29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Meda Beda 29.11.2005 18:28

Propojeni tramvaji

je sice potreba, ale delat do v miste, kde uz dneska je doprava problem (VN) je pitomost. Proc nevede tramvaj jen z Vinohradske do Opletalovy (nejlepe pres Washingtonovu nebo v nejhorsim pripade jen hornim koncem VN primo do Opletalovy) a propojeni je u Senovazneho namesti za Sherwoodem (mimochodem, tam ty vyhybky snad jeste jsou).
Mysch 29.11.2005 16:54

pane hrbek

nejen praha se v sedesatych a sedmdesatych letech zbavovaly tramvaji. byla to i jina evropska mesta. a dnes se k opustenym linkam vraci. takove bavorske hlavni mesto obnovilo za poslednich deset let minimalne 4 linky.  a planuje dalsi. presto, ze nabizi u bahn, s bahn hustou autobusovou sit, a pocita se dokonce s transrapidem. tramvaj neni nostalgie, tramvaj zkratka do velkomesta patri.
Čumil 29.11.2005 18:28

Re: pane hrbek

Tramvaj v historickém  jádru města, Myschi, je naprostá volovina a nanejvýš sentimentální nostalgie. Neznám Mnichov - a pravděpodobně jej ani nepoznám, zatím mne tam pranic netáhne - ale pokud se tramvaje jinde vracejí, pak jako obslužná doprava spíše v okrajových částech měst - málokdy v centru. Soukromě si myslím, že ten  Mnichov nejspíš bude tím bavorským pivem...
A pokud máte dojem, že se Praha zbavuje tramvají, pak nemám co bych dodal... Nakonec, má-li magistrát dost peněz na voloviny, ať je klidně investuje. Mně se ovšem zdá, že by asi bylo vhodnější dát do richtiku aspoň Národní muzeum, které se poměrně svižně sype, a odhady na sanaci se pohybují okolo 4,5 miliardy... Jinak se drazí Pražané a chtiví návštěvníci budou kochat pohledem na nostalgicky zrenovované a otremvajované náměstí,  jemuž nahoře bude vévodit masivní ruina. Možná přijde k duhu i prastarý návrh K.H.Borovského, jenž navrhoval jistý pražský dům ozdobit následující cedulí, aby ho návštěvníci "nedrželi za větrný mlejn: Toto jest České muzeum." :-))
Mysch 29.11.2005 19:27

cumile neni

vsichni s radosti ocumujou tramvaje v historickem  stredu friska, ci lisabonu a jinych mest. musi se to ale udelat s citem, a ne ve stylu okurkove lahve vedle narodniho divadla.
 
Čumil 29.11.2005 20:04

Re: cumile neni

Myschi, tramvaj jako turistická atrakce patří do muzea a městům, které nemají co jiného nabídnout... :-))Tady, kde žiju, máme dokonce i tramvaj parní, přesto pravidelně nepremává, jen při obzválšť vhodných příležitostech. Pouliční tramvaj jako dopravní prostředek v centrech měst je skutečně kontraproduktivní; má asi stejný smysl jako ty koňské drožky. Jen s tím rozdílem, že asi stokrát víc překáží. Ale jak říkám, ať si v Praze natáhnou tramvaj, kam chtějí, abyste mohl s dojetím postát nad kolejišťem. Tady jsem zažil tramvaje, které jely přes centrum města, jedna z těch kolejových tras je ještě zachována, kdyby nedej bože klekl nějak vnitřní okruh. Tramvaj, probíjející se vytrvalým zvoněním po Kobližné a zejména po Masarykově mezi davy chodců a zásobovacích aut, patří k mé životní zkušenosti, po níž se mi, a to mi můžete opravdu věřit, ani v nejmenším nestýská.  Občas to také špatně dopadlo, občas zase tramvaje neprojely vůbec a skvěle vyplnily už tak úzké ulice. No, kdo chce kam, pomozme mu tam.  Václavák zúžený staronovou výsadbou stromů, ergo ucpaný vehikly hotelových hostí, taxíky a těch, kdo tam pracují (možná tam ještě někdo i bydlí, já ani nevím) - to bude to pravé ořechové. Víte, skansen je krásný na koukání, ale bydlet v něm je poněkud otravné.
Mysch 29.11.2005 20:51

tak bych to snad uzavrel

sdelenim, ze cokoliv jineho, nez ten dnesni vaclavak by mi bylo libo. ty tramvaje ve stredu mest jsem uved jen jako priklad. no a na tom sirokym vaclavaku by urcite nevadily. ale to at si opravdu vyresi mistni radni.
ono je to jedno jak to vyresi,
my cesi jim za to stejne vynadame.
rejpal 1.12.2005 4:03

Re: cumile neni

Dodal bych, že pro dopravu v centru, nebo do centra města byly vybudovány tramvajové linky v Portlandu , Oregon a Tacomě, Washington. V Prtlandu jezdí navíc v Česku vyrobené tramvaje.
Mysch 29.11.2005 16:47

JEDINÁ pražská křižovatka typu

nebyla jedina osobne mohu potvrdit, ze namesti petra osvoboditele a scheinerovo namesti na tom byly stejne. a u nehery taky.
a jiste nikomu neunikla denisova, sokolska / fochova, vaclavak. a kolem senovazneho namesti to bejvalo taky podobne.
Čumil 29.11.2005 15:08

Mno, nechci Pražákům kecat do jejich Václaváku,

navržená koncepce je pochopitelně obrazem 19. století (možná by se šiklo zhodit ty novostavby a zastavět obvod Václaváíku původní výstavbou :-)), trochu také chybí kašna, co zdroj vody pro obyvatele . Ale budiž, přejete-li si mít z Václaváku tichou oázu 19. století, proč ne? A jako dopravu bych navrhoval koňské drožky. Jenže celý Václavák je plný hotelů, takže logicky bude rovněž plný aut, nacpaných tentokrát do užšího koridoru a bez možnosti zaparkovat. K tomu bude bezesporu vhodné opravdu doplnit náměstí ještě tramvajemi - takové dvoukolejné těleso rovněž přispěje k uvolnění prostoru...  Jak je vidět, kdekdo nostalgicky volá po opětovném zhmotnění dětských imprintů... Ale jak říkám, dovádějte si na Václaváku, jak je libo.
Mysch 29.11.2005 15:13

ale ne,

ti turistove prijedou tou konkou, a pro ty automobilisty za kazdou cenu se vykutaj podzemni garaze.
Karel 29.11.2005 15:16

Re: Mno, nechci Pražákům kecat do jejich Václaváku,

Na mě to dělá stejný dojem, ale jsa pražák, tak do toho kecám
kocour 29.11.2005 13:21

A teď těm, co si stěžují na souběh s metrem:

Umím si tam představit soustavu 6 linek, resp. jejich fragmentů:
A: ... Vinohradská - Muzeum - VN - Vodičkova - Národní - ND ...
B: ... Jindřišská - VN - Vodičkova - Karlák ...
C: ... Tylovo nám. - Muzeum - VN - Jindřišská ...
D: ... Tylovo nám. - Muzeum - VN - Můstek - Národní - ND ...
E: ... Vinohradská - Muzeum - VN - Můstek - Nám. Republiky ...
F: ... Malostranská - Nám. Republiky - Můstek - Národní - Karlák ...
 
Kde tam máte nějaký neodůvodněný souběh? Nebo je vám vážně milejší jezdit z Nám. Republiky na Muzeum metrem a zbytečně ho tak přetěžovat?
Antonín Hrbek 29.11.2005 14:07

Re: A teď těm, co si stěžují na souběh s metrem:

A nechtěl byste ještě, aby trmavaje jezdily přes Karlův most a Celetnou, tak jako to bylo dříve? A nebylo by dobré také zničit Pařížskou a Staroměstské náměstí? Tam je přece místa a není to paralelní s metrem! Nakonec proč by neměla jezdit rychlotramvaj po magistrále?
Víte já si je ještě pamatuju jak MVKSČ a SÚDOP bojovali za podpovrchové tramvaje proti prof. Listovi, prof. Jeníčkovi a později i Časovitkinovi. Jen proto aby žili tramvajáci a ČKD. O obyvatele Prahy jim vůbec nešlo. Jako teď. Kdyby tehdy zvítězili lokální politici, tak dodnes v Praze metro není.
Mysch 29.11.2005 14:09

nahodou,

kdyz jezdila tramvaj skrz prasnou branu, tak to bylo nadherne!
šakal 29.11.2005 15:06

Ufff!...

...Pane Hrbku, s dovolením, zabruste trochu zpět do počátků dnešní diskuse a věnujte svou laskavou pozornost mým příspěvkům - třeba se Vám trochu Vaše nad zlořádem tramvaje starostlivě zakaboněná tvář rozjasní. Třeba se Vám všeobecně rozjasní... (7:- P) (7;- ))
Antonín Hrbek 29.11.2005 16:00

Re: Ufff!...

Je mi Vás líto, ale Vaše očíslované příspěvky jsem četl již před tím, než jsem odpovídal kocourovi. Vy si myslíte, že když budou na Příkopech a VN tramvaje, tak tam budou do luxusních obchodů movití zákazníci jezdit tramvají s bezdomovci?
Máte pravdu v tom, že je určitý problém přejít VN od Můstku po Museum a že pěkně bolí nožičky. Ale tramvaje nejsou tím nejlepším a nejmodernějším prostředkem pro řešení tohoto problému.  Představte si třeba, že by ve stanicích metra byly pohyblivé chodníky nebo by jezdily bezbarierové okružní autobusy. Nebo že by středem VN a středem osy Př-ND vedl zasklený pohyblivý chodník. Řešení se nabízí celá řada. Jen chtít trochu uvažovat a netrvat na dogmatech. Ono to s tramvajemi není tak jednoduché. Viděl jste někdy odlévat tělesa křižovatek, byl jste někdy u výměny kolejí nebo dokonce rekonstrukcí tratí? Na jak dlouho by se zablokovala veškerá doprava včetně noční obslužné? Monstrum velké křižovatky Jindřišská-Vodičkova-VN si nevymysleli ani komunisté. Ti tam jen při stabě metra postavili most.
Je třeba rozlišit dva problémy - zda chceme aby Zlatý kříž byl representativním centrem nebo tržnicí. Obytnou zónou, jako tomu bylo dříve, již asi nikdy nebude.
Koncepce metra byla volena tak, aby v centru byla dostupnost stanic do cca 500 m.
 
jonáš 29.11.2005 18:36

Možná dostupnost vestibulů,

ale na nástupiště metra je to někde i o 300 metrů dál -- a o 40 níž
krmič 30.11.2005 12:15

Re: Re: Ufff!...

Nemohu se vyjadřovat k VN. Ale jen pro ilustraci, že údržba tramvajových tratí nemusí být zas taková hrůza (drahé to jistě bude): Dopravní podnik Ostrava provádí opravy (výměny) velkých úseků kolejí v podstatě za víkend, při nasazení náhradní autobusové dopravy. Pro představu o hustotě provozu, tak například na naší ulici jezdí ve všední den 5 linek, každá v intervalu 10 minut, tedy počítáme-li oba směry je to 60 souprav za hodinu. Žádný problém ve všednodenním provozu ani při víkendových opravách (kdy je ovšem provoz podstatně slabší) pro veřejnost nenastává. Domnívám se, že na VN v podélném směru by asi nebyl tak silný tramvajový provoz, tak silné opotřebení a četnost oprav.
Karel 29.11.2005 15:10

Re: Re: A teď těm, co si stěžují na souběh s metrem:

No jestli povazujeje za znicenou kazdou ulici, ve ktere je hromadna doprava, tak se radeji vystehujte na vesnici. A co byste jako doporucil, metro a pesi chuzi? Tak je to dnes a neni to nic moc.
kocour 29.11.2005 15:14

Re: Re: A teď těm, co si stěžují na souběh s metrem:

Pane Hrbku, nedělejte z toho divadýlko. Evidentně jste stále nepochopil základní fakt, že tramvaje na Václaváku nejsou potřeba kvůli tomu Václaváku. Tramvaj Celetnou a Pařížskou by byla na místě pouze v případě, že by dál neexistovala tramvaj na Příkopech. Pokud bude tramvaj na Příkopech, pak je tramvaj v Celtné zhovadilost. Ono to celé má daleko širší souvislosti, víte? Ale tady fakt není prostor, abych vám dělal přednášku o organizaci MHD a o funkci a zásadách trasování linek různých dopravních prostředků. 
 
Ano, v jedné věci máte pravdu: Řada lidí chce tramvaje na Václavák prostě proto, aby si je mohli vyfotit, to jsou tramvajoví nadšenci, tzv. šotouši. Ale to ještě neznamená, že ta myšlenka sama je špatná. Jen ji lze snáz sestřelit poukazem na to, že za vším jsou jen nadšenci. Takže oprava: Jsou za tím I nadšenci. Ti jsou ovšem na všech stranách.
 
A znova: Metro nikdo rušit nechce. Jde o vazby na krátké a střednědlouhé vzdálenosti, pro které prostě metro není určeno. Jet z Vinohrad na Václavák metrem je asi stejná blbost, jako letět z Prahy do Úval letadlem.
kocour 29.11.2005 13:12

A ještě přípodotek všem, kteří si pamatují

ty hrozné tramvajové zácpy na Karláky:
 
Ty samé zácpy byly i na Vinohradské třídě - svého času tam jezdil až 5, možná 6 linek. Dnes tam jezdí jedna jediná Jedenáctka. Je přeplněná, jsou na Vinohradské zácpy?
Mysch 29.11.2005 13:25

tak ty si opravdu

nepamatuju, ale vrstevnici si asi budou dobre pamatovat tramvajove zacpy na porici a v ulici 28 rijna.
kocour 29.11.2005 13:35

Re: tak ty si opravdu

Jenže ty tam byly proto, že tam nebylo metro, ku..afix. Tehdy všichni ti, co dnes jezdí POD Václavákem, museli tramvají přes Václavák. Dnes ka nikdo soudný nepojede z vysočan na Smíchov nebo z Pankráce do Kobylis jinak než metrem, protože je to rychlejší a pohodlnější, než tramvaj. Tehdy musel tramvají, protože metro nebylo a začátkem sedmdesátých let jely přes VN minimálně 3/4 všech tramvajových linek. Jejich seznamem a podrobným trasováním mohu posloužit ...
 
I v dopravě platí nabídka a poptávka včetně faktu, že jednotlivci se snaží své potřeby uspokojit co nejefektivněji. Což je důvod, proč se žádné kolony přecpaných tramvají po Václaváku konat nebudou. Ty by se konaly jedině v případě, že by někdo chtěl zrušit metro ... a alespoň ke mně žádná zvěst podobného typu zatím nedorazila.
Mysch 29.11.2005 13:48

ja se ale opravdu

na fronty tramvaji na karlaku nepamatuju.
kde mely bejt? v resslovce, nebo na karlaku na karlaku tenkrat jezdila jen 13 , 14 a 23  takze si to nedovedu predstavit, a reslovkou sakra, to nii nejak vypadlo, zkratka dve nebo tri tramvaje na smichov.
kocour 29.11.2005 14:09

Re: ja se ale opravdu

Ježkovy voči, je tohle možný ... mělo být "na VÁCLAVÁKU" - už blbnu . Mimochodem, nepůjčil by mi někdo dvě sirky? - potřeboval bych si něco podložit   :-))
 
 
Mysch 29.11.2005 15:12

jo, tak to jo

a nejlepsi to  bylo, kdyz jim vypad proud.
jen tak mimochodem tam kde je dnes stanice metra narodni stavala kdysi menirna dp, a v ni nadherny snad dvoumetrovy krivule s nekolika litry rtuti. coby usmernovace.
kocour 29.11.2005 13:03

Karel, 01.02

Ale Václavák vždy byl především BULVÁR, městská obchodní třída. Nikdy to nebylo náměstí v pravém slova smyslu, navzdory svému současnému pojmenování.
Karel 29.11.2005 15:14

Re: Karel, 01.02

To co my dnes chápeme jako bulvár, vzniklo během 19. století. Jenže to náměstí bylo založeno ve století 14.
kocour 29.11.2005 15:16

Re: Re: Karel, 01.02

Ve 14. století náměstí nebyla. Byla jen tržiště. Náměstí v dnešním slova smyslu jsou produktem 18., maximálně 17. století. 
Karel 29.11.2005 15:43

Re: Re: Re: Karel, 01.02

OK, ale proč teda ten bulvár?