8.5.2024 | Den vítězství

RECENZE: D. M. Cornish,Tetování krví II - Lampáři

20.3.2009 0:05

Tetování krví Lampáři CornishTOPlistCornish v Lampářích, pokračování trilogie Tetování krví, představuje Rosamundovy příhody u Císařských lampářů. Setkáme se se starými známými: Evropou, Sebastipolem, Fransitartem a Křampalínem, přibudou mnohé nové postavy, zejména tvrdohlavá Threnody. Autor pevně drží otěže příběhu, žene Rosamundu do nových dobrodružství, užívá si světa, který stvořil, a vytváří pozadí pro závěrečné střetnutí „těch dobrých“ a „těch zlých“ (aniž bychom věděli, kdo je kdo). Nevýhodou je překvapivě rozložitost stvořeného světa. Je tak komplikovaný, tak dobře vymyšlený, že mnohé výborné nápady pravděpodobně přijdou nazmar. Pokud ne, hrozí přehlcení čtenáře informacemi a rozmělnění celkové koncepce příběhu.

Stejně jako v Začátku cesty knihu doplňuje rozsáhlá přílohová část. Zahrnuje slovníček, vynikající ilustrace, mapy, lampářský denní rozvrh, popis výstroje nebo šesnáctiměsíční kalendář Polokontinentu. Okouzlující, příjemné, dobře čtivé, ale všechno už tu někdy v různých podobách bylo. Pro oba díly je typický soucit. Přestože v Rosamundově světě jsou příšery všeobecně považovány za zlé, je jasné, že tak černobílý Cornish není a nechce být a že Rosamunda si velmi dobře všímá okolí – zejména příšer. Má také proč. Ke konci druhého dílu se autorovi poštěstí překvapit, postavit vše dosavadní na hlavu a připravit nové podmínky pro zápletku navazujícího dílu.

Cornish i ve druhém dílu udržel kvalitu prvního dílu. Zkušené fantasy čtenáře nepřekvapí, přestože potěší, pro děti může být Cornish cestou k Tolkienovi a dalším. Hutný, příjemný příběh – to je ve zkratce to, co nabízí druhý díl trilogie. A co přinese třetí? Uvidíme, zda bude poslední...

Hodnocení: 70%.

Tetování krví II - Lampáři
/Monster Blood Tattoo II - Lamplighter/