16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rejpal 1.12.2005 4:25

Re: Re: No, tak "z Míráku na Karlák za 40 minut"...

Lenko, Žitnou leda tak automobilem, nebo na kople¨, tramvaje jezdé všechny Ječnou.  Kdysi se na Vinohrady, například, jezdilo přes Václavák a to jak z Národní, tak i z Příkopů. Dnes to jde všechno Ječnou
Honza 29.11.2005 8:48

disables?

nešlo by to auf tschechisch? :-)
Antonín Hrbek 29.11.2005 8:47

Tramvaje

1. Václavské náměstí není náměstí, je to jediná pořádná ulice v Praze.
2. Velmi mne rozesmála představa podélného provozu tramvají na VN
2.1 Viděl někdo trmavaje na Unter den Linden, Champ-Elyssé nebo 5. Avenue?
2.2 Podélný provoz tramvají na VN pamatuji velmi dobře a vím jaká to byla devastace celého prostoru i jak sv.Václav "mrkal na drát". Navíc by šlo o paralelní trať s metrem.
3. Pan Cígler se vrátil ke koncepci "Koňského trhu", což je záslužné.
4. Přesun magistrály za Museum je složitá otázka a nekalifikované řešení může ochromit dopravu ve vnitřní Praze. Praha totiž citelně postrádá vnitřní severojižní spojky. Pravé nábřeží nestačí a levé je skoro vždy neprůjezdné.
onlooker 29.11.2005 7:59

vstupy do metra

<i> Vítěz také zmenšuje budníky se vstupy do metra </i>
Ale mám pocit, že tím pádem na jejich schody bude pršet a sněžit, takže to na nich bude klouzat?
ptakopysk 29.11.2005 8:45

Re: vstupy do metra

budníky budou zmenšeny natolik, že to bude jenom díra do země o průměru 1.5 m s požárnickou tyčí uprostřed a cestující budou svištět do podzemí jako draci. Tyč bude nahoře ukončena vkusným parapletem s názvem pivovaru Byrgrmajstrově kapse nejmilejším. Pro americké turisty bude jeden specielní otvor o průměru 2 metry...
jtv 29.11.2005 9:10

Re: Re: vstupy do metra

Bohužel váš návrh má dvě drobounké chyby: - cestující se budou dole trochu hromadit - pro americké turisty pak chybí zvedací jeřáb s nosností 3tuny.
ptakopysk 29.11.2005 10:52

Re: Re: Re: vstupy do metra

nebudou se hromadit. Stanice metra bude koncipována pouze jako nástupní. Vystupovat se bude na Hlavním nádraží, které je díky nezměrné péči ČSD o cestující nevyužité. Na Václavák budou turisté chodit pěšky přes Šervůd. Takto to dohodla radnice s Kapsářskou komorou, Komorou somráků a žebráků a s Nezávislým svazem santusáků.
Luu 29.11.2005 9:45

Re: Re: vstupy do metra

Ptakopysku, teď jsem si poprskala obrazovku čajem...takhle po ránu =)
Lenka 29.11.2005 10:07

Re: Re: vstupy do metra

2 metry nemůžou stačit :-)), spíš tak pět.
Jirka 29.11.2005 9:45

Re: vstupy do metra

Nejen že je zmenšuje, ale především ruší ty, které byly postaveny pro přestup na tramvaj. Přitom tramvaj zavádí zpět. A cílem toho nejspíš je, aby to při prezentaci vypadalo dobře. Navíc v návrhu je uprostřed VN všesměrová tramvajová křižovatka, která nemá žádný význam (po celou dobu, co tramvaje byly na VN, zde žádná křižovatka nebyla.)
jonáš 29.11.2005 12:02

Ha, zákon č. 1:

nikdy se to tak nedělalo ;-)
Jirka 29.11.2005 16:51

Re: Ha, zákon č. 1:

Nedělalo, protože nebylo potřeba. A ani dnes by pro všechny směry nebyla potřeba. Navíc ty oblouky jsou zřejmě jedním z důvodů rušení podchodů u tramvajové trati - je potřeba více místa.
honzak 29.11.2005 13:02

Re: Re: vstupy do metra

trochu mateš pojmy, Jiří. Bylo tam kolejové křížení, které ovšem neumožňovalo pravidelné odbočení.
Jinak návrat tramvají do podélné osy považuji za nesmysl - pamatuji zácpy před spuštěním metra.
Ludva 29.11.2005 7:57

geniální

Vzhledem k tomu, že provoz na jednom pruhu magistrály má být nahrazen obchvatem přes Jižní spojku, Barrandovský most a systém tunelů k mostu Barikádníků, zůstávám naprosto klidný. Připojení Muzea k náměstí nám nejbližších 20 let nehrozí.
Jynx 29.11.2005 7:52

Koho zajímá Václavák?

Faktický střed Prahy (pro pražáky, ne pro drogové dealery a prodavače matrjošek) se již tvoří u Anděla. Jezdí tam metro, tramvaje i autobusy a jsou tam moderní chrámy spotřeby, automobily se podařilo (byť trochu problematicky) odsunout. Teď ještě něco udělat se zbytečným a předimenzovaným  Smíchovským nádražím a po Václaváku neštěkne ani pes...
jonáš 29.11.2005 8:30

Re: Koho zajímá Václavák?

jasně -- a pak se bude pokračovat do Chuchle a Zbraslavi. Ještě větší "středy Prahy" jsou ovšem na Zličíně a na Chodově, tam je poslední střed nejstředovatější --
mol 29.11.2005 10:53

Re: Koho zajímá Václavák?

tohle je ale totalni pitomost. aby neco mohlo fungovat jako stred, tak to musi splnovat zakladni podminku: musi se tam dat dostat pomerne rychle ze vsech casti mesta, tzn. v realu musi se tam krizit metro. Andel nemuze byt stred Prahy, protoze se tam z pulky mesta clovek nedostane skoro vubec
šakal 29.11.2005 7:18

Jo...a kdo chce vidět všechny návrhy,...

...ať si zajde v prosinci do Martinického paláce na Hradčasnké náměstí 8. Budou tam vystaveny
šakal 29.11.2005 7:15

Tak se nedá nic dělat!...

 V té idiotsky zbastlené úpravě zdejších stránek se to nedá udělat, jak náleží. Tak si, případní zájemci, doplňte do adresy lomítka v následujících místech:
mezi "cz" a "studie"
a nakonec ještě na závěr celé adresy
 
...Já bych se z tohohle webu zeblil! (7:- /) 
jonáš 29.11.2005 8:31

Šakale, zdravim,

a pokud jen z úpravy stránek, tak je to ještě dobrý -- ;-)
šakal 29.11.2005 7:12

Himl, tak ještě jednou!... (>:- | )

 
šakal 29.11.2005 7:10

Šlaka!... Ono to ten link nějak pomotalo (7:- /)

http://www.tramvajak.czstudie_vaclavak
šakal 29.11.2005 7:09

TRAMVAJ - slíbený link a poděkování panu Lukešovi

  http://www.tramvajak.czstudie_vaclavak
šakal 29.11.2005 7:08

TRAMVAJ - PŘÍTEL VELKOMĚSTA 3

4) Světové zkušenosti ukazují, že pěší zóna snižuje hodnotu přilehlých nemovitostí, protože obchody na ní umístěné jsou pro zámožnou klientelu, která jezdí vozem, hůře dostupné. Proto už od 70. let vznikají na pěších zónách opět tramvajové pruhy, které nejen, že místu neublíží, ale přinášejí do něho blahodárný život. Prohlédněte si dnes pozorně parter Václavského náměstí! Kromě několika malých výjimek, které představují dva tři obchody s kosmetikou či luxusnější konfekcí, jsou tu vesměs kanceláře, obchody „střední třídy“ a pak už jen bezcenný brak…Trička kenvelo, ruské herny, jihoslovanská zlatnictví s podezřelým sortimentem, bary okupované skupinami arabských drogových dealerů. U stánků obsluhovaných Ukrajinkami postávají kapsářské gangy a cikánské prostitutky… Pročpak jsou asi ty nejluxusnější obchody v Praze v okolí Prašné brány a v Pařížské ulici …? (7;- ))
P. S.
Zde uvádím odkaz na diplomovou práci Ing. Martina Šubrta, která důkladně celou věc posuzuje. Hezky si v tom čtěte! (7;- ))
mol 29.11.2005 11:19

Re: TRAMVAJ - PŘÍTEL VELKOMĚSTA 3

ja tedy nechapu, proc by cilem melo byt, aby na Vaclavaku bylo plno obchodu typu zlatnictvi, sperky, luxusni obleceni vhodne tak na karneval :-) atp.? to jsem 1000krat radsi, ze tam jsou obchody "stredni tridy", typu nekolika prijemnych knihkupectvi apod.
šakal 29.11.2005 11:51

Hm...

...asi jsem to trochu nedocenil a Vám z toho hned vyšla "hezká knihkupectví". Ta jsou na celém Václaváku asi tak čtyři - a to je na celé to současné boží dopuštění dost slabá náplast (7:- /) Mimochodem, ten "karneval" je tam PRÁVĚ teď! Podivná jugoslávká zlatnictví, kam bych si nešel koupit ani materiál na správku zubů, ruské herny a předražená trička s reálnou hodnotou 20 korun včetně "daně z přihráblé hodnoty" představují spíš polosvět než atmosféru hrdého městského korsa. Udělal jsem chybu a neměl jsem mluvit o "střední třídě"; to Vás asi naladilo trochu moc optimisticky, že? (7;- ))
šakal 29.11.2005 7:07

TRAMVAJ - PŘÍTEL VELKOMĚSTA 2

Dnes cesta po těchto trasách trvá okolo 30-40 minut, zatímco tramvají je to zvladatelné i za méně než polovinu toho času. Koleje na Václaváku jsou jen logickým výsledkem celého záměru zlepšit místní dopravní obslužnost a zároveň obnovit propojení některých důležitých míst Prahy, která jsou dosud izolována...
3) Prostředek náměstí je ve skutečnosti téměř nevyužitý a také prakticky NEVYUŽITELNÝ. V celém průběhu tohoto šestisetmetrového bulváru je, pokud vím, jedna jediná kavárna (u křížení s Vodičkovou). Zbytek zabírají rozpačitě rozestavěné lavičky, na kterých polehávají bráníkem zmožení bezdomovci a občas si tam rozbalí mapu nějaký „baťůžkový“ turista. Zbytek tvoří prázdnota a větrem naváté svinstvo v záhonech… Šedesát metrů široký bulvár se prostě žádným rozumným způsobem uprostřed využít nedá - pokud v těch místech není šestiproudová vozovka, jako tomu bývá například v Paříži. Lidé si rádi sednou na okraj chodníku do bistra pod slunečník, aby mohli pozorovat život ulice… Ale nejsou ochotni odebrat se do prázdného, sluncem rozpáleného, před deštěm a větrem nechráněného prostoru mezi dvěma jízdními pruhy (sic!), kde na ně nic zajímavého nečeká. Kdyby tomu bylo naopak, už by tam dávno atraktivní velkoměstský život byl a my bychom neměli nad čím se hádat.  
šakal 29.11.2005 7:06

TRAMVAJ - PŘÍTEL VELKOMĚSTA 1

V žádném případě se nejedná o problém dopravní obsluhy Václaváku, jak si někteří myslí. Pokud by tomu tak skutečně bylo, potom by tahle debata ani nevznikla. Kvůli jednomu náměstí bez tramvají by se totiž vůbec nikdo s nějakým hloubáním nad rekonstrukcí neobtěžoval (7:- P) Současný stav se týká Václavského náměstí jen zprostředkovaně.
1) Značná část Starého města má po zrušení tramvají na Příkopě neúnosně dlouhé docházkové vzdálenosti na městskou dopravu. V některých místech trvá cesta k tramvaji nebo na nástupiště metra 10 minut. I na sídlišti to bývá maximálně polovina! Navíc, metro neslouží dopravě na vzdálenost dvou stanic, protože pak se nevyplatí sestupovat pod zem. Tohle je přesně úkol pro tramvaj.  
2) Dnes navíc máme Prahu roztrženou na půl a spojenou navzájem jen v několika švech, které se už doslova sypou pod náporem dopravy (Jindřišská, Spálená a zejména Ječná). Tyto spojnice již žádnou další zátěž tramvajemi nesnesou (není kam umístit nové měnírny, nelze zkrátit intervaly mezi soupravami). Proto jsou tramvaje mnohem spíš zapotřebí na Příkopech a na Národní třídě, aby odlehčily zmíněným „úzkým místům“, kde jedna špatně zaparkovaná dodávka stačí k zablokování dopravy v polovině Prahy. A tomu žádné pendlující „elektrobusy“ po Václavském náměstí nepomohou. Obnovit slušné dopravní spojení mezi Smíchovem a Vinohradskou nebo mezi Letnou a Můstkem je rozumné.
mol 29.11.2005 10:56

Re: TRAMVAJ - PŘÍTEL VELKOMĚSTA 1

10 minut je vam moc?
šakal 29.11.2005 11:05

Mně ne...

...ale většině lidí ano. Zvlášť těm starým - a nebo jen těm, kteří si při paraglidingu polámali své krásné a mladé tělo (7:- P) Proto s tím urbanisté musejí počítat a maximální docházková vzdálenost na městskou dopravu je koncipována tak asi na 400 metrů, tj. nějakých 6 minut chůze.