RECENZE: Roger Zelazny, Pušky Avalonu

7.3.2008 0:05

Pušky Avalonu Amber Roger ZelaznyTOPlistCorwin, princ Amberu byl v minulém díle zajat svým zlovolným bratrem Erikem, který ho nechal připravit o zrak. Corwin se však díky svým regeneračním schopnostem uzdraví a podaří se mu utéct. Jiný člověk na Corwinově místě by se vykašlal na další pokus o získání amberského trůnu, sbalil by nějakou pěknou holku a odjel by někam k moři. To by však nesměl být Corwin, aby se o to znovu nepokusil.

Pušky Avalonu se tedy opět odehrávají ve stejném duchu, jako díl předchozí. Corwin sebere vojsko a podnikne další tažení na Amber. Vše mu ale komplikují zástupy démonických bytostí, které kdysi vytvořil on sám. Kromě Corwina se na scéně objevují další jeho sourozenci, které neměl čtenář doposud tu čest poznat. Opět netušíte, kdo z nich mu může kdykoliv vrazit nůž do zad. Čtenář tak zůstává do poslední chvíle napnutý jako struna.

Během samotného čtení mi však na mysli vytanula obava, že se snad celá série bude odehrávat ve stejném duchu - tedy zejména způsob, kterým se Corwin snaží z bratrových spárů vyrvat trůn. Až do onoho osudného okamžiku jsem si myslel, že se pan Zelazny neřídil oním známým heslem: „Nevkročíš dvakrát do stejné řeky.“ Musím však říct, že Zelazny se dvakrát do stejné řeky vskutku nevnořil. Závěr druhého dílu napovídá tomu, že Amber a Corwina čekají hodně těžké a temné časy.

Pokud se vám první díl líbil, stane se pro vás pokračování naprostou nutností. Zelazny namíchal skvělý koktejl plný imaginace, akce, zrady a napětí. V novém vydání přitáhne fanoušky Amberu podařený překlad Jana Kantůrka a neméně povedená obálka Tomáše Kučerovského. Co se názvu Pušky Avalonu týká, k tomu se Michael Bronec vyjádřil v dodatku knihy. Dle mého názoru působí nový překlad názvu mnohem lepším dojmem, nežli první vydání v AND Classic.

Hodnocení: 80%.

Recenze předchozí knihy cyklu (Devíti princů Amberu).

Pušky Avalonu