29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jano 17.12.2009 9:12

Ať se to bude jmenovat jakkoli, bude to zase tunel!

Hospodářem v Praze musí být kozel, jinak by ani nebylo možné to, co se tam děje. No Praha je Praha!.

Předseda 17.12.2009 9:11

Argument "ve světě je běžné"

nestojí vůbec za nic. Např. v Bruselu spojuje letiště a město vlak, je rychlý, pohodlný, s pár zastávkami a stojí 3.80 Eur. Navíc, pokud má letiště roční odbavenost cca 12 milionů, tak je to v průměru denně řekněme nějakých 33 tisíc pasažérů denně, a to VČETNĚ TRANZITNÍCH, kteří ani neopustí halu. A i kdyby jich polovina skutečně jela do Prahy a z Prahy, tak to máte v průměru nějakých 700 cestujících za hodinu. Tam i zpět. Jedna souprava metra má kapacitu cca 1200 lidí, tzn. co se samozného metra týká, vytíženost letištními pasažéry by byla minimální.

Jirka1 17.12.2009 8:57

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Jasně, B vymyslel Kapek. A proto ho namalovali už Belada s Listem v roce 1926 :-)

http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/01.jpg

Metro má jiný účel než vlak. Ten nemůže stavět na každém kroku. Takže Smíchov-Hlavák vlakem za 5 minut je fajn, ale zkuste to samé bez metra z Anděla na Náměstí republiky.

Standa (nebolševik) 17.12.2009 8:51

Re: Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi III.

1) Dlouhý tunel z podzemní stanice Hlavní nádraží na Smíchov je utopie (odhad ceny 40 mld. Kč + obrovské technické problémy s vyústěním na Smíchově, kde by se nová trť musela vykřížit s metrem a nacpat mezi staré tratě, které nelze zrušit).

2) Dráha na letiště má být odbočkou dráhy na Kladno (zřejmě by nová trať až do Kladna byla příliš drahá, tak se jen modernizuje stávající).

Jinak se mi na letiště také více zamlouvá představa "rychlodráhy", než metra. Někde jsem četl, že metro na letiště vede pouze v Londýně (Heathrow) a v Madridu, jinak se využívá dráha (která mimochodem vede i na obě zmíněná letiště také).

huhu 17.12.2009 8:36

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

co slovo to neznalost. Pražský S-bahn mimochodem existuje, jednotný systém ROPID taktéž, trasa železnice Florenc-Černý most má koleje vytíženy atd..

huhu 17.12.2009 8:33

pana architekte, Vaše odborně fundované články rád čtu

pan architekte, Vaše články o architektuře a stavbách v Praze nikdy neopominu přečíst a těším se na ně. Je to oaza odbornosti a krásným stylem psáno.

Proto Vás prosím, držte se svého kopyta. I v diskuzi si můžete přečíst, co jste způsobil - těch "odborníků" - jak v hospodě "Na Růžku"...

Jan 17.12.2009 7:35

nejbližší koleje od odbavovací haly jsou vzdušnou čarou 1,5 km

Jenomže tohle není ten problém. Ten je v tom, jak se do toho nádraží strefit z centra. Buštěhradka to vyřešila jednak tratí přes Dejvice (která v nynějším uspořádání již nemůže uspět) a jednak spojením přes Smíchov a "Semerink" (spočítejte si ty kilometry a vězte, že žádné volné trasy pro další vlaky Nuselským údolím nejsou a nebudou).

cca 17.12.2009 7:24

jaké štěstí

že když už člověk potřebuje letět může použít opravdové letiště ležící pár km na jih a ne imitaci letiště a ještě k tomu D1 :-)

Jan 17.12.2009 7:12

Z Ruzyně tunelem na Hlavní nádraží a pak tunelem na protější okraj Prahy....

V takovém případě doporučuji nakreslit si výškový profil trati a uvážit, že maximálně přípustné sklony v metru jsou 40 promile, u běžných vlaků již více než 25 promile dělá problémy. Oni naši předkové věděli, proč Buštěhradskou dráhu stavěli tak, jak ji postavili.

A navíc musíte vykřižovat metra "A+B", případně i C. A Vltavu a Botič. O ostatních stavbách v podzemí ani nemluvě.

doxtan 17.12.2009 7:08

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Béčko je nesmysl od Zličína až na Černý Most, po povodních Smíchov Hlavák za 5 minut, o tom se mi teď nezdá. Celý Béčko vymyslel Kapek, aby měli dělníci komfortní spojení do Kolbenky. Kapek v hajzlu, Kolbenka v hajzlu, tak jen to metro zůstalo.

doxtan 17.12.2009 7:02

pohled na mapu

mi říká, že nejbližší koleje od odbavovací haly jsou vzdušnou čarou 1,5 km (od Kněževse) nebo 2,5 km od Hostivic a nebo 3,8 od Ruzyně podél R7. Nejbližší metro je vzdušnou čarou 8,8 km a minimálně 6 km v rouře. To mi přijde jako dost dobrý argument pro rychlodráhu, zvlášť když bylo rozhodnuto vedení metra přes Motol, tedy ještě o nějaký ten kilometr dál. A navíc rychlodráha nemusí být rychlo proto, že jede 100, ale proto, že jede 8O furt. Ne jako auta nebo tramvaje, zastavující na každým semaforu nebo v zácpách

DJ 17.12.2009 5:23

odkazy

Poučné texty už psali jiní:

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metro-na-letiste-ze-ktereho-zustava-rozum-stat.html

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91790/Chteli-metro-ne-rychlodrahu-Budou-mit-oboji.html

Kresinka 17.12.2009 5:13

Tak mě by stačilo,

kdyby se u nás přidala jedna stanice tramvaje č. 2 z konečné zastávky Skvrňany do Křimic. Objíždíme autobusy pěknej kus Plzně a na konečnou tramvaje koukáme ( když je jasno )

platce dani 17.12.2009 1:53

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi III.

Dalsi vec a dost podstatnou, je moznost pokracovani trati z letiste do Kladna, tim by se vytvorilo logicke spojeni letiste a zaroven nejvetsiho prazskeho satelitu, tak jak je bezne vsude jinde v Evrope.

Nedavno se v Praze probirala moznost zruseni Masarykova nadrazi, to by bylo myslitelne po vystavbe noveho prujezdneho podzemniho nadrazi mezi Hlavnim nadrazim a Muzeem, do nej by se zaustily trate od Buben, Libne a dlouhyni tunely od Vrsovic a Smichova,pak by vlaky mohly jezdit Kladno - letiste - Praha Muzeum - Ricany. Tento navrh pochazi z ministerstva dopravy nebo SZDC, cili neni jen snem fanousku.

Vypada to jako, ze jsem zavilym pritelem rychlodrahy, je to i proto, ze metro v prazskem pojeti je az prilis zatizeno ruskym megalomanskym vzorem, vhodnym pro vetsi mesta nez je Praha, a mist kde se da uplatnit v nejakych ekonomicko a zaroven user friendly mezich neni tolik, kolik by si stavitele praly. Pokud by u nas bylo metro ve stylu Kyjev, Oslo, Budapest nebo Londyn dalo by se o jeho vedeni na letiste uvazovat, takhle ma navrch vlak.

platce dani 17.12.2009 1:52

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi II.

Aby se prostředky na stavbu rychlodráhy zaplatily, odhaduji, že jízdenka z Ruzyně do centra bude stát několik stovek.

Kdyby jste to chtel brat takhle, tak to by nekolik stovek musel stat i listek na metro, a rovnez na dalnicich by muselo byt myto pro osobni auta aspon 10korun/km.

Navíc rychlodráha neobslouží oblast Ruzyně, Vokovic a Veleslavína, Dejvic, Bubenče, Holešovic, takže ztratí význam lokálního spoje pro tyto oblasti.

Na nyni uvazovanem projektu tzv. rychlodrahy jsou zastavky Masarykovo n., Vltavska, Vystaviste, Hradcanska, Veleslavin, Liboc, Ruzyne, Dlouha Mile a Letiste. Stridani rychleho a pomaleho vlaku neni zrovna optimalni na trati tohoto charakteru. Pokud ho nejaky politik nebude pozadovat, zadne rychle vlakynevyjedou, ackoli se o nich drive uvazovalo. Obecne rychle vlaky funguji tam, kde funguje silna rychlikova relace, coz tady jaksi nefunguje. Samo letiste a milionova Praha nevygeneruje dostatek cestujicich na primy rychly vlak.

Navic vlaky by vyrazne zrychlily vnitromestskou dopravu v relaci Praha 6 - Praha 7, kde soucasne tramvaje jsou na hranici kapacity a ani nejsou buhvijak rychle.

platce dani 17.12.2009 1:51

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi I.

O metru: A hlavně se platí jako v MHD a ceny jsou stále relativně dostupné.

Tohle plati ve vlacich po Praze uz asi deset let, vlak totiz neni nic jineho nez jeden z prostredku MHD, vubec nevadi, ze konci treba v Pardubicich a ne na okraji mesta. 

Nákladné to bude ovšem stejně jako budování metra do Ruzyně, to připouštějí i experti.

Vystavba rychlodrahy ma vyjit na cca 1/2 ceny metra, provozne je trat taky levnejsi (osvetleni, vzduchotechnika jaksi odpada). Samozrejme rychlodraha se muze jeste prodrazit, pokud si nekdo vzpomene tu postavit tunel, tu zahloubit, tu novou zastavku,...

Hadí oči 17.12.2009 1:51

Ještě pár pražských akcí

typu olympiáda nebo opencard, a snad už někomu dojde, že se do Prahy nevyplatí ani koňská dráha.

Ale pravděpodobnější je, že se postaví metro, rychlodráha a plavební kanál současně.

Hubert 17.12.2009 1:49

Nejdřív je nutno postavit trasu D!

Protože jih Prahy a jižní okolí je prakticky odříznuto od centra. Autem se ve špičkách nedá do centra prakticky dostat. Postavit metro do Písnice a tady odstavná parkoviště! Déčko by moc odlehčilo trase C..

hh 17.12.2009 1:49

Re: Trasa B

Trasa z Kulaťáku k Motolské nemocnici je magoriáda! Spojení od Anděla je ta route k nemocnici a ne přes Dejvice. Všichni mají pod kůží zažranou 119 a nedokážou najít racionální a lacinou cestu na LKPR. Rovnou trasa "B" ze Zličína!!! Za pár šupů a je to tam!!!

Pavel Kořenský - eurosabotér 17.12.2009 1:34

Re: Trasa B

No o tom se pokud vím uvažovalo, ale pak nějak převážil názor, že pokud metro, tak by asi bylo o něco vhodnější protáhnout na letiště trasu A z Kulaťáku. Výhodou mělo být to, že by ta trasa mohla sloužit i lidem ze Střešovic, Motola atd. a pro spojení do centra by byla rychlejší než trasa B.

M.S. 17.12.2009 1:31

Co má vést na ruzyňské letiště?

Pokud nemáme peníze ani na metro ani na rychlodráhu tak jsou veškeré starosti tohoto směřování zbytečné.

R.J. 17.12.2009 0:48

Re: Trasa B

Trefa !R^

zdeněk 17.12.2009 0:43

Aby se prostředky na stavbu rychlodráhy zaplatily, odhaduji, že jízdenka z Ruzyně do centra bude stát několik stovek.

a nedá se to samé napsat o metru?

hh 17.12.2009 0:41

Trasa B

Proč neprotáhnout "B" ze Zličína na Ruzyni??? Je to na dohled a nic nebrání tomu, aby to šlo po povrchu!!!

Radši si odpovím sám :-(. Bylo by to moc laciné a "zainteresované složky" by si nepřišly na "své". ;-€

Chris Kelvin 17.12.2009 0:41

Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Metro má několik nevýhod - i na povrchu musí vést v tubusu a soupravy jsou konstruovány na opravdu malou rychlost. Stavba metra na takové vzdálenosti by asi byla dražší, než stavba rychlodráhy.

Ale jinak uznávám, že tohle rozhodnout není jednoduché. Navíc u nás neexistuje jednotná koncepce přažské dobravy. Když si vezmu tunel pod Vihohrady a srovnám to se současnými investicemi, v porovnání k síle ekonomiky, tak je to docela bída. Nové tramvajové trati skoro nevznikají, trasy metra kopírují tramvaj a docela zbytečně vedou souběžně se železniční tratí (béčko od Florence na Černý most). Něco jako berlínský S-bahn tady neexistuje. Hlavní nádraží je jaksi dopravně "zahleděno do sebe". Pozemky, použitelné pro dopravní stavby tohoto druhu byly navíc "úspěšně" privatizovány těm správným lidem a titíž lidé si přejí zrušení Masarykova nádraží a jeho rozdělení na stavební pozemky.