vždy stoprocentně zřetelná, přesto však stále patrná hranice ;-)

Celý rozhovor s Janem Tučkem včetně jeho pozoruhodného názoru na Kaplického chobotnici najdete zde:

http://hn.ihned.cz/c1-28242540-jan-tucek-jsem-pesak-estetickeho-prumyslu

Karvajalka 7.10.2008 10:54

Re: Re: Střížkov se mi nelíbí

...nebo zenske telo :-D

Jana 7.10.2008 10:54

Střížkov a živé květiny

Na Štřížkově jsem vystupovala nedávno, stanice se mi zdá pěkná, nápaditá. Je vidět, že tala DOST peněz, určitě víc než ostatní stanice, trochu mne to zarazilo, asi to nemuselo být tak okázalé. Co mne opravdu zarazilo bylo použití živých květin v interiéru. Je to fajn, ale blíží se zima, ve vestibulu poměrně fouká, jsem dost zvědavá, jak se popínavé "révě" bude dařit na jaře.

Karvajalka 7.10.2008 10:52

Re: Střížkov se mi nelíbí

"Možná je lepší myslet na účel než na efekt"

Ne mozna, ale urcite. Technicka krasa vyrusta z funkcnosti. Viz letadla.

Jinak je to veta, kterou do kamene tesat!

Gonzales 7.10.2008 10:45

Re: Re: Mám značné výhrady

Víte on tam jaksi vede tubus metra (směr od JM). Stačí když si dole ve stanici opticky prodloužíte osu kolejiště + zázemí a inženýrské sítě. Pak je hned jasné, že vchod v jedné úrovni nelze realizovat. 

Předseda 7.10.2008 10:35

Re: Střížkov se mi nelíbí

Mně se na pohled líbí, ale muset používat bych jí fakt nechtěl ;-)