26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Proč mladí lékaři odcházejí do zahraničí?

Jde o bandu nevděčníků, kteří zde vystudovali za státní (dříve dělnické) peníze, nebo jde o pragmatický a pochopitelný krok mladého člověka, který chce slušně pracovat a žít?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Frys 22.2.2019 20:20

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Ta čísla jsem taky někde viděl a moc se mi to nezdá. Při odchodu do důchodu v 64 letech bychom se podle toho měli dožít cca 86 let, ale současná doba dožití u mužů je 76 let (u žen 82). Že by se za dobu našeho pobytu v důchodu zvedla doba dožití o 9-10 let mi přijde dost nepravděpodobné.

J. Jurax 22.2.2019 20:19

No, v USA má prý začínající dětský lékař 11 000 dolarů měsíčně. Viz https://stryczek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=593514

J. Jurax 22.2.2019 20:15

Jen tak pro zajímavost takhle to funguje v USA -https://stryczek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=593514

Ono je to tam zjevně poněkud komplikovanější než u nás a s nezanedbatelnou spoluúčastí.

Odtud cituji "Jinými slovy, běžnou léčbu běžných nemocí si platíme sami, i když do systému přispíváme přes 12000 dolarů ročně prostřednictvím firmy, plus platíme povinné pojištění." . Z kontextu článku je to pro tříčlennou rodinu. Tedy přepočteno plus mínus autobus tak 250 000 Kč ročně plus léčba běžných nemoci se spoluúčastí, jejíž výše by u nás vyhnala lid na barikády.

Ovšem dlužno podotknout, že lékaři v USA berou měsíčně v dolarech od 11 000 (dětský doktor začínající) po 43 000 (ortopéd chirurg); medián měsíčního příjmu zdravotní sestry je 5620 dolarů - vše podle téhož článku. A dál že tam existují velké regionální i jiné rozdíly.

V. Podracký 22.2.2019 20:02

Studium si má každý hradit

třeba z půjčky a problém by byl vyřešen alespoň ohledně peněz. Při službě doma by se mu to mohlo odpouštět, pobývajíce v zahraničí by to musel všechno zaplatit. V podstatě by nás to nic nestálo. Zvyšování platů je iluzorní. Není možné, aby lékař měl několikanásobný plat než manažer nebo soudce.

J. Jurax 22.2.2019 19:47

Víte, ad základní a střední škola píšete po mém soudu hovadiny. Ledaže byste byl univerzální génius, jenže ten by zas nejspíš takové hovadiny nepsal ... :-)

A jestli soudíte, že jste si studia na VŠ zaplatil v daních, pak bych jen jemně upozornil, že z těch daní se platí i jiné věci než vzdělání.

J. Jurax 22.2.2019 19:40

Pokud Vám rozumím, pak píšete o pojištění do USA u nás, tedy prakticky o připojištění k tomu našemu.

Víte, kolik přijde Američana ročně pojistné s neomezeným plněním léčebných výdajů, hospitalizací a s úrazovým pojištěním? Cca 700 dolarů, což by byl plus mínus autobus byl ekvivalent 17 000 Kč mi přijde trochu málo.

A jak je to v USA s pojištěním dětí? A jak s pojištěním seniorů?

A ještě dotaz - odkud berete ty sumy ročního školného v tržních podmínkách?

Š. Hašek 22.2.2019 19:24

Tak přemýšlejte, pane Vodvářko.

Aby práce lékaře byla stejná v Litomyšli jako v Hannoveru (předposlední odstavec).

Řekl bych, že to úkol hodný komise mudrátorů ve složení Lenin, Gottwald, Maláčová, ..... a Vy. Pomůže Telička. Zkráceno.

Š. Hašek 22.2.2019 19:15

Re: lékaři a mandatorní výdaje?

Trefná připomínka.

P. Khail 22.2.2019 19:11

Re: velice pochybuji

Já nejsem lékař ale pojištěnec a dostávám od ZPMV výpisy za poskytnutou péči. Asi to bude tak jak pod vámi píše p. Jedlička.

P. Grigar 22.2.2019 19:07

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

.. současná doba pobírání starobního důchodu je cca. 21-22 let. Narodili jsme se moc brzo nebo příliš pozdě?

J. Krásenský 22.2.2019 18:34

Proč mladí lékaři odcházejí do zahraničí?

Protože si chtějí vydělat víc peněz, než kdy dostanou v Čechách. České mzdy jsou třetinové oproti sousedům na jihu a západě, ale lékaři chtějí srovnat své mzdy s německem a Rakouskem. Je jim přáno. Ovšem od jiné skupiny zaměstnanců jsem neslyšel větší nářky než od lékařů a zubařů. Následováni jsou učiteli a soudci. Každý si svůj obraz tvoří sám.

J. Kulheim 22.2.2019 17:38

Re: Řešení je jednoduché,

Přesně tak. Chtějí socialismus, tak nech ho mají.

J. Kulheim 22.2.2019 17:30

Re: K zamyšlení

Vás snad porodila Matka Tereza.

"Lékaři se o své zdraví postarají sami, ale co ostatní?" O svoje zdraví se musí každý starat sám. Zdraví zatím nikde nedávají, neprodávají a nedá se ani nikde ukrást. Zatím lékasři jenom léčí nemocné a to je uplně něco jiného než být zdavý. Délka dožití se sice prodlužuje, ale délka dožití ve zdraví je od roku 1960 stejná. Osciluje kolen 62 roků u mužů i u žen. Zbytek je dožití v nemoci. Vyléčit se můžou, ale za co si koupí potraviny?

"zvýšit spoluúčast,kde smlouvu s pojišťovnou.." ČR má nejvyšší složenou daňovou kvótu v Evropě. Uživatel zdravotní péče platí "pojišťovně" zákonem určenou částku a pojišťovna by ho měla zastupovat.

"..z nástupního platu 25 tis Kč hrubého, nebo ze 3500 Euro?" Pokud někdo chzce odejít úracovat tam, kde se bude cítit lépe, tak může odejít studovat na střední školu, aby poznal lidi a naučil se pořádně jazyk. Nemusí zbytečně čekat až dodělá vysokou školu. Na jeho místo může jít nědo, kdo si toho bude vážit.

J. Kulheim 22.2.2019 17:05

Můžete.

Já jsem ukončil Vysokou školu veterinátní v roce 1969. Pracoval jsem do roku 2007. Studium bylo bezplatné. Nástupní plat 1300Kčs. To bylo jeden rok a potom 3 roky 1800 Kčs. V roce 1991 nás propustili a nikdo se nestaral co budeme dělat. Já jsem měl to štěstí, že jsem měl práci pořád. Při nástupu do praxe jsem musel mít auto, jinak bych práci nedostal. Dostal jsem vyměřený důchod 9200 Kč. Pohotovostní služba za 8.50 Kčs/hod. Nedělní asi za 14 Kčs/hod. Sobota do 15,30 hod za náhradní volno a to jsem nikdy neměl.

Jestli chcete něco víc, tak se zeptejte.

R. Langer 22.2.2019 16:57

Re: -------

Jo, jestli nevíte, co kupujete, tak to máte těžké. Musíte si holt o tom napřed neco zjistit.

A ano, ať stát klidně s kontrolami přestane, já je k ničemu nepotřebuji. Jestli vy nějakou kontrolu vyžadujete, zaplaťte si ji sám. :-P

R. Langer 22.2.2019 16:50

Re: Systém není vyvážený

Jo, jak jste vystudoval vy, mohu-li se zeptat?

R. Langer 22.2.2019 16:49

Re: Systém není vyvážený

Ano, pokud je to možné, tak je to ten nejkomerčnější způsob, jaký existuje. :-D

Z. Frys 22.2.2019 16:12

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Váš odhad je dost dobrý, k podobnému číslu jsem se dopočítal taky.

J. Kulheim 22.2.2019 16:04

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Mladí do systému odvedou cca 3 krát víc peněz, než budou čerpat. Jak dlouho taková "solidarita může vydržet. V současnosti je na jednoho důchodce pracuje 1,7 pracovníka v pruduktivní sféře a bude to méně..

Z. Frys 22.2.2019 16:00

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Níže jsem vám vyúčtoval tu ZDŠ i gympl...

J. Kulheim 22.2.2019 16:00

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Já tomu nerozumím. Na jedné straně se mluví o solidaritě zravějších s nemocnými a na druhé straně je požadována pletba za tzv. státní pojiětěnce z rozpočtu. Myslím, že buď je solidární nebo to bude platit stát. Pokud je to tak, tak nech ten kdo službu nevyužívá platí méně.

Z. Frys 22.2.2019 15:58

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

No to já taky, do "důchodu" mám 3 roky. I tak bych váhal, jestli by pro mě nebylo lepší komerční pojištění. Ale tady je obecná diskuze o zdravotnictví/vzdělávání a co s tím do budoucna. Obávám se, že to bude jen horší a horší, protože socialismus... Ovšem ještě horší bilance je ve státním povinném důchodovém systému. Tam budu tratit daleko víc, podkud se nedožiju alespoň 93 let.

J. Kulheim 22.2.2019 15:51

Re: Systém není vyvážený

Myslíte, že vystudovat za cizí peníze a jít za lepším je komerční přístup?

J. Kulheim 22.2.2019 15:48

Re: důsledek a proč to ještě "funguje"

Někteří dělají i dva úvazky. Co je to vlastně ten úvazek. Pokud je jeden úvazek 8 I/2 hodin, tak by musel pracovat denně 17 hodin V tom případě je to skutečně sebezničující. Existuje práce v normální pracovní době, práce přesčas, pohotovostní služba a příslužba.

Přece jenom se to lepší. Psávalo se, že za cenu Trabanta chtěji Mercedesa. Na chirurgii pracuje několik lékařů. Není nutné, aby dotyčný byl vypsaný hned po službě na operace. Je také sebezničující, když lékař pracuje v nemocnici a k tomu ma soukromou ordinaci?

Zrušení poplatků bylo na popud lékařů MUDr Rátha a Mudr Kubka a chytla se toho ČSSD. Jeden byl prezident LK a druhý hejtmanem. Zastávali resp. zastávají vysoké pozice. Co udělali ostatní lékaři? Nic. Julínek padl a s ním celá ODS. Co udělali lékaři? Nic. S velkou pravděpodobností, hraničící s jistotou jim stávající socialistický swystém vyhovuje.

P. Grigar 22.2.2019 15:48

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

.. kdybych do systému vstupoval dnes, vybral bych si komerční bázi, jak jsem už uvedl výše. Ale ta je v současnosti pro mě nerentabilní s ohledem na to, že v tom solidárním/vynuceném už jedu 43 let. Neúčast/vystoupení by byla zmarněná dlouhodobá investice, jakkoli je pochybná.

Z. Frys 22.2.2019 15:39

Re: Řešení je jednoduché,

On L.v. Mises tuto teorii nazval poněkud paradoxně "praxeologií". https://cs.wikipedia.org/wiki/Praxeologie

M. Mikulec 22.2.2019 15:36

Re: Bohužel, pane doktore,

Takže jste se odkopal, ze víte kulový, lebko. Neunesete realitu.

Z. Frys 22.2.2019 15:35

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

BTW, za to, co platím sám na zdravotní dani státu bych pořídil rodinné zdravotní pojištění na tržní bázi.

Z. Frys 22.2.2019 15:32

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

Tuto nesymetrii ovšem zavedl stát (jako vždy - násilím). Ale když si rozpočtete celoživotní (od kolébky do hrobu) výdaje na tržní pojištění a vynucenou platbu zdravotní daně v aktivní části života, zjistíte, že to tržní poskytne lepší službu za menší peníze. Ostatně nemusíte být solidární vůbec (žádné pojištění), mužete platit přímo za služby.

P. Grigar 22.2.2019 15:30

Re: Státní vs tržní zdravotní pojištění

.. nechci a je mi to ho.no platné!!