29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jk-jiny 17.12.2009 13:18

vedle jak ta jedle

S podobnou logikou by nevzniko Nove spojeni. Architekti by měli kecat do svých pokroucených či krychloidních kreací, do věcí kde jde o užitečnost by se plést neměli.

1/ potřeba metra tím směrem není, metro nebude se zajížďkou do Motola rychlejší než současné spojení

2/ metro nevyřeší dopravu do Kladna

3/ rekonstrukce trati jde udělat za 8 mld a metro bude stát 20krát víc

4/ jde jen o ceny nemovitostí podél tratě a zisky lidí přisátých na Metrostav, ministr dopravy bydlí pár metrů od trati a tak modernizaci trati zarazil

žibřid 17.12.2009 13:16

Re: pana architekte, Vaše odborně fundované články rád čtu

Ovšem všichni mají tutéž výhodu: nejsou uplaceni.

žibřid 17.12.2009 13:14

Re: Metro, ale přímé s odbočkou oprava a detaily

Mimochodem, tohle se mi zdá jako taky dobré řešeníR^

žibřid 17.12.2009 13:11

a co to nechat jak to je?

Oblast mezi letištěm a stávajícimi konečnými metra je dost řídce obydlená, jsou tam jen Řepy nebo Vokovice. Stanic metra mezi letištěm a Stodůlkama (nebo Dejvickou) by muselo být tak asi 5 a jestli by na 4 z nich nastoupilo víc jak 10 lidí (případně alespoň víc lidí než veverek), byl by to úspěch. Zahuštění těchto oblastí je s otazníkem, vesměs jsou to chráněné krajinné oblasti. Takže mi spíš vychází rychlodráha, nebo to nechat na těch autobusech - vždyť by klidně mohly být speciálně upravené pro cestující s větším množstvím zavazadel a navíc by takovýhle pendl musel být docela výdělečný.

mary 17.12.2009 13:09

Re: No ja nevim

Jeďte se podívat do Paříže. Dráha RER v centru vede pod povrchem, mimo centrum po povrchu, je rychlá a platí na ní listky MHD. Něco takového by asi bylo nejvhodnější, budovat metro vyhovuje asi jen těm, kdo se budou podílet na jeho výstavbě.

karas 17.12.2009 13:02

Možná by bylo

nejlepší postavit "rikšostezku", třeba by to snížilo nezaměstnanost. A určitě by to bylo světové unikum, turisté by se jen hrnuli.  ;-D

liupus 17.12.2009 13:00

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Je to tak. Ovšem většina lidí neví jaké nabízí S-bahn (železnice) možnosti. Nic neví o možnostech jeho (jejího) využití. Ten, kdo nebydlí přímo u ní, nic netuší. Žádná pořádná informace, kromě nic neříkajícího hlášení na příslušných zastávkách v metru. To by chtělo hlavně lepší PR. Čili vraťte železnici život, popularitu, ... A pak se můžeme bavit dál. Dneska ví o metru kdekdo kdeco, ale o železnici?

Dolly 17.12.2009 12:56

Řešení dopravní struktury

v Praze je v už v současné době poněkud Kocourkovské. Pro rozhodnutí o způsobu řešení chybí elementární kapacitní a finanční propočty s vyloučením českých metod vytváření Potěmkinových vesnic a cen. Z dnešního pohledu potřeb nepražského člověka se mi jeví tyto úvahy jako docela megalomanské.

Mojmir Prusa 17.12.2009 12:44

Je to jedna velka ostuda

ze letiste v Ruzyni nema rozumne napojeni mestskou nebo primestskou dopravou. Zeleznicni koleje jsou pritom jen 1,8  km od budovy "Noveho letiste". Kdyby tedy slo o to, zajistit rozumnou a levnou dopravu s postacujici kapacitou do stredu mesta, tak by se s vyuzitim stavajici infrastruktury jiz davno mohlo neco poresit a mohly jezdit specialni vlaky Praha Stred - Letiste Ruzyne.  jiz davno.  Jenomze je treba udrzet stavajicim dopravcum dobry kseftik na Letisti, takze se nedeje nic uz mnoho let.... 

Na otazku jestli rychlodraha, nebo metro, je jednoducha odpoved. Ani jedno. Spravne jsou ty vypocty kapacity, oboji je zasadne predimenzovane pro potrebu letiste. A tedy mimoradne drahe a zabere to mnoho mista.  

Ja bych byl proto, aby se vybudovala nejaka specialni treba vysuta draha jen na Kulate namesti.  Kdyz uz to bude stat ty penize, at to je opravdu neco pekneho, co obohati mesto. A nemusi to zrovna mit kapacitu /a hmotnost a tedy stavebni narocnost/ metra.  

A podobny nazor mam i na tramvaje ve vnitrni Praze. Stale nekdo bojuje  o tramvaje na Vaclavaku a podobne. Proc neprijde s novym resenim, odpovidajicim dobe nebo lepe BUDOUCNOSTI!

NevericiTomas 17.12.2009 12:25

Re: No ja nevim

Tady basnite o rychlodraze vedene do centra v tunelech...Vzdyt vam z toho vychazi metro, ovsem bez zastavek...to je preci obrblbost

NevericiTomas 17.12.2009 12:23

No ja nevim

Vlak vedeny povrchovou trati proste do mesta NEPATRI. proboha vemte si satelitni mapu a podivejte se jak obrovske plochy to zabira a uvedomte si jakou barieru takova trat predstavuje. A narozdil od autostrady je takova dopravni "tepna" 90% casu prazdna a nevyuzitelna. Takze do tunelu. A mate z toho metro. Vlaky maji koncit na kraji mesta a navazovat na system metra, ktery jediny ma jako MHD nezpochybnitelny smysl.

nnnn 17.12.2009 12:17

Re: pohled na mapu

Nejbližší metro je Zličín cca 6,3 km vzduchem, ale to je jedno.

Podstatné je, že je to nějaké 2,5 km do Šárky, tj. relativně husté zástavby na linii přirozeného prodloužení metra A, a asi 1 km od nejvhodnějšího místa pro bus a P+R terminál od silnic R6, R7 a Pražského okruhu.

Jen se metro A musí na Červeném Vrchu větvit --> a ne se vlnit k Zličínu, minout o nějakých 700 m konečnou trasy B a hurá 6 km zpět na letiště.

Btw. náklady na rychlodráhu, o kterých se psalo, by asi hravě pokryly celou tuhle metro dvojvětev Dejvická -- Zličín/Letiště.

NevericiTomas 17.12.2009 12:15

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Sem zazil...autobus ma zpozdeni, pristoupi parta indocechu s muzikou na mobilu nahlas. Ridic zapichne bus a prej at je vyhodime nebo dal nepojede...nevedel jsem komu skocit po krku driv

Kaa 17.12.2009 12:06

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Ehm, řídký provoz? Mluvíme všichni o stejném letišti? Například dnes mezi dvanáctou a jednou hodinou odlétá dvanáct letadel, tj. průměrně jednou za pět minut. Půl hodiny před kterým by měl přijet ten autobus?

Mírně se omlouvám, obvykle se snažím nepoužívat ironii, ale takto rozhodný příspěvek od autora, který evidentně nelétá často, mě trochu vyvedl z rovnováhy

Petr Urlich 17.12.2009 12:02

Rychlodráha je na tom lépe....

Ona ta rychlodráha má i další význam. Myslím, že podstatný v tom, že spojuje letiště přímo se železnicí, navazují na něj mnohé důležité vlakové spoje (viz právě Paříž a celá řada dalších metropolí jako Lyon - Satolas apod.) Metro je v případě Prahy možná důležité (letiště je blízko, ale ne zas tak jako v Lisabonu či Las Vegas), z hlediska strategie a budoucnosti bych ale osobně upřednostňoval rychlodráhu. Jiná otázka je její technické řešení ve městě. Všechno je především hodně drahé! Nicméně její provoz nemůže být dražší (jízdenka) než taxík, to je nesmysl.

lukas 17.12.2009 11:58

Re: Trasa B

perfektní , přehledné argumenty, naprosto souhlasím

Pražák 17.12.2009 11:41

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Máte samozřejmě pravdu. A teď si představte, že ten spoj vynechá a v sázce jsou letenky za několik tisíc, o času nemluvě.

Pražák 17.12.2009 11:38

Máte absolutně pravdu, rychlodráha by byla dražší, než použití taxi a mnozí

by proto stejně jezdili autobusem. Pokud by ji ve skutečnosti nevyužívali převážně lidé z Kladna k dopravě do Prahy (jediný možný pozitivní efekt, ale zase jde o cenu jízdného), bude fakticku K NIČEMU. Opravdu se píše o ceně jízdenky minimálně 100 Kč.

nnnn 17.12.2009 11:29

Re: Metro, ale přímé s odbočkou oprava a detaily

Větvit A už na Červeném vrchu a přidat do klikatice Vojenskou nemocnici: tj. stanicově: Červený vrch - Vojenská nem. - Petřiny I. - Petřiny II. (Hvězda) - Vypich - Motolská nem. - Bílá Hora - Slánská - (Sídliště) Řepy - Sídliště Zličín - Zličín (metro B).

Stanicově na letiště: Červený vrch - Veleslavín - Divoká Šárka - Dědina - Dlouhá Míle (terminál 3 + bus+P+P) - Letiště Ruzyně

Ale co naděláte, když velkoměsto se podle urbanistů staví jako shluk ohrazených vesnic bez návaznosti a infrastruktury, kde jedinou náplní času obyvatel je procházet se náhodnými směry mezi betonovými krabicemi a hojnou veřejnou pseudozelení...

Hanka 17.12.2009 11:11

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Pár cestujících, haha  jak často tou 119 jezdíte. Já pomerně ano a obyvatelé jezdí svorně s turisty jako sardinky....

nnnn 17.12.2009 10:57

Re: Metro, ale přímé s odbočkou

Na Veleslavíně rozvětvit trasu A na direttissima Letiště a serpentissima Petřiny-Motol-Bílá Hora-Řepy-až na Zličín(přestup trasa B!!!). To je jasné každému, kdo se podívá na mapu a má v hlavě residua selského rozumu.

stařík 17.12.2009 10:51

Re: Nečekal bych

Už se těším jak tam přijedou permoníci z Kutné Hory;-D

huhu 17.12.2009 10:45

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

můžete bučet spolu Rv;-P

Předseda 17.12.2009 10:15

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Pod to bych se podepsal R^

Mgr. Milda 17.12.2009 10:11

Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

těch pár cestujících optimálně odveze autobus třeba na náměstí v Dejvicích, odtud pak lze dále i metrem. Kdo má více zavazadel, ten si raději vezme taxíka. Proto by bylo důležité, stanovit pevné ceny mezi letištěm a některými hotely v centru, aby cestovky mohly svým klientům vydávat přímé poukázky na taxíka a omezit tím dohadování o ceně. Nejrychlejší a nejlepší cestou je proto optimalizace celé silniční trasy mezi Dejvicemi a letištěm, zřízení krátkodobých parkovišť pro cestující, přijíždějící vlastním autem přímo před vchodem do haly. Samozřejmě, bezplatné parkování na 30 minut, pak pořádná pokuta a odtažení, pro taxíky jiný vyhražený příjezd, tak aby nedocházelo k útokům. Vzhledem k poměrně řídkému  provozu na letišti by byl autobus nejvhodnější tak, aby přijel půl hodiny před odletem a odjel čtvrt hodiny po příletu, tak aby nejezdil prázdný.

Pro pověst Prahy mají zničující účinky taxikáři, kteří využívají svůj monopol téměř zločinným způsobem. Účastníci vědecké konference v Praze byli už v Mnichově upozorněni na zlodějské taxikáře v Ruzyni.

Pražské megalomanství se projevuje tak, že základní předpoklady slušnosti jsou ignorovány, za to mají návštěvníkům imponovat obrovské ale liduprázdné projekty.

Minutus 17.12.2009 10:08

Nečekal bych

a postavil to hned. Tak jak to navrhujete. A pokud možno vytvořil podmínky pro mimopražské stavební firmy. Byly by levnější (pokud by se nepovedlo zkorumpovat opět pařičné lidi), hůře by se jim dařila korupce (v Praze se už všichni moc znají) a snížila by se nezaměstnanost, což by ušetřilo nemálo peněz jinde. Kromě toho by to zvedlo HDP a tím i státní rozpočet. Ovšem chtělo by sto pořádnou razii na zaměstnávání nelegálních imigrantů. 

čm 17.12.2009 10:08

Re: Jedině koňka !!!

rolandszewczyk 17.12.2009 10:06

,

a my tu z Ostravska tam to metro ani ine glajzy kajsi do toho pole z letadlama nechcemy,bo stejně mam bližej do Vidna či Waršavy,a stejnak,Viden by bylo ganc lepši metropol jak Praga,už inym tymu,bo tam nima tyn Bem a Topolanek s Paroubkem

Jirka1 17.12.2009 9:45

Re: Trasa B

Trasa ze Zličína by za pár šupů nebyla. Je to 6km. Povrchově by mohla vést jen v krátkém úseku podél R1 mezi křižovatkou R6xR1 a silnicí na Sobín. Směrem na jih by pak musela do tunelu, aby podjela novou zástavbu na Zličíně a mohla se napojit na stávající trať. Úsek od R1xR6 na sever překonává i R1 estakádou, následně by trať musela opět pod povrch, aby nešla po ranveji. Dál by to znamenalo nutnost použít jiné soupravy, protože současné vlaky metra nemají vytápění a několik km na povrchu v zimě by rozhodně nebylo příjemných. Celková jízdní doba by byla okolo 30 min.

Osobně jsem pro rychlodráhu, která letiště připojí k centru rychle s možností snadného přestupu na všechny trasy metra a vlaky. Název rychlodráha ale vyvolává v mnohých zřejmě představu nějaké vlakové dálnice či trati TGV. Ve skutečnosti jde jen o modernizaci současné jednokolejky, která zároveň s tím vyřeší kapacitní napojení Kladna. V kritických pasážích Dejvic a okolí Hradčanské je klidně možné její mírné zahloubení, na ceně to zase tolik nepřidá.

Trasa A metra je navržena tak nesmyslně, že cesta na letiště po ní bude trvat stejně jako dnes autobusy, její jediný účel je prohnat další miliardy z magistrátu a ještě přitom zhodnotit něčí pozemky na Dlouhé Míli. Dopravní smysl nemá - Evropská je již obsloužena dobře TRAM a dál za Motolem nejsou dopravní intenzity na to, aby stavbu tratě ospravedlnily.

douša 17.12.2009 9:37

Metro, ale přímé

Bez nesmyslné objížďky přes Motol.